Aamun lastenohjelmista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Borkku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

Borkku

Vieras
Mitä kanavaa teillä nyt katotaan ku tuolta kakkoseltaki tulee lastenohjelmia arkia-amusinki?

Meillä neiti just sano et on kiva ku tulee näitä kivoja ohjelmia aamusin (kakkosta tarkotti) eikä vaan niitä nelosen kamalia ohjelmia.

minä uskallan ihmetellä miksi aamuseitsemältä pitää tulla lastenohjelmia. Jos aamulla on hoitoon tai kouluunlähtö, ei siinä oikein ehdi lastenohjelmia katsomaan jos ei niiden katsomista varten halua aikaisemmin herätä.
ja taas kotonaolevat varmaan nukkuu vielä vai nukkuuko?
meillä ei arkiaamuina koskaan ole katsottu lastenohjelmia, koska olen halunnut että lapset kuitenkin saa nukkua riittävän pitkään ja se hereilläoloaika käytetään sitten tehokkaammin (jotta taas illalla on vara valvoa vähän pidempään eikä mitään tyyliin "seitsemältä sänkyyn" )
Näin saamme me aikuiset aamulla katsoa tai edes kuunnella toisella korvalla aamun uutisia ja ajankohtaisia ;)

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
minä uskallan ihmetellä miksi aamuseitsemältä pitää tulla lastenohjelmia. Jos aamulla on hoitoon tai kouluunlähtö, ei siinä oikein ehdi lastenohjelmia katsomaan jos ei niiden katsomista varten halua aikaisemmin herätä.
meillä ei arkiaamuina koskaan ole katsottu lastenohjelmia, koska olen halunnut että lapset kuitenkin saa nukkua riittävän pitkään ja se hereilläoloaika käytetään sitten tehokkaammin (jotta taas illalla on vara valvoa vähän pidempään eikä mitään tyyliin "seitsemältä sänkyyn" )
Näin saamme me aikuiset aamulla katsoa tai edes kuunnella toisella korvalla aamun uutisia ja ajankohtaisia ;)

Minun tyttöseni herään aamulla kuuden aikaan, ei väliä mihin aikaan menee nukkumaan.
Lastenohjelmien alkua siis ehditään aamuisin odotella.
Lapset kotihoidossa.

Meillä noi lapset katsovat aamuohjelmia mikäli ovat siihen aikaan hereillä, vartavasten en herätä. Meillä kun ei ole minnekkään kiire, lapset on kotihoidossa. Tokaluokkalainen katsee myös, kunhan on ensin aamutoimensa tehnyt. Välillä aamupala tosin tulee syötyä telkkarin edessä, mutta eipä tuo haittaa:)

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:

Meillä kyllä noustaan ylos viim. klo 07 on sitten pyhä tai arki eikä tarvita kelloa soimassa, joten uskallan sanoa että neitikin saa riittävät yöunet vaikka nouseekin tuohon aikaan jo ylös.
Eikä meillä tarvitse sanoa iltasin et mene sänkyyn, vaan neidillä on edelleen sama rytmi mitä pienempänäkin eli ajoissa menee nukkumaan ja nukahtaa myös.

En mä kyl ihmettele niitä perheitä joissa toimitaan erilailla kuin meillä.

Meillä pääsääntöisesti ei arkiaamuisin katsota lastenohjelmia. En koe, että lapseni tarvitsisivat visuaalisen viriketulvan aamuisin ennen koulun alkua.

Mutta noin ylipätään esim. viikonloppuisin ja muutenkin kakkosen lastenohjelmat ovat mielestäni soveliaampia/parempia, kuin nelosen, kolmosen tai subin.

Yhteistyössä