Äidit: kun teille tulee lapsivieras, älkää istuttako häntä Salkkareiden ääreen kysymättä.

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Meillä ei kyseistä sarjaa katsota, enkä näe sitä lapsille sopivana ollenkaan. Minulle on aivan sama, jos joku sitä lapsilleen näyttää, mutta minä en näytä.

Olisit kysynyt lapseltani, että oletko katsonut tätä kotona, antaisiko äiti katsoa.

Harmittaa aivan kauheasti, koska lapsi ei pitänyt näkemästään ollenkaan. Käsittääkseni eilinen sarja oli ollut vielä erityisen ikävä.

Heittäkää paskaa vaan, mutta minä en enää päästä tyttöäni yökylään kyseiseen paikkaan.

"noh"
Olisit voinut ystävällisesti ilmoittaa, ettei lapsesi saa katsoa Salkkareita. En tiedä minkä ikäinen lapsesi on, mutta kouluikäiset ainakin katsovat mielellään Salkkareita, koska se on "kiellettyä".

Deleted member 70007
Mä olin eilen ystävälläni joka tätä katsoo ja tyttö touhuili siinä ystävän 2-veen kanssa ja salkkareita ystävä katseli. Neiti sivusilmällä vilkuili sarjaa muttei siis katsonut. Oli ikävämpi kun normaalisti, mutta 2v ei vielä ymmärrä minusta kun ei seurannut. 4-veen kanssa on kuulemma hankalempaa, kun sivusilmällä yrittää vilkuilla :D
Meilläkään ei katsota. Jäikin nyt sit tauolle.

"vieras"
[QUOTE="noh";23866782]Olisit voinut ystävällisesti ilmoittaa, ettei lapsesi saa katsoa Salkkareita. En tiedä minkä ikäinen lapsesi on, mutta kouluikäiset ainakin katsovat mielellään Salkkareita, koska se on "kiellettyä".[/QUOTE]

8-v. No ei katsonut mielellään. Kertoi heti kotiin tullessa, että sielä katottiin Salkkarit ja se ei kyllä ollu mukavaa.

Perheen tenavat on koukussa sarjaan, samoin äiti. Näin tulkitsin.

Ja tuosta, että olisit voinut ilmoittaa, niin mulla ei käyny edes mielessä, että joku VOI olla niin tyhmä, että antaa katsoa.

Blue
[QUOTE="vieras";23866723]Meillä ei kyseistä sarjaa katsota, enkä näe sitä lapsille sopivana ollenkaan. Minulle on aivan sama, jos joku sitä lapsilleen näyttää, mutta minä en näytä.

Olisit kysynyt lapseltani, että oletko katsonut tätä kotona, antaisiko äiti katsoa.

Harmittaa aivan kauheasti, koska lapsi ei pitänyt näkemästään ollenkaan. Käsittääkseni eilinen sarja oli ollut vielä erityisen ikävä.

Heittäkää paskaa vaan, mutta minä en enää päästä tyttöäni yökylään kyseiseen paikkaan.[/QUOTE]

Täysin samaa mieltä!

"vieras"
[QUOTE="jep";23866826]Juu, jättää nyt salkkarit kattomatta kun joku laiskimus on kärrännyt kersansa viikonlopun tieltä toisten riesaksi. Pidä parempaa huolta mukulastas..[/QUOTE]

Selvä. Poistun. Kiitos ja anteeksi. Tulipas paha mieli.

"Tiina"
[QUOTE="vieras";23866723]Meillä ei kyseistä sarjaa katsota, enkä näe sitä lapsille sopivana ollenkaan. Minulle on aivan sama, jos joku sitä lapsilleen näyttää, mutta minä en näytä.

Heittäkää paskaa vaan, mutta minä en enää päästä tyttöäni yökylään kyseiseen paikkaan.[/QUOTE]

No, kerran pari sarjaa ei kenenkään elämään tuhoa. Meillä sarjaa ei katso kukaan, en ymmärrä mitä katsomista siinä edes on...

[QUOTE="vieras";23866828]8-v. No ei katsonut mielellään. Kertoi heti kotiin tullessa, että sielä katottiin Salkkarit ja se ei kyllä ollu mukavaa.

Perheen tenavat on koukussa sarjaan, samoin äiti. Näin tulkitsin.

Ja tuosta, että olisit voinut ilmoittaa, niin mulla ei käyny edes mielessä, että joku VOI olla niin tyhmä, että antaa katsoa.[/QUOTE]

Eikö koukuttuminen ko. sarjaan ole tullut aiemmin esille? Ilmeisesti tunnet perheen hyvin, kun lapsesi oli siellä yökylässä, eikö koskaan ole tullut puhetta Salkkareista?

Saraldo
[QUOTE="Tiina";23866848]No, kerran pari sarjaa ei kenenkään elämään tuhoa. Meillä sarjaa ei katso kukaan, en ymmärrä mitä katsomista siinä edes on...[/QUOTE]

Yksikin kuva tai ääni tai lause voi jäädä lapsen päähän kummittelemaan. Mä näin lapsena pienen pätkän Michael Jacksonin Thrilleristä ja se pelotti mua vuosikaudet. Tänä päivänäkään en pysty katsomaan mitään kauhuleffoja, vaikka järki jo sanookin, että ne on vaan elokuvia.

[QUOTE="vieras";23866922]Minusta nuo on täysin eri asioita. =)[/QUOTE]

Kenestä on, kenestä ei. En tiedä onko Salkkareissa ikärajaa, mutta jotkut perheet on tosi tarkkoja siitä että esim. 5 v ei katso ainoaakaan K7-elokuvaa, ja esim. 8 v ei näe K11-ohjelmia.
Minusta siis jotkut K7-lastenleffat on täysin okei jopa 3-vuotiaalle mutta jotkut on nipom...siis tarkempia :saint:

No ei tulisi mieleenkään.
Pojan parilla kaverilla on kyllä ollut pari kertaa kiire kotiin kun ovat tajunneet että Salkkarit alkaa.
Meillä sitä ei seuraa kukaan ja poikakaan ei onneksi ole kuin pari kertaa kysynyt että miks me ei katsota kun muutkin.

"vieras"
Kenestä on, kenestä ei. En tiedä onko Salkkareissa ikärajaa, mutta jotkut perheet on tosi tarkkoja siitä että esim. 5 v ei katso ainoaakaan K7-elokuvaa, ja esim. 8 v ei näe K11-ohjelmia.
Minusta siis jotkut K7-lastenleffat on täysin okei jopa 3-vuotiaalle mutta jotkut on nipom...siis tarkempia :saint:
No niissä ei ainakaan ole seksiä, huumeita, pettämistä, murhia yms.

"vieras"
Meillä ei ole arkena LAPSI vieraita klo 19.30. Omatkin menneet jo nukkumaan. Eikä niitä viikonloppuisinkaan meillä katsota, ja lapset viihtyy leikeissä tai pihalla kuin telkan edessä kavereineen.

Blue
Mä en ole tarkka noissa lastenohjelmien rajoissa. Meitin poikakin sai jo 3v:nä katsoa kilppareita yms. Vaikka ikäräja niissä lienee 7v. ... Yms yms. Mutta salkkarit EI ole lastenohjelma ja meillä sitä ei katsota enkä tykkää siitä että missään sitä mun lapsille tuputetaan..

Khimaira
[QUOTE="noh";23866782] En tiedä minkä ikäinen lapsesi on, mutta kouluikäiset ainakin katsovat mielellään Salkkareita, koska se on "kiellettyä".[/QUOTE]

Mun tyttö ei ainakaan katso jos tietää ettei saa katsoa.
Esim. kaverinsa ( 11-v ) oli rupeamassa katsomaan saw- leffaa, jolloin mun tyttö oli lähtenyt kotiin ja sanonut ettei halua/ saa katsoa ko. leffoja.

Myös facebookista ollaan käyty keskustelua että sinne pääsee, 13-v niinkuin on säännöt.

"vieras"
[QUOTE="vieras";23866966]Meillä ei ole arkena LAPSI vieraita klo 19.30. Omatkin menneet jo nukkumaan. Eikä niitä viikonloppuisinkaan meillä katsota, ja lapset viihtyy leikeissä tai pihalla kuin telkan edessä kavereineen.[/QUOTE]

Yökyläläisestä tässä lieneekin puhe. Ja eilen oli käsittääksini perjantai. Onko yökyläilykin kiellettyä? =)

Yhteistyössä