ääliöt liikenteessä!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Niin eli sen puskurissa roikkuvan ääliön edessä on ajettava vaikka mikä olisi.
Eihän sitä sitten voi kääntyä edes valtatieltä pos vaikka olisi tarve jos näin ajatellaan.
No usein kuitenkin on eri asia, jos kääntyy esim. tienhaarasta, jota edeltää ryhmittymiskaista tai on kiihdytyskaista ennen kuin siirtyy tielle, kuin se, että kääntyy esim. bussipysäkille. Varsinkin kun sinne pysäkille saisi kääntyä sitten koko ajan...
 
niin
Ei mun mielestä se ole paha, että näillä keleillä ajetaan 80km/h sijasta sitä 70km/h. Se sen sijaan on jo jokseenkin kyseenalaista (itse asiassa liikenteen vaarantamista), että ajellaan vilkasliikenteisillä teillä ohituskaistaa pitkin 30km/h....
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Onko kellään tullut mieleen että vaikka olisi oikeus ajaa juuri sitä alhaisempaa nopeutta mitä siinä tolpan nokassa lukee pääsisi vähemmällä hampaiden kiristyksellä ja raivoamisella kun väistäisi vaikka pysäkille ja antaisi sen ääliön mennä?
Vai onko kyse siitä että minähän en voi myöntyä kun olen "oikeassa"?
Usein erittäin huonolla kelillä jo pelkästään kääntyminen pysäkille voi aiheuttaa vaaratilanteen. Kääntymistä varten, kun pitää hidastaa vauhtia ja se takana tuleva kiilaaja ei tietenkään sitä eikä vilkkua huomaa huonon näkyvyyden vuoksi vaan ajaa perään. Ja toinen vaaran paikka on se, että lähtee taas jatkamaan pysäkiltä liikenteseen. Näkyvyys on edelleenkin huono... Ja vauhti ei lähtötilanteessa ole se 80 km /h
Nyt kyllä rakastellaan jo pilkkua, mutta on pakko huomauttaa, että jos se takanatuleva roikkuu siinä puskurissa kiinni, ja sä lyöt vilkun päälle ja alat maltillisesti hidastaa vauhtia niin kyllä se ihan varmasti sen huomaa.

Ne jotka ei ehkä heti huomaa, ei sillon myöskään ole niitä hiillostajia koska kauempaa näkyvyys on huono ja monissa autoissa on surkean pienet vilkut, tai pöllykelissä perä niin lumen peitossa ettei valoja näe juuri ollenkaan.

Pysäkiltä jatkaminen vaatii tosiaan tarkkuutta ettei lähde toisten alle, ja ripeää kiihdytystä. Mutta ei senkään vaaratilanne tarvitse olle.
Ja eihän ole pakko pysähtyä reitin pahimpaan paikkaan mäen nyppylällä mutkan takana sijaitsevalle pysäkille, vaan senkin voi mahdollisuuksien mukaan valita mielummin suoralta tien pätkältä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Soita:
Soita tienkäyttäjänlinjalle ja käske aurauskalusto liikenteeseen! Kun mahdollisimman moni soittaa tarpeeksi usein, niin kyllä siellä lopulta uskotaan.
Siis tienkäyttäjänlinjalta ilmoitetaan urakoitsijalle tulleista ilmoituksista.
0200 2100
Johan oli fiksu kommentti!!! Luuletko että ne auraajat vetää hirsiä ja katselee pirtistä että "tulee sitä lunta"?? Kyl kuule töissä ollaan, ja ollaan luultavasti vielä huomenna päivälläkin samoja lumia lykkimässä. Kerran aurattu ja hetken päästä tuuli pyryttänyt tiet tukkoon. Ei ne sun edestäs voi kokoajan olla lykkimässä, kun muitakin on liikkeellä!!! Taatusti hoitaa työnsä kun vaan ei voi jokapaikkaan keritä yhtäaikaa!!
No kuule,mulla ainakin on kokemusta, että aura-auton kuski istuu kaikessa rauhassa kahvilla st:llä ja käy hinaamassa sen eniten soitetun pätkän puhtaaksi ja menee takasi stlle istumaan. Lähtee sitte vasta iltapuolessa auraamaan, kun alkaa nää ylityölisät juoksemaan.
Ja kyllä ne vaihtaa ajosuunnitelmiaan sen mukaankin, missä on eniten tarvetta. (siis ne urakoitsijat, jotka tekee työnsä hyvin) Eihän ne mitään selvännäkijöitä ole!
Mä olen monesti soittanut ja on kiitetty tiedosta ja aika pian on urakoitsija tai aliurakoitsija saapunu paikalle.

 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
kyllähän se nyt maalaisjärjellä ajateltuna on viisainta ajaa kelin mukaan. jos posotat tällä kelillä reilu 80km/h siinä ollaan äkkiä mettähallituksen puolella :|
Junttijärjellä joo. Pinki kun ei näköjään osaa, mut anna niiden ajaa jotka osaa.
minä ainakin haluan pysyä hengissä. ja jos se 10km/h vauhdin pudotus on liikaa, niin sit sun vissiin pitää painaa ohi.
Kerron sulle, vaikka et uskokaan, et myös se nopeuden pudotus saattaa viedä sulta hengen.




 
Alkuperäinen kirjoittaja punaolkaturpiili:
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Onko kellään tullut mieleen että vaikka olisi oikeus ajaa juuri sitä alhaisempaa nopeutta mitä siinä tolpan nokassa lukee pääsisi vähemmällä hampaiden kiristyksellä ja raivoamisella kun väistäisi vaikka pysäkille ja antaisi sen ääliön mennä?
Vai onko kyse siitä että minähän en voi myöntyä kun olen "oikeassa"?
Usein erittäin huonolla kelillä jo pelkästään kääntyminen pysäkille voi aiheuttaa vaaratilanteen. Kääntymistä varten, kun pitää hidastaa vauhtia ja se takana tuleva kiilaaja ei tietenkään sitä eikä vilkkua huomaa huonon näkyvyyden vuoksi vaan ajaa perään. Ja toinen vaaran paikka on se, että lähtee taas jatkamaan pysäkiltä liikenteseen. Näkyvyys on edelleenkin huono... Ja vauhti ei lähtötilanteessa ole se 80 km /h
Nyt kyllä rakastellaan jo pilkkua, mutta on pakko huomauttaa, että jos se takanatuleva roikkuu siinä puskurissa kiinni, ja sä lyöt vilkun päälle ja alat maltillisesti hidastaa vauhtia niin kyllä se ihan varmasti sen huomaa.

Ne jotka ei ehkä heti huomaa, ei sillon myöskään ole niitä hiillostajia koska kauempaa näkyvyys on huono ja monissa autoissa on surkean pienet vilkut, tai pöllykelissä perä niin lumen peitossa ettei valoja näe juuri ollenkaan.

Pysäkiltä jatkaminen vaatii tosiaan tarkkuutta ettei lähde toisten alle, ja ripeää kiihdytystä. Mutta ei senkään vaaratilanne tarvitse olle.
Ja eihän ole pakko pysähtyä reitin pahimpaan paikkaan mäen nyppylällä mutkan takana sijaitsevalle pysäkille, vaan senkin voi mahdollisuuksien mukaan valita mielummin suoralta tien pätkältä.
No jos näkyvyys on oikeasti huono, kuinka ajoissa voi vilkun laittaa päälle ja hidastaa vauhtia, kun tuskin se pysäkkikään kovin kaukaa näkyy?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Alkuperäinen kirjoittaja punaolkaturpiili:
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Onko kellään tullut mieleen että vaikka olisi oikeus ajaa juuri sitä alhaisempaa nopeutta mitä siinä tolpan nokassa lukee pääsisi vähemmällä hampaiden kiristyksellä ja raivoamisella kun väistäisi vaikka pysäkille ja antaisi sen ääliön mennä?
Vai onko kyse siitä että minähän en voi myöntyä kun olen "oikeassa"?
Usein erittäin huonolla kelillä jo pelkästään kääntyminen pysäkille voi aiheuttaa vaaratilanteen. Kääntymistä varten, kun pitää hidastaa vauhtia ja se takana tuleva kiilaaja ei tietenkään sitä eikä vilkkua huomaa huonon näkyvyyden vuoksi vaan ajaa perään. Ja toinen vaaran paikka on se, että lähtee taas jatkamaan pysäkiltä liikenteseen. Näkyvyys on edelleenkin huono... Ja vauhti ei lähtötilanteessa ole se 80 km /h
Nyt kyllä rakastellaan jo pilkkua, mutta on pakko huomauttaa, että jos se takanatuleva roikkuu siinä puskurissa kiinni, ja sä lyöt vilkun päälle ja alat maltillisesti hidastaa vauhtia niin kyllä se ihan varmasti sen huomaa.

Ne jotka ei ehkä heti huomaa, ei sillon myöskään ole niitä hiillostajia koska kauempaa näkyvyys on huono ja monissa autoissa on surkean pienet vilkut, tai pöllykelissä perä niin lumen peitossa ettei valoja näe juuri ollenkaan.

Pysäkiltä jatkaminen vaatii tosiaan tarkkuutta ettei lähde toisten alle, ja ripeää kiihdytystä. Mutta ei senkään vaaratilanne tarvitse olle.
Ja eihän ole pakko pysähtyä reitin pahimpaan paikkaan mäen nyppylällä mutkan takana sijaitsevalle pysäkille, vaan senkin voi mahdollisuuksien mukaan valita mielummin suoralta tien pätkältä.
No jos näkyvyys on oikeasti huono, kuinka ajoissa voi vilkun laittaa päälle ja hidastaa vauhtia, kun tuskin se pysäkkikään kovin kaukaa näkyy?



Niin tai näin sen tasaisaiseen hidastamisen huomaa kyllä,että ei sinne pysäkille tarvitse 80 lasissa kääntyä.Eikä tartte vilkkua nähdä sen enempää.

 
Vieras
Vilkku päälle muutamaa sekuntia ENNEN kuin alat jarruttamaan.


Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Alkuperäinen kirjoittaja punaolkaturpiili:
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Onko kellään tullut mieleen että vaikka olisi oikeus ajaa juuri sitä alhaisempaa nopeutta mitä siinä tolpan nokassa lukee pääsisi vähemmällä hampaiden kiristyksellä ja raivoamisella kun väistäisi vaikka pysäkille ja antaisi sen ääliön mennä?
Vai onko kyse siitä että minähän en voi myöntyä kun olen "oikeassa"?
Usein erittäin huonolla kelillä jo pelkästään kääntyminen pysäkille voi aiheuttaa vaaratilanteen. Kääntymistä varten, kun pitää hidastaa vauhtia ja se takana tuleva kiilaaja ei tietenkään sitä eikä vilkkua huomaa huonon näkyvyyden vuoksi vaan ajaa perään. Ja toinen vaaran paikka on se, että lähtee taas jatkamaan pysäkiltä liikenteseen. Näkyvyys on edelleenkin huono... Ja vauhti ei lähtötilanteessa ole se 80 km /h
Nyt kyllä rakastellaan jo pilkkua, mutta on pakko huomauttaa, että jos se takanatuleva roikkuu siinä puskurissa kiinni, ja sä lyöt vilkun päälle ja alat maltillisesti hidastaa vauhtia niin kyllä se ihan varmasti sen huomaa.

Ne jotka ei ehkä heti huomaa, ei sillon myöskään ole niitä hiillostajia koska kauempaa näkyvyys on huono ja monissa autoissa on surkean pienet vilkut, tai pöllykelissä perä niin lumen peitossa ettei valoja näe juuri ollenkaan.

Pysäkiltä jatkaminen vaatii tosiaan tarkkuutta ettei lähde toisten alle, ja ripeää kiihdytystä. Mutta ei senkään vaaratilanne tarvitse olle.
Ja eihän ole pakko pysähtyä reitin pahimpaan paikkaan mäen nyppylällä mutkan takana sijaitsevalle pysäkille, vaan senkin voi mahdollisuuksien mukaan valita mielummin suoralta tien pätkältä.
No jos näkyvyys on oikeasti huono, kuinka ajoissa voi vilkun laittaa päälle ja hidastaa vauhtia, kun tuskin se pysäkkikään kovin kaukaa näkyy?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Alkuperäinen kirjoittaja punaolkaturpiili:
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Onko kellään tullut mieleen että vaikka olisi oikeus ajaa juuri sitä alhaisempaa nopeutta mitä siinä tolpan nokassa lukee pääsisi vähemmällä hampaiden kiristyksellä ja raivoamisella kun väistäisi vaikka pysäkille ja antaisi sen ääliön mennä?
Vai onko kyse siitä että minähän en voi myöntyä kun olen "oikeassa"?
Usein erittäin huonolla kelillä jo pelkästään kääntyminen pysäkille voi aiheuttaa vaaratilanteen. Kääntymistä varten, kun pitää hidastaa vauhtia ja se takana tuleva kiilaaja ei tietenkään sitä eikä vilkkua huomaa huonon näkyvyyden vuoksi vaan ajaa perään. Ja toinen vaaran paikka on se, että lähtee taas jatkamaan pysäkiltä liikenteseen. Näkyvyys on edelleenkin huono... Ja vauhti ei lähtötilanteessa ole se 80 km /h
Nyt kyllä rakastellaan jo pilkkua, mutta on pakko huomauttaa, että jos se takanatuleva roikkuu siinä puskurissa kiinni, ja sä lyöt vilkun päälle ja alat maltillisesti hidastaa vauhtia niin kyllä se ihan varmasti sen huomaa.

Ne jotka ei ehkä heti huomaa, ei sillon myöskään ole niitä hiillostajia koska kauempaa näkyvyys on huono ja monissa autoissa on surkean pienet vilkut, tai pöllykelissä perä niin lumen peitossa ettei valoja näe juuri ollenkaan.

Pysäkiltä jatkaminen vaatii tosiaan tarkkuutta ettei lähde toisten alle, ja ripeää kiihdytystä. Mutta ei senkään vaaratilanne tarvitse olle.
Ja eihän ole pakko pysähtyä reitin pahimpaan paikkaan mäen nyppylällä mutkan takana sijaitsevalle pysäkille, vaan senkin voi mahdollisuuksien mukaan valita mielummin suoralta tien pätkältä.
No jos näkyvyys on oikeasti huono, kuinka ajoissa voi vilkun laittaa päälle ja hidastaa vauhtia, kun tuskin se pysäkkikään kovin kaukaa näkyy?
No jos se näkyvyys on niin huono, ettei bussipysäkin merkki näy tarpeeksi kauas, että ehtisit hidastaa ilman äkkijarrutusta, sitten kannattaa valkata isompi levike, josta ilmoitetaan etukäteen kyltillä. Siihen ehtii varmasti hidastaa ja vilkkuakin käyttää (ja tosissaan, vilkku ensin).
 
Kyllä mäkin olin tänään ihan paniikissa kun piti ajaa keskustaan. Meillä oli vielä puolet matkasta 100 kilsan nopeusrajoitus, en todellakaan ajanut sitä nopeutta!! Näkyvyys parikymmentä metriä, aja siinä sitten.

Ja tuo on kyllä totta että kun näkyvyys on mitä on (tai siis sitä ei ole) niin bussipysäkille on aika vaikea ajaa, kun ei sitä näe!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mulan:
Kyllä mäkin olin tänään ihan paniikissa kun piti ajaa keskustaan. Meillä oli vielä puolet matkasta 100 kilsan nopeusrajoitus, en todellakaan ajanut sitä nopeutta!! Näkyvyys parikymmentä metriä, aja siinä sitten.

Ja tuo on kyllä totta että kun näkyvyys on mitä on (tai siis sitä ei ole) niin bussipysäkille on aika vaikea ajaa, kun ei sitä näe!!
Jos reitti on sellanen, että sitä käyttää tosi usein, voi "opetella ulkoa" missä kohti ne pysäkit on, niin ei ole sitten niin hätää kärsimässä jos on tarve pysähtyä.
Onhan se ihan hyödyllistä tietää muutenkin, jos sattuu vaikka että autosta hajoaa jotain, tms.
 
Honda
Alkuperäinen kirjoittaja hondatyttö:
mikä kiire niin tärkeetä on että pitää kaahata tuolla liikenteessä sekä hiillostaa puskurissa vaarantaen muiden hengen samalla |O
Sellaiselta se hondatypyn mielestä saattaa tuntua jos ei itse osaa.
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Kyllähän se on kuitenkin tosiasia, että aika monet onnettomuuksista johtuvat liian suurista tilannenopeuksista ja siitä, että ei ajeta sään vaan rajoitusten mukaan. |O
Tutustumista kuolonkolareiden syihin vaikka Moottorilehden sivuilta. Saatatte hämmästyä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Kyllähän se on kuitenkin tosiasia, että aika monet onnettomuuksista johtuvat liian suurista tilannenopeuksista ja siitä, että ei ajeta sään vaan rajoitusten mukaan. |O
Tutustumista kuolonkolareiden syihin vaikka Moottorilehden sivuilta. Saatatte hämmästyä.
veikkaan, että olen ajanut keskimääräistä enemmän autolla, enkä todellakaan ole ylivarovainen. Sen sijaan kaahaajat ja säästä piittaamattomat ihmiset aiheuttavat useita vaaratilanteita.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Honda:
Alkuperäinen kirjoittaja hondatyttö:
mikä kiire niin tärkeetä on että pitää kaahata tuolla liikenteessä sekä hiillostaa puskurissa vaarantaen muiden hengen samalla |O
Sellaiselta se hondatypyn mielestä saattaa tuntua jos ei itse osaa.
Haista jo pjaska! Tällä kelillä kuin tänään ei todellakaan ajeta suurinta sallittua nopeutta vaan siten että auto pysyy tiellä.
 
kele
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja honda:
Alkuperäinen kirjoittaja badass:
Alkuperäinen kirjoittaja honda:
Alkuperäinen kirjoittaja hondatyttö:
Ne vaaratilanteet tulee juurikin suurista nopeuksista ja huonosta näkyvyydestä, mieti nyt vähän pässi.


Ja aivan tätä samaa mieltä on poliisisetäkin, joten eiköhän olis aika lopettaa typerä lässytys, hondaponda.
 
Honda
Alkuperäinen kirjoittaja se toinen täti:
Alkuperäinen kirjoittaja Honda:
Alkuperäinen kirjoittaja hondatyttö:
mikä kiire niin tärkeetä on että pitää kaahata tuolla liikenteessä sekä hiillostaa puskurissa vaarantaen muiden hengen samalla |O
Sellaiselta se hondatypyn mielestä saattaa tuntua jos ei itse osaa.
Haista jo pjaska! Tällä kelillä kuin tänään ei todellakaan ajeta suurinta sallittua nopeutta vaan siten että auto pysyy tiellä.
Tälläkin kelillä pystyy ajamaan suurinta sallittua nopeutta ja auto pysyy tiellä. Itse ajoin tänään moottoritiellä 140km/h kun löytyi sopiva rako. Kovempaakin olisin pystynyt ajamaan, mut täytyi ottaa turvallisuus huomioon;-)











 
mimmuli
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Mimmuli:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja mimmuli:
Alkuperäinen kirjoittaja VesiMelonit:
Isäntä kiroili samaa...
Tosin syynä oli kuski joka ajo 30km/h ohituskaistaa kehäI, rajotus oli 80...

No, täl kelil ei noi rajotukset oo kohillaan; alle niitten on parempi mennäkin. Muistissa hyvin vielä muutaman vuoden takainen kolarisuma hesan pääteillä, ja mm porvoon motarilla, joissa kuoli ihmisiä. Syynä just ohittelijat tämmösellä kelillä. Fiksu jättää kiireen kotiin tämmösel päiväl!
Ei "hesan pääteillä" mitään kolarisumaa pari vuotta sitten ollut. Eiks teillä junteilla oo mitään hajuu missä "Hesa" on?
Sori, mut MÄ olen hesalainen ;o)
Niin sitähän mä sanoin:)

Mä oon Stadilainen.


Ja se on aivan se ja sama. Meidän perhe on täällä syntyny ja asunu koko ikääns joten ei kiinnosta sun muualta tulleen sönkötykset. Puuttuuks sulta elämä???

 
Alkuperäinen kirjoittaja Honda:
Alkuperäinen kirjoittaja se toinen täti:
Alkuperäinen kirjoittaja Honda:
Alkuperäinen kirjoittaja hondatyttö:
mikä kiire niin tärkeetä on että pitää kaahata tuolla liikenteessä sekä hiillostaa puskurissa vaarantaen muiden hengen samalla |O
Sellaiselta se hondatypyn mielestä saattaa tuntua jos ei itse osaa.
Haista jo pjaska! Tällä kelillä kuin tänään ei todellakaan ajeta suurinta sallittua nopeutta vaan siten että auto pysyy tiellä.
Tälläkin kelillä pystyy ajamaan suurinta sallittua nopeutta ja auto pysyy tiellä. Itse ajoin tänään moottoritiellä 140km/h kun löytyi sopiva rako. Kovempaakin olisin pystynyt ajamaan, mut täytyi ottaa turvallisuus huomioon;-)


Nyt huomaan olet porvoosta. Men sinne takaisin äläkä yritä esittää fiksumpaa kuin olet.

päivänjatkot
:wave:
 
äiti
Alkuperäinen kirjoittaja minä itte:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Soita:
Soita tienkäyttäjänlinjalle ja käske aurauskalusto liikenteeseen! Kun mahdollisimman moni soittaa tarpeeksi usein, niin kyllä siellä lopulta uskotaan.
Siis tienkäyttäjänlinjalta ilmoitetaan urakoitsijalle tulleista ilmoituksista.
0200 2100
Johan oli fiksu kommentti!!! Luuletko että ne auraajat vetää hirsiä ja katselee pirtistä että "tulee sitä lunta"?? Kyl kuule töissä ollaan, ja ollaan luultavasti vielä huomenna päivälläkin samoja lumia lykkimässä. Kerran aurattu ja hetken päästä tuuli pyryttänyt tiet tukkoon. Ei ne sun edestäs voi kokoajan olla lykkimässä, kun muitakin on liikkeellä!!! Taatusti hoitaa työnsä kun vaan ei voi jokapaikkaan keritä yhtäaikaa!!
No kuule,mulla ainakin on kokemusta, että aura-auton kuski istuu kaikessa rauhassa kahvilla st:llä ja käy hinaamassa sen eniten soitetun pätkän puhtaaksi ja menee takasi stlle istumaan. Lähtee sitte vasta iltapuolessa auraamaan, kun alkaa nää ylityölisät juoksemaan.
Ja kyllä ne vaihtaa ajosuunnitelmiaan sen mukaankin, missä on eniten tarvetta. (siis ne urakoitsijat, jotka tekee työnsä hyvin) Eihän ne mitään selvännäkijöitä ole!
Mä olen monesti soittanut ja on kiitetty tiedosta ja aika pian on urakoitsija tai aliurakoitsija saapunu paikalle.
Varmasti! Mutta tuskin kukaan tahallaan huonosti töitään tekee! Ja tiedätkö, kun vaan yksinkertaisesti on helpompaa tehdä nämä hommat yöllä kun ei ole kaikenlaisia seikkailijoita seassa! Ja kai nekin saa kahvinsa juoda? Mahdollisesti ovat olleet töissä jo lähemmäs 20 tuntia, ennenku satuit näkemään?!
 
Black is grey and so proud of it
Alkuperäinen kirjoittaja honda:
Alkuperäinen kirjoittaja musta harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja honda:
Alkuperäinen kirjoittaja hondatyttö:
ei oo taas ihme että pelti rytisee |O |O ku ihmiset ei osaa ajaa kelin mukaan vaan pakko painaa talla pohjassa |O
Katos hondatypy ku se on silleen et tässäkin kelissä jotkut osaavat ajaa sitä suurinta sallittua nopeutta. Tälläisellä kelillä niin sanotusti jyvät erottuvat akanoista.


ei se ettei oo älliä päässä tee susta parempaa kuskia..... Ja näille äärikeleille on just annetttu ohjeeksi ajaa erityistä varovaisuutta noudattaen, rajoitusten alittaminen on jopa suositeltavaa. Ä.l.ö !.
Taas jonkun piti mennä henkilökohtaisuuksiin. Haleja sulle.

Ja kukahan tässä on henkilökohtaisuuksiin mennyt tänään???? Onkos lähistöllä peilii????

 

Yhteistyössä