"hankey"
Minä kyllä antaisin lapsen olla kotosalla. Voihan se mummo soittaa teinille, jos kaipaa teiniä ja vaikka tarvitsee apua saunanlämmityksessä, kuusenkoristelussa tms.
Sä olet pakostakin mieleltäsi sairas.vaikka olis täysi-ikinne niin hän tulisi mukaan. Kotiin ei ainkaan olis lupaa pytää ketään siksi aikaa jtoen pitäisi ola IHAN YKSINA ja tetsikka kiinni
Mä en automaattisesti oleta lapsestani pahinta, syytön kunnes toisin todistetaan ja sillai.eli jos tahtois lähteä kaverileen niin antaisit mennä. Käy ninkuin hyvin monella teimnilä. mennään porukalla jonkun kotin, kun vanhemmat ovat poissa ja ryypätään. ja älä väitä ettei nuoret tee näin- sattumoiisn se on hyvinkin yleiostä, ku luoteaan että osa olla kiltisti. varsinkin jos sen yhden nuoren vanhmmat on lähteneet jonnekin kauemmas ja jättäneet nuorn kotiin kun ei huvittanut tulal amtakaan. ei kun porukalla bilettämään
Paitsi eräässä rovaniemeläisessä kodissa.Koti on koti, eikä keskitysleiri.
Mä taas en ymmärrä, miksi pitää olla niin pirun individualisti, että joka päivä täytyy saada tehdä oman mielensä mukaan. Vanhempiaan ja isovanhempiaan voisi myös ajatella mutta etenkin muita sisaruksia, jotka ilmeisesti ovat nuorempia. Mä muistan jotenkin vajavaisina ne joulut, jotka siskoni vietti opiskelupaikkakunnallaan mun ollessani murkku. Entäs jos aloittajankin perheen muiden lasten fiilis lassahtaa yhden eristäytymiseen?Mä en ymmärrä miksei teini saisi viettäö jouluaan haluamallaan tavalla.
Et ole yksin mielipiteesi kanssa.Esikoinenhan olisi lähdössä jo aikaisemminkin.
(enkä kaiken lukemani mukaan kyllä yhtään ihmettele että miksi - anteeksi vaan)
siis sä et voi olla tosissas. ei täysi-ikäistä voi mihinkään pakottaa. tai vaatia, että tietsikkakin pitää sittten panna kiinni, kerta ei lähde mukaan. no ei meillekään kyllä ketään kaveriaan pyytäis. meidän kotona ei ryypättäis tai pidettäis mitään pirskeitä vaikka kuinka olis täysi-ikäinen. koska siinä on se vaara, että siellä olis kohta tosi kemut pystyssä, joita ei enää hallittais kuin poliisi voiminvaikka olis täysi-ikinne niin hän tulisi mukaan. Kotiin ei ainkaan olis lupaa pytää ketään siksi aikaa jtoen pitäisi ola IHAN YKSINA ja tetsikka kiinni