Äitienpäivän itkuketju

  • Viestiketjun aloittaja "Niinpäniin"
  • Ensimmäinen viesti
"Niinpäniin"
Kootaanko tähän yhdessä ne marinat ja itkut, mitä osalle äideistä äitienpäivä tuo tullessaan?!

Voin aloittaa koska minun äitienpäivä pilattiin jo torstaina. Mieheni tuli töistä, olin tekemässä ruokaa. Mies iskee hellan viereen ruukkuruusun ja sanoo "siinä, kelpaako". Sanoin vaan että enhän minä sinun äiti ole, mies että otti lasten puolesta, kun ne ei vielä tajua. No kerroin mielipiteeni että ehkä lapset (jotka todellakin tajuaa) olisi itse halunneet ojentaa ruusun oikeana päivänä, missä olin oikeassa, esikoinen oli pettynyt isänsä toimintaan, mutta on hänellä koulussa tekemä lahja kuulema odottamassa.

En vaadi mitään mieheltä, ehkä olisi voinut piirtää lasten apuna piirustukset minulle ja toivottaa sitä äitienpäivää oikeana päivänä.

Tuntuu vaan hölmölle oma fiilis, kun tulllain vaan etukäteen lykätään ruusu ja kysytään kelpaako vaikken mitään ole vaatinut.

No aion tasan tarkkaan herätä itse huomenna lasten kanssa ja pidämme lettukestit, kun minulla ei nyt ollut varaa ostaa kakkutarpeita :) Tärkeitä huomisessa on se, että saa lasten kanssa viettää aikaa <3
 
"Veera"
Otimme aamutuimaan yhteen miehen kanssa. Yleensä viikonloppuisin toinen nukkuu toisena aamuna pitkään ja toinen toisena aamuna. Tänään herätessä mulla särki päätä ja pyysin josko mies vois nousta lasten kanssa ylös. Mies kiukutteli aika pitkään mutta nousi sitten. en siis muistanu että huomenna on äitienpäivä jolloin mies ei tietty voi nukkua.. Tajusin sen vasta hetken päästä kun lapset ryntäsi kailottamaan että yksi yö äitienpäivään. Tässä vaiheessa yritin ehdottaa miehelle jos hän haluaisi kuitenkin tulla nukkumaan mutta oli kuulemma jo liian hereillä ja nyt se mököttää.

Mutta tiedän että mies on suunnitellut leipovansa lasten kanssa ja kortit on jo tehty. Eiköhän se lepykin vielä ennen huomista.
 
vieras*
Herneet voi vetää sinne nekkuunsa ihan mistä vain, jos on sellainen asenne... :)

Omalle äidille äitienpäivä otti jostain syystä kovilla ja mikäs sen sopivampi päivä osoittaa mieltään puolisolle kuin juuri se äitienpäivä. Jostain kumman syystä vietämme äitienpäivää perheen kesken, mummoille lähetetään kortit.
 
"pettynyt"
Mulle soitti anoppi ja sano et voisin lasten kanssa tehdä hänelle äitienpäivä kortin. Yleensä en loukkaannu helposti mutta jotenkin se vaan särähti korvaan. Muutenkin se joka äitienpäivä nostaa itsensä jalustalle.
 
jestas
[QUOTE="pettynyt";30818707]Mulle soitti anoppi ja sano et voisin lasten kanssa tehdä hänelle äitienpäivä kortin. Yleensä en loukkaannu helposti mutta jotenkin se vaan särähti korvaan. Muutenkin se joka äitienpäivä nostaa itsensä jalustalle.[/QUOTE]

Siis täh? Miksei se soittanut pojalleen, että voisi tehdä kortit hänelle lasten kanssa.
 
"pettynyt"
Sillä on jokaisena äitienpäivänä sellainen asenne että MEIDÄN pitäisi juhlia häntä ei suinkaan minua tai muita äitejä. Veti herneet nenään kun ilmoitin meneväni äitilleni kun mies on töissä.
 
En odota ja lataa tuohonpäivään. Olen tyytyväinen jos tuovat aamukahvin sänkyyn. Lapsi on tehnyt jotain lahjaa ja se riittää. Joskus olen saanut kukkia etukäteen,en siitä pahastunut,mies oli nähnyt sopivia jotka halusi antaa ja toi samantien. Paljosta saisi herneitä vetää kuonooon jos alkas nillittää.
 
....
Sanoin miehelle suoraan että tyhjin käsin ei parane huomenna olla. 2 äitienpäivää jo mennyt etten ole saanut mitään, nyt asia on ainakin sanottu ääneen ja kissa nostettu pöydälle. Kumman monelta mieheltä jäänyt tapakasvatus kotona väliin.........
 
"ninni"
Mulle kyllä kukat kelpaa minä päivänä tahansa :-D Kannattaa pääst yli tuosta herneet nenuun-asenteesta niin on paljon helpompaa. Ehkä se mies yritti jotenkin huomioida (lapsethan tuskin olisi mitään ruukkuruusua älynneet ostaa jos pieniä ovat?) mutta jostain syystä oletti ettei kuitenkaan osaa toimia oikein ja pääsi esiin sammakkona "kelpaako" jne.
Siitä tiuskimisen noidankehästä ei pääse irti jos ei kumpikaan ensin aloita siitä irti riuhtaseen.. tiiänpä vaan.
Olisi voinut kokeilla muiskauttaa pusun miehelle ja todeta hyvin kelpaavan sen ruusun! ;) Ehkä olisi hämmentynyt, odotti kielteistä reaktiota ja sen vissiin saikin nyt, iloisesta vastaanotosta. Kannattaa jatkossa kokeille..
 
Meillänäin
Siis täähhhh????
Kyllä mä vaan ilomielin otan kukkia
Vastaan vaikka joka päivä. Jos mies kysyy kelpaako, toki huudan et
Totta maar kelpaa ,oli päivä mikä tahansa.
 
"Orvokki"
No mun miehessä äitienpäivä on aina herättänyt vihastusta. Se ahdisti häntä jo ennen kuin saimme lapsia. Hänellä kun oli edelliset suhteet menneet pieleen, ja tajusin vasta liian myöhään ettei hän ollut todellakaan päästänyt menneistä irti.

Vuosi vuodelta merkkipäivät ja varsinkin se äitienpäivä muuttui pahemmaksi, tunteet voimakkaammiksi ja jutut rivommiksi.

Minä jouduin sijaiskärsijänä aina kuuntelemaan kuinka äidit on vain kullinhimoisia spermavarkaita ja hyväksikäyttäjiä. Ja onko lapsetkaan oikeasti väitetyn isän jne.

Nyt olen itsekin sitten vapaaehtoisesti liittynyt näiden haukuttavien joukkoon ja vietän äitienpäivää yksinhuoltajana.
 
äitix7
Mies teki juuri toivomani kakun huomiseksi ja poika haluaa tehdä oikean täytekakun, saa touhuta sen illalla. Mm Leikkokukkia on saanu monena vuonna.. vaikka olen sanonut ettei niitä kannata tuoda, laittaa mieluummin vaikka pihakukkia, jospa tänä vuonna ois menny oppi perille vaikka sellainen epäilys kyllä on että huomenna leikkokukkia pöydästä löytyy.. :D

Mulle tärkeintä ja ihaninta huomisessa on se miten lapset iloitsee päivästä ja äidin ilahduttamisesta. :) Huomenna ei siis itketä vaikka oma äitini aina itki huonouttaan äitinä olemisessa sinä päivänä, vaikka hän oli todella hyvä äiti.
 
täh
Oottako te kaikki jotaki naulapäitä? Mä en ymmärrä, miks pitäs passuutella ees ja taas ja loukkaantua, jos ei toteudu. Parasta äitienpäivässä on se lasten ilo. Jos isovanhemmat on melonit nokassa, nii saa olla ihan keskenään. Oma tytär aloitti ä-päivä valmistelut jo tänään. Ajoi äidin kotoa pois ja naulasi iskän keittiöön kaveriksi.
 
"omg"
Voi jösses että elämästä voi tehdä vaikeata jos haluaa. :D Kukat vääränä päivänä?! Miten sellaisesta VOI suuttua?! Veikkaan että jos samat suuttujat sais kimpun oikeana päivänä, niin väri ois väärä. Tai sitten niiden ei ois pitänyt/ois pitänyt olla leikkokukkia jne.....
 
  • Tykkää
Reactions: Milla-Mari
novoivoi
Mun pitäisi raahautua lapsineni jonnekin huitsin kuikkaan syömään isäni ja hänen puolisonsa kanssa. Puolison omat lapset kun eivät äitiään muista. Mies on omissa menoissaan. Luultavasti jätän syömiset väliin ja pesen kotona pyykkiä ja poden menkkakipuja. :/
 
spoilattu
Mä oon jo nähny lasten tekemät kortit ja toisen lapsen kortti unohtui päiväkotiin.. Mies ilmoitti jo pari päivää sitten ettei osta kukkia. Kakun teen itse,ei mies halua edes yrittää. Eli yhyy,ei mitään yllätyksiä tulossa huomenna.. :'(

No joo.. Tossa nyt on noin puolet totuudesta. Korttijuttu on totta,mut se siitä,lasten kanssa kortteja ihastelin jo eilen päiväkodin äitienpäivä-aamukahvilla. Kukkia en saa kun meillä oli tällä viikolla Hääpäivä ja sillon sain upean kukkakimpun joka on oikeastaan parhaimmillaan nyt kun kukat alkaa olla kunnolla auki. Ja kakku.. Meillä on miehen kanssa muuten tosi erilainen "herkkumaku" mutta molemmat tykätään yhdestä juustokakusta. Mies ei osaa sitä tehdä eikä sitä saa valmiina ostaa joten tehdään yhdessä se..
 
Alkuperäinen kirjoittaja täh;30818959:
Oottako te kaikki jotaki naulapäitä? Mä en ymmärrä, miks pitäs passuutella ees ja taas ja loukkaantua, jos ei toteudu. Parasta äitienpäivässä on se lasten ilo. Jos isovanhemmat on melonit nokassa, nii saa olla ihan keskenään. Oma tytär aloitti ä-päivä valmistelut jo tänään. Ajoi äidin kotoa pois ja naulasi iskän keittiöön kaveriksi.
Ei me kaikki olla. Jotain nuo kaksi on miettineet huomiseksi, pyytäny ja vaatinu en oo mitään.
 

Yhteistyössä