9kk on alkanut kiinnostua potasta. Kannattaako jo aloittaa pottailu?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Pienempänä pelkäsi pottaa, nyt menee jo itse potalle istumaan. Voiko ton ikäinen jo oppia potalle? Tai kannattaako totuttaa niin että tottuu vaan istumaan potalla?

Minkälaista se vessahätäviestintä on?
 
tyttö alkoi 7kk ikäisenä käymään potalla vaipan vaihtojen yhteydessä,tykkäsi siinä istuskella ja tulostakin alkoi pian tulla. Yli 1v. (tai jo aiemminkin) kakkaa ei melkein ikinä tullut pottaan. Pissahädän oppi tunnistamaan "vasta" 1v9kk jolloin vaipoista päästiin. Anna vaan mennä potalle jos mielellään menee. :)
 
Potalle vain, jos malttaa siinä istua, ilman muuta. Jos jotain tulee, niin plussaa on. Turha sitä on jättää tilaisuutta käyttämättä ja sit kaksivuotiaana pakolla yrittää. Tsemiä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Meillä;26485382:
tyttö alkoi 7kk ikäisenä käymään potalla vaipan vaihtojen yhteydessä,tykkäsi siinä istuskella ja tulostakin alkoi pian tulla. Yli 1v. (tai jo aiemminkin) kakkaa ei melkein ikinä tullut pottaan. Pissahädän oppi tunnistamaan "vasta" 1v9kk jolloin vaipoista päästiin. Anna vaan mennä potalle jos mielellään menee. :)

mitä mä oikein kirjotan! siis: Yli 1v kakkaa ei melkein koskaan enään tullut VAIPPAAN,kun siis tuli aina pottaan vaikka kakkasi 4-7 kertaa päivässä.
 
Se kannattaa aloittaa siinä vaihees kun lapsi itse siitä kiinnostuu. ELi teillä nyt. Jonkun toisen lapsi sitte kiinnostuu vasta myöhemmin ja hänen kanssa sitte aloitetaan myöhemmin.
 

Yhteistyössä