äidinvauvakuume..

Äitini täyttää 4 vuoden päästä 50 ja on alkanut puhumaan tosissaan vielä iltatähdestä...
tämä johtunee varmaankin siitä että äitini löysi vuosi sitten itselleen uuden rakkauden (sitä ennen äiti eleli vuosia sinkkuna)
Minua tämä vähän arvelluttaa,vaikka äidinhän tämä päätös on,enkä siihen mitään voi sanoa,eikä siihen olisi edes oikeutta..

Mitä mieltä te muut olette,voiko äitini vielä tulla raskaaksi,ja voiko tuossa iässä saada vielä terveen l+apsen,onko muita jotka tuossa iässä vielä tu
lut äidiksi?
+Huolestuttaa myös että kestääkö äidin terveys/kunto vielä raskautta,saati että synnytystä??

olen todella huolissani tästä äitini "kuumeilusta",kiva jos sais teidän muidenkin mielipiteitä
Ja haluan vielä siis korostaa että kivahan se olisi jos äiti vauvan vielä saisi,kerta sitä vielä niin haluaa,minulle tärkeää on se että äitini on onnellinen!!!!!!

...mutta että kestääköhän tuon ikäisen kunto vielä..äitini ei ole muutenkaan mikään hyväkuntoinen..
 
Vastaan tähän, itse 48. Nyt jäitä hattuun äidille.Uusi rakkaus on tässä iässä ihan hienoa , mielestäni vauvahaaveet saavat jo jäädä.
Kaikella on aikansa ja äidillänne on jo lapset eli te, ehkä pian jo lapsenlapsiakin.
Nyt on hieno ikä nauttia omasta elämästä, lasten ollessa jo omilla jaloillaan.
 
Pirkko Arstila ikivanhassa kolumnissaan kirjoitti, että hänelle tuli
40++ iässä vauvakuume: otti mäyräkoiran pennun ja se riitti tyydyttämään hoivaviettiä. Muistaakseni kirjoitti vielä, että se vauvakuume lienee ollut jonkinlainen viimeinen yritys pitää yllä illuusiota nuoruudesta ja lapsensaantikyvystä. Ajatus oli tuonne päin, tekstin muotoa en muista.
 
ethän ollut tosissasi ap?
Sen voin suunnilleen samanikäisenä kuin äitisi /kuvitteellinen äitisi sanoa että jos minulla olisi vielä hormonitoiminta sellainen että lapsia voisin saada ja haluaisin, niin en todellakaan lapseltani haluaisi "neuvoja" asiaan.
Minä kuten kuka vaan tämänikäinen on täysin kykenevä tekemään päätöksensä, ei ikänsä eikä henkisen toimintakykynsä osalta vielä holhouksen alle laitettavakaan.
Vielä aion työelämässä yli viisitoista vuotta olla jos en pidempäänkin ja vielä eläkepäivinäkin matkustella ja tehdä kaikenlaista kivaa, siis miksipä vaikka en voisi vielä yhtä lasta kasvattaakin aikuiseksi.
Mutta näinhän on että viisitoistavuotiaasta kolmekymppinen on vanhus ja kaksikymppisestä nelikymppinen voi olla ikäloppu, mutta kun ikää tulee lisää niin käsitteet muuttuu ja ikäkin saa laajemman käsitteen eli sen että ikä ei merkkaakaan niin paljoa.
Varmaan ap:llekin vajaa 50 v äiti kelpaisi lapsenlapsen hoitajaksi ja varmaan vielä vuosien kuluttuakin. Anteeksi ilkeyteni, pelkäätkö menettäväsi ilmaisen lapsenhoitajan jos äidillesi (jos tämä tarina edes totta on eli äidistäsi kirjoitat) tuleekin oma lapsi vielä.
Minä en ainakaan halua että minun omat lapseni alkaisivat holhota minua, minä uskon vielä tietäväni monta asiaa monta kertaa paremmin kuin juuri täysi-ikäisyyden saavuttanut tyttäreni ja hän myös tietää ja hyväksyy sen eikä pyri ohjaamaan minun ajatuksiani ja tekemisiäni!
Ja lopuksi se että nainen saa mielestäni vauvasta haaveilla ja toteuttaakin haaveensa niin kauan kuin se ihan noin luonnonmenetelmin onnistuu. Eri juttu jos olisi lahjasukusolut ja vuokrakohtu!


 
Sukulaiseni sai viime helmikuussa potran terveen pojan ja itse täytti maaliskuussa 50v.Enoni vaimo synnytti 49v tytön ja ystäväni syntyi hänen äitinsä ollessa 47v.Joten ikä ei katsoa kelloa eikä normaalia elämän rytmiä.Ihmiset sen määrittää.Onnea ja tsemppiä äidillesi ja teille kaikille!!!
 
En tiedä. Onko Geena Davies vanhus? Aika vanha ainakin, hyvin ne Hollywoodissa meikkaa, mutta taitaa olla vanhempi kuin äitees. No, lapsosia hän silti tekee, kuten moni muukin iäkäs stara, siellä, pohjantähden tuolla puolen. Kestää kunto, kestää imago, eikä kai ole aikuisia tyttäriä kyseenalaistamassa moista ihmettä. Ja ehkä se peruskysymys on: mitä se meille kuuluu? Jokainen elää omaa elämäänsä, ja toivottavasti äidit eivät puutu liialti tyttärien tekemisiin eivätkä tyttäret äitinsä aikomuksiin, ja päinvastoin.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.02.2006 klo 23:36 Marjukka kirjoitti:
Sukulaiseni sai viime helmikuussa potran terveen pojan ja itse täytti maaliskuussa 50v.Enoni vaimo synnytti 49v tytön ja ystäväni syntyi hänen äitinsä ollessa 47v.Joten ikä ei katsoa kelloa eikä normaalia elämän rytmiä.Ihmiset sen määrittää.Onnea ja tsemppiä äidillesi ja teille kaikille!!!
niin justiisa ikähän on vaan pelkkä numero =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.02.2006 klo 00:44 elviira kirjoitti:
En tiedä. Onko Geena Davies vanhus? Aika vanha ainakin, hyvin ne Hollywoodissa meikkaa, mutta taitaa olla vanhempi kuin äitees. No, lapsosia hän silti tekee, kuten moni muukin iäkäs stara, siellä, pohjantähden tuolla puolen. Kestää kunto, kestää imago, eikä kai ole aikuisia tyttäriä kyseenalaistamassa moista ihmettä. Ja ehkä se peruskysymys on: mitä se meille kuuluu? Jokainen elää omaa elämäänsä, ja toivottavasti äidit eivät puutu liialti tyttärien tekemisiin eivätkä tyttäret äitinsä aikomuksiin, ja päinvastoin.
Oletko ihan varma, että G.d. sai lapsensa luonnonmenetelmin? Tai että hänen kunto kestää, siis hänellä on varaa hoidattaa lapsensa hoitajilla samoin kuin yövalvomiset ym. voi hoitaa joku muu. Ja oletko varma, että hän on ihan luonnonkaunis, että ehkä yleensä 50-vuotias näyttää vanhemmalta, mutta kun ne hollywoodin starat on usein käynyt vähän kirurgilla poistattamassa helttoja.

Eihän ap ollut kenenkän onneen puuttumassa, vaan kyseli tietoja ja mielipiteitä.

Ehkä moni haluaa ikuista nuoruutta, ja ehkä lapsi tosiaan nuorentaa ja tuo iloa. En halua keneltäkään kieltää joka luonnollisesti raskaaksi tulee.
 
Tämä palsta on tarkoitettu yli 40-vuotiaille.

Mene juttelemaan sinne, missä on ikäisiäsi, jotka ovat kokeneet samaa kuin sinä.

Me keskustelemme täällä sinänsä aivan normaalista vauvahaaveesta sun muusta. Meillä ei välttämättä ole murkkuja, joiden ajatuksia meidän pitäisi jakaa sinun kanssasi. Meillä on kuules tytteli, kiire, ihan omien asioidemme kanssa. Hop hop, nuorten palstoille!
 
toinenvieras
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.02.2006 klo 13:30 vieras kirjoitti:
Tämä palsta on tarkoitettu yli 40-vuotiaille.

Mene juttelemaan sinne, missä on ikäisiäsi, jotka ovat kokeneet samaa kuin sinä.

Me keskustelemme täällä sinänsä aivan normaalista vauvahaaveesta sun muusta. Meillä ei välttämättä ole murkkuja, joiden ajatuksia meidän pitäisi jakaa sinun kanssasi. Meillä on kuules tytteli, kiire, ihan omien asioidemme kanssa. Hop hop, nuorten palstoille!
Hui että mua alkaa pelottaa vanheneminen, kun luen tätä 40+-palstaa. Niin mielettömän lapsellisia ihmisiä kirjoittelee tänne. Mikään muu palsta ei ole näin paha haukkumaan tai käskemään pois toisia, ihan vaan tiedoksi, että tänne saa ihan kuka vaan osallistua.

Ihan tulee tunne, että vanheneminen on vaan sekä mielen että ruumiin rapistumista surkastumista heikkenemistä kun tätä lukee. Niin mielettömän katkeria ja ilkeitä ja surkeita sutkautuksia nuoremmille ihmisille.

Missä ihmeesä se paljon puhuttu viisaus? Ainakin tosi kaukana tästä palstasta. Missään en ole nähnyt tylsempää, huonompaa, ilkeämpää ja surkeampaa meininkiä. Aiheet on vaan nuorempien haukkumista ja iäkkään vanhemmuuden puolustamista. Kaikenlainen älyllinen toiminta puuttuu tästä palstasta.

Ja ennen kuin käskette pysyä pois, jos ei miellytä, niin pitäähän sitä jotain hajua saada mitä on edessä, ja jos on edessä se, mitä täällä kirjoitellaan, niin oikeasti pelottaa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.02.2006 klo 16:13 just kirjoitti:
Aikansa kutakin. Mun mielestäni tuon ikäisellä naisella ei ole enää asiaa lapsentekohommiin. Ottakoon koiranpennun, kuten joku tuolla jo ehdotti.

sinun mielestä kenties, sieltä nuoren ihmisen näkökulmasta katsottuna. Minä joskus 13-14 v ihmettelin kun yksi opettaja sai lapsen kolmekymppisenä, että harrastaako niin vanhat vielä seksiä!
kannattaa ensin elää itsekin vähän enemmän ja katsella elämää ennen kuin laukoo mitään tuollaisia mielipiteitä.
Niin kauan kuin naisen munasarjat tuottaa munasoluja on myös mahdollisuus ja luonnolta lupa saada lapsia!!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.02.2006 klo 17:14 äiti 40plusplus kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.02.2006 klo 16:13 just kirjoitti:
Aikansa kutakin. Mun mielestäni tuon ikäisellä naisella ei ole enää asiaa lapsentekohommiin. Ottakoon koiranpennun, kuten joku tuolla jo ehdotti.

sinun mielestä kenties, sieltä nuoren ihmisen näkökulmasta katsottuna. Minä joskus 13-14 v ihmettelin kun yksi opettaja sai lapsen kolmekymppisenä, että harrastaako niin vanhat vielä seksiä!
kannattaa ensin elää itsekin vähän enemmän ja katsella elämää ennen kuin laukoo mitään tuollaisia mielipiteitä.
Niin kauan kuin naisen munasarjat tuottaa munasoluja on myös mahdollisuus ja luonnolta lupa saada lapsia!!
Sunkin pitäisi elää vähän kauemmin , mutta ilmeisesti ei koskaan ole tarpeeksi ikää, että tajuaisit että kaikilla on samanlainen oikeus mielipiteisiin, niin nuoremmilla kuin vanhemmilla, eikä tarvitse elää kauemmin ilmoittaakseen ne, vaan saa ilmoittaa ihan heti.

Vai pistetäänkö ikärajaksi vaikka 50, että sitten saa ilmoitta mielipiteensä?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.02.2006 klo 17:53 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.02.2006 klo 17:14 äiti 40plusplus kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.02.2006 klo 16:13 just kirjoitti:
Aikansa kutakin. Mun mielestäni tuon ikäisellä naisella ei ole enää asiaa lapsentekohommiin. Ottakoon koiranpennun, kuten joku tuolla jo ehdotti.

sinun mielestä kenties, sieltä nuoren ihmisen näkökulmasta katsottuna. Minä joskus 13-14 v ihmettelin kun yksi opettaja sai lapsen kolmekymppisenä, että harrastaako niin vanhat vielä seksiä!
kannattaa ensin elää itsekin vähän enemmän ja katsella elämää ennen kuin laukoo mitään tuollaisia mielipiteitä.
Niin kauan kuin naisen munasarjat tuottaa munasoluja on myös mahdollisuus ja luonnolta lupa saada lapsia!!
Sunkin pitäisi elää vähän kauemmin , mutta ilmeisesti ei koskaan ole tarpeeksi ikää, että tajuaisit että kaikilla on samanlainen oikeus mielipiteisiin, niin nuoremmilla kuin vanhemmilla, eikä tarvitse elää kauemmin ilmoittaakseen ne, vaan saa ilmoittaa ihan heti.

Vai pistetäänkö ikärajaksi vaikka 50, että sitten saa ilmoitta mielipiteensä?
Mielipiteensä voi ilmaista muullakin tapaa kuin käskemällä hankkia koiranpentuja! MInä en missään iässä lasta koiranpentuun olisi rinnastamassa.
Ja jos minä vielä nyt haluaisin lapsen ja oma hormonitoiminta sen sallisi niin en taatusti haluaisi että oma lapseni tulisi aukomaan minulle suutaan siitä olenko sopivanikäinen saamaan lapsia. sitä ei lapset päätä vaan se päätetään tuolla "ylempänä" jos sellainen ilmaus sallitaan. Eli jos luoja suo jollekin lapsen kypsemmällä iällä, niin suo. En minä lapsiltani kyselisi käytänkö ehkäisyä vai laitanko munatorviin klipsit, en minä niitä lapsiakaan lapsillani hoidattaisi vaan hoitaisin itse, ei olisi millään tapaa siltä aikuiselta lapselta pois paitsi sitten tietysti yksi enemmän perintöä jakamassa jos niin maallisesti asiaa ajatellaan.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.02.2006 klo 10:29 toinenvieras kirjoitti:
Hui että mua alkaa pelottaa vanheneminen, kun luen tätä 40+-palstaa. Niin mielettömän lapsellisia ihmisiä kirjoittelee tänne. Mikään muu palsta ei ole näin paha haukkumaan tai käskemään pois toisia, ihan vaan tiedoksi, että tänne saa ihan kuka vaan osallistua.

Ihan tulee tunne, että vanheneminen on vaan sekä mielen että ruumiin rapistumista surkastumista heikkenemistä kun tätä lukee. Niin mielettömän katkeria ja ilkeitä ja surkeita sutkautuksia nuoremmille ihmisille.
Älä yllytä hullua... *miettii kirjoitusta 20 + palstalle*
 
Olen ed. kirjoittaja ja kävin vilkaisemassa teiniäitien palstalle, tulos: ne eivät tarvitse siellä ketään nälvimään. Erittäin hyvin onnistuu se homma nuoriltakin. Joten pysytään vaan omissa ikäryhmissä kiitos.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.02.2006 klo 20:01 vieras kirjoitti:
:flower: Kiitos äitiplusplus. *lähtee esittelemään 8-vuotiaalleen ehkäisyvälineitä ja keskustelemaan siitä mitä hän tahtoo vauva-asioista jatkossa tässä perheessä*
en tiedä mitähän tuo kommenttisi sitten tarkoitti. Minulla on ihan aikuinenkin lapsi noiden "mummoiässä" vielä saatujen lisäksi eli tarkoitin kyllä aikuisten lasten kommentteja vanhemmilleen.
Äiti on kuitenkin äiti ja siihen kuuluu se äiti-lapsi suhde oli sitten iät mitä hyvänsä eli vaikka lapsi on jo aikuinen ja siihen kuuluu myös se että ei lapsi ala äitiään "neuvomaan" tietyissä asioissa eikä pyri asettautumaan viisaammaksi vaikka täysi-ikäinen onkin. Niin kauan kuin järki kulkee enkä holhouksenalainen ole en odota "viisaita neuvoja" lapsiltani asioista jotka heille ei itseasiassa edes kuulu. enkä muuten vielä sitten harmaahapsisena rollaattorialykkäävänä mummonakaan.
Ikävä kyllä näin.
Onneksi en ole sen alkuperäisen kirjoittajan äiti
 
vanaha vakituinen
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.02.2006 klo 08:03 vieras kirjoitti:
Tätä palstaa kun lukee, niin joka tapauksessa näyttää siltä, että lapsia vanhempana (40+)saavat todella vielä lapsen tasolla itsekin olevat ihmiset, siitä nyt ei päästä mihinkään.
Ja mitenkäs arvon vieras tähän on päätynyt? Missä se ilmenee?
Ja montakos vuotta vieraalla itsellään on ikää ja montako lasta ja missä iässä?
 
vieras myös
Nyt on mennyt taas keskustelu täällä ihan ulalle ja riitelyksi! Alkuperäisessä viestissä ihan kiltisti kysyttiin, mitä mieltä ovat lähellä viisikymppiset vauvan teosta. Hänhän oli onnellinen äidin puolesta ja oli vain huolissaan, miten sitten jaksaa jos vauva vielä tulee. Näin minä käsitin asian. Nyt on herkkänahkaiset vetäisseet herneet ja ryhtyneet puolustuskannalle, mielestäni aivan väärin perustein. Tuskin alkuperäisessä viestissä ketään syytettiin tai haukuttiin, niinkuin vastauksissa on tehty. Kyllä täällä saa vierailla kaikki, ikään ja sukupuoleen katsomatta. Jos joku vielä viisikymppisenä haluaa vauvan, niin siitä vaan, itse en enää siihen rumbaan lähtisi. On lapset sen verran isoja ja lapsen lapsiakin. Nuoret haluaa tietoa, miksei ne sais tällä palstalla käydä kyselemässä??
 
Ehkä kohtalo ratkaisee tuon äitisi vauva-asian jollain tavalla.Onko tällä äitisi kaverilla ennestään biologisia lapsia?Itse tein vähän vanhemmalla iällä vielä yhden lapsen myös sen takia,että halusin nykyisen mieheni kokea sen ihmeen.
Meillä tärppäsi heti.Luulen,että niin oli tarkoitettu.En ollut ihan yhtä vanha kuin äitisi.Mutta olen kuullut myös tapauksia,että siinäkin iässä voi kaikki mennä hyvin.Ja eihän omasta tai lapsen tervydestä ole kenelläkään takeita.
Niin kyllähän se ikä tuntuu jaksamisessa.Ei siitä mihinkään pääse.Henkinen jaksaminen toisaalta voi vanhemmalla iällä olla jopa paremmalla tolalla.
 
En antanut neuvoksi hankkia koiranpentua, kunhan referoin Pirkko Arstilan omakohtaisia muistelmia... Tuntuu siltä, että tällä palstalla sisälukutaito on hiukan heikko tai sitten luetun ymmärtämisessä on vikaa...
 

Yhteistyössä