Äitejä Joensuusta

Höh, kirjoitin pitkät pätkät ja lähettäessä hävisi kaikki :/ Nyt kyllä lyhennettynä, jos taas katoaa.

Ei ole hoitopaikasta vieläkään tullut tietoa, päätin odottaa vielä ensi viikkoon ja sitten soitella sinne päin jos mitään ei ole kuulunut.

Me on aika hyvin pysytty yksissä päikkäreissä, kunhan aamulla nukutaan vähintään puoli kahdeksaan. Jos aikaisemmin herätään, niin sitten tarvitaan vielä kahdet unet.

mii-tu ja pimmeepulla teillä onkin jännä päivä tänään!
 
pimmeepulla Miten sujui tytöllä (ja äitillä) eka hoitopäivä? Meillä poika oli tosi iloinen, kun menin hakemaan ja tuli heti syliin eli ei mitään protestointia, että miksi jätit minut tänne. Hoitajan syliin ei enää suostunut, kun minä olin paikalla. Ilta meni sylitellessä, kaipasi normaalia enemmän läheisyyttä. Muskarissa käytiin illalla niin koko ajan (muuten niin touhukas poika) oli vaan äitin sylissä. Yönkin nukkui poikkeuksellisesti koko yön meidän vieressä vaikka normaalisti tulee viereen vasta aamuyöstä. Mutta aamulla taas jäi hoitoon mielellään. Keittiöön suoraan viipotti, joko paukuttelemaan keittiönkaappien ovia tai odottamaan puuroa. =)

tepastin Kannattaa tosiaan soittaa hoitopaikasta, meille ainakin laittoivat kirjeen tosi myöhään. Kyllä ne jo nyt tietävät, minne teidän tyttö on sijoitettu. Meillä ainakin hoitaja sanoi tienneensä pojan tulosta jo kesäkuussa, vaikka meille kirje tuli elokuun puolessa välissä.
 
mii-tu iloinen tyttö oli täälläkin äitiä vastassa, olivat välipalalla kun menin hakemaan. Oli eilen sit nukkunut ne yhdet unet vaan, ja ei olut edes ollut kauhean väsynyt. Josko täälläkin nyt siirryttäis siihen yksiin uniin! Illalla leikki ihan normaalisti kotona, eikä täälläkään mitään kapinointia onneksi. Tänä aamuna kun vein niin vähän meni apeaksi kun jätin siihen hoitajan syliin, mutta en usko (toivo) että pitkään itkee perään.. Ihana päästä sit hakemaan pois :))!
Mä oon niin onneton tossa pukemisessa (ainakin tuntuu), tuntuu että liikaa vaatetta ja liian vähän ja mitkä kengät ja pitääkö olla villasukat ja ei mahdu villasukat ja taasko pitää uudet kengät :D! Minkä kokoisia kengiä teillä on ja minkälaisia olette hommanneet?
mii-tu ja tepastin Tervetuloa sit klo. 10 juhlimaan! :)
 
Täälläkin aletaan pikku hiljaa kävelemään ja tuntuu jo pian että juoksemaankin, sen verran kovasti mennään!
Meidän neitillä on jo 22 kokoa kengät ja kohta pitäisi hankkia jo talvipopotkin!

Ihana kuulla, että Teillä on hoidot alkanut hyvin. On se surkeaa olla töissä, jos tietää että hoidossa vain itkuttaa :(

Meillä hoito on nyt asettunut uomiinsa ja pääsääntöisesti sujuu jo oikein hyvin. Ensi viikko tosin on lomaviikko, ihanaa saa olla typsyn kanssa koko viikon!

Mekin aloitettiin tällä viikolla muskari, ja tyttö viihtyi oikein hyvin, tykkäsi kovasti.

Oikein pirteää syksynjatkoa kaikille!
 
desa74 Mukavaa kuulla teistä pitkästä aikaa. Hienoa, että sielläkin jo kävellään. Nyt onkin perässä pysytteleminen, yllättävän kovaa nuo pienet jalat jo pääsevätkin. Kuulostaa ihanalta, että saatte kokonaisen viikon olla tytön kanssa. Itsellä on lomaa tiedossa vasta jouluna ja silloinkin vaan ne kaikille kuuluvat pyhäpäivät.

Meillä ei hoitoon jääminen tänään enää sujunutkaan hyvin. Poika jäi perään itkemään ja itsellä sitten tietysti koko päivän asia painoi mielessä. Mutta hyvin pian oli kuulemma rauhoittunut ja hakiessa vastaan taapersi iloinen poika. Syliin kyllä heti rientää ja on valmis lähtemään kotiin, ettei vielä ainakaan ole ollut protestointia, että miksi jätit minut tänne. Saa nähdä mikä on vastaanotto sitten, kun nyt loppuviikoksi lähden työmatkalle ja palaan kotiin.

pimmeepulla Kiitos juhlien järjestämisestä, mukavaa oli nähdä. Jatkuiko teillä juhlat vielä koko viikonlopun? Mitenkäs tyttö suhtautui saamaansa huomioon?

tepastin Oliko sullakin tänään eka työpäivä? Miten sujui tauon jälkeen? Itselle palautui asiat mieleen yllättävän nopeasti, vaikka etukäteen olin pelännyt unohtaneeni kaiken. Olinhan poissa töistä lähes kaksi vuotta.
 
mii-tu Minulla alkaa työt vasta tostaina eli huominen saadaan vielä tytön kanssa nauttia toistemme seurasta. Kumman hyvin jaksaa jopa hammaskiukut, kun tietää joutuvansa kohta töihin.:D

Meillä puhkesi viikonloppuna viimein ne kaksi ylä-etuhammasta, nyt vielä odotellaan ne viereiset, niin jospa sitten taas hetkeksi rauhoittuisi. On nuo neljä kerralla puhkeavaa hammasta aiheuttaneet välillä sellaisia kiukkuja, että toivottavasti loput hampaat tulee vähän rauhallisemmalla tahdilla.
 
Tänään tuli meillekin tieto hoitopaikasta. Hyvä, että toinen auto hankittiin, hoitopaikka on nimittäin mutalassa eli kilometrejä kertyy aikalailla. Jäädään jonottamaan jos lähempää vapautuu, mutta ei typyä viiti sekoittaa ihan heti vaihtamallakaan.
 
tepastin Taitaa tosiaan olla pulaa perhepäivähoitajista, kun teillekin noin kaukaa paikka järjestyi. Milloin olette menossa tutustumaan? Hienoa, että hampaat puhkesi, toivottavasti tytön olo nyt hetkeksi helpottui. Meidän pojalle on puhkeamassa ensimmäinen poskihammas ja se se vasta kipeää tekee. Olemme antaneet särkylääkettäkin, kun selvästi näkee, että poskeen sattuu.

Meidän poika sairastaa flunssaa. Puhkesi heti, kun aloitti hoidossa. No nyt tauti sitten on tarttunut meihin vanhempiinkin. Minun työmatka sitten siirtyi ensi viikkoon. Pari päivää olin hoitamassa poikaa kotona ja nyt mies jäi vuorostaan hoitamaan.

pimmeepulla Onkos teillä vältytty sairastumisilta hoidon alettua?
 
mii-tu Nyt vain soittivat, että sopiiko paikka noin kaukaa. Paperit lupasi lähettää parin viikon sisällä, joten sitten vasta päästään sopimaan tutustumisaika. Vähän kyllä jo jännittää, millainen hoitaja sattuu.

Minulle on sattunut töissä ainakin näin alkuun hirveä määrä ilta- ja viikonloppuvuoroja. Tytön kannaltahan se on hyväkin, ei tarvitse niin paljon hoidossa olla, mutta miehen kanssa ei sitten toisiamme juuri nähdäkään. Yllätyksenä on kyllä tullut miten paljon tuo töissä käynti väsyttää, mutta ehkä se helpottaa kunhan uudet rutiinit vakiintuu.
 
Kokeiltaisiinko joku päivä tapaamista ekan kerran näin töiden alun jälkeen? Jos vaikka joku iltapäivä tai viikonloppu? mii-tu taisit olla tällä viikolla työmatkalla, joten miten olisi vaikka ensi viikolla?
 
Hyvä idea olisi nähdä. Meille käy ensi viikolla ti tai to iltapäivät. Jos vaikka tulisitte meille niin voitais sopia tapaaminen kolmeksi. Ehdin sitä ennen hakea pojan hoidosta. Vai millainen aika teille olisi paras?
 
Moi pitkäs aikaa! on ollu aika kiirusta, kun alkoi mulla se viimeinen harjoittelu ja illat menee sit opiskellessa ja tytön kanssa touhutessa!
Hoitoon tyttö jää nykyisin itkien, heti kuulemma loppuu ja muuten päivä hyvin menee (onneksi). Sit kotiin kun haen alkaa äitille kiukuttelu, joka ei onneksi enää koko iltaa kestä, ensimmäinen tunti kiukutellaan ja sit normalisoituu. Mites teillä muilla, onko hoidosta hakiessa samaa havaittu?
Toivottavasti saatais järkättyä joskus treffit vaikka päivällisen jälkeen, mulla meinaan aina puol neljään töitä (treffit puistossa vaikka?)
Mitäs taitoja teidän muksut on oppineet, meillä puhetta ymmärtää hienosti ja hakee tavaroita kun pyytää. hampaita edelleen se 4kpl, milloinkahan lisääntyy? Opeteltu itse syömään ja lusikkaa aika hienosti käyttää, tosin sotku on sen mukaista :D!
 
Meillä on nyt ryhdytty konttaamaan, vaikka luulin jo että se vaihe jää kokonaan välistä. Edelleen tosin ryömien pääsee nopeammin, joten sitä harrastetaan enemmän. Sohvaa tms tukea pitkin kävellään jo sujuvasti, mutta ilman tukea seisomisesta ei ole mitään merkkejä. Meillä typy on alusta asti ollut varovainen tuo liikkumisen harjoittelun kanssa ja ehkä parempi niin. :D

Toivottavasti teillä pimmeepulla helpottuu tuo hoitoon jääminen. Meille tuli tällä viikolla paperit hoitopaikasta, joten maanantaina pitäisi soittaa ja sopia tutustumisaika. Kyllä jo jännittää, millainen hoitaja on ja miten typy suhtautuu.
 
tepastin Onnittelut uuden taidon oppimisesta. Varmasti oli tytölle riemastuttava hetki, kun oppi konttaamaan, pääseehän sitä taas hieman vauhdikkaammin etenemään.

Meillä poika jää itkemään, kun minä vien hoitoon. Mutta miehen perään ei itke. Tosin hakiessakin on sitten kyllä sanoin kuvaamattoman onnellinen, kun menen häntä hakemaan. Miehen hakiessa ei ollut kuulemma niin suuresti riemastunut, vaikka totta kai olikin iloinnut isän näkemisestä ja kotiin pääsystä. Hoitajan mukaan ei se peräänitkeminen kauan kestä ja päiväkin sujuu sitten ihan hyvin. Nyt ollaan kokeiltu niin, että hoitaja riisuu pojan ettei turhaan venytetä eroamistilannetta. On siinä itselläkin kova paikka jättää itkevä lapsi hoitoon ja esittää vielä reipasta lapsen nähden, kun oikeasti on itselläkin pala kurkussa ja saa koota kaikki voimansa ettei heippaa sanoessa ääni murru. Mutta eiköhän se arki ala pikku hiljaa rullaamaan ja hoitoon jääminen helpottumaan.

Mitenkäs meidän tapaaminen tiistaina? Olisitteko tepastin tulossa meillä käymään? Voidaan joku ilta nähdä myös puistossa, päivällisen jälkeen kun on tapana kuitenkin vielä ulkoilla.
 
mii-tu voidaan tulla, mutta voidaan siirtää myös jollekin illalle, jotta pimmeepulla tekin (ja mahdolliset muutkin, jotka vielä täällä käyvät lueskelemassa) pääsette mukaan. Tehdään vaikka sen mukaan, kuinka teille sopii parhaiten. :)

Argh. Miehen äiti on taas kommenteillaan saanut minut ärtymään, vaikka hyvää kai tarkoittaa. Meillähän tyttö on nyt siirtynyt omaan huoneeseensa nukkumaan, minkä jälkeen onkin nukuttu vähän paremmin (typy on niin levoton nukkuja, että aiemmin me ei miehen kanssa saatu nukuttua vaikka typy olisikin ollut unessa), miehen äiti oli kuitenkin kauhuissaan tästä järjestelystä ja sai aikaan aika pahan mielen kommenteillaan, miten tyttö on liian pieni ja ikävöi meitä varmasti koko yön ja kuinka haluaisi ottaa vapaata jotta voi tulla tytön kanssa nukkumaan. Viime viikonlopun "paras" kommentti oli kuitenkin se, miten "typyllä on monta äitiä" (tällä tarkoitti itseään ja minun äitiäni, joka hoitaa minun työpäivieni ajan typyä tämän ekan kuukauden). Teki mieli korjata, että kyllä niitä äitejä on vain yksi ja se riittää tytölle, mutta pidin kuitenkin suuni kiinni.

Tekipäs hyvää purkautua. :D
 
Hei taas!

Täältä löytyy yksi mahdollinen joka käy lueskelemassa aina kun vaan ehtii. :D Meillä mennään lujaa kontaten, on menty jo kuukausia. Pystyyn nousee ja tukea vasten kävelee. Nyt on viimepäivinä alkanut kävellä seiniä pitkin toisella kädellä vaan hyvin vähän varmuuden vuoksi tukien. Lisäksi liikkuu omintakeiselle tyylillään. Hankala selittää. Toinen jalka on jalkapohja maassa, toinen polvi maassa ja toinen käsi ylhäällä (voi kantaa vaikka tavaraa) ja toinen ottaa tukea lattiasta... Ja ne tavarat on alkaneet liikkua. Leluja löytyy pitkin huushollia ja kaukosäätimet on paras pitää ylhäällä tai ainakin silmän alla muuten niitä saa etsiä koiran kanssa (joka ei muuten edes osaa etsiä semmoista käskystä...) :) Itse haluaa harjoitella syömistä, käyrävartinen vauvalusikka kestää hyvin kädessä ja menee suuhun oikein päin. Suoravartisella lusikalla en ole edes kokeillut miten päin suuhun menisi. Hampaita löytyy 6. Viimeiset kaksi oli kovat työn takana. Käytiin jo terkkarilla tarkistuttamassa korvat kun oli itkuinen (ei ole sitä ennen koskaan ollut niin äksy joten tottahan minä heti olin että kipee, pakko olla :ashamed: ) , ei syönyt ja korviaan kaivoi. Noh terkkari vaan totesi että säteile korviin kulmahampaiden tulo. Sanoja tulee "äiti" (viikko sitten se oli "äitä") ja "kukka" todella selvästi. Ja harjoittelee sanomaan kakka. Vaippaansa aina osoittaa ja sanoo kukka :D Muutaman kerran on jopa sanonut sen ennen kakan tuloa, joten olemme saaneet kakat pottaan ja vaippa on säästynyt puhtaana :) Meillä ollaan vielä kotihoidossa ensi talvi :) joten jos sopivasti sattuisi voisimme käydä joku kerta tapaamisessa.
 
tepastin Tulkaa vain tytön kanssa huomenna käymään, jos teillä ei ole muuta. Mukavaa olisi nähdä. Onpas (sullakin) ajattelematon anoppi. Päästää nyt tuollaisia sammakoita suustaan. Ymmärrän kyllä tunteesi täysin ja sulla on oikeus olla loukkaantunut. Vai että monta äitiä... Minun anoppini voisi päästää samanlaista suustaan. Kaikkea sieltäkin suunnalta on kuultu. Meillä oli anoppini kanssa ehkä jonkinlaiset välit ennen poikaa, mutta pojan syntymän jälkeen välit ovat aika viileät. Johtuen juuri anopin ajattelemattomuudesta päästää suustaan ulos sammakoita. Tähän asti minäkin olen osannut päästää jutut toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, mutta en tiedä milloin sitä saa tarpeekseen ja sanoo takaisin. Pahinta on, kun mies aina ymmärtää äitiään ja jotenkin saa minutkin ajattelemaan, että ehkä minä vaan käsitin väärin tai liioittelin asiaa.

sakuliini Kiva kuulla, että tätä palstaa vielä muutkin seurailevat. Kerrohan useammin kuulumisia ja tervetuloa mukaan tapaamisiin.
 
mii-tu me sitten tullaan huomenna silloin kolmelta. Mukava tosiaan nähdä. :)

Mekin tullaan anopin kanssa hyvin muuten toimeen, mutta nuo sammakot saavat suuttumaan. Meilläkään mies ei ollenkaan ymmärrä minun kantaani, joten tunnen aina ylireagoivani. Mutta jospa tämä helpottuu, pitäisi löytää se kohtelias tapa sanoa, että välillä niitä sanomisiaan voi miettiä sen ylimääräisen hetken.
 
jos itsekkin kuittaisi :D

Täällä mennään eespäin, samalla tyylillä kuin sakuliinilla, noustaan tukia pitkin ja kävellään tuen kanssa.
Hampaita ei ole eikä öisin nukuta.
Mun osallistumiset tapaamisiin voi olla aika hiljaisia, mulla kun on tuo keskimmäinenkin nyt kotona ja isoimman koulu loppuu liki joka päivä jo klo 12.30 ja junnu nukkuu toiset päiväunet tuossa 15.30-17.30.. noin.

Täällä odotellaan talvea jo innolla niin pääsee lumeen möyrimään ja laskemaan mäkeä :D
 
mii-tu unohdin ottaa muistiin, miten sen Kaksplussan näytenumeron sai tilattua, joten viititkö laittaa ohjeet?

Meillä on taas opittu uutta hirveällä vauhdilla. Kontaten mennään jo sellaista vauhtia, että hirvittää. Taaperokärristä on myös nyt innostuttu, mutta vauhti ja tyyli on sellaista, että kärristä on kyllä samalla kiinni pideltävä. Nyt on viimeinenkin tämän satsin hampaista puhjennut eli nyt niitä löytyy yhteensä kuusi. Johtuisiko sitten hammaskipujen helpottumisesta, mutta viime yönä nukuttiin koko yö heräämättä, toivottavasti jatkuu seuraavinakin öinä.
 
On jäänyt kirjoittelu vähälle, kun työpäivien jälkeen aika kuluu kuin huomaamatta eikä kerkiä illasta edes konetta avaamaan.

Meillä pojalla vieläkin yskää ja yöt on tosi levottomia, kun ei meinaa yskimiseltä saada nukuttua. Meillä ei taida omaan huoneeseen siirtäminen hetikään onnistua, kun ei nuku edes omassa sängyssä.

tepastin Teidän tyttö kehittyy vauhdilla, kohta varmaan jo kävelee. Oletteko kokeilleet laittaa taaperokärryyn painoa niin vauhti ei pääsisi niin kovaksi. Meillä ainakin auttoi ja näin poika pystyi työntelemään sitä omatoimisesti.
 
mii-tu Muistelinkin, että teillä oli nuo painot apuna, joten kokeilin sitä kirjoilla. Tyttö vain oli sitä mieltä, että kärreissä ei saa olla mitään ja mätti kaiken pois. Harkitsin jo miehen käsipainoja, mutta taitaa mennä sitten kärrit liian raskaiksi työntää.

Käytiin eilen tutustumassa hoitopaikkaan. Jännitti kyllä kovasti etukäteen, mutta onneksi hoitaja vaikutti ihan mukavalta. Tämäkin hoitaja vain tuntui siltä, että tulee varmaan lasten kanssa paremmin toimeen kuin aikuisten, mutta sehän se kai onkin tärkeintä. Tyttö oli aika itkuinen tutustumisen ajan, pelkäsi kai toisia (kovaäänisiä) lapsia, mutta toivottavasti tottuu nopeasti.
 
heissan! tepastinmeilläkään ei tyttö osannut taapero kärryllä mennä kauhee vauhti ja sivuttain kellahteli, mutta eipä sitä sitten paljon tarvittukkaan kävelyn opetteluun. Tuleeko teille pitkä hoitomatka? oliko minkä ikäisiä muut lapsoset hoidossa?mii-tu Joko teillä ollaan yöpullosta päästy, täällä ei. Pitää ottaa kyllä nyt itseään niskasta kiinni ja yrittää jättää pois. Mites hoidossa on sujunut? ja onko uusia taitoja tullut sinnepäin?
Tänään käytiin 1v valokuvassa (vähän myöhässä :)) ei paljon tyttöä naurattanut, karkuun juoksi ja ihan mahdotonta oli. mut jotain kuvia kait se nyt kerkes napsia, kuvaamon näyteikkunassa komeilikin tuttu poika ihananan iso hymy huulillaan ;)
Olisi mukava nähdä teitä, esim onnistuuko puistoon/uimaan/jonnekkin ensiviikolla?
 

Yhteistyössä