Äidit ja isät ( pyöräilykypärästä )

• Viestiketjun aloittaja Mietin miksette
  • Ensimmäinen viesti
vv
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kypärän ei ole todettu vähentävän loukkaantumisia/kuolemia yhtään vaan jopa lisäävän niitä, koska kypärä päässä ajetaan huolimattomammin.
Lieko faktaa, mutta itse ainakin allekirjoitan tämän ihan täysin. Kypärä päässä kuvittelee olevansa kokovartalosuojattu ja tulee etsittyä ne kaikkein päättömimmätkin maastoreitit tai asvalttiesteet (ja koskee kyllä muitakin urheilulajeja jotka vaatii kypärää). Ilman kypärää on paljon varovaisempi. Siinäkin olen samaa mieltä, että yhtälailla kypärää pitäisi käyttää kävellessäkin, ihan samat riskit kävellessäkin on, paitsi että satuttaa pään alapuoliset osat vain kahta pahemmin kuin pyörällä. Holhoamislakina pidän, varsinkaan kun ei sitä edes mitenkään valvota.

Käytän kypärää lapsen kanssa ja maastolenkeillä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siksi koska en käytä kypärää kävellessään/autoillessa, joissa kummassakin on onnettomuuden sattuessa suuri riski päävammoihin. Turvallisen pyöräilyn tärkeimmät tekijät ovat hyväkuntoinen pyörä, ajotaito, ajo liikenteen mukaan ja varoen

Kypärän ei ole todettu vähentävän loukkaantumisia/kuolemia yhtään vaan jopa lisäävän niitä, koska kypärä päässä ajetaan huolimattomammin.
Autoillessa sua suojaa auton kori ja kävellen sun vauhtisi on ehkäpä hiukan hitaampi kun pyöräillessä.

Mä en ole tuollaiseen tutkimukseen törmännyt, olisipa mielenkiintoista se nähdä.

QXL
Ostetin tänään kypärä, on suunitteltu tämä pitkään aika mut tämä keskustelu saat meille aktivoittu.

Kypärä hienon näköinen ja mukava, miksi se ollut niin vaikea ja piste kypärän pähään?

Yhteistyössä