äidinvauvakuume..

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.02.2006 klo 20:55 äiti 40plusplus kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.02.2006 klo 20:01 vieras kirjoitti:
:flower: Kiitos äitiplusplus. *lähtee esittelemään 8-vuotiaalleen ehkäisyvälineitä ja keskustelemaan siitä mitä hän tahtoo vauva-asioista jatkossa tässä perheessä*
en tiedä mitähän tuo kommenttisi sitten tarkoitti. Minulla on ihan aikuinenkin lapsi noiden "mummoiässä" vielä saatujen lisäksi eli tarkoitin kyllä aikuisten lasten kommentteja vanhemmilleen.
Äiti on kuitenkin äiti ja siihen kuuluu se äiti-lapsi suhde oli sitten iät mitä hyvänsä eli vaikka lapsi on jo aikuinen ja siihen kuuluu myös se että ei lapsi ala äitiään "neuvomaan" tietyissä asioissa eikä pyri asettautumaan viisaammaksi vaikka täysi-ikäinen onkin. Niin kauan kuin järki kulkee enkä holhouksenalainen ole en odota "viisaita neuvoja" lapsiltani asioista jotka heille ei itseasiassa edes kuulu. enkä muuten vielä sitten harmaahapsisena rollaattorialykkäävänä mummonakaan.
Ikävä kyllä näin.
Onneksi en ole sen alkuperäisen kirjoittajan äiti
Sitä se tarkoitti, että kirjoitit hyvin! Vitsihän se on, että joku muka kyselee omilta lapsiltaan, saako yrittää vielä vauvaa. Minusta se olisi ainakin kornia ja vielä kornimpaa on tulla tänne kirjoittelemaan rakkaasta äidistään (kuten ap. teki) ja haukkua häntä! Juttelisi sen äitinsä kanssa nenätysten!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.02.2006 klo 10:56 vieras myös kirjoitti:
Nyt on mennyt taas keskustelu täällä ihan ulalle ja riitelyksi! Alkuperäisessä viestissä ihan kiltisti kysyttiin, mitä mieltä ovat lähellä viisikymppiset vauvan teosta. Hänhän oli onnellinen äidin puolesta ja oli vain huolissaan, miten sitten jaksaa jos vauva vielä tulee. Näin minä käsitin asian. Nyt on herkkänahkaiset vetäisseet herneet ja ryhtyneet puolustuskannalle, mielestäni aivan väärin perustein. Tuskin alkuperäisessä viestissä ketään syytettiin tai haukuttiin, niinkuin vastauksissa on tehty. Kyllä täällä saa vierailla kaikki, ikään ja sukupuoleen katsomatta. Jos joku vielä viisikymppisenä haluaa vauvan, niin siitä vaan, itse en enää siihen rumbaan lähtisi. On lapset sen verran isoja ja lapsen lapsiakin. Nuoret haluaa tietoa, miksei ne sais tällä palstalla käydä kyselemässä??
"arveluttaa" ja "huolestuttaa" = "on onnellinen"

\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.02.2006 klo 08:03 vieras kirjoitti:
Tätä palstaa kun lukee, niin joka tapauksessa näyttää siltä, että lapsia vanhempana (40+)saavat todella vielä lapsen tasolla itsekin olevat ihmiset, siitä nyt ei päästä mihinkään.
Vanhempana kuin kuka? Et taida sinäkään ikäsi puolesta tänne kuulua.

just
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.02.2006 klo 17:14 äiti 40plusplus kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.02.2006 klo 16:13 just kirjoitti:
Aikansa kutakin. Mun mielestäni tuon ikäisellä naisella ei ole enää asiaa lapsentekohommiin. Ottakoon koiranpennun, kuten joku tuolla jo ehdotti.

sinun mielestä kenties, sieltä nuoren ihmisen näkökulmasta katsottuna. Minä joskus 13-14 v ihmettelin kun yksi opettaja sai lapsen kolmekymppisenä, että harrastaako niin vanhat vielä seksiä!
kannattaa ensin elää itsekin vähän enemmän ja katsella elämää ennen kuin laukoo mitään tuollaisia mielipiteitä.
Niin kauan kuin naisen munasarjat tuottaa munasoluja on myös mahdollisuus ja luonnolta lupa saada lapsia!!
Sulle tiedoksi, täytän tänä vuonna 44v. ja olen ihan yhtä oikeutettu tuomaan esille OMAN mielipiteeni kuin kuka tahansa muukin täällä. MINÄ olen sitä mieltä, että naisen tulee osata myös luopua joistakin asioista kun niiden aika on edessä.
Oletko todella sitä mieltä, että naisella on lupa yrittää lasta kunhan munasarjat vaan toimivat? No siinä tapauksessa ei ole mitään perusteita nuhdella tai varoittaa nuoria teiniraskauksista. Antaa palaa vaan!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.02.2006 klo 15:49 just kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.02.2006 klo 17:14 äiti 40plusplus kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.02.2006 klo 16:13 just kirjoitti:
Aikansa kutakin. Mun mielestäni tuon ikäisellä naisella ei ole enää asiaa lapsentekohommiin. Ottakoon koiranpennun, kuten joku tuolla jo ehdotti.

sinun mielestä kenties, sieltä nuoren ihmisen näkökulmasta katsottuna. Minä joskus 13-14 v ihmettelin kun yksi opettaja sai lapsen kolmekymppisenä, että harrastaako niin vanhat vielä seksiä!
kannattaa ensin elää itsekin vähän enemmän ja katsella elämää ennen kuin laukoo mitään tuollaisia mielipiteitä.
Niin kauan kuin naisen munasarjat tuottaa munasoluja on myös mahdollisuus ja luonnolta lupa saada lapsia!!
Sulle tiedoksi, täytän tänä vuonna 44v. ja olen ihan yhtä oikeutettu tuomaan esille OMAN mielipiteeni kuin kuka tahansa muukin täällä. MINÄ olen sitä mieltä, että naisen tulee osata myös luopua joistakin asioista kun niiden aika on edessä.
Oletko todella sitä mieltä, että naisella on lupa yrittää lasta kunhan munasarjat vaan toimivat? No siinä tapauksessa ei ole mitään perusteita nuhdella tai varoittaa nuoria teiniraskauksista. Antaa palaa vaan!
olisiko ystäväni pitänyt lukuisten keskenmenojen ja muiden ongelmien jälkeen jäädä lapsettomaksi?? Luonto kuitenkin päätti hoitaa asiat omalla tavallaan ja soi hänelle äitiyden viimein 45 vuotiaana.
En rinnasta teiniraskauksia ja lasten lastenhankintaa (lapsi joku 14-15 vuotias on siitä ei pääse mihinkään!) kypsemmän iän äityiteen. Vasta rinnastaisin sitten kun olisi niin vanha että ei järki enää juoksisi ja eläisi "lapsuutta toisen kerran". Tokihan joku 13 v voi raskaaksi tulla ja on hedelmällisemmässä iässä kuin 43 v mutta kumpi on kypsempi hoitamaan ja huolehtimaan lapsesta?
Edelleen sitä mieltä että kukin tehköön lapsensa vaikka 45 tai 50 v jos luoja vielä suo eikä lapsien pidä mennä vanhempiaan neuvomaan tai kieltämään tässä asiassa. Ettehän te salli sitäkään jos teidän äitinne neuvoo teitä tai sanoo jotakin lasten lukumäärästä yms vai kiitättekö ja kumarratteko ja sanotte "voi kiitos rakas äiti, minäpä en sitten enää kolmatta lasta haaveile jos sinä sen niin sanot"??
No nämä oli sitten vain minun mielipiteitä.
Jos itse ei ole lapsia saatuna enää tuonne neljänkymmenen pintaan eikä kokemusta siitä mitä kypsemmän iän äitiys on, niin miten sitä sitten pystyy sen tuomitesemaan muiden ihmisten osalta. ja jos tuntee että ei itse jaksa, niin se ei sulje pois sitä mahdollisuutta etteikö joku muu jaksaisi.

PiHa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.02.2006 klo 08:03 vieras kirjoitti:
Tätä palstaa kun lukee, niin joka tapauksessa näyttää siltä, että lapsia vanhempana (40+)saavat todella vielä lapsen tasolla itsekin olevat ihmiset, siitä nyt ei päästä mihinkään.
Kiitos :'( B) :D :xmas: :wave: \|O

Yhteistyössä