Abortti on murha.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Kätilö"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="larissa";29212185]Ei tasan ole! Monelle aborttia harkitsevalle tulee tunne, että abortti ratkaisisi kaikki ongelmat ja kun sen toteuttaisi, olo helpottuisi. Mutta SUURIMMALLE OSALLE tulee kuitenkin yllätyksenä syyllisyyden tunne, ehkä katumus ja suuri suru. Siitä huolimatta, vaikka päätös olisi ollut jollakin tapaa hyvin perusteltu. Monesti myös myöhemmin elämässä, kun lapsia sitten oikeasti hankitaan, niin voi ahdistaa tuo aiemmin koettu abortti.[/QUOTE]

Sulla on varmaan käsillä viittauksia luotettaviin, puolueettomiin tutkimuksiin joissa tuo todetaan?

• Tykkää
Reactions: Tepadj
[QUOTE="uskovainen";29212208]Ei mulla muuta, mutta ihan liikaa kriteerejä tuossa tai ainakin moniselitteisiä. Onhan nuo hyviä tavoitteita, mutta vanhempiahan niistä tulee vastuuttaa ei lapsia. Niin Jumala kuitenkin lopulta tekee.[/QUOTE]

Ja entäs me, jotka emme usko sinun jumalaasi? Jos vanhempi ei voi tuosta huolehtia, niin abortti on paras vaihtoehto. Sinun jumalasi ei juuri välitä maailman lapsista, jos lastenkotilapsien määrää katsoo, tai muuten kaltoinkohdeltujen.

Ai ei??!! :D

No hiukka vaikea uskoa, että se 20 cm, olisi ollut jotain muuta kuin kirjoitusvirhe...?! ;)
Voidaan se laskea asiavirheeksikin, sovitaan niin.

Eli..?!

Moni aivan vakavalla naamalla väittää vuosi toisensa jälkeen, että:

alkio ei ole ihminen
sikiö ei ole ihminen
alkio on solumöykky (/lihamöykky)
sikiö on solumöykky (/lihamöykky)
alkio ei ole kokonainen (!?) jne., paljon värikkäämpää ja mielikuvituksellisempaakin kieltä toki käytetään, en vaan ole listaa pitänyt, niin en viitsi mennä väittämään... Anyway, KUKAAN muu kuin kiihkeä abortinvastustaja ei ala naureskelemaan moisille jutuille, KUKAAN muu kuin kiihkeä abortinvastustaja ei vastusta tällaisia juttuja saati ala korjata valheita..

[QUOTE="uskovainen";29212269]No hiukka vaikea uskoa, että se 20 cm, olisi ollut jotain muuta kuin kirjoitusvirhe...?! ;)
Voidaan se laskea asiavirheeksikin, sovitaan niin.

Eli..?!

Moni aivan vakavalla naamalla väittää vuosi toisensa jälkeen, että:

alkio ei ole ihminen
sikiö ei ole ihminen
alkio on solumöykky (/lihamöykky)
sikiö on solumöykky (/lihamöykky)
alkio ei ole kokonainen (!?) jne., paljon värikkäämpää ja mielikuvituksellisempaakin kieltä toki käytetään, en vaan ole listaa pitänyt, niin en viitsi mennä väittämään... Anyway, KUKAAN muu kuin kiihkeä abortinvastustaja ei ala naureskelemaan moisille jutuille, KUKAAN muu kuin kiihkeä abortinvastustaja ei vastusta tällaisia juttuja saati ala korjata valheita..[/QUOTE]

Etkö todella mitään muita asiavirheitä tekstistä löytänyt??

Ja entäs me, jotka emme usko sinun jumalaasi? Jos vanhempi ei voi tuosta huolehtia, niin abortti on paras vaihtoehto. Sinun jumalasi ei juuri välitä maailman lapsista, jos lastenkotilapsien määrää katsoo, tai muuten kaltoinkohdeltujen.

Teette tietenkin niin kuin parhaaksi näette ja annatte minun mölistä jumalastani. !?

Sinulla on mielipiteet ja minulla omat, abortin hyväksyminen ei vaan ole oikein yleisesti hyväksytyn eettisen logiikan mukaan. Se on oma lehmä ojassa -juttu, mulle riittäis, että tunnustettais tämä. Ei se tappaminen maailmasta lopu.

[QUOTE="uskovainen";29212285]Teette tietenkin niin kuin parhaaksi näette ja annatte minun mölistä jumalastani. !?

Sinulla on mielipiteet ja minulla omat, abortin hyväksyminen ei vaan ole oikein yleisesti hyväksytyn eettisen logiikan mukaan. Se on oma lehmä ojassa -juttu, mulle riittäis, että tunnustettais tämä. Ei se tappaminen maailmasta lopu.[/QUOTE]

Missä on tämä maaginen paikka, jossa on yleisesti hyväkssytty eettinen logiikka? Ei ainakaan tässä maailmassa kuten eriävistä mielipiteistä heti näkee.

[QUOTE="larissa";29212185]Ei tasan ole! Monelle aborttia harkitsevalle tulee tunne, että abortti ratkaisisi kaikki ongelmat ja kun sen toteuttaisi, olo helpottuisi. Mutta SUURIMMALLE OSALLE tulee kuitenkin yllätyksenä syyllisyyden tunne, ehkä katumus ja suuri suru. Siitä huolimatta, vaikka päätös olisi ollut jollakin tapaa hyvin perusteltu. Monesti myös myöhemmin elämässä, kun lapsia sitten oikeasti hankitaan, niin voi ahdistaa tuo aiemmin koettu abortti.[/QUOTE]

Tästä olen lukenut tutkimuksen, jossa sanottiin että suurin osa koki helpotusta. Kyseessä oli suomalainen otos.

Tässä on hyvä pointti:

"Tärkeä etappi sikiön kehityksessä on aivosähkökäyrän eli EEG:n ilmaantuminen noin 25. raskausviikolla.

Monissa maissa – esimerkiksi Suomessa – aivosähkötoiminnan loppuminen tulkitaan kuolemaksi, vaikka sydän vielä sykkisi. Samalla logiikalla EEG:n käynnistymisen voi tulkita tarkoittavan tietoisen ihmisyksilön alkua.

Suomen lainsäädäntö kuitenkin suojaa jo tätä pienempiä sikiöitä. Abortin voi tehdä 12. raskausviikon jälkeen vain viranomaisen päätöksellä. Yläraja abortille on raskausviikko 24. Yli 20 viikkoa kestänyt raskaus voidaan keskeyttää vain sikiövaurion takia."

"Larissa" kirjoitti
"Ei tasan ole! Monelle aborttia harkitsevalle tulee tunne, että abortti ratkaisisi kaikki ongelmat ja kun sen toteuttaisi, olo helpottuisi. Mutta SUURIMMALLE OSALLE tulee kuitenkin yllätyksenä syyllisyyden tunne, ehkä katumus ja suuri suru. Siitä huolimatta, vaikka päätös olisi ollut jollakin tapaa hyvin perusteltu. Monesti myös myöhemmin elämässä, kun lapsia sitten oikeasti hankitaan, niin voi ahdistaa tuo aiemmin koettu abortti.

"Neudan" kirjoitti
"Tästä olen lukenut tutkimuksen, jossa sanottiin että suurin osa koki helpotusta. Kyseessä oli suomalainen otos. "

Olen taas lukenut päinvastaisen tutkimuksen missä Larissan kirjoittama väite pitää paikkansa.

[QUOTE="heluna";29212511]"Larissa" kirjoitti
"Ei tasan ole! Monelle aborttia harkitsevalle tulee tunne, että abortti ratkaisisi kaikki ongelmat ja kun sen toteuttaisi, olo helpottuisi. Mutta SUURIMMALLE OSALLE tulee kuitenkin yllätyksenä syyllisyyden tunne, ehkä katumus ja suuri suru. Siitä huolimatta, vaikka päätös olisi ollut jollakin tapaa hyvin perusteltu. Monesti myös myöhemmin elämässä, kun lapsia sitten oikeasti hankitaan, niin voi ahdistaa tuo aiemmin koettu abortti.

"Neudan" kirjoitti
"Tästä olen lukenut tutkimuksen, jossa sanottiin että suurin osa koki helpotusta. Kyseessä oli suomalainen otos. "

Olen taas lukenut päinvastaisen tutkimuksen missä Larissan kirjoittama väite pitää paikkansa.[/QUOTE]

Ei ole ainoa tilanne elämässä, missä toinen vaihtoehto ei ole täysin oikein ja toinen vaihtoehto täysin väärin. Vaikka surua tulisikin, ei se automaattisesti tarkoita, että lapsen pitäminen olisi parempi vaihtoehto.

[QUOTE="hhh";29213035]http://www.kotipetripaavola.com/abortti.html[/QUOTE]

Siltikin vaikka olen sitä mieltä että raamattu on tässä oikeassa niin abortti pitää laillisesti sallia sillä muulloin niitä tehtäisiin laittomasti ja naisten henki olisi vaarassa. Se ei siis poistaisi abortteja. Niitä on tehty aina, koko ihmishistorian.

Pitäisikin enemmän keskittyä ehkäisyvalistukseen ja vastuunkantamiseen ja siihen että raskaus ja syntymä ei usein ole mikään "maailmaloppu" vaan Jumala on lähettänyt uuden elämän. Usein kun asiaa alkaa näkemään myös toisin niin yllätysraskaus voi ollakin juuri se mikä oli tarkoitettu. Vaikka se on kipeää ja aina siltä ei tunnu niin lapsen voi synnyttää ja antaa hyvään perheeseen adoptioon silloin tietää tehneensä oikein eikä tarvi elää syntien tuskissa.

Jos vanhemmat ovat päihderiippuuvaisia, väkivaltaisia ja muutenkin tuuliajolla niin näissäkin tapauksissa vauva voidaan neuvolan ja terveydenhuollon avuin saada terveenä syntymään ja päästä hyvään adoptiokotiin eli ei pitäisi olla sellaista tilannetta että joltakin pitäisi riistä henki sen takia kun vanhemmille lapsi ei sovi tai että he eivät sovellu sen vanhemmiksi. Samaan aikaan voi olla joku lapseton pariskunta joka vaan haluaa lapsen.

Olen raskaana, enkä ole koskaan tehnyt aborttia, tuskin edes siihen koskaan pystyisin.

Mutta.

Oli kyllä niiiin koominen aloitus että. Eipä olisi uskonut että abrottiketjussa tulee naurettua näin.

On todella huvittavaa kun esitetään omia mielipiteitä yleismaailmallisina totuuksina joiden mukaan kaikkien pitäisi elää ja tuntea.

Aloituksissa olevista asiavirheistä puhumattakaan...:D.

Olisin sitä mieltä, että kannattaisi tehdä vetoomus abortin kieltämiseksi Suomessa, hankkia siihen riittävästi nimiä, jotta asiaa käsiteltäisiin uudestaan.

Yhteistyössä