Äiti=rupsahtanut nainen

  • Viestiketjun aloittaja Nynny
  • Ensimmäinen viesti
hiihoo
Mä en piittaa meikeistä tahi hienoista vaatteista, tai hiusten kähertämisestä. Mulle riittää suihkunraikkaus ja puhtaat vaatteet, ja luoja suonut paksut hiukset jotka näyttää hyvältä ilman laittamistakin, puhtaus riittää.

Siispä voin lähteä vähän kuluneissakin vaatteissa ihan vaikka minne. Mun ei tarvitse miettiä että meikkaanko vai käynkö suihkussa. Laitanko pyykit koneeseen, vai käherränkö hiukseni. Vai siistinkö kämppää, vai lakkaanko kynteni. Eli summa summarum. jos panostaisin kypällä itseeni, niin kukas hoitaisi huushollin. Puhdas ihminen puhtaassa kodissa, riittää minulle
 
byhyy
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 22:52 Gloria kirjoitti:
Rumat ne vaatteilla (ja vaikka nyt sitten meikeillä) koreilee, mun ei tartte :D
Oon kuullut tämän joskus ja tuli vaan mieleen jostain kumman syystä ;)

Joo tuli mieleen yks sananlasku missä puhuttiin riihikemputtimista mutten muista kuis se menee.

juu mulla on semmonen sisko että se kuluttaa kaikki parhaat vaatteensa kotona, ja sitten sillä ei ikinä oo mitään kun olis jonnekkin menossa, vaan vaatteet on aina kaupassa. mulla taas on juhlavaatteet ja kaupunkivaatteet erikseen. nykyään saa tosi siitejä kolitsihousuja ja t-paitoja, et kotonakin voi olla siisti :D
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 21:40 Sabira kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.01.2007 klo 23:41 Nynny kirjoitti:
onko pakko päästäää itteää rupsahtamaan??

Onko se sitten mikään ihme ku miehenne juoksee parempien perässä ku kotona kiljuu kakara ja nainen näyttää... en edes viitsi sanoa

tehkää itsenne eteen jotain!

Hävettää teidän puolesta

Jos mieskin laittaa itsensä täysillä likoon perheensä puolesta (niin kuin nainen), ei miehellä todellakaan ole aikaa "juosta parempien perässä". Ne jotka siellä juoksevat, eivät ole isiä parhaimmasta päästä, joten kannattais ihan itsesikin takia jättää ne ukkomiehet rauhaan... ;)

väittääks tuo sabina muka että miehet juoksee se perässä, kuule mun ukko ei edes sun päälle katsois pätkääkään,.
 
no enpä lukenu ku ap-viestin.

minä en meikannu edes ennen äitiyttä. :whistle:
onhan se tosi että joskus sitä on kamalan väsynyt ja masentunut, mutta kyllä siitä suosta aina noustaan..

ja on kyllä minustakin tullut sellailnen lievästi ylipainoinen Äiti, joka kokeilee jatkuvasti uusia rasvoja ja geelejä ym, vaalentamaan raskausarpia ja kiinteyttämään ihoa. :LOL:
 
Ahaa
Meikitön ehkä, muttei iloton ja haluton. Lapsen saannin jälkeen minä olin onnellisempi mitä koskaan, elämän ilo oli ihan uudessa huipussaan ja halut ihan samanlaiset kuin ennenkin. Meikitön? Kun lapsi syntyy tuntuu turhalta kaikki ulkoinen ja pinnallinen, sitä jotenkin tajuaa että mitä järkeä tuossa meikillä itsensä peittämisestä on. Elämä on palkon muutakin kuin pintaliitoa, elämällä on sisältö kun on lapsi. Hiukset on kiva laittaa ja värjätä, ostaa kauniita vaatteita, ehkä laittaa ripsiväriäkin. Sitä kun tuntee äitinä olonsa hyväksi, kauniiksi, naiseksi, onnelliseksi, ihmismäiseksi ilman viiden sentin pakkelikerrostakin =)
 
neiti vaalea
:wave: mie kadotin itteni näille lapsille ihan täysin vähäks aikaa mut nyt ku vauvaki alkaa oleen 7 kk ni miehän se täällä kuitenki oon, en ainoastaan äiti!

ulkonäkö on AINA ollu harakanperäpuoli ja on sitä edelleen,paitsi että oon tyytyväisempi siihe ku koskaan ennen :)
 
kasvihuoneilmiö
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.01.2007 klo 23:28 Nynny kirjoitti:
Mikä siinä on että lapsen saatuaan naisesta tulee meikitön, iloton, haluton...?

Itse naisena katselen kauhulla kakaroitaan lastenvaunoissa työnteleviä kummituksia: hiukset likaiset ja roikkuu silmillä tai ponnarilla vain, ei meikkiä, vaatteet ei istu ja ovat rypyssä...

Mistään muusta ei osata puhua kuin vauva sitä vauva tätä...

Mihin kadotatte itsenne, naiset?

Naiseus kunniaan!
:D ootko ikinä huomannut, että jotkut järkyttävät tapaukset kulkevat ympäriinsä meikittömänä, tukka ihan vaan ponnarilla missä sattuu vaatteissa, eikä ne herranjestas ole vielä edes äitejä!!!!! Siis aivan järkkyä.

 
vieraampi
nyt kysymys teille hyvät hehkeät itsestänne huolehtivat mammat: saanko kolmen lapsen kotiäitinä näyttää norsun ahterista reväistyltä jos olen näyttänyt sellaiselta jo ennen kuin nuo lapset synty?? vai pitääkö mun nyt sitten ihan teidän mieliksi opetella meikkaamaan, laittaa tukkaa ja ostaa henkkamaukka tyhjäksi?

mä oon oikeesti aina ollut vähän sellanen "jätkä", en ikinä meikannu edes teini-ikäisenä, vaatteiden suhteen mulla ei oo tyylitajua ja noista päätä koristavista haivenista nyt ei kannata edes puhua. mutta jospa jatkaisin tällä hyväksi havaitulla linjalla kuitenkin. ainakin ollaan miehen kanssa samaa sarjaa. :LOL:
 
TwistedSister
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 10:51 vieraampi kirjoitti:
nyt kysymys teille hyvät hehkeät itsestänne huolehtivat mammat: saanko kolmen lapsen kotiäitinä näyttää norsun ahterista reväistyltä jos olen näyttänyt sellaiselta jo ennen kuin nuo lapset synty?? vai pitääkö mun nyt sitten ihan teidän mieliksi opetella meikkaamaan, laittaa tukkaa ja ostaa henkkamaukka tyhjäksi?

mä oon oikeesti aina ollut vähän sellanen "jätkä", en ikinä meikannu edes teini-ikäisenä, vaatteiden suhteen mulla ei oo tyylitajua ja noista päätä koristavista haivenista nyt ei kannata edes puhua. mutta jospa jatkaisin tällä hyväksi havaitulla linjalla kuitenkin. ainakin ollaan miehen kanssa samaa sarjaa. :LOL:
Mun puolesta voit näyttää miltä haluat.Ja mä olen just sellainen kuin minä haluan. :D
Mutta kun esim. kuorintavoiteiden ja naamioiden käyttäminen tekee hyvää iholle ja mielelle.Ovat osa puhtautta.<br><br>
 
Iloinen äiti
Miksi useat miehet aina arvotelee voimakkaasti meikkaavia naisia niin negatiiviseen sävyyn, jos miehet pitäisivät pakkelinaamoista? Olen kuullut niin monen miehen suusta, että luonnonkaunis raikas nainen se on mikä sydämmen vie, hirveän sotamaalauksen vetäneet kottaraiset korkeintaan jaksavat huvittaa. Baarissa sitten pimeässä on eri asia meikata voimakkaammin, siellä kun ei se meikki niin näy, mutta jotkut vetävät sen ruskean paksun pakkelin naamaan päivän valossakin ja silmät on meikattu umpeen. Poskietkin hohkaa punaista tunkkaista väriään, vaikka tuolla ulkona näyttäisi paremmalle luonnollinen meikitön ruskettunut iho.

Itsekkin olin kova meikkaamaan yhteen aikaan ja mieheni kaveri sanoi minulle kerran, jotenkin tähän tapaan, että "miksi te naiset meikkaatte niin paljon, nainen on seksikkäimmillään aamulla suihkunraikkaana luonnon kauniina" Niinpä, itseltäni meni aikaa tajuta se pitkään, ettei loppujenlopuksi hirveä meikkikerros miellytä kenenkään silmää. Tajusin, että minähän olen ihan kaunis ilmankin. Siksi en jaksa meikata enempiä koska se on turhaa. Jos haluan miellyttää ulkonäölläni muitakin miehiä, olen jokatapauksessa luonnon kauniina heidän mieleen enemmän kuin pakkelit naamassa. Monesti voimakkaasti meikkaavat tietävät itsekkin, että näyttää pahalta, mutta joku itsetunto ongelmahan siinä on kun ei kehtaa luonnollisen näköinenkään olla. Hävetään sitä omaa ulkonäköä niin pahasti, että pitää muuttaa se meikillä. Onneksi minulla ei sitä ongelmaa ei enää ole =) Mieheni palvoo ja rakastaa minua jopa meikittömänä. Muiltakin sillointällöin kuulee kehuja, mutta se ei ole minulle enää niin tärkeää. Elämäni on enemmän kuin pelkkää ulkokuorta.
Sääli jos jossain päin nainen kokee kelpaavansa vain naama maalattuna.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.01.2007 klo 16:11 hillitön kurvi kirjoitti:
Jokainen lapsen saanut tietää, että arvomaailma menee ihan uuteen uskoon... enää ei ole maailman tärkeintä se että on merkkivaatteet ja tuoksuu hugo bossille, vaan se että lapsella on turvallista ja hyvä olla.
jos nuorempana puheenaiheena oli ripsivärit ja huulikiilto, ni nyt on aivan toisenlaiset jutut... siinä missä lapsettomat ei ymmärrä lapsi hössötystä, en minäkään ymmärrä meikki ja muotivaate hössötyksiä...
mulla ainakin kävi niin että ei lapsen synnyttyä jäänyt aikaa juuri muuhun kuin lapsen tarpeiden täyttämiseen... niinhän se on.. miksi äitejä muuten tarvittaisiin..... sitten kun lapsi kasvaa ja jää aikaa itselleen, niin asia on eri.....meistä kukadan ei halua näyttää varmasti muiden silmistä rumalta, mutta toisaalta tyylinsä kullakin..... ja niinkuin sanottu.. kyllä se lapsen hyvin vointi on pääasia... ap. tiedät varmasti sitten kun saat lapsen. :whistle:

[/quote]

mulla on sitten varmaan kummallinen lapsi kun ei se mun seuraani kaipaa joka hetki. ehdin siis meikata ja tuoksua juuri sille hugo bossille ja jopa merkkivaatteita ostaa palkkapäivänä :whistle: en miekään ymmärrä mihin se katoaa se laittautumisen ilo, mie ainakin tykkään näyttää siistiltä vaikka siellä hiekkalaatikolla.

en aatellu et mun elämä ois lapsen syntymän jälkeen pelkkää lapsen tarpeiden täyttämistä :eek: onhan tässä vielä itselläkin nuoruutta ja elämää jäljellä.
 
mä en ainakaan jaksa joka päivä meikkiä laittaa ja mieskin on sanonut et pitääkö sitä aina laittaa meikkiä ,oon kuulemma nätti ilmankin =)
ei mulla ainakaan ryppysiä vaatteita oo päällä kyl sen verran kuiteskin katon mitä päälleni laitan :D
Ei saa yleistää :kieh:
 
Minä en ikinä ole ollut kova meikkaamaan. Joskus innostun tälläytymään, yleensä silloin jos lähdetään miehen kanssa johonkin. Riittää kun on puhdas ja puhtaat vaatteet päällä ja ehkä hiukset vielä kuosissa.

Mulla on aina ollut tosi hyvä iho *koputtaa puuta* eikä ole ollut kovin tarvetta alkaa naamaa sotkemaan isommin. Mut kyllähän minäkin joskus. =)

Mulla on yks serkkutyttö jolla menee melkein puolet päivästä siihen kun tällää itseään (hällä on 2 lasta) ja ois niin paljon kauniimpi ilman hirmuista pakkelikerrosta. Ois suuret sievät silmät ja taipuisat tummat ripset mut sitten kun menee vetämään meikeillä ne silmät piiloon.. Noh, sepäs on taas hänen asia mut ois vaan nätimpi ilman liikaa meikkiä.

Ja mun miehen suusta kuulee usein kommentin kun katsotaan telkkaria jos näkyy joku hyvännäköinen nainen ja mä katsahdan ukkoo kun tiedän sen naismaun nii tuumaa jo ennen kuin ehdin kysyäkään onko nätti et "liikaa meikkiä".

Ja kun tiedän et miehenikin tykkää enemmän kun en liikaa meikkaa niin miksi mun pitäiskään? Itsekin tykkään olla melko naturellina eikä mun muita miehiä tarttekaan miellyttää.
 
pinkeärouva
en jaksa käsittää tuota meikkijuttua jauhavia. siis eihän se mene niin että on joko se viiden sentin pakkelikerros tai ei mitään! Ja kylmä tosiasia on se, että oikein tehdyssä meikissä kuka tahansa on paremman näköinen kuin ilman.
 
kasvihuoneilmiö
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 11:03 pinkeärouva kirjoitti:
en jaksa käsittää tuota meikkijuttua jauhavia. siis eihän se mene niin että on joko se viiden sentin pakkelikerros tai ei mitään! Ja kylmä tosiasia on se, että oikein tehdyssä meikissä kuka tahansa on paremman näköinen kuin ilman.
toinen asia on sitten se, välittääkö siitä vai ei.
mua ei kiinnosta miesten miellyttäminen niin paljon, että uhraisin meikkeihin aikaa ja rahaa.
 
Ahaa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 11:03 pinkeärouva kirjoitti:
en jaksa käsittää tuota meikkijuttua jauhavia. siis eihän se mene niin että on joko se viiden sentin pakkelikerros tai ei mitään! Ja kylmä tosiasia on se, että oikein tehdyssä meikissä kuka tahansa on paremman näköinen kuin ilman.
niinhän sitä helposti itse kuvittelee jos on huono itsetunto B) Mä olen kyllä saanut niin paljon kehuja miehiltä ihan luonnon kauniina, joten mun ei tarvii enää tälläytyä ;) Kyllä mä ripsiväriä laitan ja huulikiiltoa. Siihen menee alle minuutti.
Riittää että nyppii kulmat viikoittain, käy kampaajalla kohentamassa kampausta ja ottamassa väriä 2kk välein. Kuntosalilla on solarum, missä tulee käytyä ottamassa päivetystä muutaman kerran talvisaikaan. Siinä on minun panostus ulkonäköön. Mielestäni aika paljon tässäkin, tarkoitin tuolla 5 sentin pakkelikerroksella eräitä, jotka oikeasti kuvittelevat että se on ainoa tapa näyttää hyvälle kun on meikattu kuin kuvausmeikki malleille. Harmi vaan, ettei se huolellinenkaan meikki näytä päivänvalossa kauniilta, korkeintaan siellä kameran takana lehden kannessa tai hämyisessä baarissa. Toki on kultainen keskitie olemassa, mutta säälittävän moni tarvitsee silti päivittäin aamusta iltaan sen meikkimaskin tunteakseen itsensä kauniiksi ja paremman näköiseksi. Minäpä en tarvitse , näytti se sinusta sitten vaikka miljoona kertaa paremmalta. Mulle riittää että miellytän itseni silmää, miestäni ja sekin on extraa että usein kuulee muiltakin kehuja ulkonäön suhteen. :heart:
 
vieraampi
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 10:56 TwistedSister kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 10:51 vieraampi kirjoitti:
nyt kysymys teille hyvät hehkeät itsestänne huolehtivat mammat: saanko kolmen lapsen kotiäitinä näyttää norsun ahterista reväistyltä jos olen näyttänyt sellaiselta jo ennen kuin nuo lapset synty?? vai pitääkö mun nyt sitten ihan teidän mieliksi opetella meikkaamaan, laittaa tukkaa ja ostaa henkkamaukka tyhjäksi?

mä oon oikeesti aina ollut vähän sellanen "jätkä", en ikinä meikannu edes teini-ikäisenä, vaatteiden suhteen mulla ei oo tyylitajua ja noista päätä koristavista haivenista nyt ei kannata edes puhua. mutta jospa jatkaisin tällä hyväksi havaitulla linjalla kuitenkin. ainakin ollaan miehen kanssa samaa sarjaa. :LOL:
Mun puolesta voit näyttää miltä haluat.Ja mä olen just sellainen kuin minä haluan. :D
Mutta kun esim. kuorintavoiteiden ja naamioiden käyttäminen tekee hyvää iholle ja mielelle.Ovat osa puhtautta.
kiitos! :flower:

sä saat kanssa mun puolesta käyttää ihan mitä voiteita ja aineita tykkäät ja mistä ite tuut hyvälle mielelle. tästähän kai loppujen lopuksi on kysymys: jokainen olkoon siinä kuosissa, mikä omimmalta tuntuu ja miten itse parhaiten viihtyy. turha siihen on muiden puuttua.

sitä paitsi, eikö ole kivaa että ite näyttää sitten paremmalta, kun meitä vähemmän kauniita ja tyylikkäitä kulkee siellä joukossa! ;)
 
hmmmh..
meikkaan joka päivä, tapa joka ei varmaan koskaan lähde pois :snotty: on vaan minusta kiva näyttää kivalta ja huolitellulta. ja vaatemaku ei ole muuttunut lainkaan äidiksi tulon myötä, ehkä jopa enemmän panostan vaatteisiin nyt äitinä osittain juuri sen takia että haluan murtaa ihmisten käsityksen siitä että äidit on homssuisia ja kulkee vanhoissa kuluneissa verkkareissa. muistan sanoneeni miehelleni jo odotusaikana että mä en sitte verkkareita käytä :LOL: se vaan ärsyttää kun jotkut vanhemmat ihmiset joskus katsovat kieroon kun työntelee vaunuja saappaissa ja tiukissa farkuissa, jakussa tms.. mutta siinäpä katsovat,like I care :) tärkeintä on että itse on tyytyväinen, ja tietenkin on kiva kuulla mieheltäkin että "oletpa sä nätti" B)
 
ja tosta vielä että äidit puhuu vain vauvoista.. NOT! mahdatkohan tuntea montaa äitiä??! :LOL:
ainakin itse tykkään puhua kavereiden kanssa enimmäkseen ihan muusta kuin lapsista,ihan vaan sen takia ettei oma itse pääse unohtumaan, sama ihminen mä edelleen olen ja edelleen puhun niistä jonkun jo mainitsemista huulikiilloista ja uusimmista hajuvesistä ja edelleen kiinnostaa eniten muoti ja musiikki.. eihän äitiys ihmisestä sentään ufoa tee..??? tottakai puihun myös lapsista, mutta en kuulu ihmisiin jotka eivät enää muusta osaa puhua. rasittavaa tuo yleistäminen.. \|O
 
Kyllä mä olen aina ehtinyt laittaa itseäni (ts. kevyt meikki),vaikka mulla on peräti kolme lasta :kieh:

Naurattaa,kun ekan jälkeen moni sanoi:" odotas kun toinen syntyy,niin et ehdi meikkaamaan ja kuljet verskoissa aamusta iltaan"....no samalla tavalla ehdin laittautumaan kuin ennen (lapsilla vuoden ikäero).

Luulen että se on enemmän ihmisestä kiinni,toiset kiinnittää enemmän huomiota ulkonäköön.Niin ja tälläytymisestä ei ole kyse :flower: .
Ihan kiva olla vielä ok näköinen vaikka olen kolmen laspen äiti :)
 

Yhteistyössä