Äiti farkuissa ja lenkkareissa lapsen kevätjuhlassa.

• Viestiketjun aloittaja Olipahan taas
  • Ensimmäinen viesti
Olipahan taas
Joopa joo, tänään nähtyä. Lapsi kyllä pukeutuneena asianmukaisesti, mutta äidillä farkut ja lenkkarit. Paitana perus kesätoppi. Olipa hieman mauttoman näköistä.

Äitikkä
Jospa ei ollut rahaa ostaa vaatetta itselleen? Tulee vaan mieleen ne tilanteet,kun itsellä on ollut pulaa rahasta ja on pitänyt valita ostaako lapselle vai itselle vaatetta. Ostin lapselle,aina. Vaikka en kyllä lenkkareissa koskaan mennyt kevätjuhliin,farkuissa kyllä.

vieras
Yhdellä lapsen äidillä oli juhlissa sandaalit(todella käytetyt), vanha paitaa(pesty ainakin 100 kertaa myös hiukan rikki) ja jalassa verkkarit. Hänen lapsellaan oli mekko päällä. tosin mekko oli kirkkaanpunainen ja pitkähihainen. Sama mekko lapsella oli joululuhlissa päällä. Että näin.

OV
kaikki vaan ei ymmärrä tilaisuuden luonnetta, ei se tarkoita sitä ettei kunnioittaisi lapsen kevätjuhlaa!
Olihan äiti sentään paikalle saapunut, se on kuulkaa jo ISO ASIA!!!!!

no olipahan todellakin
Siis meidänkin lapsen kevätjuhlassa yhdellä isällä oli reisitaskuhousut. Olin tyrmistynyt, ja minua todella harmitti lapsen puolesta. Luulisi tosiaan, että vanhemmat ymmärtäisivät kuinka kiusallista tuollainen alipukeutuminen on muille juhlijoille. Itse pukeuduin silkkiseen mekkoon ja korkokenkiin, miehelläni oli tumma puku ja mekkooni sointuva solmio. Kiitos ap, kun otit tämän tärkeän asian puheeksi!

Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja no olipahan todellakin:
Siis meidänkin lapsen kevätjuhlassa yhdellä isällä oli reisitaskuhousut. Olin tyrmistynyt, ja minua todella harmitti lapsen puolesta. Luulisi tosiaan, että vanhemmat ymmärtäisivät kuinka kiusallista tuollainen alipukeutuminen on muille juhlijoille. Itse pukeuduin silkkiseen mekkoon ja korkokenkiin, miehelläni oli tumma puku ja mekkooni sointuva solmio. Kiitos ap, kun otit tämän tärkeän asian puheeksi!
Hehheh, mahtoi teidän lasta nolottaa, kun tulitte sinne kuin linnan juhliin kun muut olivat normaalin näköisinä. :D :LOL:

ap
Jonkinlaiset siistit farkut on ehkä ok, mutta nämä oli kyllä ihan "kivipestyt" perusfarkut ja lenkkarit likaiset ja kuluneet. Luulisi että jokaisella aina silloin tällöin on tilanteita joissa pukeutua vähän siistimmin, eli vähän paremmatkin vaatteet kaapista löytyisi. Ja jos rahasta on tiukkaa niin eihän jotkut kivat kesähousut ja esim. sandaalit edes kalliita ole. En mä tässä peräänkuuluta mitään kalliita merkkivaatteita.

Itse pidän kans päivänselvänä että siistimmät vaatteet juhlaan, mutta uskon kuitenkin että lapselle on ollut miljoona kertaa tärkeämpi se, että äiti paikalla, kun että äiti ois jäänyt pois juhlista, kun ei ole sopivaa päälle pantavaa.

Ihan oikeesti mie ihmettelen, että meneekö teillä (joillakin ihmettelijöillä ) kevätjuhla pilalle senvuoksi, että joku on pukeutunut farkkuihin ja toppiin tai t-paitaan, lenkkareista puhumattakaan?
Siis ajatelkaa ennemmin niin, että hienoa, että senkin lapsen äiti on tullut paikalle... vaikka ei juhlavaatteissa olekkaan. Mutta miten paha mieli lapsella voisikaan olla, jos äiti jättäisi kokonaan menemättä juhliin VAAN SIKSI, että hänellä ei ole vaikka kevätjuhlaan sopivaa hametta ja sandaaleja...

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Ihan oikeesti mie ihmettelen, että meneekö teillä (joillakin ihmettelijöillä ) kevätjuhla pilalle senvuoksi, että joku on pukeutunut farkkuihin ja toppiin tai t-paitaan, lenkkareista puhumattakaan?
Siis ajatelkaa ennemmin niin, että hienoa, että senkin lapsen äiti on tullut paikalle... vaikka ei juhlavaatteissa olekkaan. Mutta miten paha mieli lapsella voisikaan olla, jos äiti jättäisi kokonaan menemättä juhliin VAAN SIKSI, että hänellä ei ole vaikka kevätjuhlaan sopivaa hametta ja sandaaleja...
Just näin =)

Jospa sie oot nähnyt mun ystävän. Sillä on selkä pipinä niin, ettei se voi kävellä muilla kengillä kuin lenkkareilla ja kaikki juhlavaatteet paitsi näyttää typeriltä lenkkareiden kanssa, ei kuulemma mahdu päälle tukivyöviritelmän kanssa.

Äitikkä
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Jonkinlaiset siistit farkut on ehkä ok, mutta nämä oli kyllä ihan "kivipestyt" perusfarkut ja lenkkarit likaiset ja kuluneet. Luulisi että jokaisella aina silloin tällöin on tilanteita joissa pukeutua vähän siistimmin, eli vähän paremmatkin vaatteet kaapista löytyisi. Ja jos rahasta on tiukkaa niin eihän jotkut kivat kesähousut ja esim. sandaalit edes kalliita ole. En mä tässä peräänkuuluta mitään kalliita merkkivaatteita.
Joskus se vaan on niin pienestä kiinni,ruokaa ainakin lapsille,vaatetta lapselle,itselle ei sit jääkään rahaa ostaa.

vieras
Nyt opena ollessani ja muutenkin vähän jo elämää nähneenä, olen sitä mieltä että ei kannata stressata vaatteista vaikka.. Eikä varsinkaan tehdä muiden pukeutumisesta numeroa. Esimerkiksi masentuneelle perheelle voi olla jo suuri ponnistus edes saapua koko juhlaan (, jossa heitä tuijotetaan sitten joidenkin toimesta..). Lapsensa on aivan varmasti jo ikionnellinen jos äiti jaksoi tulla.

Kai mää pidän itsestään selvyytenä, että äiti tulee paikalle. Tai isä tai joku. Että se ei oo mikään saavutus, kun saapuu paikalle, vaan normaali käytäntö.

Tässäkin on varmaan eroja, että miten mikäkin koulu tapaa juhlia. Meillä on ihan perinteinen kevätjuhla, joka on siis juhla, ei mikään todistustenjakotilaisuus.

Lisään vielä, että ei mun juhlat mee pilalle moisesta. Sanoinpa vaan mielipiteeni. =)

Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:
Kai mää pidän itsestään selvyytenä, että äiti tulee paikalle. Tai isä tai joku. Että se ei oo mikään saavutus, kun saapuu paikalle, vaan normaali käytäntö.

Tässäkin on varmaan eroja, että miten mikäkin koulu tapaa juhlia. Meillä on ihan perinteinen kevätjuhla, joka on siis juhla, ei mikään todistustenjakotilaisuus.
Tässä maailmassa ei kannata mitään pitää itsestäänselvyytenä :|
Aurinkokunta puhuu asiaa taas :flower:

Antakaa toisten mennä ja olla, missä vaatteissa haluavat tai, mitä heillä on varaa ostaa. Mä en voi kertakaikkiaan ymmärtää, miksi pitää vetää hernettä nenään tästä asiasta joka kerta :/ Se juhlahan on kuitenkin lapsille tarkoitettu, heidän vuokseen järjestetty, ja ne lapset itse ei taatusti arvostele toisten vanhempia niiden pukeutumisen mukaan. Mä luulen, että lapsille on tärkeintä, että vanhemmat on siellä läsnä, ei niitten vaatteet.

Alkuperäinen kirjoittaja no olipahan todellakin:
Tää tais olla provo, eiks vaan. Ylipukeutuminen on yhtä iso moka kun alipukeutuminenkin.
Mun puolesta menköön jokainen kevätjuhlaan sellaisissa vaatteissa kun tykkää, tai mihin on varaa. Tärkeintä et menee. Itse kyllä laittaisin mekon ja nätit kengät, ainakin näin etukäteen ajatellen.

Minusta pukeutuminen kielii jotain ihmisten tilannetajusta ja asioiden arvostamisesta. Mä olen käynyt kahdessa lapseni juhlassa tällä viikolla, ja pukeutuminen on todella kirjavaa. Siellä näki aikuisia jopa verkkareissa :D

Yhteistyössä