Lady_Gigi, kiitti kirjatiedoista
Täytyy katsoa josko tässä odotusaikana jaksaisin vielä keskittyä tollasiin ns. tietokirjoihin. Tuntuu että nyt on vaan mukava odotella ja haaveilla, mutta ehkä jonkinlainen reality check on tarpeen vielä lähempänä oletettua lapsentuloaikaa. Kerro ihmeessä, jos löydät lisää hyviä kirjoja, tai muodostat lisää mielipiteitä jo noista mainitsemistasi kirjoista.
Suvimarjatta, meillä ei Venäjä koskaan ollut oikeastaan vaihtoehto. Sydän vei suoraan Afrikkaan, vaikka välillä ehdittiin miettiä kyllä myös Kiinaa. Meillä ainakin on tuonne Afrikkaan joku erityinen kiinnostus, jota ei ole esim. Venäjää kohtaan. Erityistarpeita ollaan hyväksymässä, joten se ei meilläkään ollut kriteerinä.
Ja kyllä tännekin saa väliin huudella tai vaikka tulla keskusteluun mukaan
Ei tässä niin tarkkoja olla, kyllähän mäkin olen "luvatta" täällä, kun meidän neuvonta ehti alkaa jo 2011 puolella
Polkka, joo onhan se hyvin erilaista tupsahtaa hiekkalaatikolle yhtäkkiä lapsen kanssa, kuin että käpöttelisi monta kuukautta ison mahan kanssa siitä mammojen ohi joukkoon vähitellen sulautuen. Me asutaan niin korvessa, että mun ei tarvitse tuollaista miettiä, mutta toisaalta sitten mietityttää miten lapselle saa leikkikavereita, kun naapureita ei ole edes näköetäisyydellä. Toki täytyy sitten käydä keskustassa leikkipuistoilemassa joskus ja onneksi meidän lähistöllä asuu kyllä yksi pikkulapsi, josta varmaan saa aika sopivan leikkikaverin. Tai ties vaikka sinne ehtisi tulla toinenkin vauva jo ennen kuin meille esikoinen tupsahtaa. Mä oon jo suunnitellu, että pitää napata sitä äitiä hihasta sitten kun on saatu lupa, ja kertoa mitä on tapahtumassa, ettei ne vaan päätä muuttaa lapsinensa johonkin muualle
Siis ihan niinku meidän lapsisuunnitelmat niiden asumissuunnitelmiin vaikuttais
Meillä ei sisarusadoptiosta kyllä juurikaan keskusteltu. Me varmaan jossain vaiheessa sanottiin, että ollaan kyllä yhtä lasta enimmäkseen ajateltu ja sos.tt. ei siihen asiaan tainnut sen enempää myöhemmin palata. Oli meillä varmaan sen verran puhetta, että sisarukset kun voi sitten olla niin että toinen on useamman vuodenkin vanhempi ja me kuitenkin on sitä alle kolmevuotiasta toivottu, niin on hankalaa löytää sisarukset, jotka on molemmat niin nuoria. Eli sos.tt. varmaan katsoi, ettei meille sisaruksia kannata kovasti "tyrkyttääkään" ja ei sitten jatkanut asiasta sen enempää...
Kaarin, mä avasin tv:n, kun se Dr. Phil oli menossa, katsoin jonkun viis minuuttia ja mainoskatkolla vaihdoin kanavaa... Olis se periaatteessa voinu olla ihan ok katsoa se ohjelma, mutta jotenkin nuo jenkkien jutut ei kiinnosta mua ollenkaan. Se on
niin eri maailma kuin meillä täällä. Ja eikös tuo ohjelma käsitellyt juuri sitä, että vanhemmille on lapsen erityistarpeet (henkiset) tulleet yllätyksenä. No, jospa niille äideille ja isille olisi kerrottu asioista Suomen tapaan etukäteen, olisiko olleet jälkikäteen niin yllättyneitä? Kyllä mä uskon että adoptiolapset saa Suomesta paljon parempia ja paremmin valmistautuneita perheitä kuin USAsta. Toki on poikkeuksia, mutta tekee mieli yleistää noin...
Kaarin vielä, eiköhän se sitten ole viimeinen neuvonta, jos on niin jo sanottu
Sitten se kotiselvityksen luku onkin helppo juttu, vaikka tietysti jännittää vähän että mitähän sinne onkaan kirjotettu.
Toivottavasti Interpediallekin alkaa tipahdella lapsitietoja Etelä-Afrikasta tai muista maistakin tietysti, jos vielä niitä harkitsette. Hesalle on tullut nyt kesän aikana monta tietoa, vaikka niitä ei nettiin ole listattukaan
Mukava tietää, että jono liikkuu hyvin eteenpäin.