aamupalavinkkeja 8kk ikäselle pojalle

meillä tuo on alkanu ronkeliksi, ei kelpaa puurot (valmis tai itsetehty), jogurtit, soseet.. kovasti jo odottelenki että koska saa alkaa maitotuotteita antamaan esim. jogurtteja :)

syö kyllä jonki verran mutta ei tarpeeksi, sitten onki nälkä jo hetken päästyä uusiksi!

eli kaipailisin hyviä aamupalavinkkejä :)
 
tuota voisilmää voiski kokeilla taas, söi silleen hetken aikaa mutta seki alko tökkii, nyt en oo antanu hetkeen silleen! nyt oon laittanu vaan marjoja yms. joukkoon, soseet ei maistu puuron joukossa..
 
"viiden äiti"
Anna lapselle leipä käteen jota hän voi itse syödä leikkiessä tai kirjaa kuunnellessa. Leivo itse vaikka sämpylöitä ja erota osa taikinasta jonka jätät ilman suolaa. Maistuu varmasti :)
 
[QUOTE="viiden äiti";27885578]Anna lapselle leipä käteen jota hän voi itse syödä leikkiessä tai kirjaa kuunnellessa. Leivo itse vaikka sämpylöitä ja erota osa taikinasta jonka jätät ilman suolaa. Maistuu varmasti :)[/QUOTE]

kiitos tästä :) tätä kokeilen varmasti!
 
tiedoksi
meillä tuo on alkanu ronkeliksi, ei kelpaa puurot (valmis tai itsetehty), jogurtit, soseet.. kovasti jo odottelenki että koska saa alkaa maitotuotteita antamaan esim. jogurtteja :)

syö kyllä jonki verran mutta ei tarpeeksi, sitten onki nälkä jo hetken päästyä uusiksi!

eli kaipailisin hyviä aamupalavinkkejä :)
Jugurttia ja rahkaa voi kyllä jo antaa. Niitähän on ihan pilttipurkeissakin 6 kk lähtien, joten ihan tavallista jugurttia ja rahkaa voit jo antaa pieniä määriä. Ihan samaa tavaraa siinä pilttipurkissakin eikä harhaluulon mukaan jotain "vauvoille soveltuvaa erityisrahkaa". Ja jos katsot ihan lastenruokien tuoteselosteita, niin niissä todella monessa on ihan selvällä suomen kielellä esim. 8 kk ikäisille "maito, rasvaton maito, kerma" jne. Eli ihan järki käteen. Olennaista on annos eli määrä. Eli kunhan nyt ei kilotolkulla niitä anna. Mutta esim. desi päivässä on ihan ok.
 
"Vieras"
Voi olla, että tuo puurosta kieltäytyminen on jokin vaihe. Leipää, kurkkua ym. käteen. Kyllä varmaan taas jossain vaiheessa puuro maistuu. Ps. Meidän pojan lempparia on raejuusto puuroon sekoitettuna. Kohtahan tekin voitte sitä kokeilla.
 
"vieras"
juu samaa minäkin ajattelit tulla kertomaan että tuon ikäiselle voi hyvin jo antaa rahkaa ja jugurttia, mieluiten kannattaa antaa ihan maustamatonta jugurttia pienellä sose nökäreellä ja meillä sekoitetaan joskus siihen puuroon vähän jugurttia ja taas maistuu ja kokeile tehdä välillä vaikka vispipuuroa mansikoista tai vadelmista, meillä se on ainakin suurta herkkua, ei muuta kuin mannasuurimoita, marjoja ja ripaus sokeria
 

Yhteistyössä