Adoptio

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti

Vieras
Miksi suhtaudutte niin kielteisesti jos joku antanut lapsensa adoptioon?itse annoin nyt 13v poikani adoptioon 6v ja se oli hyvä ratkaisu.Nykyään minulla uusi mies ja lapsi.Silloin oli ex-mieheni vaikeasti sairas ja hän nyt kuollut jo vuosia sitten.Myös talousasiat olivat umpisolmussa yms.

Juu kyllä se minusta siinä tilanteessa oli oikea ratkaisu.Ehkä adoptiovanhemmat eivät ole aivan sellaisia kuin olisin toivonut mutta siihen ei biologinen äiti voi vaikutaa.

ei ensimmäinen lapseni huono ollut.Annoin pois koska oli sairautta
ja taluodellisia ongelmia minusta oli siinä' tilanteessa paras ratkaisu.Olisiko mun sitten pitänyt asua loppu ikäni yksin menemättä uudestaan naimisiin ja olla perustamatta uutta perhettä?eikö ole hyvä että lapseton pariskunta sai viimein oman lapsen adoptiovanhempia tarkoitan?

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
ei ensimmäinen lapseni huono ollut.Annoin pois koska oli sairautta
ja taluodellisia ongelmia minusta oli siinä' tilanteessa paras ratkaisu.Olisiko mun sitten pitänyt asua loppu ikäni yksin menemättä uudestaan naimisiin ja olla perustamatta uutta perhettä?eikö ole hyvä että lapseton pariskunta sai viimein oman lapsen adoptiovanhempia tarkoitan?

etkö lapsen takia olisi päässyt uusiin naimisiin? ja elitkö yksin kun sinulla oli lapsi?

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
En elänyt yksin vaan pahasti vammaisen ex-mieheni kanssa jota myös lapsen ohella hoidin.Yhdessä päätimme pojan antaa adoptioon.Ex-mieheni kuoli 3v sitten.

olen pahoillani tilanteestasi, en vähättele sitä. mutta jotkut ihmiset eivät voi ymmärtää.

Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Tän palstan yleinen mielipide on, että jos ei lasta halua, niin abortin sijaan annat adoptoitavaksi. Ja sitten kun niin teet, niin ei sekään ole hyvä.

ei niin ole, en ymmärrä että omasta mielestäni liian hepposesta syystä annetaan adobtioon. kyllä se pitää itse kokea se tilanne niin on taas paljon fiksumpi.

Alkuperäinen kirjoittaja Smeagol:
Tän palstan yleinen mielipide on, että jos ei lasta halua, niin abortin sijaan annat adoptoitavaksi. Ja sitten kun niin teet, niin ei sekään ole hyvä.

ei niin ole, en ymmärrä että omasta mielestäni liian hepposesta syystä annetaan adobtioon. kyllä se pitää itse kokea se tilanne niin on taas paljon fiksumpi.

Mikä on liian heppoinen syy?

Jos ihminen on valmis luopumaan lapsestaan niin eikö silloin ole todennäköistä että taustalla on jotain isompaa (mikä ei välttämättä tässä palstalla tule muutamassa rivissä esille)? Yleensä kai vanhemmat yrittävät viimeiseen asti pitää lapsistaan kiinni, silloinkin kun se ei enää ole lapsen etujen mukaista.

Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Alkuperäinen kirjoittaja Smeagol:

Mikä on liian heppoinen syy?

Jos ihminen on valmis luopumaan lapsestaan niin eikö silloin ole todennäköistä että taustalla on jotain isompaa (mikä ei välttämättä tässä palstalla tule muutamassa rivissä esille)? Yleensä kai vanhemmat yrittävät viimeiseen asti pitää lapsistaan kiinni, silloinkin kun se ei enää ole lapsen etujen mukaista.

joakinen ihminen sietää oman verran tuskaa, jonkun mielestä syy voi olla liian heppoinen ja kestäisi enemmän, jonkun psyyke ei kestä niinkään paljon.
omasta mielestäni minut olisi pitänyt adobtoida koska isäni oli alkoholisti ja äitillä mielenterveysongelmia ja hakkas meitä lapsia.

Anteeksi, että kysyn...
Mutta silloin kuin päädyit antamaan lapsesi adoptoitavaksi, niin harkitsitko muita vaihtoehtoja.
Kuten sijoitus/perhekoti ? Jokin ns. väliaikainen ratkaisu ?
Ajattelin vaan, että nyt kun sinulla on asiat toisin, niin etkö haluaisi et sinulle olisi jäänyt mahdollisuus saada lapsesi takaisin ?

Harkitsin sijoituskotia mutta se ei osoittautunut hyväksi vaihtoehdoksi muut lapset kiusasivat poikaa kun hän oli siellä.Lisäksi olisi voinut joutua pomppimaan sijoituskodista toiseen joten ajattelin että adoptiokoti on pysyvä ja hyvä vaihtoehto.Elän nykyään minimi kotihoidontuella muuten olen työtön eli en voisi ottaa lastani takaisin koska ei nykyinen mieheni häntä elättäisi.

Kiitos vastauksestasi.
Ihan sen vuoksi kysyin, kun omassa ystävä piirissa on kaksikin perhettä jotka ovat ns. sijoituskoteja.
Heidän lastensa elämää vuosikausia seuranneena ajattelin vaan sitäkin vaihtoehtona adoptiolle.

Muuten ymmärrän sinun ratkaisusi, ainoastaan mikä mulle teki pahaa, ettei nykyinen miehesi elättäisi lastasi.... itse en ottaisi miestä joka ei hyvksyisi perheen kaikkia lapsi tasavertaiseksi oman yhteisen lapsen kanssa.
Mutta kukin omalla tavallaan.
Ja kaikkea hyvää sinulle.

Yhteistyössä