adhd ja autolla ajaminen..

Mun miehellä on vahvoja ADHD-oireita ja kyllä se kykenee ajamaan Helsingissäkin. On hankalaa havinnointipuolella jos paljon pitää yhtäaikaa huomata ja tehdä. Pitkää matkaa se on hyvä ajamaan ja tuntematonkin seutu menee, sillä on hyvä karttapää ja suuntamuisti. Mulla ei noita oireita oo mut silti hesa ahistaa ajaa. Kuten monia muitakin.
 
[QUOTE="vieras";28229689]jos herpaa? ja etkä huomannut kun vaivut ajatuksiis![/QUOTE]

No siis juu, tarkotan lähinnä sitä pelkoa siitä että tarttuu liian paljon joihinkin ärsykkeisiin, radion mielenkiintoisen ohjelman kuuntelemiseen, lasten mekastamiseen takapenkillä tai vaikka keskusteluun toisen kanssa..

Ja tarkoitan myös sitä pelkoa ärsykkeiden yhtäkkisestä tulvasta joka sitten säikäyttää.

Musta melkein tuntuu että mun omat ajopelot voisivat olla tosta johtuvia. Tajusin vasta nyt kun psykologi kuvaili mua adhd-piirteiseksi...
 
Mun miehellä on vahvoja ADHD-oireita ja kyllä se kykenee ajamaan Helsingissäkin. On hankalaa havinnointipuolella jos paljon pitää yhtäaikaa huomata ja tehdä. Pitkää matkaa se on hyvä ajamaan ja tuntematonkin seutu menee, sillä on hyvä karttapää ja suuntamuisti. Mulla ei noita oireita oo mut silti hesa ahistaa ajaa. Kuten monia muitakin.
Voi olla että mä oon vaan itse rakentanut omat pelkoni sen pohjalta että mun keskittyminen saattaa yhtäkkiä herpaantua tai sitten "menen sekaisin" jos on liikaa tapahtumaan ympärillä...

Korttiakaan ei oo vielä kauan ollut ja kolmea lasta pitäis osata kyyditä.. Pelottaa siis se että jos tapahtuukin joku herpaantuminen niin siinä sitten menee kaikki mitä on mulle rakasta..
 
"vieras"
Mun miehellä on vahvoja ADHD-oireita ja kyllä se kykenee ajamaan Helsingissäkin. On hankalaa havinnointipuolella jos paljon pitää yhtäaikaa huomata ja tehdä. Pitkää matkaa se on hyvä ajamaan ja tuntematonkin seutu menee, sillä on hyvä karttapää ja suuntamuisti. Mulla ei noita oireita oo mut silti hesa ahistaa ajaa. Kuten monia muitakin.
se joka liehuu kun pitäs olla normi on adhd...se taas ei oo adhd:tä.Sinä pystyt keskittymään kiinnostavaan asiaan! Esim:autolla ajo!
 
"vieras"
Voi olla että mä oon vaan itse rakentanut omat pelkoni sen pohjalta että mun keskittyminen saattaa yhtäkkiä herpaantua tai sitten "menen sekaisin" jos on liikaa tapahtumaan ympärillä...

Korttiakaan ei oo vielä kauan ollut ja kolmea lasta pitäis osata kyyditä.. Pelottaa siis se että jos tapahtuukin joku herpaantuminen niin siinä sitten menee kaikki mitä on mulle rakasta..
pelosta. Kun mietit liikaa...sinä olet koko ajan poltto liekillä kun ajat. joten nämä sinun hormoonit on mukana. se pelkoava tuottava hormooni valtaa aivos. Adrenaali! Sen saa tuotettuu kemialisesti.
 
[QUOTE="vieras";28229764]se joka liehuu kun pitäs olla normi on adhd...se taas ei oo adhd:tä.Sinä pystyt keskittymään kiinnostavaan asiaan! Esim:autolla ajo![/QUOTE]

Niin pystyy mieskin keskittymään siihen kiinnostavaan. Kuten moni adhd jolla jokin mieluinen aihe. Tuohon kirjoon kuuluu monenlaista oirekuvaa. Osaa se todellakin myös liehua. Onneksi ei ajaessa.
 
vierailija
olen adhd ja hyvä ajamaan autoa sekä havainnoimaan ympäristöä ajaessani. Tästä siis sais erityisimaininnan jo inssiajossa. Koen autolal ajamisen myös hyvin rauhoittavana, joten me adhd:t olemme tässäkin varsin heterogeeninen joukko.
 

Yhteistyössä