Hei kaikille!
Nyt meillä käännytään myös mahalta selälleen
Eli Kultakutri rullaa keskilattialle, tosin äiti on siellä turvana ettei kuuppa kolahda kovasti lattiaan kun selälleen kääntyy takaisin. Ekat kerrat tuo oli varmaan vahinko, mutta nyt menee ympäri ihan tavoitellusti. Ja tosi elegantisti selältä mahalleen
Meilläkin oli alkuun niin ettei tyttö viihtyny yhtään mahallaan mutta nyt olla retkottaa pitkään, juttelee, katselee leluja (ja tv:tä jos on päällä) ja heilutteleee jalkojaan. Ja välillä olis kamala hinku eteenpäin.
Jotenkin tällä viikolla on menny konseptit sekaisin. Tuntuu että enemmän ja vähemmän kaikissa rutiineissä on uusi sävel ja äiti on ihmeissään
. Viime viikko tisuteltiin tiuhaan mutta tällä viikolla uutena on että jos yritän antaa tisua liian aikaisin, eli tytöllä ei ole nälkä, seurauksena on karmee raivari...hän heittää selän kaarelle ja pään taakse ja kiljuu samantien. Tähän asti kieltäytyminen on ollut vaan sellasta laiskaa "ei muuten kiinnosta". Mä olen ehkä ollutkin liian innokas tuputtamaan tisua, mutta kun neiti on nopsa imemään ja usein sellanen lisähuikka on maistunut mainiosti, niin sillai on menty. Muutenkin tuntuu että temperamentti on muuttunut...väsy muuttuu nopsemmin itkuksi, kun meillä on tähän asti itketty tosi vähän. Ja itku ei olekaan mitään pikkasta vaan hirmuista huutoa niin että äidin sydäntä särkee. Eli nokosille mennään taas huudon kanssa. Joo ja kaikki muut valittelee että imut tihenee niin ei siis meillä...tuntuu että päinvastoin harvenee. Mitään lisähuikkia ei tyttö huoli, vain kun on nälkä ja silloinkin suoriutuu nopsasti tehtävästä. Ja mä edelleen ihmettelen että mahtaako saada riittävästi ruokaa, mutta siis viime viikon punnituksessa ainakin näytti kaikki hyvältä (6490 g ja 63.5 cm). Onneks yöt menee entisellä mallilla, eli herätään pari kertaa syömään ja tyttö nukahtaa nopsasti uudestaan. Ja yösyötöt menee siis ihan itkuitta. Mutta päivissä on siis uusi sävel. Eli mun tarvii katsella kelloa, että en edes tarjoa tissiä tiuhemmin kuin kahden tunnin välein. Siihen sitten täytyy passata nokoset ja iltaunet...uusia haasteita
. Tänäänkin meni ihan pipariksi tuo iltatisuttelu kun tytön pitkät nokoset siirtyi iltapäivään-alkuiltaan, ja jouduin herättämään ettei menis ihan yöunille laitto pitkäksi. Imetin sit nokosilta otettua, ja sitten ei huolinutkaan tisua unille mentäessä...piti odottaa reilu puoli tuntia ja sitten vaan nappasin sängystä tisulle kun ei ollut vielä kerran nukahtanut ja sitten maistui pikaruoka
. Onkos kellään muulla tapahtunut tällaista muutosta?
Oivikki, täällä suositellaan 6 kk täysimetystä, mutta mä meinaan alottaa kanssa soseet pian. Ajattelin mennä toukokuun vaihteeseen ilman soseita vielä, kun on ristiäishässäkät ja vieraita talo täynnä. Olis pelkkä tisuttelu helpompaa ja saa sit omassa rauhassa alottaa maistelun. Meillä on neuvola 8.5. ja siellä olis tarkotus puhua tosta kiinteiden alottamisesta, eli voi olla että odotan siihen saakka jos painonnousu on tyydyttävä. Haluan alottaa vaan ennen kuin painonnousun takia on välttämätöntä niin voi sit kaikessa rauhassa maisteluttaa.
Iloista pääsiäistä kaikille!