Raila
Minua ärsyttää kun mieheni ex pitää heidän kahta yhteistä lastaan koko kesän mieheni vanhemmilla eli ex-anoppilassa. Lapsilla olisi ollut mahdollisuus olla kesän päiväkodissa päivät, mutta miehen ex oli soittanut mieheni äidille ja kysynyt voisiko hän pitää niitä kesällä ne ajat kun ne pitäisi olla hänellä. Miehen äiti on sen verran höppänä ja kiltti, että oli tietenkin suostunut. Pelkää ilmeisesti myös että miehen ex sanoo, ettei lapset tule heille sitten enää koskaan, tms. Näin ex säästää päivähoitomaksut ja saa illat ja vapaapäivänsä kokonaan itselleen vapaaksi kun lapset ovat kaiken aikaa putkeen mummolassa. Nytkään ex ei ole nähnyt lapsiaan kahteen viikkoon, kun menivät meiltä suoraan mummolaan ja sieltä heidät tuodaan taas meille. Mutta ei häntä kuulemma paljon haittaa, eikä ikävöi. Eli ne ajat kun lapset pitäisi olla äidillään, he ovatkin mieheni vanhemmilla ja loput ajat meillä.
Ja miksi minua tämä ärsyttää:
- ensinnäkin siksi että anoppi soittelee nyt meille koko ajan lasten asioista, lisäksi hän tuntuu selvästi väsyneeltä (mitä en ihmettele, muksut ovat rasavillejä, toinen adhd-lapsi)
- meitä ja varsinkin miestäni pyydetään nyt koko ajan sinne mummolaan katsomaan lapsiaan ja viihdyttämään heitä, ja mieheni kun on tunnollinen, hän tuntee koko ajan velvollisuuden tunetta mennä sinne lapsiaan katsomaan, vaikka niinä aikoina se olisi enemmän lasten äidin tehtävä
- mieheni maksaa isoa elatusmaksua exälle, vaikka lapset elävät hänen äidillään ja meillä kolme kuukautta
- ja silti edelleen exä valittaa ja vikisee kuinka raskasta hänellä on lasten kanssa
Mitä ihmettä voin tilanteelle tehdä? Toisaalta asia ei minulle kuulu missä lapset nuo ajat ovat, kun ei ole meillä, mutta toisaalta joudun liian läheltä tilannetta näkemään ja kuulemaan. Tekisi mieli ottaa yhteyttä johonkin lasten suojeluun...
Ja miksi minua tämä ärsyttää:
- ensinnäkin siksi että anoppi soittelee nyt meille koko ajan lasten asioista, lisäksi hän tuntuu selvästi väsyneeltä (mitä en ihmettele, muksut ovat rasavillejä, toinen adhd-lapsi)
- meitä ja varsinkin miestäni pyydetään nyt koko ajan sinne mummolaan katsomaan lapsiaan ja viihdyttämään heitä, ja mieheni kun on tunnollinen, hän tuntee koko ajan velvollisuuden tunetta mennä sinne lapsiaan katsomaan, vaikka niinä aikoina se olisi enemmän lasten äidin tehtävä
- mieheni maksaa isoa elatusmaksua exälle, vaikka lapset elävät hänen äidillään ja meillä kolme kuukautta
- ja silti edelleen exä valittaa ja vikisee kuinka raskasta hänellä on lasten kanssa
Mitä ihmettä voin tilanteelle tehdä? Toisaalta asia ei minulle kuulu missä lapset nuo ajat ovat, kun ei ole meillä, mutta toisaalta joudun liian läheltä tilannetta näkemään ja kuulemaan. Tekisi mieli ottaa yhteyttä johonkin lasten suojeluun...