Aaag, naapuri koittaa kovin saada mun miehestä kaveria...

Naapuri, samaa ikäluokkaa, sama työpaikka, kummallakin lapsia -> mun mielestä ihan normaalia yrittää tutustua. naapuri, samaa ikäluokkaa, sama työpaikka, kummallakin lapsia -> mun mielestä aika epänormaalia yrittää vältellä kaikin tavoin ja tulla valittamaan kaksplussalle kun toiset yrittää tutustua.

Ja mun mies saa monesti tutuiltaan viestejä just iltaisin, "lähetkö baariin tyyppisiä". Varmaan parin kaljan jälkeen lähettelevät kavereilleen. En mä kyllä todellakaan katso että vainoavat miestäni, ihan hauskaahan se vaan on.

Ja auts saatan joskus lähettää jollekin kaverille viestin parikin kertaa viikossa, apua, en ole ihan ajatellut että vainoan häntä, auts... pitänee ottaa etäisyyttä

Onko hänen vaimonsa mukava? Kivaahan se on, kun on tuttuja naapurustossa. Katsopas nyt itseäs peiliin ja mieti onko tämä sellaista elämää kun oikeasti haluat. Ja sano vaikka sitten miehellesi, että laittaa viestin ja kutsuu koko perheen kahville.

Tai sitten teette selväksi, että ette halua olla tekemisissä. Jos ette uskalla sanoa suoraan, niin luikkikaa koko elämänne takaovista ja yrittäkää vältellä muita ihmisiä. Paitsi tietenkin sellaisia jotka "kelpaavat" tuttaviksenne.

reppana on varmaan yksinäinen. tuli jopa vähän paha mieli naapurin puolesta. eihän se nyt tietenkään on kivaa tai helppoa kun ei kiinnosta tehä tuttavuutta sen ihmisen kanssa. surullista että joutuu olemaan noin epätoivonen. :(

Eivät oo samassa työpaikassa. Miehen työaluetta nyt vaan on myös tuo noiden asuma talo.

Oikeesti, te ootte sitä mieltä, että on ihan ok, jos joku kyttää teille ikkunasta sisälle, ja lähettelee viestejä, että "ootko hereillä, kun teillä palaa valot?" Kyttää teille sisälle, ja kyttää sun kulkemisia niin, että tulee ulos aina samaan aikaan, ku säki meet?

Ok, kiva teille, onhan se kivaa, kun joku on perillä sun tekemisistä niin paljon, että tasan varmasti tietää, millon lähdet kotoa, tai meet kotiin. Tai nukkumaan. Tai mitä teet kotonas, jne...
Mua ainakin ahdistaa, kun tiedän, että joku kyttää tuolta parhaillaankin, että millon lähdetään ulos, tai sammutetaan valot. Tai mitä tehdään...

Alkuperäinen kirjoittaja ällistynyt;26031711:
Naapuri, samaa ikäluokkaa, sama työpaikka, kummallakin lapsia -> mun mielestä ihan normaalia yrittää tutustua. naapuri, samaa ikäluokkaa, sama työpaikka, kummallakin lapsia -> mun mielestä aika epänormaalia yrittää vältellä kaikin tavoin ja tulla valittamaan kaksplussalle kun toiset yrittää tutustua.

Ja mun mies saa monesti tutuiltaan viestejä just iltaisin, "lähetkö baariin tyyppisiä". Varmaan parin kaljan jälkeen lähettelevät kavereilleen. En mä kyllä todellakaan katso että vainoavat miestäni, ihan hauskaahan se vaan on.

Ja auts saatan joskus lähettää jollekin kaverille viestin parikin kertaa viikossa, apua, en ole ihan ajatellut että vainoan häntä, auts... pitänee ottaa etäisyyttä

Onko hänen vaimonsa mukava? Kivaahan se on, kun on tuttuja naapurustossa. Katsopas nyt itseäs peiliin ja mieti onko tämä sellaista elämää kun oikeasti haluat. Ja sano vaikka sitten miehellesi, että laittaa viestin ja kutsuu koko perheen kahville.

Tai sitten teette selväksi, että ette halua olla tekemisissä. Jos ette uskalla sanoa suoraan, niin luikkikaa koko elämänne takaovista ja yrittäkää vältellä muita ihmisiä. Paitsi tietenkin sellaisia jotka "kelpaavat" tuttaviksenne.

Joo, mäkin lähetän viestejä KAVEREILLE tai YSTÄVILLE, ja kysyn, nähdäänkö, ja ne lähettää mulle. Mutta ei helvetti puoltutut ihmiset, kenen kanssa oon muutaman kerran jotain puhunut nopeesti. Eri asia ois, jos mä oisin sille antanut numeroni, tai se mulle, ja oltais sovittu, että ollaan yhteyksissä, jne. Mut tää on tonkinut mun miehen numeron jostain. Mies ei oo sitä sille antanut, eikä jutuillaan millään tavalla viitannut siihen, että tahtoo olla tekemisissä.
Ihan sama asia siis nyt, jos oisit esim. siwan kassalla töissä, ja joku asiakas tonkis sun numeron jostain esille, lähettelis sulle millon mitäkin viestejä, ja kävis kyttäämässä sun ikkunan takana, ootko kotona ja mitä teet. Ja kun lähtisit ovesta ulos, se odottelis sua pihassas, ja tarrais mukaan ja alkais höpöttämään jotain, oli sulla kiire mihin tahansa, tms.

Alkuperäinen kirjoittaja pypylleröinen;26030767:
Eli sun mielestä kuuluu ja täytyy tutustua joka ainooseen ihmiseen mahdollisimman hyvin? Kiva sulle, hyvä että on laaja tuttavapiiri.
Mua (eikä myöskään mun miestä tässä tapauksessa kuulemma) kiinnosta tutustua ihan jokaiseen. Mut ehkä me ollaan sitten tosi outoja. Eipä haittaa meitä. Molemmilla kavereita paljon, niinku ystäviäkin. Lisää saa toki tulla, mutta oikeesti nyt vaan on olemassa ihmisiä, joihin ei sen enempää tahdo tutustua, kun mitä on pakko. Näin ainakin mulla.

Ymmärrän miestäs ja sua, mulla vähän samanlainen tilanne, minulla on siis hiukan samanlainen tilanne kuin miehelläsi että ei jostain syystä se uusi naapuri oikein kiinnosta ja hänen tutustumisyrityksensä vaan ahdistaa. Onneks ei sentään ole ihan niin paha kuin teidän ongelma, tsemppiä! Minäkin valitsen itse ystäväni

Alkuperäinen kirjoittaja ällistynyt;26030714:
ööö, täällä kehoitetaan luomaan tukiverkkoja, tutustumaan naapureihin, luomaan ystävyyssuhteita toisiin lapsiperheihin, olemaan aktiivisia, eikä jäämään kotiin ihmettelemään yksinäisyyttään. Kertokaahan miten H****tissä kontaktit luodaan kun teille ei kelpaa mikään, mistä hitosta se voi tietää, että te olette täysiä ääliöitä ettekä halua tutustua naapureihin. Anteeksi hieman tiukka sävy, mutta kyllä ihmetyttää... No, toivottavasti pian tajuaa, että ette ole tutustumisen arvoisia, vaan että täältä löytyy kyllä ihan kivojakin lapsiperheitä!

Ei kaikki tykkää pitää naapureiden kanssa parempia välejä kuin moikkaus välit!!
Minä esimerkiksi olen omaa rauhaa rakastava, ja naapureille vain moikkaan en jutustele, käy kahvilla jne!
En halua mitään ylimääräisiä ihmisiä meidän pihoille saapastelemaan ja jorisemaan jotain jonnin joutavaa, haluan vain omaa rauhaa!!

Pistän paremmaksi. Meillä rivitalossa asuva naapurinmies tulee aina juttelemaan kun näkee että ollaan takapihan terassialla. Ja tekee tikusta että pääsee soittamaan ovikelloa ja tulemaan pyytämään milloin mitäkin palvelusta. On varmaan vähän kehitysvammainen. Ei selvästikkään osaa sosiaalisen kanssakäymisen pelisääntöjä. Ei vaan jaksaisi olla aina seuraneitinä :(

Olen taipuvainen asettumaan toisten ihmisten asemaan. Perheellinenkin voi olla todella yksin. On ihailtavaa, että tämä naapurinne yrittää saada ystäviä. Kun heidän vauvansa kasvaa, sitä suurempi tarve perheellisille tutuille on. Toivon vaan, että naapurinne löytää perhetuttuja muualta, jos teistä ei sellaiseksi ole.

Ymmärrän hyvin, kuinka ärsyttää jos joku tunkeilee, mutta minusta ei ole viisasta tuomita toista sanomalla, ettei tämä ole mikään "älynväläys" ennen kun on edes yrittänyt tehdä tuttavuutta. Käykää siellä porukalla kahvilla, että näette millainen perhe siellä asuu. Älkää leimatko paremmin tietämättä. Yrittäkää olla avoimia. ÄLKÄÄ PUHUKO PAHAA naapuristanne muille naapureille, älkää liittoutuko tätä yhtä perhettä vastaan. Ette arvaakaan, kuinka kamalaa tuhoa sellainen niille hyljeksityille tekee.

Jos tutustumisen jälkeen käy ilmi, ettei tämä ihminen todellakaan ole teille sopiva kaveri, selittäkää asia kasvotusten tälle ihmiselle, älkää pauhatko KaksPlus-palstalla tai valittako keskenänne. Ja noista soittamisista ja tekstareista voitte sanoa suoraan, ettei kannata laitella niitä viestejä tai soitella iltaisin, koska teillä on omakin elämänne. Toivottavasti osaatte olla niin aikuisia ja jämptejä, että saatte tilanteen selvitettyä ilman kenenkään solvaamista tai mielen tarkoituksellista pahoittamista.

Luultavasti AP ja hänen miehensä tuntevat jo miestä sen verran että ovat tajunneet etteivät kemiat kohtaa. Turha sitä on kahville lähteä saa tuo mies vain vääränlaisen kuvan.

Yhteistyössä