ääliöt liikenteessä!!!!

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Kuka järkevä ajaa niin lujaa mitä nopeusrajoitukset antaa myöten, jos ei näe mitään? Ei kukaan.
Jos ei näe mitään kannattaa mennä optikolla käymään ja jos sekään ei riitä; osta valkoinen keppi.
No sehän se siihen auttaakin jos lumi pöllyää niin, että näkyy vain valkoista. Sinulla ei taida olla ajokorttia? Toivottavasti ei ainakaan.
Ei ajokortilla ajeta.
 
Phoebe
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Phoebe:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Kuka järkevä ajaa niin lujaa mitä nopeusrajoitukset antaa myöten, jos ei näe mitään? Ei kukaan.
Jos ei näe mitään kannattaa mennä optikolla käymään ja jos sekään ei riitä; osta valkoinen keppi.
Nyt sulta loppui argumentit niin yritit olla vitsikäs.
Tunnistit sentään vitsiksi. Löysennä hiukkasen nutturaa niin saatat vielä nauraakin.
Jos on kyse mun omasta ja muiden ihmisten hengestä niin en löysää.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja T-Bird:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja harmaantuu:
^ Entäs jos sillä, joka pelkää ajaa ja ajaa tuota 60km/h tai 70km/h on pieni lapsi kyydissä ja kuski itse on 8kk:lla raskaana. On hakemassa lastaan päivähoidosta, tulossa töistä tai on yksinhuoltaja, että on pakko itse ajaa mutta pelkää pientensä puolesta niin minun mielestäni on ihan hel**tin tervettä järkeä ajaa vähän hiljempaa jos ei todellakaan näe.
Tossa tapauksessa on paree jättää ajamatta tai etsiä pikkasen hätäseen itselleen sellaisen uroksen joka osaa ajaa.
Totaalinen idiootti, hakeudu hoitoon, ihan totta.
Esimerkkin kaveri, 3 pienen lapsen yh. Hänen on haettava lapset hoidosta joka päivä, käytävä kaupassa ja sitä rataa. Mutta onneksi on näitä "järjen jättiäisiä", tollasista tapauksistahan terveydenhuoltokin veromarkkansa repii kun toisilla ei mene perusasiat kaaliin.. :wave:

Olis sen yh:n kandenut pitää ukkoaan hyvänä niin ei nyt sitten tarttis käpristellä yh-helvetissä.
 
Voi elämä
SE ON AJETTAVA LAIN MUKAAN SELLAISTA VAUHTIA ETTÄ PYSTYY PYSÄYTTÄMÄÄN AUTON NÄKYVÄLLÄ TIEOSUUDELLA jos joku tampio edes tietää mitä termi 'näkyvä tieosuus' tarkoittaa.
 
äiti
Alkuperäinen kirjoittaja Soita:
Soita tienkäyttäjänlinjalle ja käske aurauskalusto liikenteeseen! Kun mahdollisimman moni soittaa tarpeeksi usein, niin kyllä siellä lopulta uskotaan.
Siis tienkäyttäjänlinjalta ilmoitetaan urakoitsijalle tulleista ilmoituksista.
0200 2100
Johan oli fiksu kommentti!!! Luuletko että ne auraajat vetää hirsiä ja katselee pirtistä että "tulee sitä lunta"?? Kyl kuule töissä ollaan, ja ollaan luultavasti vielä huomenna päivälläkin samoja lumia lykkimässä. Kerran aurattu ja hetken päästä tuuli pyryttänyt tiet tukkoon. Ei ne sun edestäs voi kokoajan olla lykkimässä, kun muitakin on liikkeellä!!! Taatusti hoitaa työnsä kun vaan ei voi jokapaikkaan keritä yhtäaikaa!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja hondatyttö:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja badass:
Alkuperäinen kirjoittaja punaolkaturpiili:
Alkuperäinen kirjoittaja badass:
Alkuperäinen kirjoittaja honda:
Alkuperäinen kirjoittaja hondatyttö:
ei oo taas ihme että pelti rytisee |O |O ku ihmiset ei osaa ajaa kelin mukaan vaan pakko painaa talla pohjassa |O
Katos hondatypy ku se on silleen et tässäkin kelissä jotkut osaavat ajaa sitä suurinta sallittua nopeutta. Tälläisellä kelillä niin sanotusti jyvät erottuvat akanoista.
:LOL:

muoks. kyllä mäkin OSAAN ajaa suurinta sallittua nopeutta ja ihan ylinopeuttakin, mut mä haluun mieluummin olla se akana joka pysyy hengissä ku se kusipäinen jyvä joka ei ajattele muita :D
Mut ajattelitko sä sittenkään muita kun tukit tien takanatulevilta jotka selkeesti olis halunneet ja kyenneet mennä kovempaa?
Oisit vaikka pysäyttäny johonki levikkeelle tai bussipysäkille ja päästänyt sen rekankin jatkamaan töitään ettei se ihan kuseen joudu kun aikataulut ei pidä kun jengi tuolla köröttelee menemään..

Tietysti jokainen ajaa kykyjensä sallimissa rajoissa (ja monet ylikin niiden), mut siellä tosiaan saa ajatella niitä muitakin tien käyttäjiä.
Ja jos keli on liian vaikea, sillon on parempi jäädä kotiin tai kulkea taksilla.
no en todellakaan ajatellu!!!! ajattelin vaan sitä et pääsisin hengissä töihin! ja musta 70 80alueella ei oo mitää köröttelyä tällä säällä..
Soon köröttelyä sellaiselle joka osaa ajaa ja tietää mitä tekee. Sä vaan oot ratissa tumpelo.

et jos sää on paska näkyvyys huono niin on pakko ajaa sitä mitä merkki sanoo???voi hyvää päivää miten ois autokoulu sulle uusiks :whistle:
ja jos on niin kiire ajaa ni varaa sitä aikaa lähtemiseen eikä kiireessä aja,ja myös vr kuljettaa
:whistle: :whistle:
Vaikka varaa aikaa, niin se kiire voi iskeä matkalla kun on tarpeeks hitaita edessä.
Ja ei ole pakko ajaa kelistä huolimatta mitä merkki näyttää, mut ei tarvi tukkia tietä muiltakaan. Kun alkuperäisessä kirjotuksessa vieläpä matkan molempiin suuntiin muut oli perseessä kiinni niin eikö se jo kerro että siellä kyllä olis kyennyt menemään ihan sallittuakin. Ja jos ei kykene (eikä ilmeisesti ole kiirekään mihinkään) niin vois tosissaan ajatella niitä muita autoilijoita ja päästää ne vaikka ohi.


Ja jos näkyvyys hetkellisesti tippuu nollaan, esimerkiksi sen rekan ajaessa vastaan, niin älkää hyvät ihmiset ainakaan tehkö sitä, mihin suurin osa syyllistyy, kun lyödään välittömästi liinat kiinni! Siinä takanatulevat on kusessa (oli turvavälit tai ei).
 
näin juuri
Alkuperäinen kirjoittaja Voi elämä:
SE ON AJETTAVA LAIN MUKAAN SELLAISTA VAUHTIA ETTÄ PYSTYY PYSÄYTTÄMÄÄN AUTON NÄKYVÄLLÄ TIEOSUUDELLA jos joku tampio edes tietää mitä termi 'näkyvä tieosuus' tarkoittaa.

Ja näkyvyys lumipyryssä on pahimmillaan hetkellisesti 0 m

Totta
 
huokaus. mä en ole ainoa joka kyseisellä tiellä on ajanut sitä saakelin seittemääkymppiä vaik kaheksaakymppiäkin olis saanu köröttää. paljaalla tieosuudella helposti ajelin 80, mut sit kun tuli yhtäkkiä lumivalli,niin hidastin sen verran et pysyin tiellä. eli siihen seitsemäänkymppiin. mut mä en siedä perseessä roikkujia vaikka olis kuinka seesteinen poutapäivä loistavalla ajokelillä.
olen pahoillani tästä alotuksesta ja mun puolesta tää oli tässä.. kiitos ja hei tämän keskustelun tiimoilta :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja punaolkaturpiili:
[


Ja jos näkyvyys hetkellisesti tippuu nollaan, esimerkiksi sen rekan ajaessa vastaan, niin älkää hyvät ihmiset ainakaan tehkö sitä, mihin suurin osa syyllistyy, kun lyödään välittömästi liinat kiinni! Siinä takanatulevat on kusessa (oli turvavälit tai ei).
Pitää vaan keskittyä pitämään ajolinja entisellään, että pysyy tiellä.
Mutta, niiden takana tulijoidenkin pitäisi huomioida sää turvaväleissä, eikä hiillostaa puskurissa kiinni. Oli sää mikä tahansa, niin peräänajaja maksaa, jos vahinko sattuu...

 
Alkuperäinen kirjoittaja minä itte:
Alkuperäinen kirjoittaja punaolkaturpiili:
[


Ja jos näkyvyys hetkellisesti tippuu nollaan, esimerkiksi sen rekan ajaessa vastaan, niin älkää hyvät ihmiset ainakaan tehkö sitä, mihin suurin osa syyllistyy, kun lyödään välittömästi liinat kiinni! Siinä takanatulevat on kusessa (oli turvavälit tai ei).
Pitää vaan keskittyä pitämään ajolinja entisellään, että pysyy tiellä.
Mutta, niiden takana tulijoidenkin pitäisi huomioida sää turvaväleissä, eikä hiillostaa puskurissa kiinni. Oli sää mikä tahansa, niin peräänajaja maksaa, jos vahinko sattuu...
Niinpä. Ei se ole mukava posotella vaan menemään, jos ei nää yhtään mihin ajaa, kun siellä voi olla joku pysähtyneenä eteen. Vaikkapa kääntymässä, jos ei muuten. Takana tulevat eivät ole vaikeuksissa, jos ovat tajunneet pitää sääbn mukaiset turvavälit ja pitää nopeuden semmoisena, että tarvittaessa voi pysähtyä ilman peräänajoa.
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
kyllähän se nyt maalaisjärjellä ajateltuna on viisainta ajaa kelin mukaan. jos posotat tällä kelillä reilu 80km/h siinä ollaan äkkiä mettähallituksen puolella :|
Junttijärjellä joo. Pinki kun ei näköjään osaa, mut anna niiden ajaa jotka osaa.
 
Onko kellään tullut mieleen että vaikka olisi oikeus ajaa juuri sitä alhaisempaa nopeutta mitä siinä tolpan nokassa lukee pääsisi vähemmällä hampaiden kiristyksellä ja raivoamisella kun väistäisi vaikka pysäkille ja antaisi sen ääliön mennä?
Vai onko kyse siitä että minähän en voi myöntyä kun olen "oikeassa"?
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Onko kellään tullut mieleen että vaikka olisi oikeus ajaa juuri sitä alhaisempaa nopeutta mitä siinä tolpan nokassa lukee pääsisi vähemmällä hampaiden kiristyksellä ja raivoamisella kun väistäisi vaikka pysäkille ja antaisi sen ääliön mennä?
Vai onko kyse siitä että minähän en voi myöntyä kun olen "oikeassa"?
Mä olen väistänytkin pari kertaa, mutta kerran oli sellainen tie, että väistää ei vain voinut. Ja jos tämän turvavälin saisi iskostettua KAIKKIEN kalloon niin olisi liikenteessä hippasen helpompaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
kyllähän se nyt maalaisjärjellä ajateltuna on viisainta ajaa kelin mukaan. jos posotat tällä kelillä reilu 80km/h siinä ollaan äkkiä mettähallituksen puolella :|
Junttijärjellä joo. Pinki kun ei näköjään osaa, mut anna niiden ajaa jotka osaa.
minä ainakin haluan pysyä hengissä. ja jos se 10km/h vauhdin pudotus on liikaa, niin sit sun vissiin pitää painaa ohi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Onko kellään tullut mieleen että vaikka olisi oikeus ajaa juuri sitä alhaisempaa nopeutta mitä siinä tolpan nokassa lukee pääsisi vähemmällä hampaiden kiristyksellä ja raivoamisella kun väistäisi vaikka pysäkille ja antaisi sen ääliön mennä?
Vai onko kyse siitä että minähän en voi myöntyä kun olen "oikeassa"?
Mä olen väistänytkin pari kertaa, mutta kerran oli sellainen tie, että väistää ei vain voinut. Ja jos tämän turvavälin saisi iskostettua KAIKKIEN kalloon niin olisi liikenteessä hippasen helpompaa.


Niinhän se olisi ihanteellisin tilanne.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Onko kellään tullut mieleen että vaikka olisi oikeus ajaa juuri sitä alhaisempaa nopeutta mitä siinä tolpan nokassa lukee pääsisi vähemmällä hampaiden kiristyksellä ja raivoamisella kun väistäisi vaikka pysäkille ja antaisi sen ääliön mennä?
Vai onko kyse siitä että minähän en voi myöntyä kun olen "oikeassa"?
Usein erittäin huonolla kelillä jo pelkästään kääntyminen pysäkille voi aiheuttaa vaaratilanteen. Kääntymistä varten, kun pitää hidastaa vauhtia ja se takana tuleva kiilaaja ei tietenkään sitä eikä vilkkua huomaa huonon näkyvyyden vuoksi vaan ajaa perään. Ja toinen vaaran paikka on se, että lähtee taas jatkamaan pysäkiltä liikenteseen. Näkyvyys on edelleenkin huono... Ja vauhti ei lähtötilanteessa ole se 80 km /h
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olis sen yh:n kandenut pitää ukkoaan hyvänä niin ei nyt sitten tarttis käpristellä yh-helvetissä.
hyvää lomaa :wave:
Kuinkas pitkiä lomia täällä oikein myönnetään?

Tää on niin viihdyttävä palsta, kuten tämäkin ketju osoittaa, ettei täältä malttaisi kovin pitkää aikaa olla pois.




 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olis sen yh:n kandenut pitää ukkoaan hyvänä niin ei nyt sitten tarttis käpristellä yh-helvetissä.
hyvää lomaa :wave:
Kuinkas pitkiä lomia täällä oikein myönnetään?

Tää on niin viihdyttävä palsta, kuten tämäkin ketju osoittaa, ettei täältä malttaisi kovin pitkää aikaa olla pois.
se vähän riippuu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Onko kellään tullut mieleen että vaikka olisi oikeus ajaa juuri sitä alhaisempaa nopeutta mitä siinä tolpan nokassa lukee pääsisi vähemmällä hampaiden kiristyksellä ja raivoamisella kun väistäisi vaikka pysäkille ja antaisi sen ääliön mennä?
Vai onko kyse siitä että minähän en voi myöntyä kun olen "oikeassa"?
Usein erittäin huonolla kelillä jo pelkästään kääntyminen pysäkille voi aiheuttaa vaaratilanteen. Kääntymistä varten, kun pitää hidastaa vauhtia ja se takana tuleva kiilaaja ei tietenkään sitä eikä vilkkua huomaa huonon näkyvyyden vuoksi vaan ajaa perään. Ja toinen vaaran paikka on se, että lähtee taas jatkamaan pysäkiltä liikenteseen. Näkyvyys on edelleenkin huono... Ja vauhti ei lähtötilanteessa ole se 80 km /h



Niin eli sen puskurissa roikkuvan ääliön edessä on ajettava vaikka mikä olisi.
Eihän sitä sitten voi kääntyä edes valtatieltä pois vaikka olisi tarve jos näin ajatellaan.
Jos se puskurissa roikkuu niin taatusti huomaa edellä ajavan hiljentävän.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Alkuperäinen kirjoittaja minä itte:
Alkuperäinen kirjoittaja punaolkaturpiili:
[


Ja jos näkyvyys hetkellisesti tippuu nollaan, esimerkiksi sen rekan ajaessa vastaan, niin älkää hyvät ihmiset ainakaan tehkö sitä, mihin suurin osa syyllistyy, kun lyödään välittömästi liinat kiinni! Siinä takanatulevat on kusessa (oli turvavälit tai ei).
Pitää vaan keskittyä pitämään ajolinja entisellään, että pysyy tiellä.
Mutta, niiden takana tulijoidenkin pitäisi huomioida sää turvaväleissä, eikä hiillostaa puskurissa kiinni. Oli sää mikä tahansa, niin peräänajaja maksaa, jos vahinko sattuu...
Niinpä. Ei se ole mukava posotella vaan menemään, jos ei nää yhtään mihin ajaa, kun siellä voi olla joku pysähtyneenä eteen. Vaikkapa kääntymässä, jos ei muuten. Takana tulevat eivät ole vaikeuksissa, jos ovat tajunneet pitää sääbn mukaiset turvavälit ja pitää nopeuden semmoisena, että tarvittaessa voi pysähtyä ilman peräänajoa.
Siinäpä ei turvavälit paljon auta, kun ensin vedetään normisti kaheksaakymppiä ja rekan ajaessa vastaan lyödään liinat kiinni. Kun kyse ei nyt ollut puskurissa hiillostamisesta, vaan ihan normaaleista ajoväleistä.

Se väli (ja pitempikin) on aika hemmetin nopeesti ajettu kiinni kun toinen päättääkin tiputtaa vauhdin hetkessä. Ja kun se edessäajaja häviää sinne pyryyn myös, niin eihän sitä voi takanatuleva tietää että se jarruttaa kovasti ennenkun ne jarruvalot loistaa siinä muutaman metrin päässä ja sit on myöhästä.
Paljon järkevämpää olis vaan pitää se ajolinja ja vaikka löysätä kaasua niin takanatulevillakin on paljon enemmän pelivaraa. Se kun ei ole kun hetken kun se pölly siinä silmillä on.

Yleensä sen edessä kääntyvän auton on nähnyt jo ennen sitä pöllyä, harva kuitenkaan onneksi kääntyy tyylillä vilkku päälle ja liinat kiinni, vaan valmistautuu siihen käännökseen ajoissa(järkeävänä ottaen myös sen kelin ja näkyvyyden huomioon) ja kyseisessä "rekka ajaa vastaan"-tapauksen pöllyssä se kääntyminen on tiedossa jo ennenkun näkyvyys häviää. Sitä ei siis tarvi pelätä.

Eri asia on sitten, jos ajetaan esim rekan perässä, mutta nyt ei ollut kyse siitä.
 

Yhteistyössä