Abortin vastustajilta kysyn tälläistä asiaa

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Leukistinen aksolotli
Kyllä moni keskenmenon kokenut nimeää lapsensa ja suree. Mutta jos ei ole mitä haudata, niin miksi turhaan haudata?
Ktselet outoja ollaksesi abortinvastustaja.

Alkuperäinen kirjoittaja "vieras"
No ei tietenkään. se on ihan eri asia varhainen keskenmeno ja abortti! Jos raskaus keskeytyy LUONNOLLISESTI, niin siihen ei mitään mahda, niin oli tarkotus käydä, mutta ABORTTI on teko jonka päättää ihminen, ei luonto! ja se tekee siitä julman ja ei hyväksyttävän. ihminen EI SAA muuttaa mitään minkä luonto antaa!!

Ihan alkuperäiseen (TYPERÄÄN) kysymykseen puuttumatta, entäs jos kerran luonnon antamaa ei saa muuttaa, kärsitkö syövän ja muutkin sairaudet hoidotta?

Tähän ei vielä ole tullut vastausta. Huhuu!! Haluan mielenkiinnosta tietää mikä on luontoon puuttumista ja mikä ei.
Ihminen alkoi muuttaa luonnon antamaa sinä hetkenä, kun meni ja keksi pyörän.

Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja höhhh;22973626:
ei sun sitä tarvisi pitääkään, synnytyksen jälkeen vauvan voi antaa pois ja adoptioon!
en mä vois sitä sitloi kantaa hmahassani. mä olen kiintynyt lapsiini jo enen kui olen synyttänyt heidät. en sitten pystyisi kuitenkaan antamaan pois

Blue
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä;22973625:
Ihminen alkoi muuttaa luonnon antamaa sinä hetkenä, kun meni ja keksi pyörän.
No niin mustakin. On vähän ihmeellistä paasata näin ja hakea samalla poskiontelontulehdukseen antibioottikuuri ja ottaa vesirokkorokotukset lapsille.

ja mitenkähän nämä hautajaiset sitten toteutettaisiin esim. raskauden alkuvaiheessa? Käytännössä voi olla aika vaikeaa. Kauniilta ajatukselta voisi tuntua esim. henkilökohtainen muistohetki oman lapsen alun menetykselle yms.?

Nooh, osa abortinvastustajista on jeesuspöpejä, jotka ovat sitä mieltä että lääkkeet ovat jumalan eivätkä tiedemiesten ansiota, ja abortti on jumalan loukkaamista :rolleyes:
Olet kyllä itsekin yhden sortin jeesuspöpi. Aina tuomassa Jeesus-korttia keskusteluun kuin keskusteluun, liittyi se asiaan eli ei.

Ja ymmärsin mielestäni rinnastuksen ihan hyvin. Jos sikiö katsotaan täydelliseksi ihmiseksi, niin tämän linjan pitäisi olla yhteneväinen kuolinsyystä riippumatta.

Mun kanta aborttiin on se, että on syytä harkita tarkkaan mitä tekee. Tai no oikeastaan abortin pitäisi olla selvä juttu sille joka sen tekee, ilman kummempia harkintoja.. Mutta en tuomitse abortin tehneitä, tilanteita on erilaisia.

Itse tekisin abortin vain jostain erittäin painavasta syystä. Niitä olis mm. se jos raskaus olisi saanut alkunsa insestistä.

Leukistinen aksolotli
Luultavasti keskenmenon kokenut tuntee menettävänsä enemmän ja suree enemmän, kuin aborttiin päätynyt. Vaikka kesken mennyt sikiö olisi ollut elinkelvoton ja abortoitu ainoastaan ehkä ei-toivottu. Siispä osalla sikiöistä on enemmän ihmisarvoa, kuin osalla.

Moni sanoo että tekisivät abortin vasta jos lapsi olisi saanut alkunsa insestistä. Jotenkin tuntuu siltä, että jos sitä joutuu vaikka isänsä väärin käyttämäksi esim. 12-14 vuotiaana on sitä niin alistettu henkisesti, että mitään päätöksiä ei siinä tilanteessa itse tehdä.
Tuskin monikaan enään aikuisena (18+) joutuu insestin uhriksi? Uskoisimpa suurimman osan näistä väärinkäytösten uhreista olevan alle yläkouluikäisiä.

ei nyt ehkä kuulunut alkuperäiseen kysymykseen, mutta kävi tälläinen ajatus mielessä.

Ihmettelen
Kertokaas te, jotka sanotte napakasti, että abortti on murha ja ettei sitä saa tehdä, koska sikiö on jo ihminen, että eikö se sitten ole ihminen jos se on saanut alkunsa insestistä tai raiskauksesta? Kun moni sanoo, ettei niissä tapauksissa voisi pitää lasta vaan päätyisi aborttiin, vaikkei sitä muutoin saa tehdä? Miten se raiskaus tekee siitä sikiöstä vähemmän ihmisen? Ja jos olisi vammainen insestin seurauksena, niin voisihan se olla vammainen muutenkin?

Miksi äiti saa päättää, että tekee abortin raiskauksen takia, vaikka lapsi olisi todennäköisesti "normaali", mutta vammaisuuden tai jonkun muun syyn takia aborttiin meneviä arvostellaan...? Ensin hehkutetaan miten ollaan rakastuneita siihen LAPSEEN jo viikolla 4, mutta sitten kuitenkin todetaan, ettei vosi ikinä pitää SITÄ, jos sikiö on saanut alkunsa raiskauksesta... Onko kyseessä siis lapsi, jota ei haluta sen alullepanotavan takia? Miten se eroaa oikeasti yhden illan jutusta sattuneesta vahingosta? Sen lapsen äitihän sitä on joka tapauksessa, eikö? Eikö sitä lasta rakasta jos isä on "väärä"?

"Kenguru"
Ompas aloitus taas herättänyt kiivaita mielipiteitä, vaikka suurin osa ei liity mitenkään ap:n kysymykseen.

Ymmärsin myös ap:n pointin, ja olen samaa mieltä, että ajattelutavan luulisi olevan samanlainen kummassakin tapauksessa. Eli sikiö kärsii yhtä paljon abortissa kuin keskenmenossa, jos on sillä ajatuskannalla. Eli ei voi valita vain toista.

"muma"
[QUOTE="Kenguru";22974125]Ompas aloitus taas herättänyt kiivaita mielipiteitä, vaikka suurin osa ei liity mitenkään ap:n kysymykseen.

Ymmärsin myös ap:n pointin, ja olen samaa mieltä, että ajattelutavan luulisi olevan samanlainen kummassakin tapauksessa. Eli sikiö kärsii yhtä paljon abortissa kuin keskenmenossa, jos on sillä ajatuskannalla. Eli ei voi valita vain toista.[/QUOTE]

Abortissa sikiö murhataan. Keskenmeno ei ole kenenkään tekemä tahallinen teko.

ok
[QUOTE="muma";22974160]Olisi kyllä toisaalta hyvä, että abortin tehneiden nimet julkaistaisiin lehdessä. Se vähentäisi turhia abortteja huomattavasti.[/QUOTE]

:headwall: paluu keskiajalle.

"vieras"
[QUOTE="muma";22974160]Olisi kyllä toisaalta hyvä, että abortin tehneiden nimet julkaistaisiin lehdessä. Se vähentäisi turhia abortteja huomattavasti.[/QUOTE]

Peesi! Murhaajien nimet lehteen koska abortti tosiaan on ihmisen suunniteltu murha

"Kenguru"
[QUOTE="muma";22974172]Abortissa sikiö murhataan. Keskenmeno ei ole kenenkään tekemä tahallinen teko.[/QUOTE]

Mutta tuo ei ollut pointti. Pointti oli se, että abortin vastustajien luulisi ajattelevan niin, että lapselle pitäisi antaa nimi ja haudata jos kerran abortti ikäinen sikiö katsotaan lapseksi. Oli lapsen menetys joko abortin tai keskenmenon tulos. Näin minä ainakin tulkitsin ap:n kirjoituksen.

Yhteistyössä