Adoptio

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Olin aikoinani taloudellisesta pakosta ex-mieheni kanssa,minulla ei ollut ammatti,ei työtä ei asuntoa ei mitään siksi olin hänen kanssaan.

Ja nyt taas sama taloudellinen pakotus toimii uuden miehen kanssa joka ei olisi valmis osallistumaan edellisen liiton lapsesi kuluihin, eli hyvä kun lapsesta pääsi eroon...?

Tuota, ehkä oikeasti kannattaisi hankkia se ammatti ja työ niin että olisi vähän vanhemmilla eikä tarvisi antaa miesten pyöritellä miten lystäävät, jopa niin että lapset jäävät jalkoihin. :/

Alkuperäinen kirjoittaja sorry:
nii just....eli siis juurihan minä sanoin samaa :..mutta jos MIES on kipee ja et jaksa niin annat LAPSESI pois...ei mene jakeluun...

ja musta näyttää että tässä tapauksessa kyseisellä henkilöllä näyttäis menevän miehet lasten edelle

no joo...ei voi tajuta...ja että et halunnut lasta...!!! Oisit mennyt turvakotiin..eli kostat lapseesi sen mitä ex miehesi teki...ANNOIT LAPSESI pois!! ja nyt rakastat uutta lastasi...vai mitä lie SINUN käsitys rakkaudesta!!??!

Juu ja mikä on uuden, nyt rakkaan lapsen kohtalo jos tämä nykyinen liitto hajoaa eikä uusi mies suotu osallistumaan lapsen elatukseen tilanteessa jossa ap:lla ei kotiäitiyden aikana ole varaa yksin elättää lasta?

mua niin "vihastuttaa" heikot naiset jotka ei osaa elää ilman miestä...ja näiden takia omat lapset kärsii.totkai saa olla heikko , kaikkihan me välillä ollaan , mutta mun mielestä JOKAISEN naisen ketä hankkii lapsia niin pitää miettiä että PYSTYYKÖ hoitamaan lapsen sitten yksin JOS se tilanne tulee ja jos tuntuu siltä että vastaus on "ei" niin sitten mieti kaksi kertaa hankitko lapsia..!!eikä ajatella et noh..jos en pärjää ni sitten laitan vaa lapsen adoptioon...EI!!

Nyt muoriska ei ihan ymmärrä.
Annoit adoptioon 6vuotiaan lapsen? Ajattelitko, että lapsi muistaa itse tuon luultavasti erittäin hyvinkin, koko ikänsä? Säälin lastasi erittäin raskaasti, vaikka ehkä hänellä nyt onkin parempi koti. Adoptio on hyvä ratkaisu monessakin tilanteessa, mutta sinun adoptioosi ei ihan taida minulla ymmärrys riittää. Eri asia jos perheessä olisi ollut väkivalta/päihdeongelmia, sitten tajuaisin niinkin. Tai että lapsi olisi adoptoitu ihan pienenä, ettei hän itse siitä mitään muistaisi.

mua niin "vihastuttaa" heikot naiset jotka ei osaa elää ilman miestä...ja näiden takia omat lapset kärsii.totkai saa olla heikko , kaikkihan me välillä ollaan , mutta mun mielestä JOKAISEN naisen ketä hankkii lapsia niin pitää miettiä että PYSTYYKÖ hoitamaan lapsen sitten yksin JOS se tilanne tulee ja jos tuntuu siltä että vastaus on "ei" niin sitten mieti kaksi kertaa hankitko lapsia..!!eikä ajatella et noh..jos en pärjää ni sitten laitan vaa lapsen adoptioon...EI!!

niin juuri. kyllä tietysti voi tulla se umpikuja jolloin ei ole muuta vaihtoehtoa. mutta tätä juttua en ymmärrä alkuunkaan.

höh.. kyllä mä vaan olen tyytyväinen että ehdin syntymään ennen aborttilain voimaantuloa..

AIVAN...yhdyn muoriskaan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! sanoin samaa etta 6v lapsi..TOTKAI muistaa ja jää traumoja...mutta kyseinen "äiti" vastasi että "En usko että lapseni on katkera"...

Alkuperäinen kirjoittaja muoriska:
Annoit adoptioon 6vuotiaan lapsen? Ajattelitko, että lapsi muistaa itse tuon luultavasti erittäin hyvinkin, koko ikänsä? Säälin lastasi erittäin raskaasti, vaikka ehkä hänellä nyt onkin parempi koti. Adoptio on hyvä ratkaisu monessakin tilanteessa, mutta sinun adoptioosi ei ihan taida minulla ymmärrys riittää. Eri asia jos perheessä olisi ollut väkivalta/päihdeongelmia, sitten tajuaisin niinkin. Tai että lapsi olisi adoptoitu ihan pienenä, ettei hän itse siitä mitään muistaisi.

Lue ketju. Siellä oli väkivaltaa, tai mun mielestä raiskaus on.

Alkuperäinen kirjoittaja no huh:

"Ei ole eikä ollut päihdeongelmaa,väkivaltaa tms." kirjoitti ap.

ap:lle! mielestäni teit oikein kun vaikeinakin hetkinä ajattelit lapsen parasta! ei ole varmasti vaikeampaa ratkaisua voinut olla! en oikein osaa muuta sanoa, kuin että olet rohkea nainen ja voit olla hyvillä mielin, ei minusta kukaan voi ratkaisuasi tuomita!

jaksamista sinulle

soja

ps. tässä oli paljon hyviä ja vähemmän hyviä mielipiteen ilmaisuja ketjussa, en niitä kovin tarkkaan lukenut, ei ole tarkoitus ketään muutakaan loukata

Olen menossa syksyllä opiskelemaan itselleni ammattia.Nykyinen mieheni akateemisesti koulutettu hyvässä ammatissa ja jos ero tulisi poika jäisi hänelle.ja kyllä rakastan valtavasti nykyistä miestäni ja lastani.

Juu, onhan tuo väkivaltaa. Silti pitäisin vähän... erikoisena tapana antaa tuo ölapsi adoptioon jotta voisi huolehtia tästä väkivaltaisesta miehestä.

ja vielä sekin että tuo väkivaltainen ja vaikeasti vammainen (vai mikä se nyt olikaan) mies oli perheen elättäjä niin että nainen oli tästä taloudellisesti riippuvainen. Ilmeisesti oli vammautunut niin että vakuutukset korvasivat hyvin?

Erikoinen tarina joka tapauksessa.

Niinpäs olikin... Sen raiskauksen ap keksi vasta myöhemmin.

Minäkin kysyisin muutaman kysymyksen...
Miksi et laittanut vammaista miestäsi laitokseen ja pitänyt lastasi sen sijaan?
Rahan takia? Rahan takia annoit miehesi myös raiskata sinut ja pidit lapsen vastoin tahtoasi? Ehkä syynä adoptioon olikin enemmän se, että olisit halunnut lapsesta eroon jo paljon aiemmin (kun aborttia halusit) ja sitten kun tilaisuus tarjoutui, luovuit lapsestasi adoption kautta? Vaikea kuvitella, että kukaan mies menisi omien lasten edelle noinkin rankalla tavalla. Vielä vaikeampi on kuvitella, että joku tekisi tuon kaiken vain rahasta.
Uskon nyt sen, että lapsellasi on varmasti parempi koti, missä onkin, kuin että olisi luonasi.

Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:

Niinpäs olikin... Sen raiskauksen ap keksi vasta myöhemmin.

jos ap on jostakin kulttuurista jossa raiskausta avioliitossa ei pidetä väkivaltana, mistä sen tietää. Musta on hyvä että lapsi pääsi noilta karkuun.

ex-mieheni ei saanut kuin eläkkeen ei ollut rikas en saanut perintöä tai leskeneläkettä tms.olin hänen kanssaan koska hän maksoi vuokrat,ruuat yms.laskut,laitokseen en laittanut koska sain hänen hoidostaan pientä omaishoidontukea joka oli pienissä tuloissa tärkeä osa.

Olen menossa syksyllä opiskelemaan itselleni ammattia.Nykyinen mieheni akateemisesti koulutettu hyvässä ammatissa ja jos ero tulisi poika jäisi hänelle.ja kyllä rakastan valtavasti nykyistä miestäni ja lastani.

ja taas saat sen kuulostamaan siltä että olisit ok sen asian kaa.... -> jos ero tulisi poika jäisi hänelle

ja joo tää on vähän muuttunut tää tarina täs matkan varrella...en tiedä onko totta koko juttu ees

ex-mieheni ei saanut kuin eläkkeen ei ollut rikas en saanut perintöä tai leskeneläkettä tms.olin hänen kanssaan koska hän maksoi vuokrat,ruuat yms.laskut,laitokseen en laittanut koska sain hänen hoidostaan pientä omaishoidontukea joka oli pienissä tuloissa tärkeä osa.

No aika hyvä eläke on ollut jos on nuo kaikki kattanut ja käteen on jäänyt vielä enemmän mitä olisit saanut lapsen kanssa ollessasi. Lapsen kanssa olisit vielä voinut opiskellakin ja saada sen ammatin niin ettet seuraavassa liitossasi olisi taas tarvinut olla toisen tossun alla.

Mutta ideahan ei ole siinä että lapsen kanssa olisi ollut taloudellisesti vaikeaa vaan se ettet oikeasti välittänyt koko lapsesta. Jos jaksoit noin huonossa kunnossa olevaa, väkivaltaista miestä hoitaa niin varmasti olisit pärjännyt 6v lapsenkin kanssa.

Luovuit siis lapsestasi, jotta sait pitää nämä kaikki em. tuet?
Suo anteeksi, mutta en ymmärrä sinua alkuunkaan.

Ex-mieheni halusi yhtä lailla luopua lapsestaan enkä tosiaan luopunut lapsesta minkään tukien takia.

Siis kumpikin vain haluasitte luopua lapsesta?

Silloinhan se on todella lapsen parhaaksi tehty päätös sillä lapsi kuin lapsi ansaitsee vanhemmat jotka välittävät hänestä.

Sinänsä tässä ketjussa on vaan tullut niin paljon kaikkea epäoleellista. Olisi riittänyt hyvin kun olisit vaan heti kirjoittanut ettet halunnut kyseistä lasta eikä mieheesikään sen puoleen ja siksi annoitte hänet pois.

Yhteistyössä