Äidit jotka kotona mutta isompi lapsi hoidossa,apua kaipaan!


Meidän 2v. poika on ollut nyt loppukesästä perhepäivähoidossa 4pv/vko. Olen pienimmäisen (6kk) kanssa kotona, siis äitiyslomalla. Mies tekee koko ajan yötyötä ja epäsäännöllistä työtä. Lapset jää melkeimpä minun hoidettavax. Saimme kaupungin järjestämän perhepäivähoidon ihan ongelmitta. Meidän poika on siis 4pv/vko ja hoitomaksut on 43eur./kk. Maksut määräytyy tulojen mukaan.
Esikoisemme on kuin toinen lapsi kun pääsi hoitoon ja on tykännyt olla. Mekin asumme vähän syrjäisemmässä, vaikka asummekin Saarijärvellä, Keski-Suomessa. Lapsiperheitä ei ole lähettyvillä ja puistoissakaan ei kovin ole ollut tunkua. Mietin kyllä aluksi kun haimme pojallemme hoitopaikkaa että tekeekö sitä nyt kuiteenkaan oikean ratkaisun, mutta kertaakaan en ole katunut päätöstä.

Minulle saa myös kirjoitella sähköpostiin ositteeseen katjuska_79@msn.com

Hyviä syksyn jatkoja!

Katja
 
Huh, huh, lyhyesti ja ytimekkäästi totean.

Vanhaa tuttua tavaraa koko viestiketju, puolesta ja vastaan samoilla perusteluilla. Mikseivät ihmiset jo ymmärrä, että olemme erilaisia, arvostamme eri asioita, elämäntilanteet ovat erilaisia, asuinympäristöt erilaisia... Tästä johtuu, että kaikki näkevät tilanteen ERI TAVALLA. Jokainen tapa on yhtä oikea tapa nähdä tilanne. Kukaan meistä ei ole sen oikeammassa kuin väärässäkään, eikä kukaan sen huonompi. Kyse on vain MIELIPITEISTÄ.

Ja kaiken huipuksi keskustelun aloittanut pyysi juuri välttämään näitä mielipiteitä. Olisitte aloittaneet oman ketjun tästä aiheesta, jos niin malttamattomia olette mielipiteinenne. Nyt hyvä aihe hukkuu kaiken muun (jo useaan kertaan kirjoitetun) alle, VALITETTAVASTI.

Tsemppiä kaikille omien ratkaisujenne kanssa, oli ne mitä tahansa! Valitettavasti mulla ei ole alkuperäiselle mitään vinkkejä oikeasta aiheesta antaa.

 

Yhteistyössä