AD/HD

Heips.
Osaisko joku auttaa pulmassani. pojallani 6 wee diagnosoitiin ad/hd ja niiltä osin kaikki on kuitenkin kunnossa ja lapsi on ihana mutta sen myötä kun lapsi sai apua ja rauhottui on isoveli 8 wee alkanut ihan mahdottomaksi. Lääkärit sanovat että on hämmentynyt siitä ku toinen on rauhoittunut ja niin varmaan onkin mutta millä ihmeellä saisin myös vanhemman lapsen takaisin entiseen? Eli siis lapsen käytös on muuttunut huomattavasti sen jälkeen kun pikkuveli sai lääkityksen eikä enää saa hepuleita yms..Tuntuu kuin isoveli yrittäisi toista saada takaisin siihen entiseen ja koko perhettä siihen rähjäämisen kierteeseen mikä ennen oli. hän intää kiusaa ja tekee kaikkensa että aikuinen suuttuisi ja myös veli.
 
JONSERED Karhunkantaja
Onko isoveli tutkittu? Tuollainen #rähinän etsiminen" on myös yksi adhd-oire. Lapsi yrittää tiedostamattaan stimuloida otsalohkon toimintaa ja saada adrenaliinia.

Joka ikinen adhd-tapaus on erilainen, ei ole pakko olla suoraan oppikirjoista. *hetkinen, käyn kopsaamassa tähän pari juttua*


No niin, tuossa on adhd-aikuisten sivulta... erittäin tuttua meilläkin, viimeistä lukuunottamatta...


Stimulointipelit


Monet AD/HD-henkilöt pelaavat stimulointipelejä, jotta voisivat lisätä adrenaliiniä ja kiihdyttää siten otsalohkojen toimintaa. Tämä tapahtuu aivojen ohjaamana, ei tahdonalaisesti. Näitä pelejä "vain pelataan", kukaan ei varsinaisesti suunnittele niiden pelaamista. Monasti AD/HD-henkilöt kieltävät pelaavansa näitä pelejä. Kuitenkin olen kuullut näistä stimulointipeleistä potilailtani vuodesta toiseen. Niitä pelataan myös omassa perheessäni.
Daniel Amen


* Hankitaan ongelma
* Lyödäänkö vetoa, niin saan sut huutamaan tai lyömään itseäni !

* Mun ajatukseni ovat paljon kamalampia kuin sun !

* Se on sun syys !

* Ei ikinä, et saa mua tekemään niin !

* Sanonpahan just päinvastoin kuin sinä !

* Sanon, mitä sylki suuhun tuo

* Omapahan on vikasi !

* Riitely esileikkinä<br><br>
 
JONSERED Karhunkantaja
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.04.2007 klo 16:17 cisse kirjoitti:
jatkoa... mutta kaikki muu sujuu loistavasti. koulussa menee erittäin hyvin ja opettajan mukaan on kympin oppilas. ainut ongelma on kotona
Niin minäkin!!

Koulussa jaksoi juuri ja juuri skarpata, mutta adhd on... Ehkä enemmän add-tyyppinen. Itselläni on myös kuvailemasi kaltainen adhd-tyttö, kouluss enkeli (jos mitään kuulee, uppoutuu omiin ajatuksiinsa) ja kotona terroristi.
 
meillä kans nyt kotona on oikea terroristi. juuri äsken sanoi menevänsä kaverille ja annoin luvan niin oikee yrittää hakea riitaa ja ärsyttää. alkoi huutamaan mulle et meenhän mää jne vaikka olin juuri sanonut että voi mennä. ihan tahallaan koko ajan kotona hakee riitaa kaikkien kanssa. lapsi joka on diagnosoitu kyllä käyttäytyy nykyään erittäin mallikkaasti.
 

Yhteistyössä