...
jaa-a... voi se vahinko tulla vaikka kävelisi. kypärällä tai ilman. kotiinkin on moni kuollut.
On se kivaa että henkikulta on tärkeämpi kun turhamaisuus ja se miltä kypärässä aikunen näyttää.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Koska kypärä on typerän näköinen aikuisella. Siksi =).
kypärä suojaa muultakin kuin siltä kuolemalta.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Kuolleista pyöräilijöistä suurin osa kuuluu johonkin näistä:
- lapsi tai nuori, joka ei tunne liikennesääntöjä eikä osaa vielä varoa samalla tavalla autoja ja muuta liikennettä kuin aikuinen
- huolimattomasti ajava nuori (usein teini-ikäinen poika), joka temppuilee pyörän kanssa yms.
- vanhempi ihminen, jonka huomiokyky ei ole enää normaalilla tasolla
- maantien laidassa ajava pyöräilijä, joka esim. rekan ajaessa ohi horjahtaa ajokaistalle suoraan takaa tulevan auton eteen tai muuten kovassa vauhdissa (usein yli 50 km/h, alamäissä vielä suurempi) menettää pyörän hallinnan ja kaatuu ja suistuu johonkin
Pyöräilijä, joka tuntee liikennesäännöt ja liikenteen, tien ylityksissä aina katsoo ettei autoja tulee, ei aja kovaa vauhtia, ajaa lähinnä pyöräteillä yms. on hyvin pienessä vaarassa kuolla pyöräillessä.
en ollut minä mut kuulin se keskustelu kylläAlkuperäinen kirjoittaja hokasin:Ap tais soittaa radio Novaan Ilelle(? ) samasta asiasta iltapäivällä...? :wave:
Tai sit se oli joku toinen joka hoksas alkaa jankkaamaan samasta asiasta ap:n kanssa samana päivänä
Ihminen ei ole yksin liikenteessä, vaikka itse tekisikin kaiken oikein voi joku muu tulla päälle... vaikkapa se vanhempi autoileva ihminen, jonka huomiokyky ei ole enää normaalilla tasolla.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Kuolleista pyöräilijöistä suurin osa kuuluu johonkin näistä:
- lapsi tai nuori, joka ei tunne liikennesääntöjä eikä osaa vielä varoa samalla tavalla autoja ja muuta liikennettä kuin aikuinen
- huolimattomasti ajava nuori (usein teini-ikäinen poika), joka temppuilee pyörän kanssa yms.
- vanhempi ihminen, jonka huomiokyky ei ole enää normaalilla tasolla
- maantien laidassa ajava pyöräilijä, joka esim. rekan ajaessa ohi horjahtaa ajokaistalle suoraan takaa tulevan auton eteen tai muuten kovassa vauhdissa (usein yli 50 km/h, alamäissä vielä suurempi) menettää pyörän hallinnan ja kaatuu ja suistuu johonkin
Pyöräilijä, joka tuntee liikennesäännöt ja liikenteen, tien ylityksissä aina katsoo ettei autoja tulee, ei aja kovaa vauhtia, ajaa lähinnä pyöräteillä yms. on hyvin pienessä vaarassa kuolla pyöräillessä.
Ei haittaa pätkääkään.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Koska kypärä on typerän näköinen aikuisella. Siksi =).
kuulostaa hyvältä, millainen kypärä ostit, merkki malli?Alkuperäinen kirjoittaja fifiia:Ostin kypärän tänä kesänä ja näytän esimerkkiä lapsille pitämällä sen päässä kun pyörällä lähden liikkeelle.
Vahinkoja voi sattuaa muuallakin, joten itse en ajattele sitä että kypärä turvaisi sen että lasta/lapsia voin joka tilanteessa itse hoitaa, vaikkakin esimerkin lisäksi haluan suojata nimenomaan myös omaa terveyttäni.