aaaargh, mä olen niin vihanen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vihainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vihainen

Vieras
tolle 3v:lle kun se kakkaa housuun. joka s**tanan päivä..............mä en pysty enää antaa sille positiivista palautetta mistään kun olen koko ajan raivona tosta kakkaamisesta. ensin olen raivona silloin kun pesen siltä sen kakan pois. se saattaa kulkea kakka housussa pitkäänkin ennen kuin joku haistaa että kakka haisee. sitte raivo vaan jatkuu kun illalla pistän pesukoneeseen ne kakkaset housut.........

mun tekis mieli ravistella sitä lasta ja huutaa ja rääkyy että mikä v*ttu sua vaivaa!!!!!!!!!!!!!!!!!

ja juu, huomioi hyvät asiat positiivisella palautteella, elä anna siitä kakkaamisesta huomiota sille, sitä se hakee sillä, mutta kun olen vihainen!vihainen!vihainen! en jaksa kiitellä sitä mistään enää, mulla on sellanen 24/7 tympäännys sitä kohtaan!!!!!!!!!!

Toivottavasti tää oli provo.
Tuskin 3-vuotias tuolla mitään huomiota hakee, luonnollinen tarve, mikä pitää tehdä. Mieti miten hämmentävää kun saa raivoa osakseen sen johdosta. Sunhan pitäis lapsen vanhempana yhdessä hänen kanssaan, lasta tukien ja ohjaten, opettaa tuosta tavasta pois.

no sehän siinä onkin, en mä sille kiukustukaan, tai siis räjähdä.......tai vois kai sitä sanoa etten kiukustu kun äskenkään en sanonu sille mitään koko kakanpesuprojektin aikana. enkä pysty edelleenkää'n sanomaan. istutin sen nyt katsomaan lastenohjelmia että saan rauhottua.

no kysäse sievästi siltä josko se haluais potalle tai pytylle sen kakan tehä?!! daa..miltä sä lulet siittä lapsesta tuntuvan kun sä sille raivoat tollasesta?!! mee vähän ittees ja mieti miten kohtelet pientä!!! ei varmastikkaan se tolla menolla ymmärrä alkaa pottaileen/pyttyileen!! jos lapsi kakkaa housuun, ni otat sen kakan pois, peset pyllyn ja uudet pökät tilalle! ei siittä tarvi huutaan ruveta! anna mennä omalla painollaan tuon kakka homman ja nyt lopetat sen PAINOSTAMISEN!! oon huomannu että siinä se vitsi just onki;anna mennä omalla tahdillaan, kyllä se viimeistää rippikoulussa sen oppii!!! :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Ella78:
Tuskin 3-vuotias tuolla mitään huomiota hakee, luonnollinen tarve, mikä pitää tehdä. Mieti miten hämmentävää kun saa raivoa osakseen sen johdosta. Sunhan pitäis lapsen vanhempana yhdessä hänen kanssaan, lasta tukien ja ohjaten, opettaa tuosta tavasta pois.

no kyllä ne neuvolasta olivat sitä mieltä että hakee huomiota tolla, ettei sais antaa negatiivista huomiota asiasta, koska sitä se sillä hakee.

Alkuperäinen kirjoittaja vihainen:

no kyllä ne neuvolasta olivat sitä mieltä että hakee huomiota tolla, ettei sais antaa negatiivista huomiota asiasta, koska sitä se sillä hakee.

annatko sä koskaan sille positiivista huomiot?!! positiivinen tai negatiivinen huomio, se on pienelle lapselle sitä HUOMIOTA. koita, yritä, tee ihan kaikkes että pystyisit keskittyyn niihin parempiin asioihin lapsessa ja iloita lapsen kans!!! siittä se lähtee!! :hug: :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Riemurasia:
no kysäse sievästi siltä josko se haluais potalle tai pytylle sen kakan tehä?!! daa..miltä sä lulet siittä lapsesta tuntuvan kun sä sille raivoat tollasesta?!! mee vähän ittees ja mieti miten kohtelet pientä!!! ei varmastikkaan se tolla menolla ymmärrä alkaa pottaileen/pyttyileen!! jos lapsi kakkaa housuun, ni otat sen kakan pois, peset pyllyn ja uudet pökät tilalle! ei siittä tarvi huutaan ruveta! anna mennä omalla painollaan tuon kakka homman ja nyt lopetat sen PAINOSTAMISEN!! oon huomannu että siinä se vitsi just onki;anna mennä omalla tahdillaan, kyllä se viimeistää rippikoulussa sen oppii!!! :hug:

juupa juu.........vitsi tässä tapauksessa piilee siinä että tätä on jatkunut jo vuoden päivät. niin että ihan turha tulla sanomaan että "hyi olkoon mikä äiti kun lapselle raivostuu". kyllä varmaan jokainen joskus raivostuu kolmivuotiaalle, saatika jos tollasta tapahtuu vuoden ajan joka ikinen päivä. ja kysytty on kuule, on tarjottu vaippaakin että os tekis sen sinne, vaan ei, lapsi ei halua, ei kuulemma tartte. ja jos potalle istuttaa niin ei tule, ei sitten millään.

Alkuperäinen kirjoittaja vihainen:

annatko sä koskaan sille positiivista huomiot?!! positiivinen tai negatiivinen huomio, se on pienelle lapselle sitä HUOMIOTA. koita, yritä, tee ihan kaikkes että pystyisit keskittyyn niihin parempiin asioihin lapsessa ja iloita lapsen kans!!! siittä se lähtee!! :hug: :hug:

saa se, isältään myös, positiivista huomiota, kaikesta muusta. myös pissaamisesta joka poikkeuksetta tapahtuu pyttyyn saa aina isot kiitokset.

onko koskaan tehnyt kakkaa pottaan? edes pieni nökäre "vahingossa", onko siitä muistettu antaa positiivista palautetta? Annetaanko pisusta palautetta?
Sinä olet vanhempi,Sinä päätät jos esim on vaipalle tarvetta! Ei lapsi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
onko koskaan tehnyt kakkaa pottaan? edes pieni nökäre "vahingossa", onko siitä muistettu antaa positiivista palautetta? Annetaanko pisusta palautetta?
Sinä olet vanhempi,Sinä päätät jos esim on vaipalle tarvetta! Ei lapsi.

mutta kun toisaalta se vaippakin tuntuu niin tyhmältä kun lapsi on epäsäännöllinen kakkailija, ja pissat tulee kuitenkin pyttyyn, ilman vahinkoja, niin ottaako se sitten takapakkia jos mä alan sillä vaippaa pitää?

Elä nyt hyvä ihminen tuollaisesta ole vihainen! Ei varmasti huvikseen kakkaa housuunsa ja uskonpa, että pelkää kertoa asiasta, jos hiippailee kakat housussa.

Mites tarrat, herkut ja joku muu palkitseminen? Kolmet kakat pönttöön ja sitten saisi vaikka jonkun kivan lelun?

Kakkaaminen on monille vaikea asia, jos pönttö jotenkin pelottaa. Eikä se sun mykkäkoulu ole yhtään sen parempi asia kuin huutaminen, vaistoaahan se lapsi ne negatiiviset tunteet.

no..hmm..ompas visainen tilanne.. huomaatko sä koska se on alkamassa kakalle? jos sitä vois jotenki ennakoida koska se kakka on tulossa ni koittas vaikka johonki maljakkoon tai ihan peräti paperille!! hurjan kuulonen tuo paperi vaihtoehto, mut oon kuullu sellasenki vinkin!! ja siittä kato sit vähitellen laittaa sitä pottaa siihen tarjolle kans.. tai sit antaa kakkia housuun ja SAMALLA istuttaa pottaan!! ja sitte hiljaksiin ajan kans aina vähän laskea niitä housuja.. :) mut niinku sanoin, ni kyllä se siittä ajan kans! ei varmaan enää rippikoulu iässä kaki housuun!

no..hmm..ompas visainen tilanne.. huomaatko sä koska se on alkamassa kakalle? jos sitä vois jotenki ennakoida koska se kakka on tulossa ni koittas vaikka johonki maljakkoon tai ihan peräti paperille!! hurjan kuulonen tuo paperi vaihtoehto, mut oon kuullu sellasenki vinkin!! ja siittä kato sit vähitellen laittaa sitä pottaa siihen tarjolle kans.. tai sit antaa kakkia housuun ja SAMALLA istuttaa pottaan!! ja sitte hiljaksiin ajan kans aina vähän laskea niitä housuja.. :) mut niinku sanoin, ni kyllä se siittä ajan kans! ei varmaan enää rippikoulu iässä kaki housuun!

no TOIVOTTAVASTI ei enää rippikouluiässä tee housuun ;) se vaan tällee vuoden jälkeen tuntuu uskomattomalta ajatella että edessä tulevaisuudessa on päivä jolloin en pese kakkasia housuja :)