Aattona töissä vai vapaalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mari

Vieras
Niin, kummin ootte?:)
Ja mitä mieltä olette, pitäisikö juhlapyhät olla vapaat ennen kaikkea perheellisillä?

Itse oon vapaalla ja oon sitä mieltä et vuoronperään vapaata perheellisille ja perheettömille. Molemmille ne vapaat on yhtä tärkeitä.

ite olen nyt työttömänä eli kotona, mutta työn luonne sellainen että yleensä pyhinä kotona. Miehellä sellainen työ että töissä myös viikonloppuisin/juhlapyhisin mm. On saanut monena jouluna olla vapaalla, saavat valita töissä joko joulu tai uusivuosi.

mut mitä mieltä olette noista vapaitten jakamisista?
jotku on meillä töissä selkeesti sitä mieltä et perheellisille pitäis ensisijaisesti antaa joulu vapaaksi. musta se on väärin. perheettömilläkin on oma elämä ja oikeus vapaisiin.

Mun mielestä ensisijaisesti pitäis antaa työntekijän valita. On sellaisia, jotka on mielellään töissä pyhinä, kun saa tuplapalkan. Niiden, joila on pieniä lapsia, ei pitäis joutua töihin kun ääri tilanteissa ja muiden kesken jaetaan mahdollisuuksien mukaan.
Mutta ensin "päästetään" töihin ne, joilla "ei ole elämää", koska niitäkin on!

tämän aaton kotona =) kymmenestä työvuodesta 7 joulua töissä ( kaikki joulunpyhät ), joten nyt nautin kiireettömästä ja rauhallisesta joulusta perheen kesken :hug:
ja kysymykseen vapaista, meillä töissä piti olla kiertävä lista, mutta eräällä henkilöllä oli joka toinen joulu vapaa ja toisilla joku 7. että se siitä kiertävästä listasta :kieh:

Saatan olla töissä, ei vielä työvuorolistat yllä sinne asti. Viimestään viideltä kuitenkin pääsen kotiin. Joulupäivä onneksi kaikilla vapaa (vuoden ainut päivä jolloin ollaan kiinni!) =)

Aattona iltavuoro, muut pyhät vapaata. Ei tietenkään perheellisillä tarvi olla mitään etuoikeuksia vapaisiin vaan kukin vuorollaan töissä. Eri asia jos joku haluaa tienata hyvin ja olla töissä mut jos tappelemaan pitää vuoroista alkaa niin ei siinä perheelliset saa etusijalla olla.

Olen samaa mieltä ap:n kanssa, että vuorotellen vapaat perheellisille ja perheettömille.

Itte olen baarissa töissä aattona klo:21 eteenpäin, olen tällä tietoa töissä myös 25 ja 26 päivä.

Yhteistyössä