A-pu-a. Millä konstilla Yhdysvaltoihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Yhteinen maa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Aloittaja";29031628]Paljon mieluummin asuisinkin Euroopassa! Miehelle vaan saattaa olla vaikeaa saada Euroopasta (lääkärinä) töitä, koska osaa Euroopassa puhutuista kielistä vain englantia... Ja englannissa opiskelu on hänen alallaan kalliimpaa kuin USA:ssa, joten ei voi hakeutua Britteihin opiskelemaan.

Mies hakee USA:an opiskelemaan Master of Public Health - eli terveystieteiden maisterin tutkintoa... En tiedä, voisiko aasialainen, Aasiassa ja Yhdysvalloissa opiskellut saada tuolla tutkinnolla Euroopasta töitä...?

Sopassa on lisäjuttuna myös se, että perheen vanhimpana poikana miehen pitää huolehtia vanhemmistaan, ja käytännössä hän haluaa tuoda vanhemmat samaan maahan kuin mihin itse asettuu :/[/QUOTE]

Siis miehesi on lääkäri, mutta haluaa Yhdysvaltoihin opiskelemaan terkkariksi (sori, mutta sellaista työtä tuon aineen tyypit yleensä päätyvät tekemään jollei sitten ole erillistä biokemian/epidemiologian osaamista plus hiton hyviä suhteita). Miksi? Ehdotan, että hakeudutte asumaan maahan, jossa miehesi voi työskennellä lääkärinä.

Kirjoitin jo aiemmin, että MPH-tutkinto on hänelle vain väylä USA:an, sen jälkeen hänellä on suunnitelmissa lukea yhdysvaltalainen hammaslääkäritutkinto, DDS.

Kanadassa on selvittelyjemme perusteella hammaslääkäriopinnoissa kalliimmat lukukausimaksut kuin USA:ssa. Uusi-Seelanti näyttäisi olevan samoissa summissa kuin USA :/

Mies ei ole mitenkään rikkaasta perheestä, eli opiskelu tapahtuu täysin lainojen varassa. Lisäksi opiskelupaikkaa ei ole mahdollista venkslata moneen kertaan, koska miehen vanhemmat alkavat olla eläkeiässä, joten miehen pitäisi alkaa tienata pian.

Ennustan teille, että suhteenne ei tule onnistumaan. Liian monta mutkaa matkassa.
Ja tiedoksi sinulle, Yhdysvaltoihin ei vain päätetä mennä. Mene konsulaattiin keskustelemaan, niin saat todellisen kuvan siitä, miten hankalaa maahan on päästä. Elät jossain pilvien reunalla. Ja sitäpaitsi voiko tulevaisuutta suunnitella noin tarkkaan ja noin pitkälle?....

Miksi miehesi ei voi suoraan hakea opiskelemaan hammaslääkäriksi? Kuulostaa ajan ja erityisesti rahan tuhlaukselta käydä ensin opiskelemassa toinen tutkinto. Ja mistä te ootte päätellyt, että USA:han ois jotenkin helppo tuoda vanhemmat? Paljon tiukemmat maahanmuuttosäädökset siellä on kuin Suomessa tai muissa Euroopan maissa.

Tiedän, että Yhdysvaltoihin on vaikea "päästä". Siksi tämän ketjun aloitinkin, että voisin saada jotakin näkökulmia siihen, miten ja missä yhteinen tulevaisuus voisi olla mahdollinen.

[QUOTE="Aloittaja";29034117]Tiedän, että Yhdysvaltoihin on vaikea "päästä". Siksi tämän ketjun aloitinkin, että voisin saada jotakin näkökulmia siihen, miten ja missä yhteinen tulevaisuus voisi olla mahdollinen.[/QUOTE]

Sanoisin, että kaikista vaikeinta se on USA:ssa.

[QUOTE="Aloittaja";29034137]Jos rakastaa jotakuta, ei sitä noin vaan totea, että antaa olla, ei mua huvitakaan, liian vaikeeta, moikka.[/QUOTE]

Siksi vähän ihmetyttääkin miksi miehesi on tuota mieltä Eurooppaan muuttamisesta

[QUOTE="vieras";29034021]Miksi miehesi ei voi suoraan hakea opiskelemaan hammaslääkäriksi? Kuulostaa ajan ja erityisesti rahan tuhlaukselta käydä ensin opiskelemassa toinen tutkinto. Ja mistä te ootte päätellyt, että USA:han ois jotenkin helppo tuoda vanhemmat? Paljon tiukemmat maahanmuuttosäädökset siellä on kuin Suomessa tai muissa Euroopan maissa.[/QUOTE]

Väärin. Yhdysvaltoihin on mahdollista tuoda omat vanhemmat asumaan, jos henkilön palkka riittää elättämään heidät. Suomeen se taas ei ole ollenkaan mahdollista aloittajan miehen tapauksessa.

[QUOTE="vieras";29034146]Siksi vähän ihmetyttääkin miksi miehesi on tuota mieltä Eurooppaan muuttamisesta[/QUOTE]

Ehkä mies haluaa rakkauden lisäksi hyvän elintason?

[QUOTE="Vieras";29034149]Väärin. Yhdysvaltoihin on mahdollista tuoda omat vanhemmat asumaan, jos henkilön palkka riittää elättämään heidät. Suomeen se taas ei ole ollenkaan mahdollista aloittajan miehen tapauksessa.[/QUOTE]

Oikeasti? Vanhemmat saa tuoda noin vain mutta puolisoa ei?

[QUOTE="Aloittaja";29034137]Jos rakastaa jotakuta, ei sitä noin vaan totea, että antaa olla, ei mua huvitakaan, liian vaikeeta, moikka.[/QUOTE]

Jos mies rakastaa sinua, miksi hän ei voi opetella suomen kieltä? Miksi sinun pitää muuttaa koko elämäsi hänen takiaan?Ja haluaako hän sinun kauttasi länsimaihin, vai rahan takia? Kannattaa miettiä molempien motiiveja, ja että missä yhteiselämä ihan OIKEASTI voisi onnistua. Tuskin Yhdysvalloissa kuitenkaan.

Ja vielä; Yhdysvaltoihin mentäessä pitää ennen kaikkea olla varaa. Esim opiskelija ei pääse sinne, ellei voi todistaa että pystyy kustantamaan elämisen itse siellä. Opiskelija ei saa tehdä siellä töitä. Eli jos sinulle ei ole edes varoja opiskeluja varten, saati sitten elämiseen siellä, niin miten kuvittelet että saat opiskelijaviisumin? Mahdotonta.

[QUOTE="vieras";29034158]Minkä takia Euroopassa ei voisi olla hyvää elintasoa?[/QUOTE]

Suhteellista toki, mitä kukakin pitää hyvänä elintasona. Verotus kuitenkin valtaosassa Euroopan maista pitää huolen siitä, etteivät monet pääse rikastumaan. Yhdysvalloissa koulutetuilla nyt vaan yleensä on huomattavasti korkeampi elintaso kuin esim. Suomessa. Aloittajan mies haluaa Yhdysvaltoihin varmaankin sen takia, että mahdollisuudet oikein hyvään elintasoon ovat siellä edelleen korkeat. Kuka haluaa jättää kaiken taakseen, jättää ystävät ja sukulaiset kotimaassa vain sen takia, että pääsisi muuttamaan Suomeen, jossa on mahdollisesti aavistuksen verran parempi elintaso kuin omassa kotimaassa? Kaupan päälle saa hankalan kielen, kylmän talven ja rasistiset ihmiset, joiden vittuilua joutuu kuuntelemaan loppuelämänsä. Ei minua ainakaan kiinnostaisi pätkän vertaa.

[QUOTE="vieras";29034174]Ja vielä; Yhdysvaltoihin mentäessä pitää ennen kaikkea olla varaa. Esim opiskelija ei pääse sinne, ellei voi todistaa että pystyy kustantamaan elämisen itse siellä. Opiskelija ei saa tehdä siellä töitä. Eli jos sinulle ei ole edes varoja opiskeluja varten, saati sitten elämiseen siellä, niin miten kuvittelet että saat opiskelijaviisumin? Mahdotonta.[/QUOTE]

Ulkomaalainen opiskelija saa tehdä töitä kampuksella. Please, ottakaa asioista ensin selvää, ennen kuin tulette jakamaan "faktatietojanne".

[QUOTE="Vieras";29034185]Suhteellista toki, mitä kukakin pitää hyvänä elintasona. Verotus kuitenkin valtaosassa Euroopan maista pitää huolen siitä, etteivät monet pääse rikastumaan. Yhdysvalloissa koulutetuilla nyt vaan yleensä on huomattavasti korkeampi elintaso kuin esim. Suomessa. Aloittajan mies haluaa Yhdysvaltoihin varmaankin sen takia, että mahdollisuudet oikein hyvään elintasoon ovat siellä edelleen korkeat. Kuka haluaa jättää kaiken taakseen, jättää ystävät ja sukulaiset kotimaassa vain sen takia, että pääsisi muuttamaan Suomeen, jossa on mahdollisesti aavistuksen verran parempi elintaso kuin omassa kotimaassa? Kaupan päälle saa hankalan kielen, kylmän talven ja rasistiset ihmiset, joiden vittuilua joutuu kuuntelemaan loppuelämänsä. Ei minua ainakaan kiinnostaisi pätkän vertaa.[/QUOTE]

Yhdysvalloissa vaan pitää olla rahaa, että on mahdollista saada hyvä elintaso. Ja eihän tässä ollut kyse siitä, että toinen vaihtoehto olisi Suomi, suurimmassa osassa Euroopan maita on pienempi verotus kuin Suomessa. Kyllä on Euroopassakin täysin mahdollista pitää yllä korkeaa elintasoa, se on vain paljon halvempaa ja helpompaa kuin Yhdysvalloissa.

[QUOTE="Vieras";29034190]Ulkomaalainen opiskelija saa tehdä töitä kampuksella. Please, ottakaa asioista ensin selvää, ennen kuin tulette jakamaan "faktatietojanne".[/QUOTE]

Ja kampuksella riitääkin töitä kaikille opiskelijoille? Muualla ei opiskelija saa tehdä töitä, joten sen varaan ei voi laskea, että voi kyllä elättää itsensä työnteolla.

Hänen motiivinsa lähteä kotimaastaan olen vain minä ja meidän mahdollinen tuleva elintasomme. Mies ei ole Suomeen tulossa, vaikka olen sanonut, että täällä meillä voisi olla varsin mukava elintaso.

Briteissä miehellä ei ole varaa opiskella.

[QUOTE="Aloittaja";29034208]Hänen motiivinsa lähteä kotimaastaan olen vain minä ja meidän mahdollinen tuleva elintasomme. Mies ei ole Suomeen tulossa, vaikka olen sanonut, että täällä meillä voisi olla varsin mukava elintaso.

Briteissä miehellä ei ole varaa opiskella.[/QUOTE]

Jos sinä olet ainoa motivaatio niin miksi ihmeessä on pakko lähteä sinne Yhdysvaltoihin, johon sinun on vaikea päästä? Maailmassa riittää kyllä maita, muuttakaa jonnekin minne voitte molemmat päästä.

[QUOTE="Vieras";29034185]Suhteellista toki, mitä kukakin pitää hyvänä elintasona. Verotus kuitenkin valtaosassa Euroopan maista pitää huolen siitä, etteivät monet pääse rikastumaan. Yhdysvalloissa koulutetuilla nyt vaan yleensä on huomattavasti korkeampi elintaso kuin esim. Suomessa. Aloittajan mies haluaa Yhdysvaltoihin varmaankin sen takia, että mahdollisuudet oikein hyvään elintasoon ovat siellä edelleen korkeat. Kuka haluaa jättää kaiken taakseen, jättää ystävät ja sukulaiset kotimaassa vain sen takia, että pääsisi muuttamaan Suomeen, jossa on mahdollisesti aavistuksen verran parempi elintaso kuin omassa kotimaassa? Kaupan päälle saa hankalan kielen, kylmän talven ja rasistiset ihmiset, joiden vittuilua joutuu kuuntelemaan loppuelämänsä. Ei minua ainakaan kiinnostaisi pätkän vertaa.[/QUOTE]

Kiitos :)!

[QUOTE="Vieras";29034190]Ulkomaalainen opiskelija saa tehdä töitä kampuksella. Please, ottakaa asioista ensin selvää, ennen kuin tulette jakamaan "faktatietojanne".[/QUOTE]

NIinkö? No kerrohan sinä, pääseekö täysin rahaton opiskelija maahan? Tuskinpa vaan, koska sehän tarkoittaa sitä että on menossa tekemään laitonta työtä. Tuskin riittää selitykseksi että rahoittaa oleskelunsa kampuksella työskentelyllä???

[QUOTE="vieras";29034217]Jos sinä olet ainoa motivaatio niin miksi ihmeessä on pakko lähteä sinne Yhdysvaltoihin, johon sinun on vaikea päästä? Maailmassa riittää kyllä maita, muuttakaa jonnekin minne voitte molemmat päästä.[/QUOTE]

Juuri näin. Ja ap ei oikeasti taida ymmärtää miten vaikeaa Yhdysvaltoihin pääseminen on.

[QUOTE="vieras";29034199]Yhdysvalloissa vaan pitää olla rahaa, että on mahdollista saada hyvä elintaso. Ja eihän tässä ollut kyse siitä, että toinen vaihtoehto olisi Suomi, suurimmassa osassa Euroopan maita on pienempi verotus kuin Suomessa. Kyllä on Euroopassakin täysin mahdollista pitää yllä korkeaa elintasoa, se on vain paljon halvempaa ja helpompaa kuin Yhdysvalloissa.[/QUOTE]

Höpöhöpö. Kouluttautuminen Yhdysvalloissakaan ei välttämättä ole kallista. Itse siellä opiskellessani monet amerikkalaiset opiskelijakaverini olivat täysin varattomista perheistä, ja saivat opiskella lähes ilmaiseksi tai pienten opintolainojen avulla. Tuon 20 000 dollaria/lukuvuosi maksavat loppujen lopuksi melko harvat. En nyt muista prosenttiosuuksia, mutta ehdoton valtaosa amerikkalaisistakin opiskelijoista saa tukea opintoihinsa joko Financial Aidin tai Scholarshipin muodossa.

Verotus on nykyään korkeaa tai hyvin korkeaa lähes kaikkialla Euroopassa. Poikkeuksia ovat lähinnä harvat veroparatiisit, Luxembourg ja Sveitsi.

Yhteistyössä