Y
Yhteinen maa
Vieras
Tilanne on se, että miesystävänsä on aasialainen. Minä olen suomalainen. Mies on hakeutumassa Yhdysvaltoihin maisteriopintoihin. Minulla on suomalainen AMK-tutkinto ja suurin osa opintotukikuukausista käytetty. Opintolainaa en ole ikinä ottanut. Miesystävän kotimaassa palkat ovat alhaiset, samaten yleinen elintaso, joten jos meistä joskus jotain tulisi, niin paras vaihtoehto olisi asettua USA:an.
Miten minä pääsen Yhdysvaltoihin? Herranen aika, lukukausimaksuihin menisi noin 25000 dollaria. Minulla on säästöjä 3000 euroa ja palkkani on melko matala, joten en saa tuollaista 25000 kasaan "ikinä". Olen sosiaali- ja terveysalalla, joten mikään firma ei minua myöskään voi lähettää tai kutsua Jenkkeihin töihin.
Varsinaisesti minua ei Yhdysvallat ole koskaan kiinnostanut, mutta nyt se vaikuttaa ainoalta paikalta, jossa minulla ja miesystävälläni voisi olla tulevaisuus. Sekin tietysti edellyttää, että mies onnistuisi ensiksi saamaan paikan yhdysvaltalaisesta yliopistosta ja tämän jälkeen vielä työllistymään siellä, jolloin hän voisi saada lopulta siellä oleskeluluvan (ja joskus lopulta kansalaisuuden?).
Olen miettinyt pääni puhki. Tarvitsen apua
. Mitä vaihtoehtoja meillä on miesystävän kanssa. Hänen perheensä on jo käyttänyt niin paljon rahaa hänen lääkärikoulutukseensa, ettei mies "voi" tulla tänne esim. "vain" varastohommiin.
Olisin tosi kiitollinen jos voisitte mun kanssa pohtia.
Miten minä pääsen Yhdysvaltoihin? Herranen aika, lukukausimaksuihin menisi noin 25000 dollaria. Minulla on säästöjä 3000 euroa ja palkkani on melko matala, joten en saa tuollaista 25000 kasaan "ikinä". Olen sosiaali- ja terveysalalla, joten mikään firma ei minua myöskään voi lähettää tai kutsua Jenkkeihin töihin.
Varsinaisesti minua ei Yhdysvallat ole koskaan kiinnostanut, mutta nyt se vaikuttaa ainoalta paikalta, jossa minulla ja miesystävälläni voisi olla tulevaisuus. Sekin tietysti edellyttää, että mies onnistuisi ensiksi saamaan paikan yhdysvaltalaisesta yliopistosta ja tämän jälkeen vielä työllistymään siellä, jolloin hän voisi saada lopulta siellä oleskeluluvan (ja joskus lopulta kansalaisuuden?).
Olen miettinyt pääni puhki. Tarvitsen apua
Olisin tosi kiitollinen jos voisitte mun kanssa pohtia.