adoptio..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamma kahdelle!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mamma kahdelle!!

Vieras
Minun sisko kärsii lapsettomuudesta ja seurannut asiaa todella läheltä ja tukenut häntä niin paljon kuin vain pystyn.. lukuiset lapsettomuus hoidot takana jne.. nyt ne on käynyt adoptio valmennuksen ja odottavat koska heidän vauva syntyy ja saapuu kotia!!!! Olen tässä asiaa miettinyt mieheni kanssa jo reilu vuoden ja olisinkin kysynyt onko täällä joku joka on tai tuttava on tehnyt lapsen ja antanut tämän adoptioon?? Siis ihan vaan auttaakseen lapsettomia pareja??

Mä olisin nuorempana voinut tutulle jopa toimia synnyttäjänä, mutta adoptioon en omaa lastani olisi voinut antaa, en kyllä olisi aborttiakaan tehnyt.
Tuttavani jonottivat Suomesta 5 vuotta adoptiolasta. Mistä siskosi vauva saapuu, onko koti- vai ulkomainen adoptio?

Siis kuulostaa hullulta idealta??? Sisko odottaa kotimaista.. Olen käynyt väestöliitossa 2 kertaa luovuttamassa soluja myös, niin tuli vaan tälleinen mieleen..

Minusta ainakin kuulostaa todella omituiselle, että joku tekisi lapsen vain antaakseen tämän adoptioon. Ymmärrän tietenkin sen että haluaa auttaa lapsettomia, mutta siltikin tuo keino ei kuulosta hyvältä kenenkään osapuolen kannalta.

On hienoa että sinä, aloittaja, luovutat munasolujasi auttaaksesi lapsettomuuden kanssa taistelevia naisia saamaan lapsen.

Olen kyllä siinä käsityksessä että tässä maassa ei, onneksi, saa synnyttää lasta toiselle perheelle "annettavaksi". Ei siis ole käsittääkseni mahdollista että joku tekisi lapsia auttaakseen lapsettomia, kyllä ne adoptioon annettavat vauvat adoptoidaan muista syistä kuin "auttamisen halusta".

Itse en kykenisi koskaan. En luovuttamaan munasoluja saati adoptioon antamaan, sillä haluan kasvattaa lapseni itse. Mutta jos pitäisi valita abortin tai adoption välillä, adoptio voittaisi 100-0. Suomessa adoptiota saa vaan odotella vuosikausia pahimmillaan, joten ei heidän välttämättä kannata vielä vaatteita yms ostella..

[QUOTE="kahden äiti";26538513]On hienoa että sinä, aloittaja, luovutat munasolujasi auttaaksesi lapsettomuuden kanssa taistelevia naisia saamaan lapsen.

Olen kyllä siinä käsityksessä että tässä maassa ei, onneksi, saa synnyttää lasta toiselle perheelle "annettavaksi". Ei siis ole käsittääkseni mahdollista että joku tekisi lapsia auttaakseen lapsettomia, kyllä ne adoptioon annettavat vauvat adoptoidaan muista syistä kuin "auttamisen halusta".[/QUOTE]

Oletettavasti biologinen vanhempi ei voi itse vaikuttaa mitenkään siihen kenelle lapsi annetaan, hän ei siis varmaankaan voi itse valita uusia/haluamiansa vanhempia lapselleen.

Ihana kuulla, että tääläsiä ihmisä löytyy.. Itse saanut myös luovutetuilla soluista vauvan!! Toivottavasti siskosi saa vauvan mahdollisemman pian :) Ihanaa kesänjatkoa sinulle AP!!