ÄÄLIÖ

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mieheni on
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mieheni on

Vieras
Mikä voi miestä vaivata? Kettuilee kaikesta ja on huonotuulinen. Ärsyttää minua kaikin tavoin. En saa rauhassa elää elämääni ilman ikuista nalkutusta. En kuulemma siivoa tarpeeksi, seksiä on liian vähän, olen liikaa töissä, emme koskaan tee mitään yhdessä jnejne. No, mieluummin olen vaikka ylitöissä kuin katselen sitruunan syönyttä nalkuttavaa miestä kotisohvalla. Olen alkanut ottaa liikaa kuppiakin tämän takia. Ainainen valitus ja riidan haastaminen ajaa minut alkoholistiksi. Onneksi ei sentään ole lapsia (siitäkin minua muuten syyllistetään)...Työni on hyvin vaativaa eikä minulla ehkä ole energiaa panostaa parisuhteeseen. Ei ainakaan niin hirveästi kuin hän vaatii. Hänelle parisuhde on tärkein asia. Mitä pitäisi tehdä? Ei kai ole tarkoitus että vuoskausia naimisissa ollut pariskunta on yhtenään toistensa pöksyissä tai että mietitään pelkästään suhdetta ja unohdetaan kaikki muu? Siis kuten joskus alkuaikoina. No, taitaa ongelma kohta selvitä ja mies lähteä hakemaan romantiikka muualta. Näin ennustan. En kyllä hanki uutta miestä koskaan.

Joo ihan oikein anna palaa, hauku se saatanan ÄÄLIÖ oikein viimeisen päälle, mokomaa kitisijää tarvi kärsiä, potki pellolle ja ota vähintään puolet sen omaisuudesta, jos nyt mitään on kasaan saanut mokoma luuseri.
Etkö sinä sitä huomannut heti kohta että eihän sillä ole edes munia.
Ja älä vaan otakkaan uutta , ota monta ; )>

Kokemukseni mukaan ainakin naisen nalkutukseen löytyy hyvin monesti jopa ihan oikea syy, kaiketi näin on myös miesten kohdalla. Ehkäpä tässä tapauksessa syitä olisi seuraavat: Sinä et panosta parisuhteeseesi riittävästi, olet naimisissa työsi kanssa, et siivoa tarpeeksi etkä halua sekstailla riittävästi, siis miehesi mielestä.

Oletko ajatellut, että poistamalla nämä syyt päiväjärjestyksestä, myös nalkutus vähenisi? Ovatko nämä miehen aiheet mielestäsi valideja? Oletko ajatellut, että ylitöihin jäämisen asemesta viettäisitkin aikaasi miehesi kanssa? Sitten hänellä ei kai olisi ainakaan aihetta yhdessätekemisen puutteesta valittaa? Sitä en tiedä, miten paljon sinä siivoat suhteessa mieheesi, mutta jos olisit enemmän kotona (ja selvinpäin) jaksaisit ehkä siivotakin enemmän?

Ei parisuhteen tarkoitus toki ole olla aina kiinni toisessa, mutta jos haluaa suhteensa säilyttää, sitäkin täytyy hoitaa. Harvalla pysyy duunikaan alla kovin pitkään, jos ei siihen lainkaan panostaisi. Ehdotan, että yrität vaihteeksi panostaa siihen parisuhteeseesikin ja ennenkaikkea mieheesi. Työt on toki hoidettava, mutta ylitöihin ja alkoholiin varaamasi ajan voisit kaiketi yrittää priorisoida enemmän parisuhteesi suuntaan. Kokeile edes.

Laita vaan kuule miehesi tänne mun luo. Luulostat aivan mun exältä, joka haukku minua(tyttöystäväänsä ) ääliöki, nipottajaksi, kun ei itse laittanut tiukkua ristiin parisuhteen eteen. Ole sitten yksiksesi loppu elämä ja kivaa on, tee vaan rauhassa töitä.

Mikä oikeesti miehiä vaivaa? Aina pitäisi olla valmis seksiin, olkoonkin kuinka hyvä suhde tahansa.
Mua ainakin äklöttää ainainen seksin vonkuminen. Jopa ennen saunaan menemistä kuuluu, että saunan jälkeen sitten nuolen sinua; tosi romanttista! Kyllä halut hupenee, ne vähätkin ja ärsyttää koko äijä. Tekisi mieli sanoa suorat sanat, mutten kehtaa loukata mokomaa reppanaa.

Muuten yhdessäoleminen ja ajankäyttäminen sujuu ihan ok, mutta vaikka sata kertaa olen sanonut miten olisi joskus ihanaa yhdessä virittäytä sopivaan tunnelmaan ja nauttia siten kunnolla, ei mene perille, vaan ainainen vonkuminen vaan jatkuu.

...laitan lusikkani tähän soppaan.
Olipahan liitto.... siis omani.

Joku kyseli täällä, että etkö heti alussa huomannut? En huomannut minäkään.
Kun asiat menee siihen, että toinen vaan nauttii elämästä panematta tikkua ristiin parisuhteen vuoksi tai kodin takia niin kyllä siinä hymy hyytyy ja aina se työ kotiolot voittaa.

Mitenköhän minullekin on osunut ihan peräkkäin kaksi kitisijää?
Toisen valitti kun omat hommat eivät menneet putkeen ja toinen kitisi kun pidin kodin liian siistinä ja jääkaapin liian täys ja vaatteet olivat liian silitetyt jne......

Mutta alussa hän oli niin ihastuttava persoona, että ihan mielelläni tein kaiken hänen vuokseen, että hän tuntisi itsensä tärkeäksi ja varmaan tiesi, että välitin. Seksiäkin oli paljon mutta sitten loppuaikoina liikaa sitäkin.

On niin ihanaa olla sinkku ja asua yksin...... tätä en vaihtaisi pois enää.

Ongelma on mielestäni siinä, että miehet olettavat naisten uhraavan kaiken elämässään heidän takiaan. Siis miehen pitäisi aina olla ykkönen ja naisen tulisi huoltaa koti ja laittaa miehelle ruoka valmiiksi kun tulee töistä. No, itse haluaisin että asiat menisivät fiftyfifty. Siis siivotaan yhtä paljon ja vuorotellen voidaan laittaa sitä ruokaa toiselle. Parisuhde on kiva olla olemassa vain jos sen takia ei tarvitse luopua kaikesta muusta.

Viihdyn erittäin hyvin työssäni ja haluan panostaa siihen. Sitä mies ei ymmärrä vaan on jotenkin mustasukkainen. Katselee miten joissain kaveripiirin perheissä vaimo perinteiseen tyyliin hoivaa miestään kuin lasta ja aina luopuu omista jutuistaan perheen takia. Leipoo pullaa ja kasvattaa lapsia, on vaikka vuosikymmenet kotiäitinä. Kun mies tietää ettei omalla kohdalla ei ole asiat ikinä yhtä hyvin, on katkera ja nalkuttaa.

Haluan oman elämän. Vaikka sitten ilman parisuhdetta. Suomalaiset miehet eivät pysty tasa-arvoiseen suhteeseen vieläkään. En ole ikinä muuten parisuhdetta kovasti halunnut, koska viihdyn niin hyvin yksin. Kunhan nyt jotenkin siihen vain ajauduttiin. Usein olen sanonut että saa lähteä milloin vain. Ei vaan ole lähtenyt vaan riitelee mieluummin ja haaskaa samalla molempien aikaa. Kuulostaa ehkä etten välitä hänestä. Näin ei ole, mutta en voi olla sellainen kuin hän haluaisi. Milloin tajuaa?

Miehen tarpeet on aivan erilaiset kuin naisen. Parisuhteessa olevan täytyy panostaa suhteeseen ja hoitaa sitä tai se ei onnistu. En ihmettele jos miehesi on tyytymätön jos asenteesi on vielä tuollainen. Hän on huomannut saman kuin säkin sanoit, et välitä parisuhteestasi yhtään. Haluat vain hiljaisen koiran joka tekee niin kuin itse haluat. Tasa-arvoisuus on sitä että näkee toisen tarpeet ja osaa ottaa erilaiset tekemiset parisuhteen tai kodin hoitona. Miehesi yrittää puhua sulle tunteistaan ja jos susta tuntuu että hukkaat aikaasi, musta tuntuu että se on mies parkasi. Päästä mies parka tuskastaan ja kerro että työsi on sulle tärkeämpi. Miehesi ilmeisesti kuitenkin välittää SUSTA kun haluaisi kahden keskistä aikaa. Jätä mies, Kehitä ura ja ota joku koira sitten sen jälkeen. Lue samalla parisuhdeoppaita ja opuksia miehistä kuinka ne ovat erilaisia kuin naiset. Odottavat suhteelta hieman eriasioita. Tekisi joka naiselle hyvää ja en väitä etteikö tekis yhtälailla miehille.

Kyllä teki hyvää purkautua. Eikö sitä pitäisi kantaa jonkinmoinen vastuu jos parisuhteessa elää, jos ei ole siihen niin lopettaa kummaisenkin tuska siihen. Hyvää parisuhdetta on haluttava ja vaalittava. Niin siittä saa itsekin jotain.

Ulkopuolisena kuulostaa siltä, että kumpikaan osapuolista ei tunnista itseään millään lailla syylliseksi parisuhteen ongelmiin, vaikka tosiasiassa yleensä aina syytä löytyy kummastakin puoliskosta.

Minusta parisuhteessa ajankäyttö on sellainen asia, mistä tulee helposti riitaa. Voi ajatella itsekkäästi, että se on oma asia, mitä vapaa-aikanaan tekee, mutta jos kerran on sitoutunut parisuhteeseen, niin kyllähän se toisellekin kuuluu, mitä puuhataan. Kannattaako silloin edes olla parisuhteessa, jos haluaa olla yksikseen omissa menoissaan?

On erittäin hienoa, että viihdyt työssäsi. Jos kuitenkin arvojärjestyksessä työ on ennen miestä, niin sitten se onkin jo ongelma. Jos joka viikko on ylitöitä, palaverejä, reissuja ja sitten vihdoin kun saapuu kotiin, niin on ihan poikki ja haluaa vain levätä. Jos tärkeysjärjestyksessäsi mies on tärkeämpi kuin työ, niin silloin kalenterista raivataan tilaa myös miehelle. Työ on kuin vaatelias vauva, joka haluaa lisää ja lisää välittämättä lainkaan siitä, jaksaako toinen sitä hoitaa.

Olen itse ollut pääsääntöisesti todella tasa-arvoisissa parisuhteissa, joten kyllä niitä tasa-arvoisiakin miehiä löytyy. Omalla kohdallani ei ole KOSKAAN tarvinnut tapella esim. siivoamisesta miehen kanssa, vaan jo suhteen alussa on sovittu säännöt sille. Meillä esim. se joka laittaa ruoan, ei tiskaa, vaan pöydän kattaminen, raivaaminen ja tiskishow kuuluu ei-ruoanlaittajalle. Samoin siivoaminen tehdään yhdessä eli toinen imuroi, toinen pesee vessaa tai vie petivaatteet ja matot ulos tuulettumaan jne.

Kyllä minullekin kelpaisi KOTI-ISÄ, joka tekisi ruoat valmiiksi, hoitaisi lapset ja veisi heidät harrastuksiin yms, siivoaisi ja kävisi kaupassa. Silloin minäkin jaksaisin ihan toisella innolla paneutua seksiin ja parisuhteen hoitoon. Tosi asiassa valtaosa parisuhteista vaatii taloudellisesti kummankin panostamista suhteeseen.

Uskoisin, että miehesi ei ole lähtenyt vielä pois, koska hänellä on tunteita sinua kohtaan. HÄn varmasti kaipaa sitä aikaa, kun annoit hänelle enemmän itsestäsi (aikaa, hellyyttä, seksiä) ja hän toivoisi parannusta siihen asiaan. Jotenkin rivien välistä aistin, että SINULLE olisi ihan sama (tai jopa toivottavaa), että mies älyäisi pakata ja lähteä?

Parisuhde kun kaipaa hoitamista (ihan niin kuin työpaikallasi asiat eivät hoidu itsestään) ja kannattaa miettiä, mitä voisi tehdä. Jos olette molemmat vakaatuloisia, niin voisiko esim. siivojan käynti kerran viikossa tuoda suhteeseenne kaivattua yhteistä aikaa, jolloin ei tarvitsisi nalkuttaa siivouksen epätasaisesta jakautumisesta? Ehkäpä keskustelunne on urautunut samoille vanhoille raiteille ettekä pääse keskustelussa eteenpäin, vaan se lähtee nalkutuslinjalle.

Muuten, kun miehesi tekee kotitöitä, muistatko kiittää häntä siitä? Mies kun on sellainen kumma olento, joka tekee mielellään asioita yleensä, kun häntä muistaa kiittää ja hän saa tuntea itsensä tarpeelliseksi. Molemminpuolinen kunnioittaminen ja arvostaminen on ihan suhteen peruspilareita. Ei kukaan halua tuntea itseään mitättömäksi tai yhdentekeväksi.

Miten ihmeessä voi kuvitella että tuntee toisen sukupuolen , sielun syöverit ja sitten kuvittelee että kaikki samanlaisia vehkeitä jalkojensa välissä kantavat ovat kuin yhdetä puusta tehtyjä.
Me olemme historiamme tuote ja käsittelemme kaikkia asioita mennyttä elämää vasten.
Mutta jos teillä on mielestänne huono kumppani, niin jättäkää se ja katsokaa milloin alkaa sitä kaivata, jos ei sellaista kaipauksen tunnetta tule , jouti mokoma mennä, jos taas tulee niin yritä takaisin tai lyö pääsi seinään.

Tuo sanomasi ""Suomalaiset miehet eivät pysty tasa arvoiseen suhteeseen "" on väittämänä typerä.
Ei ole olemassa mitään tasa arvoa ei miesten välillä ei varmasti naisten välillä, sellainen harha on suurimpia eriarvosuuden kasvattajia, eikä ikinä tule olemaan mitään tasa arvoa , sillä se ei kuulu lajimme ominaisuuksiin.
""haluan elää omaa elämääni"" no kenen muunkaan elämää , voi hyvänen aika sentään , saahan sitä haluta vaikka mitä , mutta kun olen lukenut rivisi , sinä et raukkaparka edes elä,
Te olette myrkyttäneet toisenne jo niin pahasti ettei teillä ole yhdessä tulevaisuutta , siis sellaista kumpanuuteen perustuvaa ja jos se on tuon kaltaista myös tulevaisuudessa niin olen hyvin hyvin iloinen että se ei ole minun elämää ; )

Yhteistyössä