Äidiltä elämänilo hukassa

  • Viestiketjun aloittaja ihan turta
  • Ensimmäinen viesti
ihan turta
Mulla on ihana mies ja terveet pienet tytöt. Itsekin olen terve, nuori nainen ja meillä on kotona asiat kunnossa.

Silti oon jotenkin ihan hukassa tän elämän kanssa, en oikein aina jaksa aamulla edes herätä ja aloittaa uutta päivää. Tuntuu, että kaikki on jotenkin turhaa raatamista ja mikään ei oikein tunnu miltään. En osaa innostua enää mistään, odotan vain iltaa, että saisin hetken omaa aikaa ja pääsisin nukkumaan. Toinen lapsemme on vielä aivan vauva, joten ikinä ei ole varmuutta siitäkään, saako edes nukkua.

Olin ennen niin iloinen, nautin elämästä ja ihmisistä. Harrastin, näin kavereita ja suunnittelin tulevaisuutta. Nyt olen jotenkin ihan eloton koko ihminen...

Enkä tajua miksi? En ole mielestäni mitenkään kovin masentunut, ehkä olenkin, mutta en ymmärrä miksi, koska asiat ovat hirveän hyvin ja moni voisi olla kateellinenkin juuri tästä elämästä jota elän.

Toivoin kovasti lapsia ja nyt minulla niitä on. Toivoin luotettavaa, mukavaa ja ihanaa aviomiestä, sekin minulla on. Nyt vaan jotenkin tuntuu, ettei sekään riittänyt, mutta silti en tiedä mitä haluaisin tähän elämääni lisää. Haluasin olla onnellinen, mutta en ole, en tiedä miksi.

Olen kotiäitinä ja luonnollisesti välillä tosi väsynyt, mutta en laittaisi tätä kurjaa oloani väsymyksen piikkiin.


Mistä te muut äidit revitte iloa elämäänne? Onko ne ne pienet arjen ilot, joista sitä saatte?
 
lsdjgksgj
Jos olen alakuloinen niin terästäydyn, siis päätän että nyt teen jotain kiva lasten kanssa. Kun esim. luen taaperon kanssa vaikkei millään huvittaisi ja huomaan että taapero on iloinen niin tunnen suurta onnea sisimmässäni siitä että lapset nauttivat äidistä. Jos olen pahalla, siivoan:) Tai menen heselle:)
 
"jeppe"
Kannata tsekata lääkärissä kilpirauhas-arvot. Hypotyreoosi eli kilpirauhasen vajaatoiminnan oireisiin kuuluu vetämättömyys,ei kiinnosta mikään jne..
Perheessäni on kolmella ko.sairaus. Ei vaikuta milläänlailla elämään lääkitysen saatua.

Jos ne on kunnossa. Mittauta hemoglobiini. Jos seki on kunnossa,nii voi miettiä sitä olisiko jollain masennuksen poikasella sijaa. Kannattaa miettiä kuinka kauan kyseistä oloa on jatkunut? kaikilla on aina silloin tällöin sellasia matalaliito-kausia. Ja voisiko tämä vuodenaika vaikuttaa?
 
"tassut"
Voi olla synnytyksen jälkeistä masennusta. Juttele neuvolassa asiasta. Minulla on ollut x2. Ulkoilu auttoi parhaiten ja ystävien seura, lasten kanssa kyläily. Mulla auttoi imetyksen lopettaminen, osittain imetin 5 kk. Toisen kerran auttoi töihin meno, lapsi oli 2v. Enkä ollut masentunut koko ajan, vaan se vaihteli.
 

Yhteistyössä