Abortin vastustajilta kysyn tälläistä asiaa

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Itse olen ollut aborttivastainen (itseni kohdalla, muiden asiat ei mulle kuulu), mutta jouduinkin elämässä tilanteeseen, jossa tajusin, että kaikki ei aina menekään niin mitä on itse kuvitellut vaikka periaatteet olisi millaiset tahansa. Eli päädyin tekemään abortin. Ylpeä en siitä ole, mutta siitä olen, että pystyin tekemään sen ratkaisun mikä oli se vaikein, mutta varmasti siihen tilanteeseen ainut ja oikea.

Mutta sekysymys... Te jotka huudatte täälläkin aina, että abortti on murha jne jne niin oletteko sitä mieltä, että varhaisen keskenmenon kokeneetkin pitäisi olla oikeutettuja siihen, että se lapsi saa nimen ja järjestetään viralliset hautajaiset? Koska jos abortti on murha ja sinä kuolee lapsi niin kuolee siinä keskenmenossakin se lapsi ja tällöin pitäisi olla oikeus ja kohtuus, että näin lapsensa menettävät saavat sille kuolleelle lapselleen hautajaiset ja nimen ja lehdet täyteet kuolinimoituksia rv7 tapahtuneista keskenmenoista.

Ihan mielenkiinnosta vaan kyselen.

"vieras"
No ei tietenkään. se on ihan eri asia varhainen keskenmeno ja abortti! Jos raskaus keskeytyy LUONNOLLISESTI, niin siihen ei mitään mahda, niin oli tarkotus käydä, mutta ABORTTI on teko jonka päättää ihminen, ei luonto! ja se tekee siitä julman ja ei hyväksyttävän. ihminen EI SAA muuttaa mitään minkä luonto antaa!!

[QUOTE="vieras";22973340]No ei tietenkään. se on ihan eri asia varhainen keskenmeno ja abortti! Jos raskaus keskeytyy LUONNOLLISESTI, niin siihen ei mitään mahda, niin oli tarkotus käydä, mutta ABORTTI on teko jonka päättää ihminen, ei luonto! ja se tekee siitä julman ja ei hyväksyttävän. ihminen EI SAA muuttaa mitään minkä luonto antaa!![/QUOTE]
Ihan alkuperäiseen (TYPERÄÄN) kysymykseen puuttumatta, entäs jos kerran luonnon antamaa ei saa muuttaa, kärsitkö syövän ja muutkin sairaudet hoidotta?

"vieras"
[QUOTE="noh";22973364]Aloittajan mielestä ei varmaan ole mitään eroa siinäkään jos a) ihminen kuolee luonnollisesti b) ihminen ammutaan[/QUOTE]

Kummassakin tapauksessa kuollut saa hautajaiset, eikö ?

"vieras"
[QUOTE="nih";22973452]keskenmenneestä sikiöstä ei koskaan olis kasvanut ihmistä toisin, kuin abortoidusta...[/QUOTE]

Ja sitähän ei kukaan voi tietää, olisiko siitä abortoidusta sikiöstäkään kasvanut ihminen.

Entäs sitten kun abortinvastustajien mielestä alkio on ihminen ja persoona välittömästi kun siittiö on kohdannu munasolun ja munasolu lähtenyt jakautumaan, niin miten abortinvastustajat voi hyväksyä hedelmöityshoidot, joihin käytetään pakastettuja alkioita? Suurin osa niistä alkioista menee kuitenkin roskakoriin.

näin
itsekään en aborttia hyväksy, en tosin huutele sitä silti murhana ja tietyissä tilanteissa sen jopa saatan ymmärtää vaikken sitä hyväksyisikään.

Tässä silti mun mielipide alkuperäiseen kysymykseen.
Eihän abortoidut saa nimeä eikä kuolinilmoitusta, miksi siis keskenmenneet saisi? Ihmisenalkuja ne kaikki silti on, ihmisiä, jotka kohtaavat kuoleman joko luonnostaan tai ihmisen toimesta jo ennen syntymäänsä. Tuohan on ihan ihmisten määräämä laki, että rvk 22 jälkeen on oikeutettu hautajaisiin jne... Yhtälailla tuo sopimus voisi olla määritelty jollekin muulle viikolle. En siis oikeastaan näe mitään järkeä kysymyksessäsi... Tässä vastakkainasettelussa (abortoitu/keskenmeno) molemmat on tuossa lehtijutussa/hautajaisissa ihan samalla viivalla.

Rollolainen
mä en teksi aborttia kuin vain siloin jos lapsi saiis alkunsa insestistä tai raiskaukseata, En muulloin
minusta on väärin tehdä muissa tapauksissa aborttia. Suomessa abortin saa liian helposti

"alkup"
mä en teksi aborttia kuin vain siloin jos lapsi saiis alkunsa insestistä tai raiskaukseata, En muulloin
minusta on väärin tehdä muissa tapauksissa aborttia. Suomessa abortin saa liian helposti
Ja sekö ei ole murha siis siinä kohtaa, jos alku on ollutkin väkivaltainen? Että muuten se sikiö tuntee kaikenlaista tai yleensä alkio kyllä siinä kohtaa, kun abortti tehdään... Mutta sitten se ei tunne mitään, jos on raskaus alkanut raiskauksesta?

Blue
Alkuperäinen kirjoittaja "vieras"
No ei tietenkään. se on ihan eri asia varhainen keskenmeno ja abortti! Jos raskaus keskeytyy LUONNOLLISESTI, niin siihen ei mitään mahda, niin oli tarkotus käydä, mutta ABORTTI on teko jonka päättää ihminen, ei luonto! ja se tekee siitä julman ja ei hyväksyttävän. ihminen EI SAA muuttaa mitään minkä luonto antaa!!

Ihan alkuperäiseen (TYPERÄÄN) kysymykseen puuttumatta, entäs jos kerran luonnon antamaa ei saa muuttaa, kärsitkö syövän ja muutkin sairaudet hoidotta?

Tähän ei vielä ole tullut vastausta. Huhuu!! Haluan mielenkiinnosta tietää mikä on luontoon puuttumista ja mikä ei.

[QUOTE="noh";22973364]Aloittajan mielestä ei varmaan ole mitään eroa siinäkään jos a) ihminen kuolee luonnollisesti b) ihminen ammutaan[/QUOTE]

Olen varmaan outo kun uskon ymmärtäväni ap:n pointin. Ja juu, noissa molemmissa vaihtoehdoissasi on siis yhteistä se että ihminen kuolee.

Jos siis abortin tekijää verrataan murhaajaksi niin toki myös alkuraskauden keskenmenon kokenut voidaan verrata äitiin jonka lapsi on kuollut.

Rollolainen
[QUOTE="alkup";22973560]Ja sekö ei ole murha siis siinä kohtaa, jos alku on ollutkin väkivaltainen? Että muuten se sikiö tuntee kaikenlaista tai yleensä alkio kyllä siinä kohtaa, kun abortti tehdään... Mutta sitten se ei tunne mitään, jos on raskaus alkanut raiskauksesta?[/QUOTE]

mä en pystyis pitämän lasta jos mut olis raiskattu, tai jos kantasins esim setäni lasta , en tosiaankaan voisi sitä pitää

Yhteistyössä