Adoptio

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Harkitsin sijoituskotia mutta se ei osoittautunut hyväksi vaihtoehdoksi muut lapset kiusasivat poikaa kun hän oli siellä.Lisäksi olisi voinut joutua pomppimaan sijoituskodista toiseen joten ajattelin että adoptiokoti on pysyvä ja hyvä vaihtoehto.Elän nykyään minimi kotihoidontuella muuten olen työtön eli en voisi ottaa lastani takaisin koska ei nykyinen mieheni häntä elättäisi.

Tuota... Miestäsi vähän ihmettelen. Jos olisit aikanasi pitänyt poikasi ja olisitte pärjäilleet kahdestaan kunnes olisit tavannut tämän miehen. Mies olisi halunnut sinut muttei poikaa, niin olisitko silloin jättänyt lapsen ja ottanut miehen?

mä en vaa voi YMMÄRTÄÄ että kuinka joku voi antaa lapsensa pois...joo ajattelit varmaan itseäsi ja pojan "etua" sillon, mutta mun mielestä loppupeleissä kysehän oli siitä,että SINÄ et jaksanut sitä...vai sanoiko poikasi että "äiti, mä en enää jaksa...haluun et adoptoit mut"....että en nyt tiedä ajattelitko siinä poikaasi tai itseäsi...ajatellitko että kuinka tämä voi vaikuttaa poikaasi?? miltä hänestä nyt tuntuu kun sinulla uusi lapsi..luuletko ettei poikasi mieti "miksi äiti antoi minut pois mutta ei tota uutta lasta"...

no ei oo mun asia ja ehkä en voi ymmärtää koska lapseni tulee etusijalle oli mikä oli ja IKINÄ en hänestä luovu!!

En usko että poikani on katkera koska hänellä hyvät vanhemmat,kavereita,koulu menee hyvin.Pystyy harrastamaan kaikkea yms.Olisiko parempi jos olisi ollut mun kanssa ja me eläisimme sossun tuella jossakin?

En usko että poikani on katkera koska hänellä hyvät vanhemmat,kavereita,koulu menee hyvin.Pystyy harrastamaan kaikkea yms.Olisiko parempi jos olisi ollut mun kanssa ja me eläisimme sossun tuella jossakin?

Uskon että pojallasi on paremmin nyt. On lapsen kannalta parempi "antaa periksi" ja ANTAA lapsi adoptioon kuin tällainen IKINÄ en antais-tyyppinen vouhkaus. Ei se mitään jos on suht ok asiat mutta mun alkkisäiti oli tällainen IKINÄ-tyyppi eikä siis antanut adoptiolupaa vaikka olisi ollut minun parhaakseni (jatkuvuuden takaaminen samassa hyvässä sijoitusperheessä). Adoptio onnistui vasta hänen kuoltuaan, samaan kotiin jossa olin sijoituslapsena pikkulapsesta saakka. Joten nämä IKINÄ-jutut on tällaisia - kenen etua siinäkin nyt milloinkin ajetaan..

et USKO että poikasi on katkera...milloin viimeksi puhunut hänen kanssaan??onko hän sanonut että katkera?? ja okey ei ehkä vielä tajua mitä on tapahtunut , mutta joku päivä tulee tajuamaan ja voin SANOA että se tulee vaikuttamaan hänen identiteettiinsä!! TOTKAI olisi ollut parempi...hän olisi saanut olla OMAN ÄIDIN kanssa..ymmäärrätkö kuinka tärkeää se on lapselle!!!!!!????? Minä olen elänyt viimesen vuoden lapseni kanssa sossun rahoilla ( nyt töissä) ja minua ei haitannut tippaakaan..monta kertaa itse elin hernekeitolla eikä sillä ollut MITÄÄN väliä kunhan sain olla lapseni kanssa!!!

en tuomitse sinua, mutta en vaan VOI ymmärtää!!

En ole sellaista ajtellut,koska olisi mun nykyinen puolisoni ollut kuka vaan niin hänellä ei ole velvollisuutta elättää edellisen avioliiton lasta.

Varmasti lapsella on parempi olla toivottuna adoptioperheessä kuin ei-toivottuna oman äidin luona. :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Adoptoitu:

Ei se mitään jos on suht ok asiat mutta mun alkkisäiti oli tällainen IKINÄ-tyyppi eikä siis antanut adoptiolupaa vaikka olisi ollut minun parhaakseni (jatkuvuuden takaaminen samassa hyvässä sijoitusperheessä). .

joo no eri asia jo on alkoholi äiti,mutta mielestäni tässä tilanteessa ei nyt ollu muuta kuink että äiti ei jaksanut hoitaa miestään ja lastaan...joten päätti antaa LAPSENSA pois...sen sijaan että ois laittanu miehensä vaikka hoitokotiin...

Alkuperäinen kirjoittaja Adoptoitu:
Alkuperäinen kirjoittaja sorry:
TOTKAI olisi ollut parempi...hän olisi saanut olla OMAN ÄIDIN kanssa..ymmäärrätkö kuinka tärkeää se on lapselle!!!!!!?????

Mulle OMA äiti on adoptioäiti. Sehän se on tärkeää lapselle.

Lapselle on tärkeää olla rakastettu ja toivottu, mitä hän voi ihan hyvin olla adoptioperheessä. Parempi niin kuin riesana omalle äidille joka pitää uutta miestä lasta tärkeämpänä. Miestä joka ei tätä lasta halua.

Tuli vaan surullisesti mieleen yksikin tapaus täältä ruotsin puolelta missä äiti piti lapsen jota uusi mies sitten (lopulta äidinkin avustuksella) kidutti kuoliaaksi saakka. :/ Ei se biologinen äiti tuossa tapauksessa tainnut olla alspelle se paras mahdollinen vanhempi. (juu, kärjistetty esimerkki, mutta jso äiti on valmis luopumaan lapsesta niin varmaan suhteessa ei ole akikki ihan ok ja kun kuvioihin liittyy vielä uusi mies joka ei lasta hyväksy niin...)

niin..no ymmärrään että joskus parempi niin..ja tajuan jos sinulla alkoholi äiti niin silloin JOOO parempi. Äiti ei oikeesti ole hyvä lapsellle mutta jos MIES on kipee ja et jaksa niin annat LAPSESI pois...ei mene jakeluun...

ja musta näyttää että tässä tapauksessa kyseisellä henkilöllä näyttäis menevän miehet lasten edelle, koska ei voi enää ottaa poikaansa takaisin koska uus mies ei maksais kuluja...eli TAAS lapsi jää kakkoseksi..

en vaa tajua. ja ymmärrän että itse tuossa tilanteessa EN ole ollut ja toivon etten joudu ni ehkä en vaan voi ymmärtää...

Mä olen sitä mieltä, et kumpa moni vanhempi oliskin niin fiksu ja antais lapsensa adoptoitavaksi, jos eivät ite kykene hoitamaan. Mun mielestä se laitoksesta toiseen pompottelu on aivan kamalaa... Suomessa kun kuitenkin on paljon ihmisiä, jotka ei lasta saa, vaikka kuinka yrittäisivät...

ei ensimmäinen lapseni huono ollut.Annoin pois koska oli sairautta
ja taluodellisia ongelmia minusta oli siinä' tilanteessa paras ratkaisu.

WHAT? "ei ollut huono lapsi"????? Piti sitten asia näinkin perustella, voi jestas! Että jos olisi ollut "huono", niin eipä muita perusteluja olisi tarvittu? Voi kääk, miten joku voi kirjoittaa näin omasta lapsestaan.

No jos lapsen antaa adoptioon niin häntä ei biologinen äiti voi takaisin ottaa hän lain mukaan adoptiovanhempiensa lapsi.Olen nykyään onnellinen en voi mitään että ex-mieheni raiskasi ja teki lapsen jota en halunnut eikä antanut aborttia aikanaan tehdä.

No jos lapsen antaa adoptioon niin häntä ei biologinen äiti voi takaisin ottaa hän lain mukaan adoptiovanhempiensa lapsi.Olen nykyään onnellinen en voi mitään että ex-mieheni raiskasi ja teki lapsen jota en halunnut eikä antanut aborttia aikanaan tehdä.

siis ex-miehesi joka sinut raiskasi oli vakavasti sairas/vammainen vai mitä se nyt lienikään. Ja hänen hoitamisensa oli sinulla niin raskasta että katsoit parhaaksi antaa lapsen pois että jaksaisi paremmin helliä tätä rakasta... :o

Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:

siis ex-miehesi joka sinut raiskasi oli vakavasti sairas/vammainen vai mitä se nyt lienikään. Ja hänen hoitamisensa oli sinulla niin raskasta että katsoit parhaaksi antaa lapsen pois että jaksaisi paremmin helliä tätä rakasta... :o

no joo kans. nyt meni ihan sekavaksi.

nii just....eli siis juurihan minä sanoin samaa :..mutta jos MIES on kipee ja et jaksa niin annat LAPSESI pois...ei mene jakeluun...

ja musta näyttää että tässä tapauksessa kyseisellä henkilöllä näyttäis menevän miehet lasten edelle

no joo...ei voi tajuta...ja että et halunnut lasta...!!! Oisit mennyt turvakotiin..eli kostat lapseesi sen mitä ex miehesi teki...ANNOIT LAPSESI pois!! ja nyt rakastat uutta lastasi...vai mitä lie SINUN käsitys rakkaudesta!!??!

Olin aikoinani taloudellisesta pakosta ex-mieheni kanssa,minulla ei ollut ammatti,ei työtä ei asuntoa ei mitään siksi olin hänen kanssaan.

mikset laittanut vammaista miestä jonnekin laitokseen ja ollut kaksistaan lapsen kanssa? kyllä yh tukia saa.

Alkuperäinen kirjoittaja nn:
Olin aikoinani taloudellisesta pakosta ex-mieheni kanssa,minulla ei ollut ammatti,ei työtä ei asuntoa ei mitään siksi olin hänen kanssaan.

mikset laittanut vammaista miestä jonnekin laitokseen ja ollut kaksistaan lapsen kanssa? kyllä yh tukia saa.

samaa kysyin minä???!!!!

Yhteistyössä