"Äitipuoli"
Olen ollut isän uutena kumppanina uusperheessä jo reippaasti yli 10 vuotta. Miehen lapset ovat jo isoja. Aluksi hoidin lapsia kuten jokainen nainen hoitaisi pieniä avuttomia lapsukaisia, rakastaen ja hoivaten. Nyt minulle on tullut yhtäkkiä sellainen tunne, etten jaksa enää kantaa huolta lapsista. Olen jotekin sen huolen taakan karistanut hartioiltani. Lapset ovat niin isoja, että voivat sanoa asiansa ääneen ja onhan heillä isäkin. MInulla on paljon helpompi ja levollisempi olo. Lapsellisesti olon ehkä kaikki nämä vuodet odottanut sitä arvostusta tekemääni kasvatustyötä varten. Viimeksi anopilla käydessä hän yhtäkkiä hoksasi, että eihän minusta ollut esim. otettu viime kesänä yhtään kuvaa toisen lapsen rippijuhlassa. Kyllä vain äidin ja äidin miesystävän kanssa oli yhteisiä kuvia - perhekuvia. Sekä toki mieheni oli kuvassa ex-rouvansa ja lasten kanssa. Minut lakaistiin pois... Olenko oikeutettu tähän katkeruuteen. Kaikkea ollaan vailla, mutta arvostus uupuu. Onko muilla vastaavia kokemuksia, kun lapset ovat kasvaneet?