Aakkospussikarkit ovat tästä eteenpäin arabiaksi

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Ei ehkä kannata tuon trollin kanssa jatkaa juttua. Etkö tajua, ettei sillä ole mitään oikeaa asiaa ollut missään vaiheessa tätä ketjua?
Ai ei vai? Olen kovasti yrittänyt, mutta heti vedetään silakkataktiikalla toiseen suuntaan, heitellään olkiukkoja ja kiistetään omat sanomiset, ei edes lueta toisen kommentteja. Yritä siinä nyt sitten keskustella!
 
vierailija
Ja montako iranilaista tunnet? Tai olet edes tavannut? Kyseessä on diktatuuri ja diktatuurissa on pakko olla jotain mieltä, muuten kohtalo voi olla aika kamala. Aviorikoksesta, homoseksuaalisuudesta yms. voi seurata kuolemantuomio Iranissa.
Kyseessä on yleissivistys. Asialla ei ole minulle minkäänlaista merkitystä, mutta jaksaa ihmetyttää. Ihmetytti jo silloin ensimmäisellä kerralla kun tätä keskustelua käytiin. Sama kuin väittäisit, että venäläiset ovat katolilaisia ja sitten kun joku sanoisi, että googleta, vastaisit että ei kannata uskoa kaikkea mitä netissä lukee. Minulla on venäläinen kaveri ja se kertoi.

Muille kuin Palstapesulle vielä tiedoksi: Iran siis tosiaan on uskonnollinen valtio ja iranilaiset ovat muslimeja. Ja iranilaiset eivät ole etnisesti arabeja, jotka ovat Arabian niemimaan eteläosista lähtenyt kansa. Ja iranilaiset kielet kuuluvat indoiranilaiseen kieliperheeseen, mikä on ihan eri asia kuin seemiläiset kielet, joihin arabia kuuluu. Vaikka nykyään farsia kirjoitetaankin mukautetuilla arabialaisilla kirjaimilla.
 
Kyseessä on yleissivistys. Asialla ei ole minulle minkäänlaista merkitystä, mutta jaksaa ihmetyttää. Ihmetytti jo silloin ensimmäisellä kerralla kun tätä keskustelua käytiin. Sama kuin väittäisit, että venäläiset ovat katolilaisia ja sitten kun joku sanoisi, että googleta, vastaisit että ei kannata uskoa kaikkea mitä netissä lukee. Minulla on venäläinen kaveri ja se kertoi.

Muille kuin Palstapesulle vielä tiedoksi: Iran siis tosiaan on uskonnollinen valtio ja iranilaiset ovat muslimeja. Ja iranilaiset eivät ole etnisesti arabeja, jotka ovat Arabian niemimaan eteläosista lähtenyt kansa. Ja iranilaiset kielet kuuluvat indoiranilaiseen kieliperheeseen, mikä on ihan eri asia kuin seemiläiset kielet, joihin arabia kuuluu. Vaikka nykyään farsia kirjoitetaankin mukautetuilla arabialaisilla kirjaimilla.
Ei se nyt ihan sama ole. Venäjällä ei joudu vaikeuksiin, jos ei edusta valtauskontoa tai jos on ateisti. Iranissa joutuu.
 
vierailija
Kyseessä on yleissivistys. Asialla ei ole minulle minkäänlaista merkitystä, mutta jaksaa ihmetyttää. Ihmetytti jo silloin ensimmäisellä kerralla kun tätä keskustelua käytiin. Sama kuin väittäisit, että venäläiset ovat katolilaisia ja sitten kun joku sanoisi, että googleta, vastaisit että ei kannata uskoa kaikkea mitä netissä lukee. Minulla on venäläinen kaveri ja se kertoi.

Muille kuin Palstapesulle vielä tiedoksi: Iran siis tosiaan on uskonnollinen valtio ja iranilaiset ovat muslimeja. Ja iranilaiset eivät ole etnisesti arabeja, jotka ovat Arabian niemimaan eteläosista lähtenyt kansa. Ja iranilaiset kielet kuuluvat indoiranilaiseen kieliperheeseen, mikä on ihan eri asia kuin seemiläiset kielet, joihin arabia kuuluu. Vaikka nykyään farsia kirjoitetaankin mukautetuilla arabialaisilla kirjaimilla.
Ei ole iranilaiset mitään uskonnollista kansaa enemmän kuin vaikka suomalaiset.
Kielivertaus suomi-ruotsi.
Tässä tapauksessa ihan tosi, ei kannata uskoa kaikkea, mikä on nettiin kirjoitettu. Mut ota selvää. Sillä siitä pääsee. Jos löydät iranilaisen, joka sanoo, että ne on superuskonnollisia, niin minä ainakin lupaan olla hiljaa asiasta sen jälkeen.
 

Yhteistyössä