absolutistit oli pinossa... kukas ottaa perskännit joskus???

  • Viestiketjun aloittaja eput
  • Ensimmäinen viesti
kalat -69
Joskus nuoruudessa tuli otettua useastikin, mutta nyt lasten ollessa pieniä on jäänyt vähemmälle. Tarkoitus olisi tänä kesänä lähteä ystävän kanssa kerrankin ottamaan kunnolla ja verestämään vanhoja muistoja. Saa nähdä kuinka pää kestää, seuraava päivä voi mennä levon puolelle. :ashamed:

Mielestäni lastenkin tulee nähdä meistä aikuisista mallia kuinka alkoholia käytetään, joten meidän suvussa ei viinin/oluen juomista salailla, mutta kaikki meidän porukasta osaa ottaa alkoholia oikein, mikä onkin pääasia. Vanhempien kapakkareissut on tietysti oma lukunsa.

Juhannuksena täytyy ottaa sen verran ettei nuotiolla palellu =)

B)
 
Ehkä 2-3 krt vuodessa tulee lähettyä tyttöjen kanssa bilettämään ja silloin tulee otettua sen verran, että menee pikkutunneille...

Kotioloissa harvemmin otan - ja jos otan, niin esim. punkkua ruuan kanssa tai siiderin (tai pari) viikonloppuna. Kännissä en lasten silmien alla ole viuhtonut eikä alkoholi ole millään tavalla ongelma - päinvastoin. :)
 
ooo
tunnustan ottavani pienet kännit aina joskus... yleensä olen silloin työmatkalla, eli yöpyminen hotellissa ilman lapsia ja joskus ystävättärien kanssa lähdetään baariin
 
Kun otan niin otan kunnolla, tosin viimeksi 8 vuotta sitten. Sauna kaljan juojaksi en tunnustaudu, limu on paremman makuista. Lapset eivät ole ikinä nähneet minulla edes aikuisten-juoma pulloa. En ole piilotellut vaan eipä ole ollut.
 
kopperi
Minusta on myös hyvä, että lapsille ainakin kerrotaan alkoholista, etät mitä se on. Minulla (ennenkuin sain itseni jälleen tähän tilaan..:) on ollut tapana ottaa viikonloppuisin saunasiiderit siinä missä lapseni saavat lauantain saunalimpparit. KOuluunlähtevä esikoiseni aina kysyy mitä se on ja olen ilman kiertelyjä selittänyt että tämä on aikuisten juoma ja lapsen maksa ei kestäisi tätä. Lapset NAUTTII limpparinsa ja minä siiderin ja mies oluen. Mitään mysteeriä sen ei tartte olla, niin ei sitten salaa tartte maistella. Sitten aikanaan hoidan asian kun maistelut tulevat kuvioon. Koska yleensähän se jossain vaiheessa lähes jokaisen nuoren (on nuoria, jotka eivät koskaan maista) kohdalle tulee houkutus maistaa. Itse istuin äitini kanssa 18-vuotiaana saunan lauteella siiderit kädessä kun taas osa kavereistani joutui juomaan pullonsa piilossa vaikka olivatkin täysi-ikäisiä.

Ja tietenkin 2-4 kertaa vuodessa olen käynyt mieheni kanssa olusilla, terassilla ja tai muuten vaan tanssimassa.
 
Abba73
Ennen lapsia tuli dokattua ihan urakalla mutta nykyisin käyn vain parilla oluella ja tosi harvoin. Ihan tietoisesti olen halunnut tällaisen eurooppalaisemman juomatavan mutta kyllä ne kunnon känätkin tulee vedettyä ehkä kerran vuoteen.
 
majuulia
Tässä sitä odotellaan että saisi vielä JOSKUS ottaa enemmän kuin lasin viiniä. :headwall: Imetän vielä, tenavalla ikää 9kk eikä korvikkeet kelpaa. No, kyllä vielä joskus...Caipiroskaa kaipailen.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.06.2005 klo 20:54 majuulia kirjoitti:
Tässä sitä odotellaan että saisi vielä JOSKUS ottaa enemmän kuin lasin viiniä. :headwall: Imetän vielä, tenavalla ikää 9kk eikä korvikkeet kelpaa. No, kyllä vielä joskus...Caipiroskaa kaipailen.
Jos sinulla on pumppu ja tulee maitoa sen verran että saat "varastoon", niin itse yöksi pumppasin pullosta annettavaksi jos halusin ottaa enemmän kuin yhden siiderin. Niin että aamumaidot vielä sai hörppäillen kun tuttipullon idea ei ollut selvillä.
 
anne-68
Absolutistit oli pinossa joo,mutta "useat" eivät ole "valmiita vannomaan" raittiuttaan;absolutismi on valinta jolla ei ole mitään tekemistä vannomisten kanssa.Mä sanoisin ennemmin että jatkuvasti tissuttelija aina toisinaan VANNOO ettei tee sitä enää-aina kun krapula iskee siis.Juo paljon,vähän tai ei ollenkaan,jokaisen ihan henk koht valinta,ei tarvitse minkäänlaista sarkasmia esittää jos ei itse kuulu tiettyyn ryhmään.Vai lukiko ap kenties jonkun em aiheen kommenteista jotain ivallista toisinajattelevia kohtaan??
 
en ota
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.06.2005 klo 08:01 Micosa kirjoitti:
Uskallan myöntää.Nykyään todella harvoin otan,mutta kun otan otan kunnolla.
En ole niitä yhden tai kahden tissuttelijoita. :wave: :wave: :wave:
Minä kait sitten olen tämmöinen tissutteliija =)
Otan max. kolme keppanaa saunan päälle, neljännestä menen jo känniin enkä tahdo sitä.
Perskännejä ei enää kiinnosta ottaa. Semmoinen humala, että tolkku ja järki pysyy, ei tarvitse aamulla kysellä että mitä tuli sanottua. Vielä näin aikuisiälläkin on kuitenkin sattunut vahinkoja: ei ole ollut tarkoitus ryypätä, mutta ihan parista lasillisesta viiniä + olutta 1-2 ploa ja täysin tillintallin.. :whistle: syynä tuolloin taisi olla että tein muuttoa ja syöminen oli unohtunut siinä siivotessa ja pakatessa.. joten olen ollut varovaisempi, toiste en samaa olotilaa tahdo.

Teininä tulikin juotua niitä perskännejä, ne eivät kuulu aikuisen alkoholiottoon mielestäni.
 
Juon ruoan kanssa lasillisen tai kaksi viiniä. Ja lauantai illan ratoksi saatan miehen seuraksi ottaa siiderin, vaan siihenpä nykyään jää. Humalassa olen viimeksi ollut 6 vuotta sitten - juuri vähän ennen sitä, kun rupesin odottamaan esikoista. En enää näin aikuisena ole humalaa kaivannut ja ennenmminkin käy niin, että alkaa nukuttamaan. Juuri tässä ystävien kanssa saatiin kyllä hupia, kun muisteltiin niitä hirveitä "drinksuja" joita tuli nuorena juotua =)
 
outo
Miten niin raittiutta ollaan aina valmiita vannomaan?! Kyllä se on aika vähäistä ainakin virtuaalimaailman ulkopuolella. Todella usein ihmiset puhuvat siitä, kuka joi eniten, kuka oksensi eniten tai keneltä meni muisti tai teki jotain typerää. Eli juominen on nykyään puheenaiheena lähes jokaisella! Huh huh..

Minulle maistuu myös, mutta ihan muutama olut tai punaviinilasillinen riittää.
 
majuulia
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.06.2005 klo 15:54 orvokki kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.06.2005 klo 20:54 majuulia kirjoitti:
Tässä sitä odotellaan että saisi vielä JOSKUS ottaa enemmän kuin lasin viiniä. :headwall: Imetän vielä, tenavalla ikää 9kk eikä korvikkeet kelpaa. No, kyllä vielä joskus...Caipiroskaa kaipailen.
Jos sinulla on pumppu ja tulee maitoa sen verran että saat "varastoon", niin itse yöksi pumppasin pullosta annettavaksi jos halusin ottaa enemmän kuin yhden siiderin. Niin että aamumaidot vielä sai hörppäillen kun tuttipullon idea ei ollut selvillä.
Juu juu, kaikkia on kokeiltu. Ei kelpaa minun maitokaan, ei pullosta ei nokkamukista. Eipä tuo viinan tuska vielä ole ylitsepääsemätön. :D
 
Melli x2
Kyllä minä ainakin joskus otan kunnon kännin, tosin nykyisin niitä kertoja taitaa olla muutama vuodessa. Silloin tällöin tulee otettua pari kaljaa tai siideriä.
Kukin tietysti tekee tavallaan, mut ei se minusta tarkoita sitä että pitää kokonaan lopettaa kaljottelu jos saa lapsen.
 
ei-absolutisti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.06.2005 klo 08:16 kalat -69 kirjoitti:
Joskus nuoruudessa tuli otettua useastikin, mutta nyt lasten ollessa pieniä on jäänyt vähemmälle. Tarkoitus olisi tänä kesänä lähteä ystävän kanssa kerrankin ottamaan kunnolla ja verestämään vanhoja muistoja. Saa nähdä kuinka pää kestää, seuraava päivä voi mennä levon puolelle. :ashamed:

Mielestäni lastenkin tulee nähdä meistä aikuisista mallia kuinka alkoholia käytetään, joten meidän suvussa ei viinin/oluen juomista salailla, mutta kaikki meidän porukasta osaa ottaa alkoholia oikein, mikä onkin pääasia. Vanhempien kapakkareissut on tietysti oma lukunsa.

Juhannuksena täytyy ottaa sen verran ettei nuotiolla palellu =)

B)
Siis lasten tulee nähdä kuinka alkoholia käytetään eikä salailla sitä? Mun mielestä lasten tulee nähdä että sitä on syytä salailla sitä juomista! Niiden tulee nähdä ettei se ole mikään itsestään selvyys että naukkaillaan, tulee nähdä että raittius on se normaali olotila! Ottaa alkoholia oikein, pah... sehän on myrkkyä ja kaikki tiedämme sen. Opettaa lapsille ensin että sen on myrkkyä kuten eräs täs ketjussa ja sitten juoda sitä hyvällä omalla tunnol?! Onpa taas hyviä neuvoja. Lapsi oppii että on okei juoda myrkkyä ja tuhota maksaansa kun on aikuinen ja viisas?! Tuo on tosi ristiriitaista lapsen näkökulmasta eikä taatusti kasvata häntä suoraan!!!
 
kirsikka2
Nuorena on tullu otettua mutta nyt ei pahemmin kun on tuo lisäaineallergiakin ja rajotuksia muutenkin eipää oo tehny mielikään.Hauskaa on voinu pitää muutenkin seurassa ilman kännejä ja juominkeja, ja hyvä näin! =)
 

Yhteistyössä