Äänestämpä vihervasemmistoa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Olen aina äänestänyt Kokoomusta, mutta nyt jotenkin alkanut vietävästä vitu..maan joka paikassa tursuava "vihervassari"-propaganda. Mitään ei mukamas saa sanoa, mutta mä en kyllä lue mitään muuta kuin propagandaa siitä miten "visvat" aiheuttanut jos ja vaikka mitä pahaa.

Oon äänestänyt Kokoomusta, koska olemme hyvätuloisia. Mut nyt olen ryhtynyt miettimään asiaa toisin päin. Miksi mä äänestän vain omia etujani, vaikka mulla menee jo tosi hyvin. Mitä sen väliä jos mun veroprossa nousee yhden prossan verran. Miksi mun täytyy vielä joka eurosta tapella?

Meillä on iso omakotitalo, kaksi autoa, kesämökki, terveet lapset, rahaa tehdä matkoja ja silti sijoitetaan iso osa tuloista. Jotenkin alkanut nökee asian niin, että munhan pitää äänestää vihreitä tai vasemmistoa. Mul on varaa vähän luopua ja mielestäni aika monella muullakin, joka on yhtä hyvässä asemassa kuin minä.

Taktikoimaan en ala, vaikka persuista en pidäkkään. Menen laittamaan ääneni huomenna Vihreille. Toivottavasti muutama muukin etenkin yhden puolueen kannattajien harrastamaan halveksivaan puheeseen kyllästynyt menee ja antaa äänensä vasemmistolle.

Se on hyvä, että pari varakasta äänestää vasemmistoa. Niin moni köyhä nimittäin toimii omien etujensa vastaisesti. Nukkuu tai äänestää persuja. Persut eivät ehkä aja rikkaisen asiaa, mutta he kiinnittävät huomioin ihan väärin asioihin. He kylvävät eripuraa yhteiskunnan heikoimmassa asemassa olevien välille. Siitäkös tietty eliitti tykkää kun ei kiinnitetä huomioita heihin.

Toivotaan, että kaltaisiasi on enemmän. Toivotaan oikeasti myös, että populismin nousu taittuu kohta. USA:ssa Trump sai nenilleen 2020 ja oikeastaan rebut lisää turpaan viime vuonna. Samaa ilmiötä Suomessa edustaa persut. Jos pääsevät hallitukseen, niin eiköhän taas synny pienpuolueita Ano Turtias-tyyliin...

Älykkyytesi perusteella äänesi kuuluu joko vihreille tai vasemmistoliitolle. On sääli jos äänestäisit muuta, tai olisit koskaan oikeasti edes äänestänyt muuta. Ihan ehdottomasti kuulostat joko nuorelta vihreältä tai jo kypsempään ikään ennättäneeltä vasemmistoliittolaiselta. Aurinkoa ja tsemppistä!

• Tykkää
Reactions: m1es
Olen aina äänestänyt Kokoomusta, mutta nyt jotenkin alkanut vietävästä vitu..maan joka paikassa tursuava "vihervassari"-propaganda. Mitään ei mukamas saa sanoa, mutta mä en kyllä lue mitään muuta kuin propagandaa siitä miten "visvat" aiheuttanut jos ja vaikka mitä pahaa.

Oon äänestänyt Kokoomusta, koska olemme hyvätuloisia. Mut nyt olen ryhtynyt miettimään asiaa toisin päin. Miksi mä äänestän vain omia etujani, vaikka mulla menee jo tosi hyvin. Mitä sen väliä jos mun veroprossa nousee yhden prossan verran. Miksi mun täytyy vielä joka eurosta tapella?

Meillä on iso omakotitalo, kaksi autoa, kesämökki, terveet lapset, rahaa tehdä matkoja ja silti sijoitetaan iso osa tuloista. Jotenkin alkanut nökee asian niin, että munhan pitää äänestää vihreitä tai vasemmistoa. Mul on varaa vähän luopua ja mielestäni aika monella muullakin, joka on yhtä hyvässä asemassa kuin minä.

Taktikoimaan en ala, vaikka persuista en pidäkkään. Menen laittamaan ääneni huomenna Vihreille. Toivottavasti muutama muukin etenkin yhden puolueen kannattajien harrastamaan halveksivaan puheeseen kyllästynyt menee ja antaa äänensä vasemmistolle.

Se on hyvä, että pari varakasta äänestää vasemmistoa. Niin moni köyhä nimittäin toimii omien etujensa vastaisesti. Nukkuu tai äänestää persuja. Persut eivät ehkä aja rikkaisen asiaa, mutta he kiinnittävät huomioin ihan väärin asioihin. He kylvävät eripuraa yhteiskunnan heikoimmassa asemassa olevien välille. Siitäkös tietty eliitti tykkää kun ei kiinnitetä huomioita heihin.
Kuset omiin muroihin.

Älykkyytesi perusteella äänesi kuuluu joko vihreille tai vasemmistoliitolle. On sääli jos äänestäisit muuta, tai olisit koskaan oikeasti edes äänestänyt muuta. Ihan ehdottomasti kuulostat joko nuorelta vihreältä tai jo kypsempään ikään ennättäneeltä vasemmistoliittolaiselta. Aurinkoa ja tsemppistä!
En ole koskaan ajatellut lukiessani satunnaisesti kirjoituksiasi, että olet älykäs. Mistä moinen käsitys on peräisin? Sydämen sivstystä ei mitata Mensan mittarilla. Ap. on oikeilla kärryillä. Voi tosin olla mahdollista, että kirjoitusteni vähättelijä pilailee kustannuksellani. Hänellä tuntuu olevan paljon löysää sikaa netissä luuraamiseen.

Ala-arvoista pilkkaa ihmisen älykkyydestä sen perusteella, mitä äänestää. Ja aloittajahan kertoi äänestäneensä aikaisemmin Kokoomusta. Paljon enemmän koulutetut äänestävät esim. Vihreitä kuin persuja. Minäkin tunnen useita insinöörejä, jotka äänestää Vihreitä. Toki suurin osa Kokoomusta.

En ole koskaan ajatellut lukiessani satunnaisesti kirjoituksiasi, että olet älykäs. Mistä moinen käsitys on peräisin? Sydämen sivstystä ei mitata Mensan mittarilla. Ap. on oikeilla kärryillä. Voi tosin olla mahdollista, että kirjoitusteni vähättelijä pilailee kustannuksellani. Hänellä tuntuu olevan paljon löysää sikaa netissä luuraamiseen.

Mutta älykkyyttä ne Mensan mittarit mittaa. Mutta se on todella eri asia kuin sivistys, saati sydämmen sivistys. Niitäkin tosin on, joilla on tätä kaikkea. Ärsyttävällä Tyypillä en usko olevan mitään noista. Mutta varmaan on jossain nettitestissä saanut kohtuukorkean tuloksen, mutta oikeaan ei ole uskaltanut. Tämä mun arvio vaan, voi toki korjata.

Mutta älykkyyttä ne Mensan mittarit mittaa. Mutta se on todella eri asia kuin sivistys, saati sydämmen sivistys. Niitäkin tosin on, joilla on tätä kaikkea. Ärsyttävällä Tyypillä en usko olevan mitään noista. Mutta varmaan on jossain nettitestissä saanut kohtuukorkean tuloksen, mutta oikeaan ei ole uskaltanut. Tämä mun arvio vaan, voi toki korjata.
En mä ole missään vaiheessa brassaillut millään mensan tuloksilla ja älykkyydellä. Nyt teiltä lipsahti olkiukko. Mä kommentoin vain aloitusta. Se on niin virheitä, olettamuksia ja stereotypiota täynnä, että sen kirjoittaja sopii kaltaistensa joukkoon vihreisiin tai vasemmistoon. Nimittäin niissä puolueissa ei äly loista ja faktat on sivuseikka aatteen (eli nätimmin heidän itsensä ilmaistuna: arvopohjan) edessä.

Eli jos henkilö olisi äänestänyt Kokoomusta, niin ei varmaan nappivalinta. Kaltaisiaan löytää enemmän vaikka sieltä vihreistä. Mutta tekstin perusteella en usko hetkeäkään, että henkilö olisikaan ikinä Kokoomusta äänestänyt. Hyvin epätodennäköistä. Mutta tämän sanominen hölmöläiselle on riski, sillä tämä saa hänet eksymään aiheesta! Koko keskustelu kääntyy siihen mitä henkilö on äänestänyt. Ja enhän minä sitä voi tietää, eikä se minua kiinnostakaan. Sanonpahan vain, että heikkolahjaisen provolta vaikuttaa. Mutta edellenkin on hän vaihtamassa äänestämäänsä puoluetta tai ei, se on sivuseikka, hänen äänensä selvästi kuuluu kaltaistensa joukkoon. Sillä ei hän mitään Kokoomuksen ”selityksistä” mitään kuitenkaan ymmärtäisi. Saa siinä Orpo sitten selittää Lafferin käyrän vaikutusta veron fiskaaliseen toteumaan, kun ei tämä henkilö ymmärrä siitä tuon taivaallista.

Saa siinä Orpo sitten selittää Lafferin käyrän vaikutusta veron fiskaaliseen toteumaan, kun ei tämä henkilö ymmärrä siitä tuon taivaallista.

Kuinkahan moni äänestäjäkunnasta on kuulutkaan mistään "Lafferin käyrästä"? No, ite guuglasin ja tuttu käsite kuitenkin.

Mutta kyllä kapitalismia ja vastaan on esitetty ihan fiksuakin kritiikkiä. Sinusta saa sen kuvan, että sulla on kristallinkirkas kuva siitä miten asiat on ja kaikki muut väitteet ovat vain merkki siitä, että olisi vähemmän älykäs.

Kyllä tässä maailmassa on hyvinkin älykkäitä ihmisiä, jotka ovat ajattelevat vasemmistolaisemmin. Se on ok, että ajattelet heidän olevan enemmän tai vähemmän väärässä. Mutta se on kyseenalaista, että laittaa heidät kaikki heikkolahjaisten koriin.

Kyllä jotkut rikkaat/varakkaatkin äänestää vihreitä ja vasemmistoa. Mutta nää on yleensä perineet rahansa tai saaneet ne muuten "lahjaksi". Vaikka lotosta tms. Voi hyvin olla, että jos joku vassari voittaa lotossa, niin ei se muuta äänestyskäyttäytymistä. Suomen kansahan tunnetusti sallii vain kaksi tapaa rikastua: Lotto ja urheilu. Kaikki muu on kiellettyä.

Ne, jotka ovat rahansa itse tienanneet, eivät vasemmistoa äänestä. Piste.

Korjataan ja analysoidaan. Olet törkeä tyyppi jolla on kaksisuuntainen mielialahäiriö, ja nyt se pahin vaihe päällä

en sano edes että häpeä koska sinä et tiedä mitä se on!

Mut hei, onhan se kuitenkin rikas!

Yhtä vakuuttava valeasu kuin se Clark Kentin silmälasitemppu. :D

Tässäkin syy välttää persuja kuin ruttoa:

Persut tekee kaikkensa torpedoidakseen vihreän siirtymän posit puolet ja mahdollisuudet. Länsimaat menee vihreässä siirtymässä jo kovaa vauhtia eteenpäin. Vääjämätöntä kehitystä. Ihan typerää hirttäytyä kaikessa menneeseen maailman.

Näitä persujen taantumuksellisia puheita naureskellaan 30-40-luvulla, veikkaan mä.

Yhteistyössä