äiti kasvissyöjä -lapselle ei anneta ollenkaan lihaa?

• Viestiketjun aloittaja mietiskellen
  • Ensimmäinen viesti
just
Alkuperäinen kirjoittaja typy10:
Heh.. no.. kysynpä toisen kysymyksen. Miks lihansyöjät ei ole mielenosoituksissa ja tuhoa toisten elinkeinoa kuten esim monet "kasvissyöjät " ? Miksi lihansyöjät ei pidä meteliä "aatteestaan"`? siksi että sekasyönti on normaalia.
Jos eläiaktivistit on kasvissyöjiä ei tarkoita, että kaikki kasvissyöjät olisivat eläinaktivisteja. Jos jotkut eläinaktivistit iskevät turkistarhoille ei tarkoita, että kaikki eläinaktivistit tekisivät turkistarhaiskuja.

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja just:
Jos eläiaktivistit on kasvissyöjiä ei tarkoita, että kaikki kasvissyöjät olisivat eläinaktivisteja. Jos jotkut eläinaktivistit iskevät turkistarhoille ei tarkoita, että kaikki eläinaktivistit tekisivät turkistarhaiskuja.
Mä tunnen myös turkistarhausta vastustavia sekasyöjiä.

Nii.. juuri näin. Tätä pointtia mä ajan takaa, mtä LIHANSYÖJÄkin kirjotti. Siis.. sekasyöjänä hyväksyn kaikenlaisen ruoan. Mutten ymmärrä kasvissyöjien hirveää intoa kieltää kaikkea tai väheksyä lihaa ravintona tai suuttua jos heitä arvostelaan :D

Heh.. no.. kysynpä toisen kysymyksen. Miks lihansyöjät ei ole mielenosoituksissa ja tuhoa toisten elinkeinoa kuten esim monet "kasvissyöjät " ? Miksi lihansyöjät ei pidä meteliä "aatteestaan"`? siksi että sekasyönti on normaalia.
Ei vai?
Käsittääkseni moni sekasyöjä vastustaa turkistarhausta ja saattaa osallistua mielenosoituksiin.
Amerikassa sekasyöjät vastustavat aborttia ja vaikeuttavat lääkäreiden elinkeinoa. Jopa tappavat heitä.
Sekasyöjät osallistuvat myös rasistisiin meilenosoituksiin ja koittavat vastustaa maahanmuuttajien ihmisoikeuksia. Eli onkohan mielenosoituksilla ja vegetarismilla mitään tekemistä keskenään?
Ja lihansyöjät ne vasta pitävät mölyä "aatteensa" puolesta, kuten tässä ketjussa. Jos kasvissyöjä joutuu tilanteeseen missä kieltäytyy lihasta ja kertoo että on vege, niin usein saa mölyävän lauman lihansyöjiä vastaansa toitottamaan siitä kuinka liha on hyvää ja maistahan nyt edes palanen. Saati saa kuunnella jatkuvaa jankkausta miksi et syö lihaa.

minttu
Nii.. juuri näin. Tätä pointtia mä ajan takaa, mtä LIHANSYÖJÄkin kirjotti. Siis.. sekasyöjänä hyväksyn kaikenlaisen ruoan. Mutten ymmärrä kasvissyöjien hirveää intoa kieltää kaikkea tai väheksyä lihaa ravintona tai suuttua jos heitä arvostelaan :D
Kuten juuri tuossa aikaisemmin jo kirjoitinkin, niin sultahan, arvoisa typy, puuttuu täysin ymmärrys ja kunnioitus muiden erilaisia valintoja kohtaan. Sä saat väheksyä rauhassa meitä kasvissyöjiä, mutta me ei saataisi ollenkaan kritisoida teitä makkaranpurijoita... Huomaatko yhtään ristiriitaisuutta kirjoituksissasi?

just
Mutta jos kasvissyöjiä arvostellaan epäasiallisin argumentein, siitä saa varmaan kimpaantua. Minäkin kimpaannuin yksisilmäisistä kommenteistasi, vaikka olenkin sekasyöjä.
Miksi kasvissyöjillä ei ole samaa oikeutta kuin sekasyöjillä. Miksi sekasyöjät saavat arvostella kasvissyöjiä, muttei toisinpäin.

vieras
Ei tuo musta mitään outoa ole :eek: Itekin vältän punaista lihaa, kana, kala, kalkkuna on usein ne lihat mitä meillä syödään. Joskus muut kuin minä syö sitten nautaa/sikaa. Mutta jos vanhemmat ovat esim. käyneet ravitsemusterapeutilla, niin homma ok, ja lapsi saa varmasti kaiken tarvitsemansa.

just
Hmm... edelleen mä ihmettelen tota takinkääntöä. Liivate on nautaperäistä eikä sitä saa muuta kuin teurasjätteestä. Kumma että oman hengen kyseessä ollessa aatteet unohtuu..
Onhan se kumma... sä voit kysyä tätä samaa asiaa niiltä muutamilta sotaveteraaneilta, jotka on edelleen elossa... Vai toivotko, että hekin olisivat säilyttäneet halunsa säilyttää ihmishenkiä kaikissa tilanteissa. Väitän, että 95% niistä miehistä ei normaalioloissa olisi tappanut ihmistä missään tilanteessa.

Hmm... edelleen mä ihmettelen tota takinkääntöä. Liivate on nautaperäistä eikä sitä saa muuta kuin teurasjätteestä. Kumma että oman hengen kyseessä ollessa aatteet unohtuu..
Aivan, sitä saa teurasjätteestä, samoin kun nahkaa. Kyse on siis hyötykäytöstä. Jos kerta eläin teurastetaan, niin silloin on vain kohtuullista käyttää siitä kaikki mahdollinen hyödyksi.
Kyse on kompromisseista, joita ilman ei voi tässä yhteiskunnassa aina elää. Aatteet ei unohdu mihinkään.

minttu
Jos luet tarkkaan niin kirjoitin: sekasyöjänä HYVÄKSYN kaikenlaisen ruoan
Hyväksyä ehkä voit, mutta et ymmärtää tai kunnioittaa kasvissyönnin valinneita kanssaeläjiä. Se on tullut kirjoituksistasi hyvin selvästi ilmi. Ja aatteellisuus tuntuu sinulle todellinen punainen vaate olevan.

Hyötykäyttö.. No joo.. voin nyt kuule kokemuksella kertoa että kasvissyönti ja lihan välttäminen on pientä lääketeollisuuden mittakaavassa. Nämä ns "oikeat" vegaanit voi teille valaista asiaa tarkemmin.. esim. käytttyjen väriaineiden osalta..

onpa tosi kummallista joo :eek:
Ei mua kiinnostas v*ttuakaan mitkään aatteet siinä vaiheessa ku henki ois kyseessä, oma tai jonkun muun. Miten sä voit olla noin yksinkertanen? :eek:

minttu
sotaveteraaneilta? Toisen ihmisen tappaminen ja maan puolustaminen on täysin eri asia kuin se mitä ruoakseen syö. Kaikki kunnia veteraaneille. Ilman heitä ei olisi varaa valita ruokavaliotaan.
No tästä asiasta me ollaan sentään samaa mieltä.
Kaikki kiitos ja kunnia todellakin veteraaneille, jotka mahdollistavat muun muassa sen, että voin valita kasvissyönnin ja vastustaa epäinhimillistä tehotuontantotaloutta!

just
sotaveteraaneilta? Toisen ihmisen tappaminen ja maan puolustaminen on täysin eri asia kuin se mitä ruoakseen syö. Kaikki kunnia veteraaneille. Ilman heitä ei olisi varaa valita ruokavaliotaan.
Aivan... eihän se ole eri asia, vaan kyse on "aatteesta" ja kyvystä "joustaa" tilanteessa, jossa vastakkain on oma henki tai se "aate".

etkö sä voi edes vähän yrittää ymmärtää lukemaasi? Kuka olikaan vertasi, että sotilas, joka muuten ei tahtoisi tappaa, voi tappaa kun on pakko. Ja vegaani, joka ei käytä liivatetta, voi käyttää jos on pakko. Got it?

Ja rdellee .. jos elämä on siis samanarvoista niin kysyn vielä seuraavaa: Jos ajat jäniksen yli onko se yhtä "tuomittavaa" kuin jos ajat vaikkapa nyt ihmislapsen yli? Sorry. On karkea esimerkki mutta kuitenkin..

Yhteistyössä