-92 odottajat

sinäminähänjahän, jeps poika tulossa :) Mun mielestä tota vois kutsuakin poikamasuksi, kun on aika suippo? Eikä juuri takaa näy. Noista "koloista" en tiiä mistä ne sitte tulee :D

mamma92, hyvä se on, että ollaan kaikki vähän eri tilanteissa :) Mutta siis, mulla oli pahoinvointia n. rv10-16, jonka jälkeen loppu tosi äkkiä. En oksennellut, mut ruoka ei maistunut, huimasi ja yökötti.

Sopiiko, että laitetaan viikkoja aina välillä viestien loppuun niin pysytään vähän perässä, missä mennään? Mulla ainakin menee välillä ihan sekasin missä vaiheessa kukakin on, kun kirjottelen niin monessa ketjussa :D

jjuuli 24+6 huomenna poksuu :heart:
 
Meillä meni tänään RV 14 rikki <3
Mies otti eile kuvan mun masusta, ni jotenki ite nyt vasta tajusin, että ei HELVETTI mullahan on maha oikeesti alkanu nyt jo näkymään :)
Nyt kertokaa oonko vainoharhainen vai voisko tää olla... ;) Mulla on nyt viikon verran aina sillotällöin tuntunu tossa alamasussa sellasta ''kutittelua'', mitkä vähän viittais ensimmäisiin liikkeisiin, mutta voiko se olla sitä? RV 14 ja ensi synnyttäjä? :)
Nyt kovasti toivon, että aika vaan menis vaikka onhan tää tosiaa nopee menny nyt tässä kun taaksepäi ajattelee :)
 
Paranemisia janGGalle! Mä oon vihdoinkin parantumassa parin viikon flunssasta ja kuumeesta...

Huomenna poksuu 36 jeee! Mulla on supistukset loppunu kokonaan ja luulen et yliajalle kyl mennään ja reippaasti...

Mama ja pigganen 35+6
 
  • Tykkää
Reactions: janGGa
Onpas aikaa vierähtäny ku viimeksi tänne kirjotellu.. On kyllä päivittäin tullu käytyä lukemassa teidän kuulumiset, mutta jotenki ei vain ole jaksanu kirjotella. :D
Viime perjantaina kävin sokerirasituksessa, kun paino noussut 17kg!!! :eek: Neuvolatäti laski viime kerralla, että jos tähän tahtiin nousee, niin nousee paino vielä 12kg! Eli jos hiukan alkais kattomaan mitä pistää suuhun, vaikka oon terveellisesti koittanukkin syödä.
Onneksi kuitenki kaikki sokeriarvot oli ok ja huomenna taas neuvolaan. Mukava kuulla vauvelin sydänäänet. <3
Täällä on voitu oikein hyvin ja ollaan pikkuhiljaa alettu kertomaan vauvasta.. eli aika viime tippaan ollaan jätetty... :D
Vaunutki saatiin viimeviikolla ja ihan innoissaan olen niitä tutkiskellu ja koko ajanhan sitä ootetaan että ku sais jo maha-asukin pihalle, mutta ehkä sen on vielä parempi olla massussa. :)
Eilen tajusin, että eihän tässä oo ku 2,5kk aikaa, että pirpana saattaa astella maailmaan jos ei jo aikasemmin! Olo on semmonen, ku oltais vasta saatu tietää pirpanan tulosta ja nyt ollaanki jo näin pitkällä! :eek:

Tiuhti ja Pirpana 30+1
 
Joku tuossa aiemmin mainitsi pahoinvoinnista, mulla oli kans aivan hirveää pahoinvointia aiemmin. Ihan alussa kuvotti aamusta iltaan, mutta oksennus ei tullut. Tällä hetkellä toisinpäin: oksennus saattaa tulla ihan milloin tahansa ilman ennakkovaroitusta eli pahan olon tunnetta. Pitäis vaan oppia syömään vähän väliä...

Ja sitten vauvamasusta, missä vaiheessa sen kuuluisi alkaa näkyä? Oon nyt rv 15+1 ja kaikki mun tutut väittää että maha näkyy jo, vaikka ite en huomaa mitään eroa vanhaan pömppömahaani :D
 
Ä92, mulla ainakaan varsinaista vauvamasua ei ole alkanut näkyä kun ihan viime viikkoina - rv15 näytin lähinnä turvonneelta ja multa kyseltiin, onko siideri maistunut kesän aikana. Että juu :D Vieläkin saan hyvin piiloon ja esimerkiksi hoitajan työasun alta ei vatsa näy vielä lainkaan.. Olen aika pitkä 175cm ja painoin ennen raskautta n. 61kg, BMI siinä 20 paikkeilla.. Odotin, että näkyis aika pian kun hoikka olin, mutta ilmeisesti pituus sitten sen verran paljon, että vaavilla ja kohdulla tilaa mennä "ylös päin". Kohdunpohjankorkeus mulla kuitenkin hipoo ihan ylärimaa, joten vähintään normaalisti on pikkuinen poikamme pienestä masusta huolimatta kasvanut :) Olipas sekava teksti..


Ainiin pokspoks 25+0! :heart:
 
Hihii täällä poksutaan 36+0 ! <3

Vitsi mua ärsyttää... Tääl turussa alkaa simmonen nuorten äitien ryhmä mihin olin ilmottautunu ja sen piti alkaa viime viikolla. Sit niin moni oli kipeenä et se vetäjä soitti mulle et alotus siirtyy ens viikkoon eli se alkais tänään. Sit juttelin eilen jjuulin kanssa ku hänki ilmottautunu sinne ja hänel ei ollu kerrottu mitään et se alkais jo tänäään, niiiiin meninpä netistä kattomaan ja siellä luki et alkaa 6.10. vasta. Ärsytti hiukan ku olin turhaan hommannut itelle auton tohon et pääsen tulemaan ja käynyt vaihtamas valmiiks parkkirahaa yms. KUNNES ÄSKEN se nainen laitto viestin et tervetuloa ryhmä alkaa tänään klo 10-,- vein jo auton takas meiän isälle ja tein uusii suunnitelmka en mä nyt sinne enää pääse :D suoraan sanoen vituttaa ku odotin tota tosi paljon ja nyt en sit pääsekkää ekal kerral :( annoin vähän palautet tost infoomisest... :D

tä oli nyt tämmönen angstaus mut hyvää huomenta vaan kaikille!:D
 
Joo mäkin huomasin eilen illalla että se alkais vasta seuraavalla viikolla no soitin sitte sille vetäjälle että onko se tänään vai ei ni olihan se tänää. Mä laitoin itteni valmiiks ja kaikkee ja sitten kun oli avaamas ovee puhelin soi laukussa ja se nainen soittaa että ei kukaa ole tulossa tänää että jos tuut niin oot yksin että toki voi tulla tutustuu. mutta ei kiinnostanu sinne yksi mennä istumaan.

viikkoja tääl 34+1 ja ihan hirvee pahoinvointi. Mulla kävi tää vähän toisin päin alussa ei mitää pahoinvointia mutta nyt on pari viikoaikana ruvennu oleen joka ainoo päivä :S

Mulla alko maha näkymään vasta joskus viikoilla 25 ja ylöspäin. Nyt on sellainen kivan pieni pyöree masu:)
 
Viimeksi muokattu:
Ä92, täällä ainakin porukka osaa katsoa, vasta kun kertoo mistä kyse ja sitten se masu onkin äkkiä näkynyt :D

Meidän täytyy ehkä kohta perustaa joku oma tapaamiskerho tänne Turkuun, kun ei nuo Tyttöjen talon porukat tunnu osaavan :D

25+1
 
HUOH. Ihan hirvee oksentaminen taas päällä... Koska tä LOPPUU ? :( luulis et 8 kuukaudes olis iha riittävästi. Miks pitää viel vaa pahentuu loppuu kohden??

Tääl käytiin tänään varaamas kastetoimitus :D ja sit kävin nyös varaamas itelleni ajan ku sain babyshower lahjaks lahjakortin luksusjalkahoitoon, mitä kaikkee mahtaakaan sit sisältää=) vähän kyl nolottaa mennä sinne näitten turvonneitten norsuvarpaitten kans... :D

36+0 =)
 
mama19 Norsuvarpaittein :D älä tollasia kuule mieti, olet odottava äiti ;)

Lueskelin että jotkut on kyselly siitä masusta, että millon alkaa näkymään, niin sehän on yksilöllistä, ihan alkuviikoilla turvotusta (joka kuitenkin voi näyttää aivan vauvamasulta!) Ja sitten juuri noilla viikoilla 13-15 ainakin itselläni alkoi näkymään, olin nimittäin juuri ennen odotusta saanut mahani litteäksi, joten muutoksen näki kyllä heti. :D
Minulla raskaus näkyi ensimmäiseksi rinnoissa, alkoivat näyttää aivan siltä, että ovat räjähdys pisteessä ja ihan kaveritkin kyseli että mitä olen niille tehnyt :D (ja valitettavasti minulla ei ennen raskauttakaan ollut pienet rinnat.. :( 80D):LOL: On vain inhottavaa kun ne koko ajan tuntuu kasvavan, en enää tiedä mistä ihmeestä löydän itselleni rintaliivejä ?! osaisiko joku auttaa mua tälläisessä asiassa ? :)

30+4 :heart:
 
miiamo92, tervetuloa jättitissien kerhoon, oon ihan helisemässä näitten kanssa :D Aina on isot ollu, mut oon sentään löytänyt rintsikat ihan normiliikkeistä kuten Lindexistä, mutta enää ei tunnu kokoja löytyvän.. Mä en kyllä nauti yhtään tissien kasvamisesta, entisetki olis riittäny. En haluu ees tietää miltä nää näyttää sitte joskus vuoden päästä....!
 
Hehee mä oon kyllä iha ilonen näist tisseistä :D kun mulla sit taas on aina ollu aika pienet ja nyt ne on ihan valtavat! :D just ostin kuukaus sit c-kupit ja ne on nyt liian pienet, pakko varmaan ostaa d... Harmittaa vaan ku sit ku ne kasvaa niin nopeesti ni tulee raskausarpia :( eikä auta vaiks kuin rasvais :(
 
No ei se rasvaaminen muakaan auttanut, tosiaankaan ! hirveet arvet kyllä tullu, mutta onneks ne vaaleenee siitä aika hyvin, sillä mulle tuli arpia sillon ku tissit joskus aikoinaan alko kasvaa :) Niistä tulee melkein näkymättömiä .
Enemmän mua harmittaa noi arvet muualla, ite oon saanu niitä takareisiin ja sitten pohkeisiin :eek: joka on mun mielestä aika kummallinen paikka, mutta nesteestä johtuu et niit on tullu :( Huomaa kyllä ! Ihan pallot on tossa takareisissä, pepun alla ja sitte pohkeet on niin pullukat että :( :D mutta nää on näitä äitiyden ihanimpia puolia, vai mitä ? ;)
 
Mulla on kans tullu peppuun ja reisiin arpia näitten turvotusten seurauksena :( sit vast tisseihin kunnon arvet kuulemma tuleeki ku imettää! Ja jos on kasvanu raskauden aikan paljon ni ku imetys loppuu ni yleensä niist tulee simmoset tyhjät säkit-,- et nautitaan niin kauan ku voidaan! :D

mä oon joutunu nyt kotona mittailemaan verenpaineita kun mulla on turvotus niin pahaa eikä se laske ollenkaan missään vaiheessa... Lisäks paino yhtäkkii noussu tosi nopeesti ja nyt on alkanu päänsäryt ja ylävatsakivut, kaikki siis raskausmyrkytyksen oireita... :/ mut verenpaineet ei oo kauheesti noussu ni niin kauan ku ne pysyy niin ollaan turvassa! Toivottavasti maanantaina sais lääkäriltä kuulla et kohdunsuullaki ois tapahtunu jotain niin sais vähän toivoa et pääsee joskus synnyttämäänkin! Nyt ku on näin pal viikkoja ni joka ilta toivon et synnytys käynnistyis yöllä :D

ootteko te muuten missä vaiheessa miettinyt nimiasiaa? :) mä aloin jo heti alussa ajattelemaan että tästä tulis jotenki konkreettisempaa. Pojasta meillä ois tullu Benjamin ja nyt tytöstä tulee Ava :) toiset nimet pidetään salaisuutena ristiäisiin asti... =)

36+1 (puolisen tuntia liian ajoissa...)
 
Voi hittolainen, toi turvotus ja päänsärky(muutenkin) on tosi inhottavaa, ja sitten ku ne on kuitenkin noit raskausmyrkytyksen oireita :/ Mutta toisaalta, hyvä että oot niin pitkällä jo, ettei tarvii kuitenkaan pelkää sitä raskausmyrkytystä, koska jos se huomataan ajoissa, niin se ei kerkii vaikuttaa pienokaiseen :)

Haha, mäki oon sanonu et vauveli vois mennä 10pv yli koska sillon se syntys mun ja mun oman mummon syntymäpäivänä (näin siis olen sanonut alku raskaudesta) , mutta nyt olen kyllä ihan sitä mieltä, että mielummin vaikka vähän ennen laskettua aikaa tulis kun sen jälkeen :D Ja luultavasti toi synnytys "halu" lisääntyy loppua kohden :)

Mulla on onneks tullu vaan tosi vähän painoa koko raskauden aikana, että painon nousu on tällä hetkellä vissii joku n. 9kg ja osa siitäkin on turvotuksesta tullut, saan siis olla ilonen ettei vielä ainakaan oo ihan kauheesti tota painoa tullu !! :)

Joo siis mekin alettiin heti ihan alussa jo noita nimiä miettimään, että nytten kun meille on lupailtu poikaa niin nimeksi ois tulossa Eetu ja meillä toinen nimi kyllä tiedossa, mutta vielä tällä hetkellä pysynee salaisuutena :)
 
Ja säkin olet ensi synnyttäjä? :)
Siis tää ei oo joka päivästä, että nyt oon muutaman kerran tuntenu sellasta ''hentoa kutittelua'' :) Kovasti odotan, että liikkeet tuntis jo kunnolla :) <3
Jep, esikoinen syntyi 2kk sitten :)! Samalla lailla itekin rupesin tuntemaan liikkeitä, ettei jokapäivä tullu. Se on kyllä jotain aivan ihanaa sitten kun ne liikkeet tuntuu kunnolla! :)
 
jjuuli Mäkin kauhulla odotan minkäs kokoset mulla nää hirmu pallerot tulee olemaan ! Ite mielummin oisin aina halunnu vähän pienemmät tissit, mutta ei ! Noh, mutta eipä niille itse voi mitään tehdä :D
Inhottaa vaan sitten jos ei mistään löydä itelleen rintsikoita, tai sitte jos löytää niin ne on semmosii "mummoliivejä", joista en ainakaan henkilökohtasesti pidä :D
 
Viimeksi muokattu:
miiamo92, no älä muuta sano! Meinaa oksennus tulla, kun katsoo kaikkia kaarituettomia mammaliivejä, kun oon tottunu ihan kunnon kuppiin :kieh: Eikä oikeen olis varaa ostella mistää laatumerkkiasiantuntija -liikkeistä satasella yksiä :(

Nimistä
olette jutelleet... Meillä oikeestaan nimikeskustelu sai alkunsa vasta tosta tietolapusta, mikä pitää lähettää sairaalaan. Eihän siihen mitään sitten oikeaa nimeä tarvitse laittaa, mutta kuitenkin. Tytöstä olis tullut Ronja, mutta entäs tämä poika sitten? Ei mitään hajua... Vaikka olen tosi onnellinen ja innoissani pojasta, olis mulla ollut nimiehdotuksia valmiina paljon enemmän tytölle. Haluaisin jonkun söpön, hieman erikoisen, muttei kuitenkaan kaikkien tietämättömän nimen. Haluan välttää tilannetta, että kun meidän "Matti" menee päiväkotiin niin joka toinen muukin poika ryhmässä on sitten Matti. :D
Miiamo, Eetu on tosi ihana nimi! :)

jjuuli 25+2
 

Yhteistyössä