Aborttipropagandaa facebookissa. Lue ja "itke"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Normimamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja eräsvaan:
Itse olen ateisti mutta abortti on minulle kauhistus ja hirvittävä ajatus. Mutta joissain tilanteissa paras ratkaisu. Jos lapsi on raskaana, on ajateltava sitä lasta eikä sikiötä.

Jos raiskauksesta alkunsa saanut, niin abortti sitten (paras olisi kyllä että jokainen raiskauksen uhri menisi välittömästi sairaalaan jossa otettaisiin dna-näyte + muut todisteet ja jälkiehkäisypilleri, raiskaajat jätetään monesti vaan kulkemaan vapaalle jalalle uusimaan tekojaan ilman seurauksia, mutta en tuomitse, jos joku shokissa toimii toisin).

Jatkoa...

Jos lapsi niin vammautunut ja sairas, niin hyväksyn myös. Ja pakkohan se on hyväksyä ne "sosiaaliset syytkin".

Mutta VIHAAN niitä, jotka käyttävät aborttia ehkäisynä, yök.

Alkuperäinen kirjoittaja rakastava:
Alkuperäinen kirjoittaja sinttura:
Niin ja kaiken lisäksi toi on totta.. Kyllä sitä pidetään kamalana jos joku tappaa yhden tai kahden vanhan lapsen mutta sit jos mahassa oleva ELÄVÄ lapsi tapetaan niin jo llaan ymmärtäväisiä.. ja joo PS. olen "Jeesustelija"

Peesi.

Tolla jeesustelun haukkumisella en ottanut kantaa abortin vastustamiseen, varsinkaan liian myöhäisen sellaisen, vaan kirjoitustyyliin, joka on tyypillistä muiden aliarvioimista ja syyllistämistä. Tilanteitahan ihmisillä on monenlaisia, ei auta syyllistää ketään. Suomessa ei abortteja tehdä 6kk vanhoille sikiöille, joten toi on täysin tarpeeton. Tai vaik tehtäiskin, voi asioita esittää asiallisesti, siihen kun löytyy ihan päteviä perusteita miksi ei. Tollast läpäläälääpropaganda on mielestäni idioottimaisuuden huippu. Asioista voi puhua niiden oikeilla nimillä.

Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Alkuperäinen kirjoittaja gissu:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme:
Just joo. Voi hyvät hyssykät. :headwall: Siinäpä hieno kirjallinen taidonnäyte joltain jeesustelijalta. Vastaavan oon kuullu hylätyistä kesäkissoista. Aika naurettava "mukaovela" tyyli yrittää vedota ihmisten omaantuntoon.

Niin se on naurettavaa, kun yritetään estää ihmisiä murhaamasta vauvoja. Elämä syntyy hedelmöittymishetkellä.

Siinä taas yksi jonka äidille abortti olisi ollut suositeltava vaihtoehto.

Olet väärässä. Säälin sun lapsiasi, murhaaja/murhan hyväksyjä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mun lapseni eivät kaipaa sun sääliäsi, kiitos nyt kuitenkin siitä. Mutta väärässä en missään nimessä ole.

Tulet vielä näkemään miten väärässä olit. Ja silloin mä säälin sua.

Just joo. Voi hyvät hyssykät. :headwall: Siinäpä hieno kirjallinen taidonnäyte joltain jeesustelijalta. Vastaavan oon kuullu hylätyistä kesäkissoista. Aika naurettava "mukaovela" tyyli yrittää vedota ihmisten omaantuntoon.

Niin se on naurettavaa, kun yritetään estää ihmisiä murhaamasta vauvoja. Elämä syntyy hedelmöittymishetkellä.

Tästä elämän syntymisen ajankohdasta voidaan käydä asiallista eettistä keskustelua ilman kiihkoilua ja tollasia tekstejä. Otin kantaa ainoastaan naurettavaan tyyliin kirjoittaa mitä tahansa propagandaa ja olettaen muiden olevan tyhmiä. Ja ihan vaan syyllistysmeiningillekin varmaan löytyy joku muu vaihtoehto jos ihminen yhtään omaa empatian taitoa muita kohtaan. Ja elämässä joutuu monessa muussakin kohtaa hyväksymään sen että muilla on eriäviä mielipiteitä eikä ne omat ole ainoita oikeita. Mä oon sitä mieltä että tuo kirjoitustapa on ala-arvoinen. Piste.
Tätä ei nyt pidä tulkita niin että kannattaisin abortteja kuudennella kuulla tai paljon aikaisemminkaan.

Mun lapseni eivät kaipaa sun sääliäsi, kiitos nyt kuitenkin siitä. Mutta väärässä en missään nimessä ole.

Kiitos, minäkään en erityisesti kaipaa sääliäsi. Missä, milloin ja minkä takia tulen näkemään, että olin väärässä?

Kiitos, minäkään en erityisesti kaipaa sääliäsi. Missä, milloin ja minkä takia tulen näkemään, että olin väärässä?

Mitäs jos vastaat tähän?

Kun kuolet ja joudut Jumalan eteen tekemään tiliä itsestäsi.

Siinä taas yksi jonka äidille abortti olisi ollut suositeltava vaihtoehto.

Miten kukaan voi olla noin ilkeä että kirjoittaa noin toiselle äidille?!

Aika surullista tehdä tai olla tekemättä jotain sen takia, että jumala tuomitsee siitä. Mä yritän ennemmin elää hyvää elämää täällä maan päällä ihan hyvyyden itsensä takia.

Lisäks, mä en tuu ikinä joutuu jumalan eteen tekemään tiliä elämästä, koska en usko satuolentoihin.

Alkuperäinen kirjoittaja miltski:
Olis oikeesti paljon koskettavampi ja kantaaottavampi tuo juttu, jos perustuis tosiasioihin! Ensimmäisellä kuulla ei alkio todellakaan kuule yhtään mitään!

Hän on ihminen siitä asti kun hän saa alkunsa eikä alkio josta voisi julmasti sanoa "ei ole yhtään mitään"!

Aika surullista tehdä tai olla tekemättä jotain sen takia, että jumala tuomitsee siitä. Mä yritän ennemmin elää hyvää elämää täällä maan päällä ihan hyvyyden itsensä takia.

Lisäks, mä en tuu ikinä joutuu jumalan eteen tekemään tiliä elämästä, koska en usko satuolentoihin.

Ei tuo hyväältä elämältä kuulosta...

Kyllä jokainen Jumalan eteen joutuu (ja joillekin se on pääsemistä) vaikka ei siihen uskoisikaan. Jumala on todellinen. Hänen olemassa olonsa ei ole sinusta, minusta tai kenestä muustakaan kiinni, eikä kenenkään uskosta. Hän on.

Mä yritän hillitä itseäni. Mutta joskus itsehillintä pettää ja tulee painettua copypaste

Matteuksen evankeliumi:
7:1 "Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi;
7:2 sillä millä tuomiolla te tuomitsette, sillä teidät tuomitaan; ja millä mitalla te mittaatte, sillä teille mitataan.
7:3 Kuinka näet rikan, joka on veljesi silmässä, mutta et huomaa malkaa omassa silmässäsi?
7:4 Taikka kuinka saatat sanoa veljellesi: 'Annas, minä otan rikan silmästäsi', ja katso, malka on omassa silmässäsi?
7:5 Sinä ulkokullattu, ota ensin malka omasta silmästäsi, ja sitten sinä näet ottaa rikan veljesi silmästä.

Alkuperäinen kirjoittaja miltski:
Olis oikeesti paljon koskettavampi ja kantaaottavampi tuo juttu, jos perustuis tosiasioihin! Ensimmäisellä kuulla ei alkio todellakaan kuule yhtään mitään!

Hän on ihminen siitä asti kun hän saa alkunsa eikä alkio josta voisi julmasti sanoa "ei ole yhtään mitään"!

Mutta ei Hän kuule kuitenkaan!