Äänestitkö perussuomalaisia vastaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Teenpäs vielä minäkin yhden vaalialoituksen. Itseäni kiinnostaisi tietää, tekikö joku muukin saman päätöksen kuin minä ja ns. vaihtoi puoluetta äänestääkseen persuja vastaan. Itse äänestän yleensä vihreitä, mutta nyt äänestin kokoomusta, koska se vaikutti olevan persujen kovin haastaja. Nyt on vähän ristiriitaiset fiilikset... Toisaalta kiva, että persuista ei tullut suurinta, toisaalta harmittaa, kun vihreät hävisi niin paljon. Jatkossa seuraan kyllä vain ja ainoastaan omatuntoni ääntä (eli ääneni menee vihreille, joiden arvot on lähinnä omiani mm. moraalisissa kysymyksissä)

joo yleensä olisin äänestänyt jotain pienempää puoluetta mutta tällä kertaa äänestin kokoomusta koska se oli todennäköisin puolue joka pystyisi perseet voittamaan.

ilmankos tollanen puolue voittaa ku juntit äänestää sitä. Ja juntilla tarkoitan tässä vain niitä jotka äänestää noin naurettavin perustein.

Jos kokoomuksen arvot olisivat olleet täysin erilaiset kuin omani, en tietenkään olisi tällaisessakaan tilanteessa sitä äänestänyt. Mutta kokoomus ja vihreät on kuitenkin monessa asiassa myös samoilla linjoilla, vaikka toki erojakin löytyy (selkeimpänä varmaan ydinvoimakysymys, joka taas itselleni ei ole samalla tavalla kynnyskysymys kuin varmaan useimmille vihreiden äänestäjille). Mitä tulee esim. monikulttuurisuuteen ja eurooppalaisuuteen ja seksuaalisiin vähemmistöihin yms. moraaliasioihin, kokoomus ja vihreät ovat samoilla linjoilla. Kokoomuksen äänestämiseen liittyvät peikot oli omassa tapauksessani pienemmät kuin se iso peikko, minkä ajatus perussuomalaisten noususta suurimmaksi puolueeksi aiheutti. Sinun mielestäsi naurettava peruste, minulle täyttä totta. Perussuomalaisten arvot on niin kaukana omista arvoistani, että päädyin tähän ratkaisuun.

Kävi jossain vaiheessa mielessä, että äänestän kokoomusta tai SDP:ta, koska molemmat olisi olleet melko kovia haastajia persuille. Äänestin kuitenkin vihreitä.

mä taas olen senverran vasemmalla, että en kyenny edes demareita tukemaan, saati kokoomusta. Eli vihreille meni. Moni näkyy olevan joustavampi. Ihan naamat pitkänä kyllä pohdittiin, pitäiskö kuitenkin.

ilmankos tollanen puolue voittaa ku juntit äänestää sitä. Ja juntilla tarkoitan tässä vain niitä jotka äänestää noin naurettavin perustein.

Tarkoitatko kokoomusta vai persuja?
Mites ne tuhannet ihmiset, jotka täälläkin ovat ilmoittaneet äänestävänsä persuja vain protestiksi, ilman, että oikeasti olisivat samaa mieltä ehdokkaiden kanssa?

Itse äänestän aina sitä puoluetta/henkilöä, jonka asiaan ja toteutusvoimaan uskon. Kokoomukselle meni ääni nyt, mutta olisi mennyt sinne ilman persujakin.

Kyllä minä äänestin persuja vastaan, parhaalla mahdollisella tavalla. Tosin puoluekantani on ollut sama jo vuosia, eli en mitään suuria muutoksia persujen edessä lähtenyt tekemään. Huvittaa kyllä itseänikin vähän, että persut ovat joka suulla voittajia. Mitä ihmeen voittajia? No, kolmansiahan ne onneksi vasta ovat.

Kyllä minä äänestin persuja vastaan, parhaalla mahdollisella tavalla. Tosin puoluekantani on ollut sama jo vuosia, eli en mitään suuria muutoksia persujen edessä lähtenyt tekemään. Huvittaa kyllä itseänikin vähän, että persut ovat joka suulla voittajia. Mitä ihmeen voittajia? No, kolmansiahan ne onneksi vasta ovat.

En ymmärrä minäkään, mitä ihmeen voittajia on. Joo, viime vaaleihin verrattuna oli äänestysprosentti noussut, mutta ei se niistä voittajia tee. Kokoomushan se voittaja oli.

Sama jos jotain juoksijaa pitäs voittajana vaikka se tulis VASTA kolmantena maaliin, koska se on edellisissä kisoissa ollut täysin paska ja toiseks viimeisenä maalissa.

Joka ainoa lehdistö ja joka ainoa asiantuntija sanoi, että persut vaalien suuri voittaja. Sai +39(!!!!!) paikkaa lisää, kaikki muut menettivät paikkoja, mm.Kokoomus 7 paikkaa(paitsi RKP pysyi samana)

Persujen kannatus nousi 15%, sellaista nousua ei ole koskaan ennen ollut.

Itse äänestin vasemmistoa, mutten sentään ole tyhmä.

Katsokaa linkkien otsikoita. Kokoomus suurin puolue, Perussuomalaiset vaalien voittaja. Koska melkein kaikki muut menettivät paikkojaan, mm. Kokoomus -7, Sdp -3, Vasemmistoliitto -2, Keskusta (en muista, yli -10 paikkaa ainakin)

http://www.google.fi/#hl=fi&source=hp&biw=1280&bih=641&q=vaalien+voittaja+2011&aq=f&aqi=&aql=&oq=&fp=8e0c23745e1b3d51

Mä en tainnut ihan uskoa persujen menestykseen, joten en osannut pelätä niiden nousevan suurten puolueiden ohi. Olen yleensä äänestänyt vihreitä, mutta päädyin nyt vasemmistoon, koska en enää oikein ymmärrä, mitä vihreät ajaa takaa. Vaikuttaa aika elitistiseltä puolueelta, jonka ehdokkaat katselee maailmaa jostain norsunluutornista ja maalailevat taivaanrantaa.

Alkuperäinen kirjoittaja takinkääntäjä;23613171:
Mä en tainnut ihan uskoa persujen menestykseen, joten en osannut pelätä niiden nousevan suurten puolueiden ohi. Olen yleensä äänestänyt vihreitä, mutta päädyin nyt vasemmistoon, koska en enää oikein ymmärrä, mitä vihreät ajaa takaa. Vaikuttaa aika elitistiseltä puolueelta, jonka ehdokkaat katselee maailmaa jostain norsunluutornista ja maalailevat taivaanrantaa.

Hyvä takinkääntö. Toivottavasti saisi vasemmisto enemmän kannatusta seuraavissa vaaleissa, kun kokoomus ja persut ovat sotkeneet kaiken totaalisesti.

Ei persuja vastaan tarvitse edes äänestää jatkossa. Politiikan asiantuntijat jo nyt ennakoivat koko puolueen hajoavan heti hallitusneuvottelujen jälkeen. Alkavat tapella keskenään, koska ovat aina ja ehdottomasti kaikkea, jopa itseään vastaan. Seuraavissa vaaleissa on taas samat vanhat puolueet onneksi hoitamassa maan asioita ja korjaamassa persujen virheitä.

O.K, mutta ei sinun sitä tyhmyyttäsi kannattaisi suureen ääneen huudella. Kyllä sen lähes kaikki muut ymmärtää miksi persut ovat vaalien voittajia.

Äänestin omantuntoni mukaan, eli vihreitä. Olin aika yllättynyt perseiden menestyksestä, ajattelin että ovat vain paljon melua tyhjästä, mutta saivatkin sitten melkein 20 % äänestäjistä puolelleen. Pitää olla onnellinen, etteivät kuitenkaan enempää. Musta se on vieläkin vähän sellainen spedeilypuolue, jota ei voi ottaa vakavasti Soineineen ja Halla-ahoineen, jotka ovat sellaisten maaseudun peräkammarinpoikien ja kaupunkien syrjäytyneiden vihaisten nuorten miesten märkiä päiväunia.