Äidit: kun teille tulee lapsivieras, älkää istuttako häntä Salkkareiden ääreen kysymättä.

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
??
[QUOTE="vieras";23867596]Ajatteletko todella niin että ohjelman sisältö saa olla ihan mitä vain, kunhan katsoja ymmärtää että se ei ole totta?

Vain totta ole sisältö voi vahingoittaa?[/QUOTE]

Häh?

"Äiti"
Jokainen perhe elää omassa kodissaan omalla tavallaan. Minulle ei tulisi mieleenkään vetää hernettä nenääni siitä, että lapseni ovat tehneen kylässä jotakin sellaista mitä meillä ei kotona tehdä tai edes silloin, kun ovat tehneet jotakin mikä meillä on kiellettyä. Meillä esimerkiksi yläasteikäisetkin menevät nukkumaan klo 23, vaikka olisi kuka yökylässä. Lapsillani on kavereirta, joiden luona saa valvoa vaikka aamuun asti. Hyväksyn asian kokonaan. Äitini esimerkikis katsoo salkkareita ja paljon muutakin potaskaa telkkarista, mitä meillä ei katso kukaan. Lapseni töllöttävät siellä kaiken sen mitä äitinikin. Silti ei tulisi mieleenikään nostaa asiasta meteliä.

Jos asia sinua noin palion häiritsee, älä anna lapsesi kyläillä niissä kodeissa, joissa katsotaan Salkkareita. Lapsesi puolesta toivon, että hänellä on paljon myös sellaisia kavereita, jotka eivät saa, tai eivät muista syistä katso Salkkareita.

[QUOTE="vieras";23867120]No kyllä mun mielestä pitää kunnioittaa niitä sääntöjä mitkä lapsivieraalla on kotona!

Ootko sä myös sitä mieltä ettei muiden tarvitse kunnioittaa teidän perheen sääntöjä jos sun lapsi on yökylässä?[/QUOTE]

Tämä edellyttää sitä että pitäisi aika tarkkaan tietää sen lapsivieraan kodin säännöt. Tuohon kysymykseen: olen sitä mieltä että jos lapseni on jonkun muun hoidettavan tai kylässä jollain, hänen tulee noudattaa sen paikan sääntöjä. Jos jossain on sääntönä että joka ruoan jälkeen pestään hampaat, niin hän sitten pesee, vaikka meillä ei niin tehdäkään (tämä nyt on sitten vain esimerkki, ei tarvi alkaa vääntämään onko hampaiden pesu joka välissä järkevää).

Rollolainen
[QUOTE="Äiti";23867881]Jokainen perhe elää omassa kodissaan omalla tavallaan. Minulle ei tulisi mieleenkään vetää hernettä nenääni siitä, että lapseni ovat tehneen kylässä jotakin sellaista mitä meillä ei kotona tehdä tai edes silloin, kun ovat tehneet jotakin mikä meillä on kiellettyä. Meillä esimerkiksi yläasteikäisetkin menevät nukkumaan klo 23, vaikka olisi kuka yökylässä. Lapsillani on kavereirta, joiden luona saa valvoa vaikka aamuun asti. Hyväksyn asian kokonaan. Äitini esimerkikis katsoo salkkareita ja paljon muutakin potaskaa telkkarista, mitä meillä ei katso kukaan. Lapseni töllöttävät siellä kaiken sen mitä äitinikin. Silti ei tulisi mieleenikään nostaa asiasta meteliä.

Jos asia sinua noin palion häiritsee, älä anna lapsesi kyläillä niissä kodeissa, joissa katsotaan Salkkareita. Lapsesi puolesta toivon, että hänellä on paljon myös sellaisia kavereita, jotka eivät saa, tai eivät muista syistä katso Salkkareita.[/QUOTE]

että sä et suutu jos lapset ovat katsoneet esim k-18 kauhuleffaa. niitäkin joisskian perheissä sa katsoa. Tia annetaan alaikäiselle alkoholia sitäkin tapahtuu. Joku rahja nyt sentään hyväksymiseen. Mä en hyväksy tiettyjä asioita ja jos tiedän että tässä perheessä ei meidän vakaumuksia noudateta,, lapsi ei enää kyläile sillä. Esim tuo että tyttöäreni oli kaverinsa synttäreillä jajäi sinne yökylään. siellä oli trjola boolia ja olutta, 16-vuotiaille. Toista kertaa tyttöni ei sinne päässyt. ja joivat siis tuon tytön vanehmpien luvalla, mun tytöllä ei lupaa juomiseen OMILTA vanhemmilta ollut

"gogo"
että sä et suutu jos lapset ovat katsoneet esim k-18 kauhuleffaa. niitäkin joisskian perheissä sa katsoa. Tia annetaan alaikäiselle alkoholia sitäkin tapahtuu. Joku rahja nyt sentään hyväksymiseen. Mä en hyväksy tiettyjä asioita ja jos tiedän että tässä perheessä ei meidän vakaumuksia noudateta,, lapsi ei enää kyläile sillä. Esim tuo että tyttöäreni oli kaverinsa synttäreillä jajäi sinne yökylään. siellä oli trjola boolia ja olutta, 16-vuotiaille. Toista kertaa tyttöni ei sinne päässyt. ja joivat siis tuon tytön vanehmpien luvalla, mun tytöllä ei lupaa juomiseen OMILTA vanhemmilta ollut
Oletko nyt jo vähän lauantai-illan maistissa kun kirjoitus vähän takkuilee?

Rollolainen
[QUOTE="huhhuh";23868281]mitäs kamalaa siinä eilisen jaksossa oli?
ei kannata kasvattaa lastaan ihan pumpulilla vuoratussa tynnyrissä!!! kyllä se kostautuu sekä sinulle että lapsellesi![/QUOTE]

ei se salkkarit kerro mitenkään normaalista elämästä. ihan pieni lapsi ei oikeasti ymmärrä etä se on satua.

kuinka monen elämän oikeassti kuuluu esim elävältä hautaamiset ?

"niin"
ei se salkkarit kerro mitenkään normaalista elämästä. ihan pieni lapsi ei oikeasti ymmärrä etä se on satua.

kuinka monen elämän oikeassti kuuluu esim elävältä hautaamiset ?
mutta eilisen jaksossa ei ollut mitään elävältä hautaamista, vaan sehän oli jo pari vuotta sitten!
vain kidnappaus, synnytyksen alkaminen ja huoraaminen.
kyllä taitaa lapset olla nyt aivan kuset housuissa.

interim
Kenestä on, kenestä ei. En tiedä onko Salkkareissa ikärajaa, mutta jotkut perheet on tosi tarkkoja siitä että esim. 5 v ei katso ainoaakaan K7-elokuvaa, ja esim. 8 v ei näe K11-ohjelmia.
Minusta siis jotkut K7-lastenleffat on täysin okei jopa 3-vuotiaalle mutta jotkut on nipom...siis tarkempia :saint:
Tää on hieman OT, mutta mua ihmetyttää...

Prätkähiiret K3
Bratz-elokuva K3
Shrek 2 K3

Ice Age 1-3 K7
Madagascar K7

Siis mikä logiikka? Prätkähiiret ovat ihan kauheita, suoraa väkivaltaa, aseita, nyrkkitappeluita, räiskettä. Bratz-elokuvassa taas on isotissisiä tyttökä kauheat pakkelit päällä.

Miksi ihmeessä Ice Aget ovat K7? :headwall: Ei tajua. Prätkähiiriä ja Bratzejä ei tässä taloudessa katsota. Ice Age, Leijonakuningas, Viidakkokirja, Madagascar, Muumit... Ne sopii :) Vaikka osa onkin K7. Ja lapsi vasta 3,5v.

"mä"
Juu ja kukaan ei sitten katso eikä kuuntele muitakaan kotimaisia ohjelmia, saati uutisia kun vieraita lapsia on paikalla! Eikä kukaan liiku liian nopeasti tai puhu kuiskausta kovemmalla äänellä, jottei vaan meidän Jessica-Matilda säiky. Ja on se kumma jos meidän kultamussukka ei saa päättää, mitä talonväki katsoo tv:stä! Kyllä sen verran pitäisi pientä vierasta kunnioittaa, että antaa sen aikaa päättää mitä talossa tehdään, kun on kylässä. Jos Jessica-Matilda tahtoo syödä jääkaapista kaikki vanukkaat ja katsoa teletappeja klo 19-23 niin kyllä sen pitää saada niin tehdä.

Ps. Älkää pistäkö niitä kakaroita toisten riesaksi ennen kuin ovat kyllin isoja tajuamaan, ettei kylässä ängetä aikuisten kanssa katsomaan tv:tä. Rasittavia moiset kakarat.

"äippä"
Voi HerraH...i, sanon minä. Siis en jaksanut lukea edes kaikkia vastauksia mutta mihin ihmeen pumpulipalleroon nykyajan tenavat kasvatetaan!! Talossa eletään talon tavoilla ja ei nyt yksi yövieras voi määrätä miten pitää olla ja mitä saa tehdä!!

bccb
No jos meillä katsotaan salkkareita (harvoin katsotaan), niin ei sitä töllöä kiinni laiteta, jos kaverin muksu tulee kylään. Mutta kai sitten itse ymmärtää mennä vaikka toiseen huoneeseen, jos mami on kieltänyt katsomasta. En alkaa toisten isoja mukuloita paimentamaan. Sen verran iso lapsi kuitenkin 8-vuotias, 4-vuotias on sitten vähän eri asia, sitten sanon että tämä ei ole lastenohjelma menkääs ***:n huoneeseen leikkimään.

"vieras"
[QUOTE="annab";23869934]Olen katsonut sarjaa ekasta jaksosta saakka, nykyään hyvin epäsäännöllisesti. Olen syntynyt 1991, joten no harm done täällä :D[/QUOTE]

samoin :D itsekin oon katsonut ekasta jaksosta asti salkkareita ja oon samanikäinen. Ihan normaali musta on tullut ja hengissä ollaan. En ole saanut traumoja :D

"vieras"
[QUOTE="vieras";23869952]samoin :D itsekin oon katsonut ekasta jaksosta asti salkkareita ja oon samanikäinen. Ihan normaali musta on tullut ja hengissä ollaan. En ole saanut traumoja :D[/QUOTE]

lisättäköön vielä että olin siis 8-vuotias kun aloin sarjaa seuraamaan ja nyt olen 20v. Nykyään en sitä juurikaan katsele.

Sandia
Haha, en ole kovin nuori mutten kyllä vanhakaan ja muistan kun peruskoululaisen luokkakaverini äiti oli kieltänyt ko. sarjan katsomisen.

Sarja alkoi kun oltiin ekaluokalla ('99), ja oli neiti aika innoissaan kun pääsi aina silloin tällöin kavereillaan tuota katsomaan. Lisäksi katottiin aina Salkkarit nuorisotalolla kun oltiin ~yläasteiässä. Ei olisi silloinkaan saanut katsoa mutta huhu lol.

Itse olen saanut sarjaa katsoa ihan alusta asti enkä koe mitenkään maailmankuvani vääristyneen, pikemminkin aika opettavainen on ollut.

Yritän ymmärtää teitä jotka sarjan kiellätte, mutta aika nipoa.

"höh"
En luottaisi lapsia kenenkään sellaisen hoitoon joka katsoo moista paskaa. Salkkareita katsovan ihmisen aivotoiminnot eivät voi olla tarpeeksi kehittyneet jälkeläisten hoitoon.

Yhteistyössä