ADHD ja ADD ihmiset kenellä ON lääkitys!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja saara
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
oli ritalin 10mgX6-8 mutta lopetin lääkkeen se oli kamalaa kuukauden huusin lattialla että sattuu, joka paikkaa särki ja oli olemassa mutta ei kuitenkaan ollut, en ole lääkettä tarvinnut sitten 15-vuoteen ja hyvin olen voinut joskus diagnoosi voi olla virheellinen, vaikka kaikenlaisia testejä kyllä tehtiin mutta jos lääkkeestä on sinulle hyötyä niin en osaa muuta sanoa kuin että hyvät jatkot sinulle. Tuo concerta on myös tuttu lääke.

ADD asperger piirtein ja lääkityksenä 54mg concerta arkipäivisin/tarvittaessa. Lääkkeellä ei ole kohdallani haittavaikutuksia juuri ollenkaan, apua siitä kyllä on. Pitkävaikutteisena sen ainoa huono puoli on, että jos unohdan ottaa sen aamulla niin sitä ei voi enää ottaa illalla.

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
oli ritalin 10mgX6-8 mutta lopetin lääkkeen se oli kamalaa kuukauden huusin lattialla että sattuu, joka paikkaa särki ja oli olemassa mutta ei kuitenkaan ollut, en ole lääkettä tarvinnut sitten 15-vuoteen ja hyvin olen voinut joskus diagnoosi voi olla virheellinen, vaikka kaikenlaisia testejä kyllä tehtiin mutta jos lääkkeestä on sinulle hyötyä niin en osaa muuta sanoa kuin että hyvät jatkot sinulle. Tuo concerta on myös tuttu lääke.

Monilla on löytynyt apu ritalin ja concerta yhdistettynä, eli ritalin laittaa liikkeelle ja concerta jatkaa. silloin ei ritalinia tarvii ottaa usein.

Käytössä oli jonkun aikaa Concerta 36mg. Se eka "lääkkeissä vietetty" päivä oli kyllä ikimuistoinen, tuli semmonen WAU!-olo, että "tältäkö tuntuu olla normaali?"
Mut tulin kuitenkin siihen tulokseen, että tykkään ittestäni enemmän ihan luomuna, vaikka tää välillä melkosta säätämistä onkin.

Alkuperäinen kirjoittaja wammane:
Käytössä oli jonkun aikaa Concerta 36mg. Se eka "lääkkeissä vietetty" päivä oli kyllä ikimuistoinen, tuli semmonen WAU!-olo, että "tältäkö tuntuu olla normaali?"
Mut tulin kuitenkin siihen tulokseen, että tykkään ittestäni enemmän ihan luomuna, vaikka tää välillä melkosta säätämistä onkin.

Mä en saa pidettyä pakkaa kasassa ilman lääkkeitä. Eli on hoidettava lapset, työ, KOTI!!! ja sellaset. Kotityöt jää vallan tekemättä ilman lääkettä, mihinkään ei ole alotekykyä ja on hieno huomata, etten olekaan tyhmä ja laiska ja saamaton ;)

C 2 x 36 mg ja tarvittaessa R buustaamaan vielä loppuillaksi.

Eli aamulla ennen heräämistä nappaan yhden C:n, jatkan hetken uniani ja herään ihan oikeasti hereillä uuteen päivään. Iltapäivällä toinen C ja jos llalla on esim. opetusta, kokouksia tai muuta "oikeaa" työtä voin napata R: puolikkaita tunnin, parin välein.

Näin saan hoidettua lapset, kodin ja työt ilman, että ihmishenkiä on vaarassa :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ADD asperger piirtein ja lääkityksenä 54mg concerta arkipäivisin/tarvittaessa. Lääkkeellä ei ole kohdallani haittavaikutuksia juuri ollenkaan, apua siitä kyllä on. Pitkävaikutteisena sen ainoa huono puoli on, että jos unohdan ottaa sen aamulla niin sitä ei voi enää ottaa illalla.

Miksei voi?

Minä en esim. pysty nukkumaan kunnolla ilman lääkitystä. Ei vain osaa uni tulla, kun kupoli käy ylikierroksilla.

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Rummuntekijä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Miksei voi?

Minä en esim. pysty nukkumaan kunnolla ilman lääkitystä. Ei vain osaa uni tulla, kun kupoli käy ylikierroksilla.

Mikä sulla on uni/nukahtamiseen? Mulla on menny somnor..

Alkuperäinen kirjoittaja saara:
Mikä sulla on uni/nukahtamiseen? Mulla on menny somnor..

Concertan lisäksi melatoniini ja yllätys, yllätys: Sirdalud. Kun kroppa on rento, luulee pää, että voi nukkua.

Oikeastaan mitkään "nukuttimet" eivät toimi toivotulla tavalla.

Olis edes mahdollisuus saada diagnoosi, mutta kun ei. Lääkärin mukaan mun ongelmat, myös nuoruudessa kouluaikana, johtuu siitä että olisin tällä hetkellä masentunut. Mitä ne lääkärit oikeasti tietävätkään?

Alkuperäinen kirjoittaja ---:
Niiden on niin helppo selittää KOKO mun elämä sillä, että olen nyt masentunut. En edes ole :)
En muuten edes olisi täällä nyt

Ja se, että tarkkaavaisuushäiriö aiheuttaa masennusta, ei kelpaa kaikille. Totta testikkelissä se voi masentaa, kun mikään ei suju.

Olis edes mahdollisuus saada diagnoosi, mutta kun ei. Lääkärin mukaan mun ongelmat, myös nuoruudessa kouluaikana, johtuu siitä että olisin tällä hetkellä masentunut. Mitä ne lääkärit oikeasti tietävätkään?

vaihda lääkäriä? ootko käynyt siis jollain tk-lääkärillä?

tässä on mainio sivu http://add-pupu.blogspot.com/2007/09/aikuisten-tarkkaavaisuushirin.html

mulla oli ekalla käynnillä lapulle kirjoitettuna asioita ja käytiin siinä läpi niitä, mielenterveystoimistossa. samalta käynniltä lähdin concertareseptin kanssa kotiin ja se oli mun elämän onnellisin päivä :D

vaihda lääkäriä? ootko käynyt siis jollain tk-lääkärillä?

TK-lääkäri oli yhtä tyhjän kanssa, se ei tiennyt asiasta yhtään mitään. Ei ollut edes termia adhd kuullut.
Sieltä sain lähetteen sairaalaan psykologille joka koneelta katsoi sairauksen kuvausta ja sen myötä esitti kysymyksiä, lopuksi oli pallitesti missä piti palikoita järjestellä, koittaa muistaa pikkutilipehöörin paikankan kun lääkäri otti yhden esineen pois jne.
Sitten lopuksi tuli kotiin lappu, että olen masentunut ja mut ohjataan mielenterveystoimistoon! Aivan kuin kehtaisinkin mennä jonnekin mielenterveystoimistoon puhumaan siitä miten masentunut olen ja miten pääni on sisäisesti hyvin sairas ja tarvisin lääkitystä.
Mielenterveystoimisto on hulluille ja oikeasti sairaille tarkoitettu.
Minä en ole sairas, enkä ole masentunut, eikä se että olisin masentunut nyt, voi vaikuttaa siihen miten kouluni sujui menneisyydessä. Tuohan sotii täysin nykyfysiikka vastaan.
Silti viittivät jättää ilman diagnoosia ja olla kuin tietäisivät kaiken kaikesta samalla kun lukevat tietokonenäytöltä tekstit mitä kysyä.

tässä on mainio sivu http://add-pupu.blogspot.com/2007/09/aikuisten-tarkkaavaisuushirin.html

mulla oli ekalla käynnillä lapulle kirjoitettuna asioita ja käytiin siinä läpi niitä, mielenterveystoimistossa. samalta käynniltä lähdin concertareseptin kanssa kotiin ja se oli mun elämän onnellisin päivä :D

Juu, ei puhettakaan et jotain reseptiä olisi saanut, ei edes lähellä sitä.
Kuhan aikaa ja rahaa halutaan kuluttaa, potilaalla ei itsellään ole mitään väliä.

Pitäisi kait muuttaa jonnekin oikeasti kaupunkiin, eikä asua tämmösessä feikki kaupungissa, joka on oikeasti olematon maalaiskylä, eikä ikinä kasva ulkoisesti edes näyttämään kaupungilta vaikka kuinka rakentaisivat tonne perunapellolle lakeuden ankkuireita!! Hemmetin ääliöt oikeesti...

Nuo tekstit osuvat aina niin kohdalleen eikä se riitä et nuo osuu, niin kaikki Asperger jutut kans kolahtaa täysillä. Olen lukenut et Asperger ja ADHD usein kulkevat käsikädessä.
Eli olen vieläpä autistinen, sepä kivaa, kun kaikki pitää normaalina ihmisenä ja elämäni ei ole kuin mennyt pahasti pilalle tähä mennessä. Mitä vielä pitäisi tapahtua oikeesti, ehkä tässä vielä oikeesti masentuu jossain välissä.
Lääkäri pisti syömään Efexoreja, masennuslääkkeitä, ei siinä mitään, kun niiden ainoa vaikutus oli et lenkillä käydessä, joka askeleella tuntui kuin joku olisi saksilla katkaissut yhteyden todellisuuteen. Pienikin tärähdys sai tuon efektin aikaiseksi. Ehkäpä se on juuri väärän lääkityksen kiroja.
Lääkärin mukaan se johtui liian pienestä annosmäärästä, joten lopulta annostus oli viisinkertainen, pian sen jälkeen lakkasin lääkärillä käymästä ja heivasin _kalliit_ pillerit roskiin. Vieroitus oireet oli melkoisen pahat, edelleen, vaikka tuosta on jo aikaa tosi paljon, tulee tilanteita et todellisuuteen katkeaa yhteys hetkeksi kun on kävelemässä.

Arvauslääkärin paperit vissiin saa nykyään muropaketista tai siitten oikeat lääkärit ei saa nykyään enää palkkaa. Jommin kummin...

mut ohjataan mielenterveystoimistoon! Aivan kuin kehtaisinkin mennä jonnekin mielenterveystoimistoon puhumaan siitä miten masentunut olen ja miten pääni on sisäisesti hyvin sairas ja tarvisin lääkitystä.
Mielenterveystoimisto on hulluille ja oikeasti sairaille tarkoitettu.

mielenterveystoimistosta mä sain avun. ja diagnoosin. ihan sen perusteella mitä kerroin. ei mulle tehty palikkatestejä tai muitakaan. juttelimme tunnin verran, totesi etten ole masentunut, ja että concertakokeilulle ei ole mitään estettä. seuraava aika oli kuukauden päästä ja joka päivä arkisin on kuitenkin soittoaika lääkärille. minua hoitaa mielenterveystoimiston ylilääkäri. mutta en ole kyllä muista avohuollon erikoislääkäreistä pahaa sanaa kuullut ainakaan meiän kaupungissa.

mä heivasin consetat mäkeen.On adhd aspergeenit yms.
söin lääkkeitä vuosia ensin 54mg muistaakseni ja raskauden ja imetyksen jälkeen 36mg muistaakseni.
aloin seota todella tässä viime päivinä.toki niistä sai vauhtia elämään kun kaikki tuntu sujuvan.mutta se että lopulta katsoin itseäni vierestä kun puhuin.luin tai menin nukkuun! kuin persoona olis irronnut.
sain kamalia merimies kirous huuto kohtauksia toisaalta consertat vetikin yli onnellisuuden tunteen kehiin.riippu täysin päivästä.

eksyin lukeen julkaisuja lääkkeestä.nyt myöhemmin oli haittavaikutuksiin lisätty uusia juttuja sellasta pientä ku äkkikuolema,aivohalvaus,aivoverenkierron häiriöt yms...

mietin että vaarannanko lastenäidin sen takia että saan pidettyä homman täydellisesti hanskasa syömällä lääkettä vai elänkö ehkä "hippinä"juten mieheni kuvaili mua joskus aikoinaan olematta syömättä lääketä.

kirjotusvirheitä tulee kyl nyt enkä viitsi korjaila syy toki on tämä minimini kone mutta ehkä myös ilman lääkettä olo.

otan tilalle luontaisjuttuja sopivia määriä ja toistensa kanssa sopivasti keskenään vaikuttavia ja niillä saa saman reaktion aivoihin ilman vaurioita joita vertasivat tutkimuksissa kokaiinin tai amfetamiin käyttäjien saamiin aivovaurioihin.

on kiva pillleri juu toi conserta vauhtia ja järjestystä antaan mutta turhaa riskipeliä vaikka oikeesti auttoi muakin tiettyyn pisteeseen.3v on kuulemma raja kun käyttää consertaa ja ritalinia.sit loppuu tehot ja hyödyt.