Abortti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kaduttaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kaduttaa

Vieras
Olen joskus nuorena, kuitenkin päälle 20v tehnyt abortin. Nyt kun olen saanut lapsen, niin tuo abortti on alkanut piinaamaan minua. Mietin, että olen tappanut lapsen ja kuinka silläkin lapsella olisi ollut oikeus elää. Tulen hulluksi, niin paljon tuota asiaa suren. En oikeastaan voi miettiä koko asiaa, kun suru ja syyllisyys on niin suurta. :( Elämäntilanne ei ollut silloin "sopiva" lapsen saamiselle, mutta kuitenkin....

Öööh. Onko sun lapsi vasta ihan pieni, jos sulla on vaan hormonit kierroksilla ja tunteet siks pinnassa...
Tää palsta ei muuten taida olla ihan paras paikka ton tilittämiselle, saat varmasti kuulla että niin pitääkin kaduttaa murhaaja... :/ tai muuta paskaa..

Öööh. Onko sun lapsi vasta ihan pieni, jos sulla on vaan hormonit kierroksilla ja tunteet siks pinnassa...
Tää palsta ei muuten taida olla ihan paras paikka ton tilittämiselle, saat varmasti kuulla että niin pitääkin kaduttaa murhaaja... :/ tai muuta paskaa..

Lapsi on jo leikki-ikäinen, mutta asia on vaivannut minua sen jälkeen, kun sain lapsen. Tämä äitiys ja tämä rakkaus lapseen on niin suuri asia, että luulen että sitä vasten koen tehneeni väärin.

[QUOTE="vieras";23865439]älä vaan sano että haet tällä ketjulla jotain helvetin sympatiaa?[/QUOTE]

Juu en ole sympatiaa hakemassa. :) Oikeastaan tuohon aloituksen loppuun olisikin pitänyt laittaa kysymys, että onko muita jotka katuvat tai kärsivät päätöksestään tehdä abortti.

En kuule yhtään ihmettele.

Abortti ei aina olekkaan oikea ratkaisu vaikka se siltä siinä kohdassa tuntuukin. Voimia, minkäs sille enää kuitenkaan voi. Murehtiminen ei auta.

Voi miten mä toivon että jokainen aborttia harkitseva saisi kuulla näitä kokemuksia, niin ehkä itsekkäistä syistä tehdyt abortit vähenisi.

En mä silti teille voi toivoa muuta kuin voimia ja sympatiaa, murehtiminen ei mitään muuta ja tuollainen on raskas taakka kantaa.

tää palsta onkin paras paikka ton kertomiselle. mammojen mielestä kukaan ei koskaan saa tehdä aborttia ja sen tehnyt on murhaaja. sopisivat loistavasti jenkkeihin niiden konservatiivien joukkoon, jotka päivystävät klinikoiden ympärillä ja solvaavat abortin valinneita naisia.

[QUOTE="vieras";23865566]tää palsta onkin paras paikka ton kertomiselle. mammojen mielestä kukaan ei koskaan saa tehdä aborttia ja sen tehnyt on murhaaja. sopisivat loistavasti jenkkeihin niiden konservatiivien joukkoon, jotka päivystävät klinikoiden ympärillä ja solvaavat abortin valinneita naisia.[/QUOTE]

sun mielestäkö se on ihan ok jos ei jaksa ehkäisystä huolehtia?

[QUOTE="vieras";23865589]sun mielestäkö se on ihan ok jos ei jaksa ehkäisystä huolehtia?[/QUOTE]

selibaattia lukuun ottamatta mikään ehkäisykeino ei ole 100% luotettava, eikä ole sinun asiasi sanoa, kuka saa harrastaa seksiä ja kuka ei. vahinkoja sattuu.

[QUOTE="vieras";23865606]selibaattia lukuun ottamatta mikään ehkäisykeino ei ole 100% luotettava, eikä ole sinun asiasi sanoa, kuka saa harrastaa seksiä ja kuka ei. vahinkoja sattuu.[/QUOTE]

tuskin kuitenkaan kaikki abortit on johtuneet "vahingosta". ainahan siihen voi vedota

[QUOTE="vieras";23865624]tuskin kuitenkaan kaikki abortit on johtuneet "vahingosta". ainahan siihen voi vedota[/QUOTE]

no entä sitten vaikka ei olisikaan? ei sekään ole sinun asiasi.

[QUOTE="vieras";23865640]no entä sitten vaikka ei olisikaan? ei sekään ole sinun asiasi.[/QUOTE]

kylläpäs on sulle arka aihe.. mä en ainakaan ymmärrä tollasta asennetta. en ole aborttia vastaan täysin jos siihen pätevä syy mutta jos on elämäntilanne sellainen ettei lapsi sovi kuvioon niin kyllä sillon pitää aikuisen ihmisen osata ehkäsyä käyttää. Ehkäsyn pettäminen tietenkin eri tilanne mutta todellisuudessa niitä tuskin kovinkaan paljon.
Ja eiköhän sitä ole jälkiehkäisykin keksitty jos ehkäisy pettää, tyhmää luottaa vaan tuuriin ja sitten katua loppuelämä. Ja jos joku tälläisen ketjun aloittaa niin eiköhän jokaisella ole oikeus kommentoida ja kertoa oma mielipiteensä, jos sitä ei kestä niin kannattaa olla kirjoittamatta

[QUOTE="ihmettelijä";23865675]kylläpäs on sulle arka aihe.. mä en ainakaan ymmärrä tollasta asennetta. en ole aborttia vastaan täysin jos siihen pätevä syy mutta jos on elämäntilanne sellainen ettei lapsi sovi kuvioon niin kyllä sillon pitää aikuisen ihmisen osata ehkäsyä käyttää. Ehkäsyn pettäminen tietenkin eri tilanne mutta todellisuudessa niitä tuskin kovinkaan paljon.
Ja eiköhän sitä ole jälkiehkäisykin keksitty jos ehkäisy pettää, tyhmää luottaa vaan tuuriin ja sitten katua loppuelämä. Ja jos joku tälläisen ketjun aloittaa niin eiköhän jokaisella ole oikeus kommentoida ja kertoa oma mielipiteensä, jos sitä ei kestä niin kannattaa olla kirjoittamatta[/QUOTE]

kuten sä just sanoit, jokaisella on mielipide ja oikeus kertoa se. miten sä kuvittelet niiden vahinkolasten saaneen alkunsa jos ei ehkäisyn pettämisestä? ehkä on muutama känniääliö joukossa, mutta tilastollisesti tuskin enempää kuin ehkäisyä käyttäneitä. ketään ei pitäis velvoittaa huolehtimaan lapsesta, jota ei oikeasti halua.

ja koska joku kuitenkin vetää esiin adoptiokortin: ei myöskään ole oikein pakottaa naista kestämään vahinkoraskautta jos hän ei kerran halua.

[QUOTE="vieras";23865632]tulitko katumapäälle tunnustuksestas[/QUOTE]

No ainakaan tämä keskustelu osio ei ole oikea paikka puhua oikeista asioista. Saa vaan pahan mielen.

[QUOTE="vieras";23865785]kuten sä just sanoit, jokaisella on mielipide ja oikeus kertoa se. miten sä kuvittelet niiden vahinkolasten saaneen alkunsa jos ei ehkäisyn pettämisestä? ehkä on muutama känniääliö joukossa, mutta tilastollisesti tuskin enempää kuin ehkäisyä käyttäneitä. ketään ei pitäis velvoittaa huolehtimaan lapsesta, jota ei oikeasti halua.

ja koska joku kuitenkin vetää esiin adoptiokortin: ei myöskään ole oikein pakottaa naista kestämään vahinkoraskautta jos hän ei kerran halua.[/QUOTE]

siiä ettei vaivaudu käyttämään ehkäisyä, ei tietenkään kaikki mutta ainakin osa

Ap, inhimillisyyteen kuuluu virheiden tekeminen.

Ole siis itsellesi armollinen, sure surusi ja anna itsellesi anteeksi. Menneisyyteen et voi enää vaikuttaa, mutta tulevaisuuteen kyllä.

Lapsi on jo leikki-ikäinen, mutta asia on vaivannut minua sen jälkeen, kun sain lapsen. Tämä äitiys ja tämä rakkaus lapseen on niin suuri asia, että luulen että sitä vasten koen tehneeni väärin.

Jos mä murehtisin jokaista menettämääni lasta niin sekopäiseksihän siinä tulisi. Elämä menee juuri niinkuin on tarkoitettu. Valintoja ja sattumuksia on turha miettiä jälkikäteen. Keskity lapseesi.

heips ap, mä olen jostain joskus lukenut/kuullut että abortin läpikäyneille on olemassa jotain tukiryhmiä/keskusteluryhmiä, joskohan sellaisesta olisi apua. siellä varmaan saisit parhaiten myös sitä vertaistukea. Menneisyyttä ei voi muuttaa, mutta asian kipeyden ja siihen liittyvien tunteiden käsittelyn kautta voisit päästä vapaaksi ja antaa itsellesi anteeksi.