A-pu-a. Millä konstilla Yhdysvaltoihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Yhteinen maa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";29034202]Ja kampuksella riitääkin töitä kaikille opiskelijoille? Muualla ei opiskelija saa tehdä töitä, joten sen varaan ei voi laskea, että voi kyllä elättää itsensä työnteolla.[/QUOTE]

Kyllä, kampuksilla yleensä riittää töitä kaikille halukkaille. Paikalliset eivät kampukselle yleensä töihin halua, siksipä ulkomaalaiset opiskelijat täyttävät nuo paikat.

[QUOTE="Aloittaja";29034208]Hänen motiivinsa lähteä kotimaastaan olen vain minä ja meidän mahdollinen tuleva elintasomme. Mies ei ole Suomeen tulossa, vaikka olen sanonut, että täällä meillä voisi olla varsin mukava elintaso.

Briteissä miehellä ei ole varaa opiskella.[/QUOTE]

Miehesi saa siis päättää mihin te menette? Oletteko ihan täysin tasa-arvoiset tässä päätöksessä? Miehesi ei siis halua opetella uutta kieltä, joten vaihtoehdot Britit tai Usa. Ja Britteihin ei ole varaa mennä opiskelemaan, niin ainoa vaihtoehto Usa? Kummalta kyllä kuulostaa että on varaa mennä Usaan opiskelemaan mutta ei Britteihin. Oletteko oikeasti selvittäneet asiaa, vai onko kaikki tieto vain mutu-tuntumalla? Aika itsepäiseltä mieheltä kuulostaa.

[QUOTE="Vieras";29034232]Höpöhöpö. Kouluttautuminen Yhdysvalloissakaan ei välttämättä ole kallista. Itse siellä opiskellessani monet amerikkalaiset opiskelijakaverini olivat täysin varattomista perheistä, ja saivat opiskella lähes ilmaiseksi tai pienten opintolainojen avulla. Tuon 20 000 dollaria/lukuvuosi maksavat loppujen lopuksi melko harvat. En nyt muista prosenttiosuuksia, mutta ehdoton valtaosa amerikkalaisistakin opiskelijoista saa tukea opintoihinsa joko Financial Aidin tai Scholarshipin muodossa.

Verotus on nykyään korkeaa tai hyvin korkeaa lähes kaikkialla Euroopassa. Poikkeuksia ovat lähinnä harvat veroparatiisit, Luxembourg ja Sveitsi.[/QUOTE]

Toki amerikkalaiset opiskelijat voivat saada tukea ja scholarshippeja, mutta ulkomaalaiselle opiskelijalle se onkin hieman vaikeampaa. Ulkomaalaisella opiskelijalla pitää myös olla mukavasti rahaa tilillään, että pääsee edes opiskelemaan maahan. Ja jotta siihen hyvään elintasoon on myöhemmin mahdollista, pitäisi valmistua hyvästä yliopistosta, joissa ne lukukausimaksut on kalliimpia.

Toki, jos vertaat Eurooppaa Yhdysvaltoihin niin verot ovat korkeita, mutta Yhdysvalloissa taas moni muu asia on kallista. Euroopan maissakin on kuitenkin suuria eroja. Aika naurettava väite, että missään muualla maailmassa ei voi olla korkeaa elintasoa kuin Yhdysvalloissa.

[QUOTE="Vieras";29034241]Kyllä, kampuksilla yleensä riittää töitä kaikille halukkaille. Paikalliset eivät kampukselle yleensä töihin halua, siksipä ulkomaalaiset opiskelijat täyttävät nuo paikat.[/QUOTE]

Väittääkö joku täällä nyt ihan oikeasti, että opiskelija voi elättää itsensä opiskelijana Usassa jollain ihme kampuksen töillä? Mitä ihmeen töitä ne ovat? Jos sinulla on tietoa yhdestä koulusta, tuskin voit yleistää tota tietoa koko maahan, joka muuten on aika valtavan suuri, ellet tiedä?

[QUOTE="vieras";29034221]NIinkö? No kerrohan sinä, pääseekö täysin rahaton opiskelija maahan? Tuskinpa vaan, koska sehän tarkoittaa sitä että on menossa tekemään laitonta työtä. Tuskin riittää selitykseksi että rahoittaa oleskelunsa kampuksella työskentelyllä???[/QUOTE]

Ei pääse. Otinkin viestissäni kantaa vain väärään väittämään siitä, etteikö ulkomaalainen opiskelija saisi tehdä töitä. Vedä vaan ihan rauhassa henkeä, lue viesti uudestaan, niin ehkäpä sen sisältö avautuu sinulle paremmin.

[QUOTE="vieras";29034249]Toki amerikkalaiset opiskelijat voivat saada tukea ja scholarshippeja, mutta ulkomaalaiselle opiskelijalle se onkin hieman vaikeampaa. Ulkomaalaisella opiskelijalla pitää myös olla mukavasti rahaa tilillään, että pääsee edes opiskelemaan maahan. Ja jotta siihen hyvään elintasoon on myöhemmin mahdollista, pitäisi valmistua hyvästä yliopistosta, joissa ne lukukausimaksut on kalliimpia.

Toki, jos vertaat Eurooppaa Yhdysvaltoihin niin verot ovat korkeita, mutta Yhdysvalloissa taas moni muu asia on kallista. Euroopan maissakin on kuitenkin suuria eroja. Aika naurettava väite, että missään muualla maailmassa ei voi olla korkeaa elintasoa kuin Yhdysvalloissa.[/QUOTE]

Ja toki sen Euroopankin lisäksi on olemassa vielä muut maanosat, joissa voi elää ja saavuttaa korkean elintason.

There are two types of on-campus employment: federal work-study positions and casual positions. Federal work-study positions are only available to US citizens who have received a work-study allocation in their financial aid packages.

Se siitä väittämästä, että amerikkalaiset ei kampuksen töitä tee :D

[QUOTE="vieras";29034249]Toki amerikkalaiset opiskelijat voivat saada tukea ja scholarshippeja, mutta ulkomaalaiselle opiskelijalle se onkin hieman vaikeampaa. Ulkomaalaisella opiskelijalla pitää myös olla mukavasti rahaa tilillään, että pääsee edes opiskelemaan maahan. Ja jotta siihen hyvään elintasoon on myöhemmin mahdollista, pitäisi valmistua hyvästä yliopistosta, joissa ne lukukausimaksut on kalliimpia.

Toki, jos vertaat Eurooppaa Yhdysvaltoihin niin verot ovat korkeita, mutta Yhdysvalloissa taas moni muu asia on kallista. Euroopan maissakin on kuitenkin suuria eroja. Aika naurettava väite, että missään muualla maailmassa ei voi olla korkeaa elintasoa kuin Yhdysvalloissa.[/QUOTE]

"mukavasti rahaa tilillään...". No joo. Itse olen Yhdysvalloissa opiskellut, eivätkä summat mielestäni nyt mitään tähtitieteellisiä olleet. Persaukiselle tietty kaikki kaikkialla on kallista. Meinaatko, että vain "hyvistä yliopistoista" valmistuneilla on mahdollisuudet korkeaan elintasoon?

Juu, onhan se naurettava väite, enkä olekaan huomannutkaan kenenkään niin tässä keskustelussa väittävän. Itse Yhdysvalloissa asuneena en pidä montaakaan asiaa kalliimpana kuin Euroopassa. Itse asiassa, eipä tule juuri mitään muuta mieleen, kuin tuo koulutus verrattuna joihinkin Euroopan maihin, joissa se on ilmaista tai hyvin edullista. Eläminen Yhdysvalloissa on hyvin edullista.

[QUOTE="Vieras";29034288]"mukavasti rahaa tilillään...". No joo. Itse olen Yhdysvalloissa opiskellut, eivätkä summat mielestäni nyt mitään tähtitieteellisiä olleet. Persaukiselle tietty kaikki kaikkialla on kallista. Meinaatko, että vain "hyvistä yliopistoista" valmistuneilla on mahdollisuudet korkeaan elintasoon?

Juu, onhan se naurettava väite, enkä olekaan huomannutkaan kenenkään niin tässä keskustelussa väittävän. Itse Yhdysvalloissa asuneena en pidä montaakaan asiaa kalliimpana kuin Euroopassa. Itse asiassa, eipä tule juuri mitään muuta mieleen, kuin tuo koulutus verrattuna joihinkin Euroopan maihin, joissa se on ilmaista tai hyvin edullista. Eläminen Yhdysvalloissa on hyvin edullista.[/QUOTE]

Koulutus ja vakuutukset ainakin, koska siellähän pitää olla vakuutettuina niiden asioiden varalta, jotka Suomessa kuuluu sosiaaliturvaan. Eläminenkin on kuitenkin hieman eri hintaista Suomessa ja Albaniassa, että ei ihan voi katsoa Eurooppaa homogeenisenä ryhmänä.

[QUOTE="vieras";29034253]Väittääkö joku täällä nyt ihan oikeasti, että opiskelija voi elättää itsensä opiskelijana Usassa jollain ihme kampuksen töillä? Mitä ihmeen töitä ne ovat? Jos sinulla on tietoa yhdestä koulusta, tuskin voit yleistää tota tietoa koko maahan, joka muuten on aika valtavan suuri, ellet tiedä?[/QUOTE]

Tottakai voi. Miksei voisi? Riippuen tietty kuinka paljon maksaa opinnoistaan, ei kampustöillä tietenkään pysty maksamaan mitään 20 000 dollarin lukuvuosimaksuja. Mutta jos vaikka oletetaan, että opiskelija opiskelee scholarshipillä ja tekee kampuksella töitä, niin sitähän pärjää vallan mainiosti.

[QUOTE="vieras";29034300]Koulutus ja vakuutukset ainakin, koska siellähän pitää olla vakuutettuina niiden asioiden varalta, jotka Suomessa kuuluu sosiaaliturvaan. Eläminenkin on kuitenkin hieman eri hintaista Suomessa ja Albaniassa, että ei ihan voi katsoa Eurooppaa homogeenisenä ryhmänä.[/QUOTE]

Vakuutukset maksaa yleensä työnantaja. Työttömänä white trashina eläminen Yhdysvalloissa ei varmaan aina kivaa olekaan. Mutta, vaikkei työnantaja jostain syystä maksaisikaan vakuutusta, niin se maksaa esim. Teksasissa neljän hengen perheelle keskimäärin 400 dollaria kuukaudessa, mikä ei mielestäni ole ollenkaan paha hinta. Lisäksi palvelua saa silloin kun sitä tarvitaan.

Kannattaa myös muistaa, että Yhdysvaltojen köyhät eivät mitään vakuutuksia osta, eikä heitä siltikään kadulle kuolemaan jätetä, jos sairastuvat.

Eíkö Euroopassa pärjää missään muualla englannilla? Mites ois Norja? Onko paikkaa missä miehes vois jo näillä opinnoilla harjoittaa ammattiaan? Jos viisi vuotta jo opiskellut niin tuntuu hölmöltä hukata vielä lisää vuosia opiskeluun kun tienata jo voisi.

[QUOTE="Vieras";29034318]Vakuutukset maksaa yleensä työnantaja. Työttömänä white trashina eläminen Yhdysvalloissa ei varmaan aina kivaa olekaan. Mutta, vaikkei työnantaja jostain syystä maksaisikaan vakuutusta, niin se maksaa esim. Teksasissa neljän hengen perheelle keskimäärin 400 dollaria kuukaudessa, mikä ei mielestäni ole ollenkaan paha hinta. Lisäksi palvelua saa silloin kun sitä tarvitaan.

Kannattaa myös muistaa, että Yhdysvaltojen köyhät eivät mitään vakuutuksia osta, eikä heitä siltikään kadulle kuolemaan jätetä, jos sairastuvat.[/QUOTE]

Entäs opiskelijat? Pitääkö vakuutus maksaa itse?

[QUOTE="vieras";29034327]Entäs opiskelijat? Pitääkö vakuutus maksaa itse?[/QUOTE]

Opiskelijoilla vakuutus yleensä kuuluu maksettavaksi lukukausimaksujen mukana. Jotkut saavat sen ilmaiseksi. Itse muistaakseni maksoin 150 dollaria lukuvuodelta vakuutuksesta. Ei hullumpi hinta mielestäni! Ja palvelu toimi.

Mikset sinä voi muuttaa Aasiaan? Jos miehesi jo työskentelee siellä hammaslääkärinä ja hänen vanhempansa jo asuvat siellä, miehen ei tarvitse hankkia uutta tutkintoa eikä muuttaa kielitaidottomia vanhempiaan maasta.

Vai onko suhteenne motivaatio vaan saada mies pois köyhästä maasta?

[QUOTE="Vieras";29034338]Opiskelijoilla vakuutus yleensä kuuluu maksettavaksi lukukausimaksujen mukana. Jotkut saavat sen ilmaiseksi. Itse muistaakseni maksoin 150 dollaria lukuvuodelta vakuutuksesta. Ei hullumpi hinta mielestäni! Ja palvelu toimi.[/QUOTE]

Toihan on hyvä juttu. Miten sä muuten rahoitit opintosi, stipendillä?

[QUOTE="vieras";29034351]Toihan on hyvä juttu. Miten sä muuten rahoitit opintosi, stipendillä?[/QUOTE]

Ihan omilla rahoillani. En tosin Suomesta tienatuilla. Stipendejä kun ei juurikaan jaeta kuin niille, jotka niitä oikeasti tarvitsevat.

[QUOTE="Siis";29034349]Mikset sinä voi muuttaa Aasiaan? Jos miehesi jo työskentelee siellä hammaslääkärinä ja hänen vanhempansa jo asuvat siellä, miehen ei tarvitse hankkia uutta tutkintoa eikä muuttaa kielitaidottomia vanhempiaan maasta.

Vai onko suhteenne motivaatio vaan saada mies pois köyhästä maasta?[/QUOTE]

Suhteen motivaatiota voisi epäillä siinä vaiheessa, jos aloittajan mies haluaisi Suomeen. Aloittajan mukaan mies ei kuitenkaan missään nimessä halua juuri Suomeen. Miten aloittajan ja tämän miehen suhteen motivaatio siis voisi olla köyhästä maasta poispääsy? En ymmärrä logiikkaasi. Mies haluaa Yhdysvaltoihin, eikä aloittaja voi mitenkään olla tässä avuksi - pikemminkin päinvastoin, vaikuttaa siltä, että hän on lähinnä riippakivi miehen suunnitelmille, naisellahan ei ole varaa opintoihin Yhdysvalloissa, kun taas miehellä ilmeisesti on.

Voisitko tarkentaa, miten kuvittelet naisen olevan hyväksikäytetty tässä tilanteessa?

[QUOTE="Vieras";29034360]Ihan omilla rahoillani. En tosin Suomesta tienatuilla. Stipendejä kun ei juurikaan jaeta kuin niille, jotka niitä oikeasti tarvitsevat.[/QUOTE]

Hyvähän täällä on jonkun rikkaan kermaperseen selittää, että kuka tahansa voi opiskella Usassa :D

[QUOTE="Vieras";29034380]Suhteen motivaatiota voisi epäillä siinä vaiheessa, jos aloittajan mies haluaisi Suomeen. Aloittajan mukaan mies ei kuitenkaan missään nimessä halua juuri Suomeen. Miten aloittajan ja tämän miehen suhteen motivaatio siis voisi olla köyhästä maasta poispääsy? En ymmärrä logiikkaasi. Mies haluaa Yhdysvaltoihin, eikä aloittaja voi mitenkään olla tässä avuksi - pikemminkin päinvastoin, vaikuttaa siltä, että hän on lähinnä riippakivi miehen suunnitelmille, naisellahan ei ole varaa opintoihin Yhdysvalloissa, kun taas miehellä ilmeisesti on.

Voisitko tarkentaa, miten kuvittelet naisen olevan hyväksikäytetty tässä tilanteessa?[/QUOTE]

Mä en tuota viestiä kirjoittanut, mutta mun mielestä nainen vaikuttaa olevan siinä mielessä hyväksikäytetty, että hän on siinä luulossa, että hän on miehelle tärkein vaikka selvästi ei näin ole. En toki missään nimessä pidä miehen suunnitelmia huonona, ainoastaan sitä, että naisen on annettu uskoa, että hän on motivaatio suunnitelmille.

[QUOTE="vieras";29034382]Hyvähän täällä on jonkun rikkaan kermaperseen selittää, että kuka tahansa voi opiskella Usassa :D[/QUOTE]

Heh, tuollaista nimitystä en ole aiemmin itsestäni kuullutkaan. Olen nimittäin yksinhuoltajaperheestä lähtöisin. Omaisuuteni olen tienannut työtä tekemällä ja olemalla säästeliäs, mihin lapsuuteni minut totuttikin. Suosittelen myös sinulle ahkeraa työntekoa ja säästämistä. Sen rahan voi sitten investoida itsensä parhaalla katsomalla tavalla - itse investoin sen laadukkaisiin ja arvostettuihin opintoihin, joiden avulla saan parempia työpaikkoja ympäri maailmaa, ettei tarvitsisi enää asua köyhässä Neuvosto-Suomessa. Ei kaikilla tällaiseen toki rahkeet riitä.

[QUOTE="Vieras";29034419]Heh, tuollaista nimitystä en ole aiemmin itsestäni kuullutkaan. Olen nimittäin yksinhuoltajaperheestä lähtöisin. Omaisuuteni olen tienannut työtä tekemällä ja olemalla säästeliäs, mihin lapsuuteni minut totuttikin. Suosittelen myös sinulle ahkeraa työntekoa ja säästämistä. Sen rahan voi sitten investoida itsensä parhaalla katsomalla tavalla - itse investoin sen laadukkaisiin ja arvostettuihin opintoihin, joiden avulla saan parempia työpaikkoja ympäri maailmaa, ettei tarvitsisi enää asua köyhässä Neuvosto-Suomessa. Ei kaikilla tällaiseen toki rahkeet riitä.[/QUOTE]

Mitäköhän töitä sä olet tehnyt, että olet saanut parikymppisenä säästöön vähintään 60 000 dollaria? Ei oikein tule kuin yksi ammatti mieleen.

[QUOTE="vieras";29034402]Mä en tuota viestiä kirjoittanut, mutta mun mielestä nainen vaikuttaa olevan siinä mielessä hyväksikäytetty, että hän on siinä luulossa, että hän on miehelle tärkein vaikka selvästi ei näin ole. En toki missään nimessä pidä miehen suunnitelmia huonona, ainoastaan sitä, että naisen on annettu uskoa, että hän on motivaatio suunnitelmille.[/QUOTE]

No, minun mielestäni taas ei voi mitenkään olettaa, että miehen täytyy muuttaa juuri Suomeen todistaakseen rakkautensa naiseen. Ihan oikeastikaan kaikki ulkomaalaiset eivät pidä Suomea mitenkään houkuttelevana maana. Se, että Somalian pakolaisia Suomi ja ilmainen raha kiinnostaa on täysin eri asia. Eihän korkeaa elintasoa haluavan koulutetun ihmisen kannata Suomeen muuttaa, jos muuallekin pääsee.

Tuota miehen halua saada vanhemmat asumaan samaan maahan en kyllä ymmärrä, enkä itse pitäisi siitä, että se vaikuttaa olevan tärkein kriteeri maan valinnassa.

[QUOTE="Vieras";29034447]No, minun mielestäni taas ei voi mitenkään olettaa, että miehen täytyy muuttaa juuri Suomeen todistaakseen rakkautensa naiseen. Ihan oikeastikaan kaikki ulkomaalaiset eivät pidä Suomea mitenkään houkuttelevana maana. Se, että Somalian pakolaisia Suomi ja ilmainen raha kiinnostaa on täysin eri asia. Eihän korkeaa elintasoa haluavan koulutetun ihmisen kannata Suomeen muuttaa, jos muuallekin pääsee.

Tuota miehen halua saada vanhemmat asumaan samaan maahan en kyllä ymmärrä, enkä itse pitäisi siitä, että se vaikuttaa olevan tärkein kriteeri maan valinnassa.[/QUOTE]

Eihän kukaan väittänytkään, että pitäisi muuttaa Suomeen. Mutta eihän se nyt kovin loogiselta kuulosta, että sanoo tyttöystävälle, että sinä olet ainoa syy muuttooni ja siksi muutankin maahan, johon sinun on mahdollisimman vaikea muuttaa.

Yhteistyössä