Acon10

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja KÄÄK
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

KÄÄK

Vieras
No nyt meni jännäksi... Aamulla testasin acon10 liuskaraskaustestillä ja sen 3min jälkeen tikussa erottui todella haalea (juuri ja juuri erotti)vaaleanpunainen viiva. NO nyt tuntien jälkeen ajattelin, että ihanaa mies tulee pian kotiin ja saa hänelle näyttää niin tuo viiva onkin nyt tuollainen harmaanlainen. Eli nyt sitten tietenkin mietityttää voiko tuohon haamuun luottaa kun näyttäis nyt harmaalta. Pitäiskö tuo vaaleanpunainen väri jäädä tuohon tikkuun vai kuinka. Ihan ulkona kun ei aikaisempaa kokemusta plussa testistä. :whistle:

Mulla itelläni tässä alkaneessa raskaudessa näytti testi todella himmeetä viivaa. Kävin neuvolassa varmistamassa asian ja positiivista se näytti. Sanoivat että "haamuviivatkin" tulkitaan positiiviseksi. Oli vaan hormoonitaso vielä niin alhainen.
Suosittelen tekemään muutaman päivän päästä toisen testin tai käymään tk:ssa kokeilla, niillä selviää...
Onnea matkaan! =)

en nyt halua masentaa mutta aconin 10 on"kuuluisa"virhe haamuistaan..itekkin sain 2 perättäisessä kierrossa ennen oikeata plussausta haamun juuri aconilla ja kaverini joka ei ole raskaana viäkään sai kesällä haamun myös kyseisellä testillä..myös täällä olen nähnyt useasti saman moisia kokemuksia.tee uus testi parin pvän päästä,jos vahvistunut olet raskaana.

Minä sain ainakin acon 10 haamun ja sitten myöhemmin apteekin omalla plussan sekä myös clear bluella. En ole koskaan kuullut että mikään testi antaisi virheitä plussan suhteen, se tarkoittaa aina että istukkahormonia on löytynyt vähän. Ja sitä hormonia ei muuten erity ellei sitten joissain hedelmöityshoidoissa käyneillä lääkkeiden ansioista.

Testiä saa syyttää tietysti kuten yllä oleva, muta minäpä sanon että se on tietysti oma moka jos testaa liian aikasin että ei ole menkkojen aikakaan. Alkuraskauden keskenmenot ovat niin yleisiä 70% kaikista raskauksista menee kesken ennen menkkojen alkua, että vaikka näyttäs haaleeta plussa a ennen aikojaan niin ei todellakaan kannata vielä innostua... jos sitten tuleekin ne menkat oikeaan aikaan niin pettyy. Normaalisti kun noista ns. kemialiisista raskauksista ei edes tietäisi ellei sitten testaile liian aikaisin herkällä testillä. Niin itse kuuluin siihen onnekkaan 30% joukkoon jolla raskaus jatkui ihan normaalisti, vaikka testasinkin ennen aikojaan.

kirjoitinko jossain kohtaa että olisin tehnyt testejä aina liian aikaisin?..
ja siis aconin 10 ohjeissakin lukee että testi ajan ylittyminen voi antaa virheellisen positiivisen tuloksen!3min nyt ei ole testi ajan ylittymistä mutta näissä aconin 10 liuskatesteissä tulee usein ns.viivanpaikka joka on juuri sellanen äärimmäisen haalea"jos katson tästä kulmasta,tässä valossa niin ihan kuin siinä olisi jotain"tyylinen haalea viivan paikka,sitten kun testi aika on ylittynyt ja testi vanhentunut voi tämä viivan paikka kuivumisesta johtuen näkyä vielä selkeemmin jolloin helposti tulkitsee sen heikosti postiiviseksi ja vaikka testi vanha niin ajattelee että näinhän siinä kai jotain silloin kun se oli juuri tehty jne.mutta toki kyseessä voi olla myös oikea plussakin,kerroin vaan kokemuksiani kyseisestä testistä.

Itse testasin aconilla plussan ja varmistin valmistajalta ettei ko testissä ole viivanpaikkaa- jos alle 10minuutin sisällä testiin on tullut testi viiva niin se on plussa, kuivuessaan testi "väärentyy" eikä sitä siksi saisi lukea enää sen 10min jälkeen- joten ns.roskishaamuun en luottaisi tässä testissä.

Acon10 antoi minulle haamun, verikokeet sun muut kuitenkin negaa ja kesken tuli ulos pari viikkoa myöhemmin. Sitten tiesi hetken aikaa odottaneensa, enkä sen jälkeen ole aconin testeihin halunnut koskea.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.01.2007 klo 22:34 ädä kirjoitti:
kirjoitinko jossain kohtaa että olisin tehnyt testejä aina liian aikaisin?..
ja siis aconin 10 ohjeissakin lukee että testi ajan ylittyminen voi antaa virheellisen positiivisen tuloksen!3min nyt ei ole testi ajan ylittymistä mutta näissä aconin 10 liuskatesteissä tulee usein ns.viivanpaikka joka on juuri sellanen äärimmäisen haalea"jos katson tästä kulmasta,tässä valossa niin ihan kuin siinä olisi jotain"tyylinen haalea viivan paikka,sitten kun testi aika on ylittynyt ja testi vanhentunut voi tämä viivan paikka kuivumisesta johtuen näkyä vielä selkeemmin jolloin helposti tulkitsee sen heikosti postiiviseksi ja vaikka testi vanha niin ajattelee että näinhän siinä kai jotain silloin kun se oli juuri tehty jne.mutta toki kyseessä voi olla myös oikea plussakin,kerroin vaan kokemuksiani kyseisestä testistä.

no oli syy mikä hyvänsä mutta testiä sinä kuitenkin syytit. ns "kuuluisa acon vääristä plussista" kyse oli kuitenkin siitä että itse teit testin vastoin ohjeita tulkitsemalla 10min jälkeen tulosta. kun testi tehdään oikein eikä kurkita niitä tuloksia 10min jälkeen roskakorista niin ei se haalea plussa kyllä narraa. 3 minuuttia suunnilleen on se aika katsoa. Jos siinä ajassa plussa tulee (HAALEAKIN) on se sitten plussa eikä mikään väärä tulos. Jos itse mokaa niin turha testiä syytellä edelleen. Oli syy sitten se että testi tehdään liian aikaisin tai sitten tulosta tiiraillaan roskiksesta 5 päivän päästä. äly hoi.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.04.2007 klo 01:12 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.04.2007 klo 00:48 miettii myös kirjoitti:
onko tämä se aconin kuuluisa viivanpaikka?

http://www.aijaa.com/v.php?i=506569.jpg

Kyllä tuo on plussa eikä viivanpaikka

Minulla ei kokemusta tästä testistä eikä oikein muutoinkaan rtesteistä, joten olen ihan pihalla, minä kun olin varautunut vain selkeään tulokseen ja tulikin tällainen rävellys. :/

kyseisellä itekkin olen haalean viivan saanut ja pari päivää myöhemmin tummemman ja sitten apteekin omalla ihan kunnon viivan muutamaa päivää myöhemmin. Tämä raskaus lähestyy jo onnellisesti loppua kohden :)

En ymmärrä noita puheita aconin muka vääristä tuloksista, vuoden verran kun meillä vauvaa koitettiin saada alulle ei ollut kertaakaan mitään vääriä tuloksia millään testillä. Apteekin omassa vaan oli joskus tulkintakysymys kun olin näkevinäni siinä jonkinlaisen harmaan viivan kirkkaassa valossa ja kovassa vauvakuumeessa ja se oli ihan se viivan paikka vaan. Myöhemmin osasin katsoa oikein.

Mutta pääsääntönä on se että jos testissä on vähääkään sitä punertavaa väriä näkyvissä niin se kyllä 99% raskautta tietää, harmaaksi testi voi muuttua muutamassa tunnissa, mutta se tulos katsotaankin parin minuutin jälkeen testin teosta ei enää monen tunnin. :)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.04.2007 klo 03:17 miettii myös kirjoitti:
\
\

Minulla ei kokemusta tästä testistä eikä oikein muutoinkaan rtesteistä, joten olen ihan pihalla, minä kun olin varautunut vain selkeään tulokseen ja tulikin tällainen rävellys. :/

Noniin ja nyt kun vielä näin tämän kuvan..

Selvä plussa :D! onneksi olkoon, T: itse tismalleen samalla testillä samannäköisen haamun saanut :D :heart:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.04.2007 klo 09:07 Juu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.04.2007 klo 03:17 miettii myös kirjoitti:
\
\

Noniin ja nyt kun vielä näin tämän kuvan..

Selvä plussa :D! onneksi olkoon, T: itse tismalleen samalla testillä samannäköisen haamun saanut :D :heart:

Juu, onnea vaan! :flower: :heart: Plussahan tuo! Itellä samanlainen n. 9 viikkoa sitten :whistle: Nyt rv 13+1

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.04.2007 klo 18:05 elliina kirjoitti:
Onko noin haaleakin oikeasti plussa/haamu?

On, mistäs muusta se haalea viivakaan (värillinen) siihen tupsahtaisi kuin hcg-hormoonista. On vain vielä niin vähän hormoonia että viiva on haalea.

Ite oon kyseisellä testillä saanut just ton näköisiä vääriä plussia. Ihan joka kerta kun en oo ollut raskaana. Ja raskaana en oo varmasti ollut koska olin hoidoissa ovuloimattomuuden takia.

Samaiseen testiin sain sitten raskauduttuani heti ilmestyvän kirkkaan punaisen viivan.

Ite en ihan hirveesti juhlisi. Acon on herkkä testi, mutta siinä on toi ihana viivanpaikka ominaisuus.

testaa uudestaan pärinpäivän päästä!

Tsemppiä!

Tuitsu rv 8

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.04.2007 klo 18:48 Tuitsu kirjoitti:
Ite oon kyseisellä testillä saanut just ton näköisiä vääriä plussia. Ihan joka kerta kun en oo ollut raskaana. Ja raskaana en oo varmasti ollut koska olin hoidoissa ovuloimattomuuden takia.

Samaiseen testiin sain sitten raskauduttuani heti ilmestyvän kirkkaan punaisen viivan.

Ite en ihan hirveesti juhlisi. Acon on herkkä testi, mutta siinä on toi ihana viivanpaikka ominaisuus.

testaa uudestaan pärinpäivän päästä!

Tsemppiä!

Tuitsu rv 8

En nyt tietysti voi sanoa, että sinä valehtelet ;) , mutta itse satojen testien suurkuluttajana en ole ikinä Aconiin saanut värillistä plussaa joka EI OLISI oikea plussa. Sen sijaan RFSU:n testissä olen saanut todistetun väärän plussan ja sitä myös labra-tädit todistaneet (ja myös kertoneet, että muilla samoja kokemuksia). Mielestäni tuo haamu on oikea plussa, joka toki ei tietenkään kerro, onko kyseessä vain kemiallinen raskaus ja/tai muuten menee kesken.

Mutta ehkä testaajan kannattaa hakea joku toinen testi apteekista varmuudeksi eikä siis välttämättä odottaa.

:heart: Kiitokset teille kaikille, jotka olette minua ihmetyksessäni auttaneet, olette ihania :flower: Mukava huomata, ettei ole yksin ongelmineen, vaan löytyy kokeneempien ja viisaampien apua ja kohtalotovereita. :heart:

Minä edelleen ihmettelen, aamulla ei ollut vielä uutta testiä tehdä, mutta huomenaamulla varmaankin teen, mikäli nyt on sitten muuttunut miksikään, en tiedä, ehtiikö muuttua kahdessa vuorokaudessa?

Siksi teiltä muilta kyselen, kun minulla ei ole kokemusta testeistä ja tuo tulos ihmetytti. Täällä kun näytti olevan keskustelu aiheestakin jo valmiina. En vain tiennyt, miltä nuo haamut/viivanpaikat oikeasti näyttävät, rehellisen negan ja plussan minäkin luulen osaavani erottaa, jopa ;) Ikäänkuin viiva olisi ollut toisesta reunasta (kuvassa yläreunassa) hieman punertava, mutta toisesta laidasta "kiiluva harmaa".

Liian aikaisin en ole testaamassa kun testasin kiertopäivänä 54/23-38, joten siitä tässä ei ole kyse. Kierto vain näyttää nyt menevän päin puita. Lääkäriaika on tulossa ja terolut reseptikin valmiina, joten ongelmaan helpotusta tiedossa. Yritystäkin takana jo 2,5 vuotta, vähemmän aktiivisesti, mutta nyt lääkäriin menossa asian tiimoilta. Vielä koskaan ennen ei ole eihetta ollut testiäkään tehdä, joten siksi niin vihreä näissä testijutuissa, ikää kuitenkin 25+.

miettii myös: itse sain ihan vähän tummemman viivan testiin kp49/35. Aconilla siis testasin
Siinä kävi myös niin, että kun se kuivui, niin näytti enemmänkin harmaanliilalta, mutta testiajan sisällä oli punertava. Tein kuitenkin varmistustestin 4 päivän päästä uudestaan ja silloin ei enää tarvinnut miettiä että oliko haamu vai ei! :D Nyt menossa 11+0. Joten varovasti uskaltaisin sinua onnitella, mutta ehkä kannattaa vielä muutaman päivän päästä testata uudestaan, niin saat varmuuden. Uskoisin että huomenna voi olla jo vahvempi viiva, mutta jos vaan maltat, niin odota ihmeessä vaikka maanantaille! :hug:

Hei!

Minäkin vielä kommentoisin, että aloitin joku aika sitten samasta syystä ketjun, eli sain tosi tosi haalean viivan Acon 10:llä. Haaleampi kun toi viiva tossa aiemmassa kuvassa. Sain myös paljon vastauksia, että Acon näyttää väärin. En nyt sano etteikö näin olisi, mutta kyllä se mulla plussaksi muuttui =)

Yleisesti ottaen kyllä arvioisin, ettei ne "väärät plussat" ole todellakaan niin yleisiä kuin näiden keskustelupalstojen perusteella voisi päätellä. Oikeasti, nyt kaikki katsomaan peiliin, suurin osa vääristä postitiivisista johtuu siitä, että ihmiset katsoo tuloksia testiajan jälkeen. Jos siinä lukee että viiva tulee 3 min kuluessa niin sitten se on 3 min. Ja ettei kukaan vetäisi hernettä nenään, niin itse olen itsekin tällä metodilla muka saanut plussan Acon 25:llä, Clearbluella ja netin halpistesteillä... :ashamed:

Yhteistyössä