Äitiysrahan määrästä

Aha. Kun kolme vuotta sitten mulla sanottiin kelalla, että saan minimirahan, joka oli silloin 15,20e, mutta jos meen kuukaudeksi työmarkkinatuella töihin, niin saan pykälän korkeempaa, ja se oli silloin 20,21e. Mulla oli sellanen vihkokin missä ne summat oli asteittain....
Mietin vaan että nyt saisin taas minimin, koska olen ollut reilu pari vuotta kodinhoidontuella, mutta nousisikohan se taas isommaksi, jos menisin taas kuukaudeksi työmarkkinatuella johonkin ennen äitiysrahakauden alkamista?
 
huoh
Enää ei saa työtötön tai työmarkkinatuella töissä ollut korkeampaa äitiysrahaa. Se muuttui 2009 vuodena lusta kun minimi kohos tähän 22euroon. Aiemmin joo työtön tai työmarkkinatukee muuten saanut 86% tuloistaan mutta ei enää. Nyt se on hänellekin tuo minimi 22,04e. Siitä ylöspäin lähtee ainoastaan ansiotulojen ansiosta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Enää ei saa työtötön tai työmarkkinatuella töissä ollut korkeampaa äitiysrahaa. Se muuttui 2009 vuodena lusta kun minimi kohos tähän 22euroon. Aiemmin joo työtön tai työmarkkinatukee muuten saanut 86% tuloistaan mutta ei enää. Nyt se on hänellekin tuo minimi 22,04e. Siitä ylöspäin lähtee ainoastaan ansiotulojen ansiosta.
Okei. En oo tällasesta kuullutkaan eikä kelakaan mitään sanonut. Mut mulle kyl kelpaa toi 22euroa, onhan se paremmin kuin esikon aikaan :saint: Oikein ihmettelin et miten noin paljon on noussut, kun viimeks tosiaan minimi oli vaivaset 15e.
 

Yhteistyössä