[QUOTE="vieras";29034249]Toki amerikkalaiset opiskelijat voivat saada tukea ja scholarshippeja, mutta ulkomaalaiselle opiskelijalle se onkin hieman vaikeampaa. Ulkomaalaisella opiskelijalla pitää myös olla mukavasti rahaa tilillään, että pääsee edes opiskelemaan maahan. Ja jotta siihen hyvään elintasoon on myöhemmin mahdollista, pitäisi valmistua hyvästä yliopistosta, joissa ne lukukausimaksut on kalliimpia.
Toki, jos vertaat Eurooppaa Yhdysvaltoihin niin verot ovat korkeita, mutta Yhdysvalloissa taas moni muu asia on kallista. Euroopan maissakin on kuitenkin suuria eroja. Aika naurettava väite, että missään muualla maailmassa ei voi olla korkeaa elintasoa kuin Yhdysvalloissa.[/QUOTE]
"mukavasti rahaa tilillään...". No joo. Itse olen Yhdysvalloissa opiskellut, eivätkä summat mielestäni nyt mitään tähtitieteellisiä olleet. Persaukiselle tietty kaikki kaikkialla on kallista. Meinaatko, että vain "hyvistä yliopistoista" valmistuneilla on mahdollisuudet korkeaan elintasoon?
Juu, onhan se naurettava väite, enkä olekaan huomannutkaan kenenkään niin tässä keskustelussa väittävän. Itse Yhdysvalloissa asuneena en pidä montaakaan asiaa kalliimpana kuin Euroopassa. Itse asiassa, eipä tule juuri mitään muuta mieleen, kuin tuo koulutus verrattuna joihinkin Euroopan maihin, joissa se on ilmaista tai hyvin edullista. Eläminen Yhdysvalloissa on hyvin edullista.