Hei! Uusi adoptioprosessia aloitteleva ilmoittautuu. Olen 41-vuotias, minulla on ennestään kaksi lasta mutta en voi saada enempää, ja "uusi" mies jonka kanssa ollaan oltu naimisissa kuusi vuotta. Miehellä ei ole omia lapsia, ja nyt viimein oltaisiin toiveikkaina ryhtymässä hankkeeseen Pari muttaa on kuitenkin matkassa. Minulla on harvinainen krooninen sairaus, joka todennäköisesti ei etene tai tee mitään kummempaa, mutta sitä seurataan kuitenkin 3 kk välein. Pahimmillaan se saattaa muuttua syöväksi, mutta tämä on todella harvinaista. Veritulppariski on jonkin verran taudin ansioista koholla, siihen lääkkeenä päivittäinen aspiriini. Ahdistuin diagnoosista pari vuotta sitten niin, että olen käynyt terapiassa sitä purkamassa. Olen myös lapsuuskokemuksista johtuen ollut aikuisena välillä ahdistunut ja sitä myös terapiassa käsitellään. Yleisesti ottaen olen kuitenkin oikein tasapainoinen ja normaali ihminen . Mieheni sairastui v. 2004 elämäntilanteesta johtuen masennukseen joka kuitenkin terapian ansiosta jäi täysin taakse ja hän on voinut jo ainakin 6 vuotta oikein hyvin, kuten myös ennen sairastumista (eli minä en ole häntä edes tuntenut masentuneena aikana). Ei siis todellakaan mikään kroonikko.
Tässä on aika paljon sellaisia asioita joiden takia mietin onko meidän mitään järkeä lähteä edes yrittämään adoptiota? Pelkään että annamme itsellemme nyt luvan toivoa lasta oikein kunnolla ja sitten petymme raskaasti jos emme näistä syistä olekaan kelvollisia adoptiovanhemmiksi. Varsinkin minua pelottaa kun olen jo kerran surrut sen etten voi enää saada lapsia, ja nyt olen uskaltanut jo vähän toivoa että jospa sittenkin, adoption kautta.
Osaako kukaan viisaampi sanoa tähän mitään?
Tässä on aika paljon sellaisia asioita joiden takia mietin onko meidän mitään järkeä lähteä edes yrittämään adoptiota? Pelkään että annamme itsellemme nyt luvan toivoa lasta oikein kunnolla ja sitten petymme raskaasti jos emme näistä syistä olekaan kelvollisia adoptiovanhemmiksi. Varsinkin minua pelottaa kun olen jo kerran surrut sen etten voi enää saada lapsia, ja nyt olen uskaltanut jo vähän toivoa että jospa sittenkin, adoption kautta.
Osaako kukaan viisaampi sanoa tähän mitään?